Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Aldus de Emojipedia over :? : "While it can convey confusion, it is commonly used for moderate sadness, disappointment, and frustration, thanks to its frown." Dus veel gebruikt voor teleurstelling en frustratie.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef:
VIRM schreef:Goed bezig! Ik vind het tegenwoordig fijn dat ik als eerste mag instappen in een vliegtuig: rustig naar mijn zitplaats zonder een hele rij achter mij. *O*
Als je als eerste instapt, staat er toch juist een hele rij achter je? :?
Tot nu toe valt de rij achter mij, of hoe snel deze komt, best mee. Even rustig plekje opzoeken, handbagage boven in het bagagevak plaatsen (voordeel van een leeg vliegtuig is dat er nog plek is), zitten en riempje vast. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Nouja, een leeg vliegtuig is geen garantie voor plek hoor... ik heb weliswaar vrij weinig gevlogen, maar de laatste keer zat ik op de heenweg onder het vak met de verbandtrommels en op de terugweg onder de opslagplek van de veiligheidskaarten. Dus was er alsnog geen plek voor m'n handbagage bij m'n stoel :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Het is voor mij als Gate Agent ook altijd puzzelen hoeveel koffers ik ga doorlaten, je hebt verschillende type vliegtuigen en daaronder nog verschillende variaties in de layout van de cabine.
Doorgaans bereken ik dat als het toestel meer dan 80% vol is ik überhaupt handbagage ga innemen, zodra ik weet hoe de layout van het toestel eruit ziet (enkele toestellen hebben bijv. wel een rij 1ABC maar geen 1DEF) ga ik gewoon gokken hoeveel ik ga innemen want in de winter doet iedereen zijn dikke winterjas in de bagagevakken en dan moet ik veel eerder innemen.

Toen ik nog bij de blauwe werkte hadden wij als strikte regel dat je 50 koffers op een 100-zitter kon meetellen en 30 op een 70-zitter en vanaf dan moesten wij innemen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Voor welke club houd je tegenwoordig de gate in de gaten?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door GroeneRuiter »

Als ik vlieg vind ik het altijd bijzonder irritant hoe ontzettend langzaam mensen die overhead bins vullen, soms ook met dingen die makkelijk onder de stoel voor je passen... :evil: Zelfs mijn goed gevulde Eastpak past makkelijk onder de stoel voor me. Sommigen staan vervolgens ook tien keer op tijdens de vlucht omdat alles wat ze ook tijdens de vlucht willen gebruiken in die overhead bins zit. :N Deboarden gaat tevens ook behoorlijk langzaam. Bij internationale treinen is het vaak ook zo dat mensen heel onhandig doen met bagage. Ligt er misschien aan dat ik wat weinig geduld heb voor dat soort geklooi. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mij valt vooral de enorme hoeveelheid barbarismen op die worden gebruikt bij gesprekken over vliegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Een bagagekastje is een geschikt woord, toch _O_
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Een prachtig woord zelfs :pos:

Als je in Nederland zou zeggen dat je een trein gaat deboarden kijkt iedereen je wazig aan, en terecht. Waarom is het bij vliegtuigprietpraat dan wel geaccepteerd taalgebruik?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Deboard is een gruwel, omdat het al nauwelijks een Engels woord genoemd kan worden:
Not to sound snobbish but what's the deal with FA's using the term "deboard" instead of disembark. Deboard is not a word in the english language but somehow it has made it into the FA scripts of many major US airlines. Do the people that write these things not have access to a dictionary?
bron

Met taal heeft het erg weinig van doen, wel met dingen zo dom mogelijk houden voor lieden die de taal niet machtig zijn. Als het persé in het Engels moet: gebruik disembark. Hoef je je niet zo nodig aan te stellen, dan is uitstappen ook een alternatief.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Instapkaart *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Bedoel je niet gewoon een boarding pass? -o-
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja ... een instapkaart :pos: :wink: .
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

trolly schreef:Deboard is een gruwel, omdat het al nauwelijks een Engels woord genoemd kan worden:
Not to sound snobbish but what's the deal with FA's using the term "deboard" instead of disembark. Deboard is not a word in the english language but somehow it has made it into the FA scripts of many major US airlines. Do the people that write these things not have access to a dictionary?
bron

Met taal heeft het erg weinig van doen, wel met dingen zo dom mogelijk houden voor lieden die de taal niet machtig zijn. Als het persé in het Engels moet: gebruik disembark. Hoef je je niet zo nodig aan te stellen, dan is uitstappen ook een alternatief.
Ik stel voor dat de KLM vanaf heden ontinstappen gaat gebruiken :pos:
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

waldo79 schreef:Een bagagekastje is een geschikt woord, toch _O_
Nee, want bagage is geen Nederlands woord. :N
Ik stel kleinekofferkastje voor. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Valiezenkast?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik zeg altijd bagagerek.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Suus schreef:Mij valt vooral de enorme hoeveelheid barbarismen op die worden gebruikt bij gesprekken over vliegen.
Kijk deze dan maar eens:
https://www.youtube.com/watch?v=vdPy5Ikn7dw
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef:Valiezenkast?
Bovenhoofdsluiter (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

en-es schreef:Ik zeg altijd bagagerek.
Het probleem van een rek is dat deze volgens de meest strikte terminologie niet van deuren is voorzien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Die rekken hebben toch kleppen ipv deuren?
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik weet het, strikt genomen zijn het geen rekken. Maar ik noem ze altijd zo.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Die rekken hebben toch kleppen ipv deuren?
:Y

Klepbak.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Die rekken hebben toch kleppen ipv deuren?
Zijn kleppen geen deuren? Ze bewegen beide één kant op met behulp van scharnieren en hebben beide een mechanisme om te zorgen dat ze gesloten blijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 182 gasten