Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

:')
Suus schreef:
Daniel schreef:
Fles schreef:Amsterdam Centraal - Deventer - Osnabrück - Hannover. Lijkt me een prima verdeling qua stops _O_
Niet alleen qua verdeling, da's ook de meest handige oplossing om veruit de meeste huidige aansluitingen te kunnen handhaven zonder extra overstappen. En Deventer is ook makkelijk bereikbaar vanuit Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn natuurlijk.
Alleen Almelo zou er dan echt last van hebben, maar da's vast niet de grootste reizigersbron op dit traject :P (Hengelo heeft immers een alternatieve verbinding waarmee je in Osnabrück kunt komen)
En Rotterdam, want die hebben geen directe trein naar Deventer...
Kut voor ze, moeten ze maar in een fatsoenlijke stad gaan wonen :Y
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

Asd - Dv - Osna - Hannover - Berlin. Lokwissel schrappen, 563 km in 4 uur, easypeasy.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Wir schaff(n)en dass! *O*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Hier in Salou kwam zojuist een touringcar langsgereden met al rijdend de achteruitrijverlichting en de piepjes aan. Hij reed niet helemaal lekker, want het leek erop alsof de bus nogal "schokkerig" reageerde, na het snelheid maken na het verkeerslicht dat net op groen sprong toen hij afremde... :shock:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

zeg dit was ooit deel 202 maar hoe zit dat nou? Dit topic is inmiddels ook al een slordige 25000 posts lang

Moeten we niet eens een keer een verse?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Nee, dat is afgeschaft :Y
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Nee dat doet het beheer gelukkig niet meer. Topics splitsen om het splitsen. *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door STF »

Suus schreef: En anders zorgen de nieuwe testmethodes voor brandstofverbruik vanaf 1 september wel voor een hogere belasting. Veel auto’s komen nu namelijk stukken slechter uit de test.
Klopt, maar dat is voor zover ik weet ook in Luxemburg alleen voor nieuwe auto's van toepassing, wij betalen voor onze dieselauto 68 Euro per jaar wegenbelasting, zouden we dezelfde auto opnieuw aanschaffen is het 168 Euro per jaar wegenbelasting.

Voor onze benzineauto betalen we 145 Euro per jaar wegenbelasting, aangezien de fabrikant altijd al opvallend hoge CO2 uitstootwaardes op gaf (waarschijnlijk het braafste jongetje van de klas) kom je middels die WLTP-regeling slechts 4 Euro per jaar hoger uit dus 149 Euro.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Suus schreef:
Daniel schreef:
Fles schreef:Amsterdam Centraal - Deventer - Osnabrück - Hannover. Lijkt me een prima verdeling qua stops _O_
Niet alleen qua verdeling, da's ook de meest handige oplossing om veruit de meeste huidige aansluitingen te kunnen handhaven zonder extra overstappen. En Deventer is ook makkelijk bereikbaar vanuit Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn natuurlijk.
Alleen Almelo zou er dan echt last van hebben, maar da's vast niet de grootste reizigersbron op dit traject :P (Hengelo heeft immers een alternatieve verbinding waarmee je in Osnabrück kunt komen)
En Rotterdam, want die hebben geen directe trein naar Deventer...
Vanuit Rotterdam kan je nu al niet met de directe trein naar Amersfoort als je een overstap van een kwartier rekent. De 2 minuten cross platform is immers wat krap, een half uur vooraf aankomen wat ruim. Echter is het vanuit Rotterdam wel als enige logisch om via Amsterdam te reizen want dat scheelt amper tijd met via Utrecht naar Amersfoort en dan nu nog daar overstappen.
Da's dus nog altijd beter dan de situatie die Almelo zou krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Hoi, groetjes uit Toronto *O* van waar je per trein naar New York kan en ze moeilijk brute diesellocs hebben want elektrische spoorwegen hebben ze hier niet :D
Oh en de bussen zijn vet schraal.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Veel plezier daar :Y
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Veel plezier aan de andere kant van deze aardkloot. Geniet ervan :D :D
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ardan schreef:bussen zijn vet schraal.
Ah, het beheer ziet eindelijk het licht? *O* (A)

Maar veel plezier daar heur! :Y
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ardan schreef:Hoi, groetjes uit Toronto
Mocht je toevallig ook in de hoofdstad Ottawa komen, test dan dat talentje uit dat ergens in de buitenwijken de hele dag op en neer pendelt.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom523 »

Ardan schreef:Hoi, groetjes uit Toronto *O* van waar je per trein naar New York kan en ze moeilijk brute diesellocs hebben want elektrische spoorwegen hebben ze hier niet :D
Oh en de bussen zijn vet schraal.
Leuk man! Ben net terug uit Canada, hele leuke stad!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Een slimmerik van de routeplanning zet mij neer bij Van der Valk Harderwijk. "Dan neem je bus 513, die stopt daar!"
In het weekend rijdt die dus niet en 104 rijdt slechts in 1 richting en moet besteld worden. Als het nog niet erger kon, rijden er ook nog eens geen treinen in Harderwijk dit weekend.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

"De routeplanning"? Van wie of wat? :')
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Voor een tourtocht ga ik auto's controleren en dan ze iets lekkers geven. De eis voor het controlepunt was dat het makkelijk te bereiken was met het OV zodat ik er makkelijk naartoe kon. Bij Van der Valk is er een mooi keerpunt waar auto's kunnen staan, vandaar heeft de routeplanner die plek gekozen. Ik denk dat ik dan maar vanaf station Harderwijk ga lopen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

OV Fiets!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Lijn 104 op bestelling is gewoon ov. (A) En als je het aan de chauffeur vraagt wil die je vast wel bij Van der Valk afzetten, ondanks dat de halte officieel alleen richting Harderwijk bestaat voor lijn 104.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Vandaag mocht ik postbode spelen: er lagen brieven voor drie adressen bij mij in de brievenbus. Ik ben dus maar even naar 30 nummers verder gelopen om de post te bezorgen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

:o Je bent te goed voor deze wereld!

Heeft iemand je al voorgedragen voor een lintje? *O*
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Tom523 schreef:
Ardan schreef:Hoi, groetjes uit Toronto *O* van waar je per trein naar New York kan en ze moeilijk brute diesellocs hebben want elektrische spoorwegen hebben ze hier niet :D
Oh en de bussen zijn vet schraal.
Leuk man! Ben net terug uit Canada, hele leuke stad!
Ik zag laatst ergens foto's voorbij komen dat er nu Lintjes rondrijden in Ottawa, inclusief DB-interieur, om die Talentjes te vervangen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Ardan schreef:Hoi, groetjes uit Toronto *O* van waar je per trein naar New York kan en ze moeilijk brute diesellocs hebben want elektrische spoorwegen hebben ze hier niet :D
Oh en de bussen zijn vet schraal.
Een ding is zeker: die Amtrak-treinen zijn wel vet comfortabel. Heerlijk languit liggen in de coach-klasse :mrgreen:

En vervolgens genieten van alles wat je voorbij ziet komen, wat dat betreft geldt dat je in Amerika een heel andere wereld ziet langs het spoor, zelfs als het zo vlak is als waar ik in Florida heb gereisd (Silver Meteor).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

Hoi, groetjes uit Reykjavik, waar ze echt wel hard een rail link nodig hebben met het 50 km verderop gelegen vliegveld. Volgens de laatste berichten gaat die op zijn vroegst eind 2024 rijden. Sporen van in aanbouw zijn heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten