Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

:shock: net een hele rit met mat'64 van Venlo naar Eindhoven voor mezelf gehad. *trein*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

en-es schreef:Ik reis altijd 1e klas bij sparpreis. Vind ik gewoon comfortabeler en fijner.
De mooiste route naar Saarbrücken heeft geen Fernverkehr maar wel regionale treinen (SüWEX) die tot de comfortabelste in Duitsland horen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Tja, het gaat me vooral om de IC in zowel Nederland als Duitsland. Tussen Venlo en Düsseldorf en tussen Koblenz en Saarbrücken zal het verschil niet zo groot zijn. Moet wel zeggen dat ik nog nooit met Süwex gereist hebt. Ben best wel benieuwd.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Süwex zijn hele fijne treinen. Zelf vindt ik ze vergelijkbaar met waar Meridian mee rond rijdt vanuit München richting Kufstein/Salzburg.
En als je het vermoeden hebt dat die trein druk zal zijn... Voor €1,- heb je een zitplaatsreservering in die treinen. Deze kan je kopen bij de kaartautomaat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Wel grappig dat de Süwex met Neu-Flirts rijden, terwijl de Neu-Flirts op Arnhem-Düsseldorf niet heel erg comfortabel zijn. Zeker voor langere afstanden niet. Op Koblenz-Trier-Saarbrücken kan ik me wel voorstellen dat je comfortabelere treinen wil hebben vanwege het ontbreken van Fernverkehr maar op zowel München-Salzburg als München-Kufstein rijdt volop Fernverkehr, dus de noodzaak van extra comfortabele trein voor Meridian ontbreekt een beetje al is verhoogd comfort wel een pluspunt. Trouwens, Dresden-Hof is ook zo'n lange route zonder Fernverkehr. Zijn daar de Continentals een beetje comfortabel?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21394
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Neu-Flirt? Die benaming kende ik nog niet. Is dat hetzelfde als de FLIRT3?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Flirt3 dan. Ik noem ze Neu-Flirt en Alt-Flirt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Mijn plannen komend weekend (vanaf donderdag) gaan opeens niet door, dus ik dacht om een paar dagen naar de oosterburen af te reizen. Zijn er toevallig meerdaagse passen die op korte termijn verkrijgbaar zijn en aantrekkelijke geprijsd voor één persoon?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21394
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Donderdag is Nationale Stoomtreindag, dus je kunt ook één van de vele museumlijnen gaan bezoeken die ons land rijk is. *trein* :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nitein-Repart schreef:Wel grappig dat de Süwex met Neu-Flirts rijden, terwijl de Neu-Flirts op Arnhem-Düsseldorf niet heel erg comfortabel zijn.
Rheinland-Pfalz heeft eisen voor de inrichting van treinen. Ze hebben o.a. richtlijnen over stoelbekleding, beenruimte, stopcontacten en de aanwezigheid van (klap)tafels. SüWEX, Dieselnetz Südwest en Vlexx voldoen al aan die eisen.
Karl schreef:Mijn plannen komend weekend (vanaf donderdag) gaan opeens niet door, dus ik dacht om een paar dagen naar de oosterburen af te reizen. Zijn er toevallig meerdaagse passen die op korte termijn verkrijgbaar zijn en aantrekkelijke geprijsd voor één persoon?
Ik weet niet precies wat je wil, maar je kan sowieso altijd bij een NS International loket interrails voor één land halen. Vier dagen Duitsland is € 218 voor volwassen (bij het loket komen er nog € 7,50 servicekosten bij, maar je hebt het ticket meteen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Karl schreef:Mijn plannen komend weekend (vanaf donderdag) gaan opeens niet door, dus ik dacht om een paar dagen naar de oosterburen af te reizen. Zijn er toevallig meerdaagse passen die op korte termijn verkrijgbaar zijn en aantrekkelijke geprijsd voor één persoon?
Welke kant wil je op dan? Ik denk dat het wel lastig is om nog een aantrekkelijke Sparpreis te scoren op zo'n korte termijn. Zeker als je naar een uithoek wil (Baden-Württemburg, Bayern, Sachsen).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Karl, bedenk wel dat 30 mei en 2 juni dagen van topdrukte zijn. Er zullen weinig zitplaatsen over zijn in de lange afstandstreinen. Mijn ticket naar Saarbrücken kocht ik op 10 maart en toen al waren de goedkope opties met ICE via Emmerich uitverkocht. Als je nu voor die data bijv. een retoer München koopt dan ben je al minstens 220 euro kwijt. En daar komen reserveringen nog bij. Een one country interrail kan dan je enige optie zijn.
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Nitein-Repart schreef:
Karl schreef:Mijn plannen komend weekend (vanaf donderdag) gaan opeens niet door, dus ik dacht om een paar dagen naar de oosterburen af te reizen. Zijn er toevallig meerdaagse passen die op korte termijn verkrijgbaar zijn en aantrekkelijke geprijsd voor één persoon?
Welke kant wil je op dan? Ik denk dat het wel lastig is om nog een aantrekkelijke Sparpreis te scoren op zo'n korte termijn. Zeker als je naar een uithoek wil (Baden-Württemburg, Bayern, Sachsen).
In zo'n geval zou ik zeker ook even e-tickets via http://www.cd.cz checken. Ik noem maar wat: Amsterdam-Děčín komende donderdag voor 1415 kronen (€55) tweede klas of 1939 kronen (€75) eerste klas. Met zo'n kaartje kun je natuurlijk ook tot Dresden reizen. Een nu nog beschikbare Sparpreis bij DB tot Dresden kost je minstens het dubbele.
Overigens zou ik dan wel even goed opletten of er nog zitplaatsen zijn, want in ieder geval de ICB's van 9 en 11 uur zijn op donderdag volledig volgeboekt. :shock: DB heeft dan niet eens meer de mogelijkheid om je een kaartje te verkopen; de Tsjechen wel, maar staan tot in Berlijn lijkt me nou niet echt een pretje.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

De combi Flixtrain + Niedersachsenticket/NRW-Ticket kan je ook nog proberen. Maar ja die rijdt niet zo vaak. Maar is el een stuk goedkoper
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Overigens zou ik dan wel even goed opletten of er nog zitplaatsen zijn, want in ieder geval de ICB's van 9 en 11 uur zijn op donderdag volledig volgeboekt. :shock:
Begint ook een serieus probleem te worden met de IC Berlijn. Ik had vorige week zondag die van 9:00 uit Amsterdam die vanaf Osnabrück tot Berlijn bijna volledig gereserveerd was, met één defect rijtuig dat toch maar opengesteld werd want anders was het helemaal niet meer te doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Misschien wordt het toch maar eens tijd om 12 rijtuigen achter de lok te hangen in plaats van 9.

Verder rijdt er nu ook slechts 1x/2 uur een ICE Duisburg-Berlin waar het 1x/uur moet zijn. Scheelt ook heel behoorlijk. De uursdienst is er pas vanaf Bielefeld, maar eerst naar Bielefeld reizen is ook onhandig.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op zo 26 mei 2019, 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Dank voor alle tips en het meedenken. Heb nog geen idee want pas sinds vanavond het idee ergens heen te gaan (ivm verstoring eerdere plannen). Dacht zelf meer aan iets in de buurt (Nedersaksen, NRW, Rheinland-Pfalz), al hebben de Tsjechische spoorwegen nog best interessante prijzen. Alles lijkt echter in Duitsland wel uitverkocht te zijn: dat biedt weinig kans op een rustige reis.
Het is een spectrum.
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

De IC Düsseldorf-Erfurt is niet zo heel druk. Verder rijdt er nog een IC Duisburg-Oberstdorf die ook niet superdruk is. Verder in het weekend ook nog een IC Duisburg-Konstanz. Ook bij die trein valt de druktes mee.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nitein-Repart schreef:De IC Düsseldorf-Erfurt is niet zo heel druk.
Is voor aanstaande donderdag volgeboekt in de tweede klas.
Verder rijdt er nog een IC Duisburg-Oberstdorf die ook niet superdruk is.
Is voor aanstaande donderdag volgeboekt in de tweede klas.
Verder in het weekend ook nog een IC Duisburg-Konstanz. Ook bij die trein valt de druktes mee.
Die rijdt niet aanstaande donderdag, maar wel op woensdag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Misschien is Luxemburg een optie?
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Karl schreef:Dank voor alle tips en het meedenken. Heb nog geen idee want pas sinds vanavond het idee ergens heen te gaan (ivm verstoring eerdere plannen). Dacht zelf meer aan iets in de buurt (Nedersaksen, NRW, Rheinland-Pfalz), al hebben de Tsjechische spoorwegen nog best interessante prijzen. Alles lijkt echter in Duitsland wel uitverkocht te zijn: dat biedt weinig kans op een rustige reis.
Mocht je Tsjechië nog overwegen: ik reis naar Praag altijd via Frankfurt, Nürnberg en Cheb. Bij de Tsjechische spoorwegen "via Cheb" ingeven (anders stuurt hij je vanaf Nürnberg met de bus) en je vindt nog kaartjes in de eerste klas :!: voor 1022 kronen (€40). Het werkt alleen vanuit Duitsland (maar alleen als er geen stoptrein in je reis zit) of gek genoeg ook vanuit België (Brussel, Luik). Met de ICE tot Nürnberg (ik zou wel reserveren :mrgreen: ), BR612 naar Cheb (noodzakelijk kwaad; let goed op het treindeel want in Pegnitz wordt de trein gesplitst: je moet het achterste stel hebben) en afhankelijk van hoe vroeg je kunt vertrekken de SuperCity Pendolino of een gewone sneltrein met coupétjes naar Praag. (Of kies een ander toevluchtsoord.)

Ben je eenmaal daar, dan kun je bijvoorbeeld van eendaagse kaartjes voor het hele land of voor een regio gebruikmaken. Die voor het hele land kost 579 kronen (minder dan €30) en voor een regio is de goedkoopste 159 kronen (€6); je kunt ook meerdere regiokaartjes koppelen. En je mag daarmee dus ook Eurocity's en zo in *O* , alleen voor de SuperCity moet je reserveren.
Zit je nog met (drie overnachtingen en) de terugreis: ik zou zeggen, zoek een ICB die nog niet vol zit, claim een plekje in de eerste klas en ga over Dresden terug. Twee keer dezelfde route door Duitsland in vier dagen is natuurlijk zonde. Rustig zal het niet worden, maar met gereserveerde plekken in de eerste klas zal het allemaal wel meevallen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Meltrain schreef:Donderdag is Nationale Stoomtreindag, dus je kunt ook één van de vele museumlijnen gaan bezoeken die ons land rijk is. *trein* :D
Weekend vrij ook geldig? Want dan reis ik even naar Hoorn af :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door OV-Hobbyist »

Ja, weekend vrij is op elke feestdag geldig.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Zojuist (al weer) een prikje Prevenar gehaald.
Bijwerkingen? Ja, voel me meteen al grieperig, geradbraakt, en 91 euro armer. :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Die laatste bijwerking is de naarste zeker? :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 gasten