Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: (..) Bovendien: de foto kwam online om 06:27 (..)
6:05 staat er in de tekst. Maar goed, dát kan ook de positie bij de koffieautomaat zijn geweest. :wink:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

06:05 is de vertrektijd van de trein naar Groningen vanuit Rotterdan Centraal. Gezien de locatie van de post (Gouda) zal de HC dus de 519 gehad hebben, aldus zijn tweet tot Zwolle.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Om half zeven zitten er mensen in de trein, en door in de cabine een foto te nemen voorkom je sowieso dat je een foto maakt zonder dat iemand herkenbaar in beeld is.
Dat is een dubbele ontkenning. ;)

Afgezien daarvan snap ik niet welk punt Durashift probeert te maken. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het nieuwe normaal is even wennen: ik zit momenteel in mijn Utrechtse stamkroeg, waar zojuist de derde gast van de avond binnen is gekomen. Op dit tempo vrees ik rake klappen hier op korte termijn, want van het gezellige praatje met de kroegeigenaar wordt ik niet echt hoopvol. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Niks mis met een good old bar fight, toch?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Wel als de bar daardoor opnieuw dicht moet en sneller failliet gaat. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dan moet je dus lekker voor de deur knokken! De Neude is groot genoeg :Y
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Of je gaat naar Knokke! Knokken op het strand!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Had dan knokken in Knokke geschreven -o-

En mogen ons Ollanders überhaupt alweer naar Knokke trouwes?
Laatst gewijzigd door Aking op wo 03 jun 2020, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Dat lag te voor de hand.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Het hoeft niet altijd achter de hand te zijn natuurlijk :N
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nee, maar ook niet te ervoor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Aking schreef:En mogen ons Ollanders überhaupt alweer naar Knokke trouwes?
Vanaf 15 juni :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Nee, maar ook niet te ervoor.
:Y

Te ervoor is een beetje te.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Te ervoor is niet goed, dixit ons mam.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Suus schreef:
Aking schreef:En mogen ons Ollanders überhaupt alweer naar Knokke trouwes?
Vanaf 15 juni :Y
Per automobiel ja.

OV is nog steeds alleen voor noodzakelijk vervoer zegt meneer Rutte vanavond nog.
Duss, per trein kom je (formeel) het land niet uit met een toeristische bestemming.. :lol:

In eigen land mag je dus ook niet met de waddenveren mee, als toerist zijnde.. :roll:


~~~~~~~~~~

Ik hoorde op 3FM daarstraks (19:35 uur ongeveer) dat ene Marloes een 3FM mondkapje verdiende omdat zij vandaag, op weg naar haar werk, niet zonder een kapje op het station Schiedam mocht doorkruisen.. :?:

Veiligheidsregio R'dam kent zeker een andere noodverordening, op dit punt, dan andere regio's?? Of een lokale handhaver was abuis..

Meltrain schreef:(..) Afgezien daarvan snap ik niet welk punt Durashift probeert te maken
Nou, de HC wenst, kennelijk, een voorbeeld functie uit te voeren door met een mondkapje op een post te plaatsen. Prima, maar doe dat dan in of voor de trein (vast wel een stukje te vinden waar geen andere reizigers zijn die ongevraagd op beeld komen) en niet in de veilige cocon van een machinistencabine. (waar een kapje dragen juist niet verplicht is, want geen contact met reizigers.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het is geen fijne route, maar je kan van de voorkant naar de achterkant van Schiedam Centrum zonder door de poortjes te gaan. En de verplichting voor het dragen op stations staat niet in de noodverordening van de VR-RR:
Artikel 2.6. Inrichting en beëindiging voorziening openbaar vervoer
  1. Vervoerders richten voorzieningen voor openbaar vervoer zodanig in en nemen daarmee samenhangende maatregelen, zodat reizigers in staat worden gesteld zoveel mogelijk een afstand van tenminste 1,5 meter ten opzichte van alle andere in de voorzieningen aanwezige personen in acht te nemen en reizigers van 13 jaar en ouder een niet-medisch mondkapje dragen in voertuigen en vaartuigen.
  2. De voorzitter kan na overleg met de vervoerder voorzieningen voor openbaar vervoer beëindigen of beperken, indien:
    1. de inrichting van deze voorzieningen en de daarmee samenhangende maatregelen reizigers niet of onvoldoende in staat stelt zoveel mogelijk een afstand van tenminste 1,5 meter ten opzichte van alle andere in de voorzieningen aanwezige personen in acht te nemen en het dragen van een mondkapje door reizigers van 13 jaar en ouder niet in acht wordt genomen; en
    2. de beëindiging van deze voorziening het transport van personen die werkzaam zijn in vitale processen of transport dat anderszins noodzakelijk is voor de mobiliteit van Nederland niet onnodig belemmert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Durashift schreef:een machinistencabine. (waar een kapje dragen juist niet verplicht is, want geen contact met reizigers.)
Heb je daar toevallig passende documentatie bij? Want ik kom nog steeds niet verder dan "in het OV is een mondkapje verplicht, en de chauffeur/machinist/conducteur zit ook in het OV...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Heb nog geen buschauffeur met een mondkapje gezien trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, die zijn daar van vrijgesteld omdat het negatieve invloed heeft op de rijvaardigheid.

Conducteurs bij de RET dragen wel kapjes en soms ook spatschermen die niet nodig waren in het noodhospitaal in Ahoy.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Aking schreef:
Durashift schreef:een machinistencabine. (waar een kapje dragen juist niet verplicht is, want geen contact met reizigers.)
Heb je daar toevallig passende documentatie bij? Want ik kom nog steeds niet verder dan "in het OV is een mondkapje verplicht, en de chauffeur/machinist/conducteur zit ook in het OV...
http://comform.cnvvakmensen.nl/attachment/?id=8884

Pagina 11.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Daniel schreef:Heb nog geen buschauffeur met een mondkapje gezien trouwens...
Daar is vanuit ons ook een petitie tegen geweest die, zoals je ziet, zijn vruchten heeft afgeworpen. *O*
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Misschien hadden jullie dan moeten opteren voor mondkapjes met fruitpatroon en fruitgeur? Dan werpt het echt pas zijn vruchten af. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag na 16 weken eindelijk weer eens naar de podotherapeut geweest. Het is een verademing voor mijn voeten. Normaal ga ik om de 6 weken naar de podotherapeut. Maar door de coronacrisis was dit even niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het is veelzeggend dat mijn telefoon er nu No Justice, No Place ervan maakte. :o
Afbeelding

Maar, wel uiterst georganiseerd: iedereen verplicht een mondkapje op, doventolken aanwezig, handen desinfecteren bij de ingang, en veel contole door de organisatie en de politie. Dit had veel slechter gedaan kunnen worden. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten