Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat zal helaas nog een tijd duren vrees ik :(

Maar in bepaalde gevallen is (een deel van) de collectie op afspraak te bezichtigen :wink:
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Aking schreef:Heb je ook het geld van de Belgen al terug? :')
Formuliertjes zijn ingevuld, ze zeggen het binnen 2 weken af te handelen. Nu maar hopen dat ze in België geen 4 maanden verwerkingsachterstand hebben :')
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Ik heb de Belastingdienst ook weer even blij gemaakt met mijn aangifte. Nou ja, waarschijnlijk niet want ze mogen mij lekker gaan betalen in plaats van ik hun :lol:
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Ik ben nog beetje aan het kijken voor hbo studie, wil lerarenopleiding economie gaan doen maar daar is weinig baankans in :cry:
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Er is toch een groot lerarentekort? Als ik de krant van gisteren moet geloven zijn er in Utrecht en Eindhoven ook op middelbare scholen grote tekorten. Daar worden nu overbodige leraren uit krimpgebieden aangetrokken.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Dat tekort speelt vooral bij de basisscholen dacht ik
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Het speelt voornamelijk op basisscholen. Maar het speelt ook in mindere mate op andere scholen.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Chrysa schreef:Er is toch een groot lerarentekort? Als ik de krant van gisteren moet geloven zijn er in Utrecht en Eindhoven ook op middelbare scholen grote tekorten. Daar worden nu overbodige leraren uit krimpgebieden aangetrokken.
Niet bij economie helaas
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Basisscholen zijn nu volop in het nieuws, maar de tekorten spelen op elk type onderwijs. Bij voortgezet onderwijs en het mbo verschilt het wel per vak enorm. Zo is er nu al een groot tekort aan docenten Duits, Frans, klassieke talen, wiskunde, natuur- en scheikunde, informatica en in iets mindere mate ook Nederlands. Voor vakken als geschiedenis en maatschappijleer (vakken waar ik ook voor had willen leren) geldt juist weer dat er een enorm overschot aan docenten is. Voor economie tweede graads (Kun je lesgeven op het vmbo, onderbouw havo/vwo, mbo en volwasseneneducatie) geldt dat ook wel. Voor eerste graads is er geloof ik wel meer baankans, maar dan moet je, of een universitaire studie hebben gedaan, of een hbo master.
Maar goed, dit is hoe de stand nu is. Er wordt voorspeld dat er over een paar jaar een algeheel lerarentekort komt en wellicht geldt dat dan ook voor economie tweede graads.

Jelmer, zijn er nog meer vakken die je aanspreken met een wat grotere baankans? En zijn er nog meer opleidingen die je wel interessant lijken?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Ik zou wel echt graag wat met economie willen doen, denk liever accountancy dan een ander vak.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Je zou eventueel dan accountancy (of iets dergelijks) kunnen doen en later alsnog (in deeltijd) de lerarenopleiding kunnen doen. Dan heb je in ieder geval een basis waar je van kunt leven en dan kun je later alsnog de lerarenopleiding doen (in deeltijd). Dan kun je ook parttime voor de klas staan (meer baankans) en je kunt gelijk ook je praktijkervaring meenemen in de klas.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Maar ik wil wel mensen wat leren ipv op een kantoortje zitten (A)

maar wiskunde docent lijkt me heel leuk maar sta nu een 6,3 voor wiskunde terwijl ik wiskunde A heb. Aardrijkskunde is ook een leuk vak trouwens, ook wel om wat over te vertellen denk ik. Eigenlijk lijken wel meer vakken me leuk :Y

edit: qua cijfers sta ik het hoogst:
7,3 Economie
6,6 Management en Organisatie
6,4 Aardrijkskunde

En in oktober, toen ik nog op het VWO zat (dus cijfers zijn vooral behaald in 4Vwo):
7,2 Economie
7,2 Maatschappijwetenschappen
7,1 KuBv
7,1 LO
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Voor leraar wiskunde moet je wiskunde B hebben behaald als je vanuit de havo instroomt. Aardrijkskunde is ook een erg boeiend vak (Let op, bij veel scholen een dure studie in verband diverse studiereizen die verplicht zijn), maar ook daarin is er niet heel veel werk te vinden op dit moment. Dan zou ik toch eerder economie aanraden omdat je daarmee ook op het mbo les kunt geven. Je zou ook voor de Pabo kunnen kiezen. Andere doelgroep wat je wel moet liggen, maar je geeft wel in meer gebieden les. Heb je al open dagen bezocht? Al eens meegelopen met diverse studies? Moet je dit jaar al kiezen of heb je nog een jaar?

Je zegt dat je mensen wat wil leren, maar moet dat per se in een klas zijn? Ik werk nu bijvoorbeeld op woongroepen met gehandicapte jongeren en ik ben ze ook elke dag dingen aan het leren (Toch doe ik nu de deeltijdopleiding leraar Nederlands, omdat ik dat vak boeiend vind en het onderwijs/het voor de klas staan, mij meer trekt)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Ik denk dat onderwijs me mee aanspreekt, en nee pabo ook niet. De bovenbouw gaat wel maar die kleine kinderen :N
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Dat snap ik heel goed :wink: Maar oriënteer je goed en breed. Doe mee met meeloopdagen, stel kritische vragen aan de studenten die al met de opleiding bezig zijn en laat je niet al te veel leiden door de baankansen. Je opleiding duurt minimaal vier jaar en in die tijd kan er best veel veranderen. En met twee parttime banen op twee verschillende scholen kom je er ook :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Ja klopt met al die zieke docenten op school zitten wij vol met part time docenten (en de leerlingen met ***roosters)

Vervelende is dat ik geen 2 maand voor profielkeuze meer heb (A)

In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp.

edit: zou na HBO nog een mogelijkheid zijn om 1e graads via uni te halen? Ik ben net aan afgestroomd van VWO (Engels en deels Duits) dus misschien kan ik het na het HBO weer proberen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ja, dat kan volgensmij wel. Maar dan moet je vaak wel een pre-mastertraject volgen als je het echt via de uni wil doen. Met een hbo-master kun je ook je 1e graads bevoegdheid halen. Ook kun je soms met een hbo-propedeuse overstappen naar de uni, al gelden er dan wel vaak nog aanvullende eisen. Dat zou je dus nog even goed moeten uitzoeken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik was gisteren in Parijs op een metrostation waar ik metro 4 nam. Op de routestrip kwam ik een mededeling tegen dat metrostation Gare du Nord voor lijn 4 vanaf 12 maart gesloten is, tenminste tot 12 juni. Zie https://www.ratp.fr/decouvrir/coulisses ... ord-fermes

De perronrenovatie van Châtelet is echter drie weken uitgelopen, dus ik houd er rekening mee dat het nog iets langer gaat duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

:shock: Geen ICD die uitviel of vertraging had? :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De 1058 reed vandaag wel met +10 maar ik had iets langer doorgewerkt dus ik had een treintje later. Die reed stipt op tijd en was lekker rustig nu Breda een weekje niet mag meedoen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Gelukkig, ik maakte me al zorgen :Y
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Een perfect rijdende IC-Direct is natuurlijk vreselijk verdacht :mrgreen:

Dat de nu tijdelijk uitvallende treinen tijdelijk tussenuit worden gehaald om ruimte te bieden voor spoorwerken, snap ik vanuit het prioriteitenlijstje van treinen. Maar zoals afgelopen weekeinde, louter de 900 te laten rijden benoorden Rotterdam zonder verdere aanpassingen, stond je daar behoorlijk lang te wachten vanuit Mid/west-Brabant naar Amsterdam.

De 1100 zal trouwens wel redelijk vooruit kunnen zolang de wind niet te hard waait nu de 900 tijdelijk korter is.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ik zie regelmatig als excuus een defecte trein voor het niet rijden van de ICD.
Daar snap ik even iets niet. Betreft het dan een loc, of is er iets anders aan de hand?
In het eerste geval zou ik denken, daar hebben ze toch juist twee locs voor in gebruik genomen destijds?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als het rond tien voor half zes gebeurt is het de Eurostar die kapot gaat in de spanningssluis bij Hoofddorp.

Als het op een station gebeurt kunnen het de deuren zijn. De deuren van ICR hebben er soms geen zin in, is al meermaals gebeurd terwijl ik in de trein zat.

Op andere tijdstippen is het meestal toch de TRAXX. Deze locomotief is een fijngesnaarde computer waarvan de bediening zeer nauw luistert, wat bij ander treinmaterieel wat minder is. De twee locomotieven hebben bovendien via radiosignalen contact met elkaar, ook die verbinding moet steeds in stand blijven om de trein rijdend te houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

...dat mijn scriptie halverwege de goedkeurig heeft van de begeleider van de Hogeschool. Wel moet zo her en der nog wat aangevuld/herschreven worden. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten