Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Aldus de Emojipedia over :? : "While it can convey confusion, it is commonly used for moderate sadness, disappointment, and frustration, thanks to its frown." Dus veel gebruikt voor teleurstelling en frustratie.
Re: Mag ik even kwijt
Tot nu toe valt de rij achter mij, of hoe snel deze komt, best mee. Even rustig plekje opzoeken, handbagage boven in het bagagevak plaatsen (voordeel van een leeg vliegtuig is dat er nog plek is), zitten en riempje vast. :DMeltrain schreef:Als je als eerste instapt, staat er toch juist een hele rij achter je? :?VIRM schreef:Goed bezig! Ik vind het tegenwoordig fijn dat ik als eerste mag instappen in een vliegtuig: rustig naar mijn zitplaats zonder een hele rij achter mij. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Nouja, een leeg vliegtuig is geen garantie voor plek hoor... ik heb weliswaar vrij weinig gevlogen, maar de laatste keer zat ik op de heenweg onder het vak met de verbandtrommels en op de terugweg onder de opslagplek van de veiligheidskaarten. Dus was er alsnog geen plek voor m'n handbagage bij m'n stoel
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Mag ik even kwijt
Het is voor mij als Gate Agent ook altijd puzzelen hoeveel koffers ik ga doorlaten, je hebt verschillende type vliegtuigen en daaronder nog verschillende variaties in de layout van de cabine.
Doorgaans bereken ik dat als het toestel meer dan 80% vol is ik überhaupt handbagage ga innemen, zodra ik weet hoe de layout van het toestel eruit ziet (enkele toestellen hebben bijv. wel een rij 1ABC maar geen 1DEF) ga ik gewoon gokken hoeveel ik ga innemen want in de winter doet iedereen zijn dikke winterjas in de bagagevakken en dan moet ik veel eerder innemen.
Toen ik nog bij de blauwe werkte hadden wij als strikte regel dat je 50 koffers op een 100-zitter kon meetellen en 30 op een 70-zitter en vanaf dan moesten wij innemen.
Doorgaans bereken ik dat als het toestel meer dan 80% vol is ik überhaupt handbagage ga innemen, zodra ik weet hoe de layout van het toestel eruit ziet (enkele toestellen hebben bijv. wel een rij 1ABC maar geen 1DEF) ga ik gewoon gokken hoeveel ik ga innemen want in de winter doet iedereen zijn dikke winterjas in de bagagevakken en dan moet ik veel eerder innemen.
Toen ik nog bij de blauwe werkte hadden wij als strikte regel dat je 50 koffers op een 100-zitter kon meetellen en 30 op een 70-zitter en vanaf dan moesten wij innemen.
Re: Mag ik even kwijt
Voor welke club houd je tegenwoordig de gate in de gaten?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46
Re: Mag ik even kwijt
Als ik vlieg vind ik het altijd bijzonder irritant hoe ontzettend langzaam mensen die overhead bins vullen, soms ook met dingen die makkelijk onder de stoel voor je passen... Zelfs mijn goed gevulde Eastpak past makkelijk onder de stoel voor me. Sommigen staan vervolgens ook tien keer op tijdens de vlucht omdat alles wat ze ook tijdens de vlucht willen gebruiken in die overhead bins zit. :N Deboarden gaat tevens ook behoorlijk langzaam. Bij internationale treinen is het vaak ook zo dat mensen heel onhandig doen met bagage. Ligt er misschien aan dat ik wat weinig geduld heb voor dat soort geklooi.
Re: Mag ik even kwijt
Mij valt vooral de enorme hoeveelheid barbarismen op die worden gebruikt bij gesprekken over vliegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mag ik even kwijt
Een bagagekastje is een geschikt woord, toch _O_
Re: Mag ik even kwijt
Een prachtig woord zelfs :pos:
Als je in Nederland zou zeggen dat je een trein gaat deboarden kijkt iedereen je wazig aan, en terecht. Waarom is het bij vliegtuigprietpraat dan wel geaccepteerd taalgebruik?
Als je in Nederland zou zeggen dat je een trein gaat deboarden kijkt iedereen je wazig aan, en terecht. Waarom is het bij vliegtuigprietpraat dan wel geaccepteerd taalgebruik?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Deboard is een gruwel, omdat het al nauwelijks een Engels woord genoemd kan worden:
Met taal heeft het erg weinig van doen, wel met dingen zo dom mogelijk houden voor lieden die de taal niet machtig zijn. Als het persé in het Engels moet: gebruik disembark. Hoef je je niet zo nodig aan te stellen, dan is uitstappen ook een alternatief.
bronNot to sound snobbish but what's the deal with FA's using the term "deboard" instead of disembark. Deboard is not a word in the english language but somehow it has made it into the FA scripts of many major US airlines. Do the people that write these things not have access to a dictionary?
Met taal heeft het erg weinig van doen, wel met dingen zo dom mogelijk houden voor lieden die de taal niet machtig zijn. Als het persé in het Engels moet: gebruik disembark. Hoef je je niet zo nodig aan te stellen, dan is uitstappen ook een alternatief.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
Ja ... een instapkaart :pos: .
Re: Mag ik even kwijt
Ik stel voor dat de KLM vanaf heden ontinstappen gaat gebruiken :pos:trolly schreef:Deboard is een gruwel, omdat het al nauwelijks een Engels woord genoemd kan worden:
bronNot to sound snobbish but what's the deal with FA's using the term "deboard" instead of disembark. Deboard is not a word in the english language but somehow it has made it into the FA scripts of many major US airlines. Do the people that write these things not have access to a dictionary?
Met taal heeft het erg weinig van doen, wel met dingen zo dom mogelijk houden voor lieden die de taal niet machtig zijn. Als het persé in het Engels moet: gebruik disembark. Hoef je je niet zo nodig aan te stellen, dan is uitstappen ook een alternatief.
Mijn Flickr account.
Re: Mag ik even kwijt
Nee, want bagage is geen Nederlands woord. :Nwaldo79 schreef:Een bagagekastje is een geschikt woord, toch _O_
Ik stel kleinekofferkastje voor. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
Valiezenkast?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Ik zeg altijd bagagerek.
Re: Mag ik even kwijt
Kijk deze dan maar eens:Suus schreef:Mij valt vooral de enorme hoeveelheid barbarismen op die worden gebruikt bij gesprekken over vliegen.
https://www.youtube.com/watch?v=vdPy5Ikn7dw
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Mag ik even kwijt
Bovenhoofdsluiter (A)Suus schreef:Valiezenkast?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
Het probleem van een rek is dat deze volgens de meest strikte terminologie niet van deuren is voorzien.en-es schreef:Ik zeg altijd bagagerek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Die rekken hebben toch kleppen ipv deuren?
Re: Mag ik even kwijt
Ik weet het, strikt genomen zijn het geen rekken. Maar ik noem ze altijd zo.
Re: Mag ik even kwijt
:YDurashift schreef:Die rekken hebben toch kleppen ipv deuren?
Klepbak.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
Zijn kleppen geen deuren? Ze bewegen beide één kant op met behulp van scharnieren en hebben beide een mechanisme om te zorgen dat ze gesloten blijven.Durashift schreef:Die rekken hebben toch kleppen ipv deuren?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 182 gasten