Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Nitein-Repart schreef:Trouwens Aking, een totaal andere vraag:

Mag je in Hongarije de Hongaarse premier Orban beledigen? Ik kan hier niets over op het internet vinden, maar misschien weet jij meer.
Gewoon doen, dan weet je het zo.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Aking schreef:De MAV heeft actietickets die online te boeken zijn, met je reserveringsnummer op te halen bij de kaartautomaat op Keleti (of Nyugati als je dat liever doet), ik kan de link later nog posten als ik het niet vergeet.

Een andere optie is contact opnemen met Wasteels op datzelfde Budapest Keleti, een soort Treinreiswinkel maar dan beter :Y
Ik weet nog wel dat ik me helemaal scheel heb gezocht naar die automaat op Keleti. Als je 'm niet weet, ga je 'm niet vinden ook. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Die opengestelde OV Vraagbaak is wel een groot succes tot nu toe, of niet? _O- Ik heb nog weinig echt zinnige of inhoudelijke vragen voorbij zien komen die anders waren opgesteld dan iets wat je in Google intikt om het antwoord te vinden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik begin me ook wel af te vragen of het een goed idee is, maar vanuit een ander oogpunt: Wie is eigenlijk de doelgroep? De meeste OV-vragen zijn al beantwoord en staan op het internet, en dus hoeven die dingen niet bevraagd te worden. Dus zijn er mijner inziens twee doelgroepen: mensen met zeer complexe vragen, en mensen die meer houvast nodig hebben dan datgene wat een vervoerder of 9292 ze al uitlegt. Dat levert echter een probleem: de eerste groep kunnen wij vaak niet helpen (waarom R-net bestaat kunnen wij niet uitleggen zonder normatief te zijn), de tweede groep wíllen we niet helpen, omdat het niveau vraag voor ons te laag is ("Hoe Lang doet bus 37 over katwijk rijnstraat naar Leiden CS?"). Dus mijn vraag is: hoe denkt het beheer hier over?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Nou, zo:
Ardan schreef: VRAAGBAAK
Een forumdeel waar een ieder terecht kan met al zijn vragen en meldingen. Subforums worden:
Losse vragen, waar ongeregistreerde gebruikers een korte vraag kunnen stellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan die moeder die laatst een busabonnement voor haar zoon zocht. Of gewoon 'domme' vragen over een lijn, waarbij niet wordt verwacht dat iemand eerst het hele forum doorspit. Daar mag dus ook niet gereageerd worden met 'sukkel kijk dan op pagina 314 in het Brabanttopic tsss zucht'.

Groet, Gekko123, Zugführer en Ardan
Daaruit maak ik op dat er wordt verwacht van de rest van de forumleden dat er ongeacht de vraag of vraagstelling antwoord gegeven wordt op die vraag. Maar dan refereer ik nog maar eens aan Google; daarmee komen ze ook een heel eind. Ik zie er de meerwaarde (nog) niet van in.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Stefan schreef:
Aking schreef:De MAV heeft actietickets die online te boeken zijn, met je reserveringsnummer op te halen bij de kaartautomaat op Keleti (of Nyugati als je dat liever doet), ik kan de link later nog posten als ik het niet vergeet.

Een andere optie is contact opnemen met Wasteels op datzelfde Budapest Keleti, een soort Treinreiswinkel maar dan beter :Y
Ik weet nog wel dat ik me helemaal scheel heb gezocht naar die automaat op Keleti. Als je 'm niet weet, ga je 'm niet vinden ook. :')
Voor zover ik me kan herinneren kan het gewoon met de automaten "tussen" het trapgat en de kluisjes, ik zie het probleem dus niet?
Nitein-Repart schreef:Trouwens Aking, een totaal andere vraag:

Mag je in Hongarije de Hongaarse premier Orban beledigen? Ik kan hier niets over op het internet vinden, maar misschien weet jij meer.
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Nou, zo:
Ardan schreef: VRAAGBAAK
Een forumdeel waar een ieder terecht kan met al zijn vragen en meldingen. Subforums worden:
Losse vragen, waar ongeregistreerde gebruikers een korte vraag kunnen stellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan die moeder die laatst een busabonnement voor haar zoon zocht. Of gewoon 'domme' vragen over een lijn, waarbij niet wordt verwacht dat iemand eerst het hele forum doorspit. Daar mag dus ook niet gereageerd worden met 'sukkel kijk dan op pagina 314 in het Brabanttopic tsss zucht'.

Groet, Gekko123, Zugführer en Ardan
Daaruit maak ik op dat er wordt verwacht van de rest van de forumleden dat er ongeacht de vraag of vraagstelling antwoord gegeven wordt op die vraag. Maar dan refereer ik nog maar eens aan Google; daarmee komen ze ook een heel eind. Ik zie er de meerwaarde (nog) niet van in.
Met Google komen ze juist bij ons op de wiki uit en als we de vraagbaak niet gehad zouden hebben dan kwamen al die vragen wel als mail bij het beheer uit (dat was altijd al zo namelijk).
Tot nu toe zijn er alleen nog vragen langsgekomen waar je je soms moet afvragen wat nu eigenlijk de vraag is. Die zal je er altijd wel tussen houden want daar is bijna niet op te filteren. Maar er komen vanzelf ook vragen van die duidelijker zijn en van reizigers die oprecht niet weten waar ze er mee moeten zijn. En die reageren over het algemeen dan ook nog dankbaar als je ze helpt, maar maakten er in het verleden niet speciaal een account voor aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Als ze jullie mailen, is dat beperkt tot één mailadres (waar je een standaard reply op kunt sturen met iets in de trant van "Wij zijn geen vervoerbedrijf. Vragen over reizen en reisproducten kunt u bij het betreffende vervoerbedrijf stellen en worden door dit adres niet beantwoord."), nu zit het hele forum er mee opgescheept. Daarmee geef je het een groter platform dan nodig.
Daniel schreef:[Maar er komen vanzelf ook vragen van die duidelijker zijn en van reizigers die oprecht niet weten waar ze er mee moeten zijn.
Nee, dat hoop je. Die komen niet vanzelf na 10 'stomme' vragen. Het is de keuze van het beheer om daar wel of niet op te wachten (en je moet zaken ook niet direct compleet afschieten), maar ik heb er mijn vraagtekens bij.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Hmmmm...over het algemeen dropt de vraagsteller zijn vraag hier en reageert verder niet meer. Dan kun je als forummer geen inschatting maken of het antwoord ook is gebruikt of zelfs maar gelezen :|
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Als ze jullie mailen, is dat beperkt tot één mailadres
Nee hoor, ze mailen gerust het hele beheerdersteam :wink:
Nee, dat hoop je. Die komen niet vanzelf na 10 'stomme' vragen.
Nee, die kwamen altijd al via de mail. En dat waren juist ook degenen die nog een bedankje terugstuurden nadat ze een antwoord gekregen hadden. Juist voor dat soort vraagstellers zijn we de vraagbaak begonnen, die verdienen het meer om een antwoord te krijgen en daar niet op te hoeven wachten tot er toevallig een beheerder in de algemene mailbox kijkt.
Het is helaas alleen niet te voorkomen dat er ook topics tussendoor komen zoals er nu een aantal van staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat we de vraagbaak een beetje de tijd moeten geven. De eerste dagen wist niemand van het bestaan af en waren er geen vragen. Nu ben ik de vraagbaak een beetje op de wiki aan het promoten en opeens komen er wel vragen. Niet van een hoge kwaliteit, maar de periode dat de vraagbaak actief in gebruik is is nog geen week. Laten we gewoon afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen en misschien kunnen/moeten we hier en daar een beetje bijsturen. Ook zullen we de vraagbaak uitvoerig gaan evalueren met jullie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Die opengestelde OV Vraagbaak is wel een groot succes tot nu toe, of niet? _O- Ik heb nog weinig echt zinnige of inhoudelijke vragen voorbij zien komen die anders waren opgesteld dan iets wat je in Google intikt om het antwoord te vinden.
Wat was jouw verwachting dan van de vraagbaak? Want uit je opmerking lees ik dat je een ander type vragen had verwacht?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Zoals het werd geïntroduceerd had ik inderdaad verwacht dat er inhoudelijke vragen gesteld konden worden door mensen die een eenmalige vraag hebben, maar daarvoor niet een volledig account willen aanmaken. Met het kennelijke niveau van de vragen die jullie in gedachten hadden (uit je vraag begrijp ik dat we er anders over denken), vraag ik me af waarom je die drempel van het aanmaken van een account hebt weggehaald. Dan zouden ze de vraag elders stellen of doorzoeken op het internet. Nu dumpen ze de vraag hier en hebben onze forumleden de taak om er maar een antwoord op te verzinnen. Als jullie wisten dat de meeste vragen van dat bedenkelijke niveau zijn, snap ik de keuze van het openstellen voor niet-forumleden niet. Als het echt zo van belang is om iets te weten en je kunt het elders niet vinden, dan maak je wel een account aan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Tot op heden vind ik het eigenlijk ook nog een beetje forumvervuiling, maar laten we het inderdaad nog een paar maandjes geven.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Zoals het werd geïntroduceerd had ik inderdaad verwacht dat er inhoudelijke vragen gesteld konden worden door mensen die een eenmalige vraag hebben, maar daarvoor niet een volledig account willen aanmaken. Met het kennelijke niveau van de vragen die jullie in gedachten hadden (uit je vraag begrijp ik dat we er anders over denken), vraag ik me af waarom je die drempel van het aanmaken van een account hebt weggehaald. Dan zouden ze de vraag elders stellen of doorzoeken op het internet. Nu dumpen ze de vraag hier en hebben onze forumleden de taak om er maar een antwoord op te verzinnen. Als jullie wisten dat de meeste vragen van dat bedenkelijke niveau zijn, snap ik de keuze van het openstellen voor niet-forumleden niet. Als het echt zo van belang is om iets te weten en je kunt het elders niet vinden, dan maak je wel een account aan.
Ik spreek hier alleen voor mezelf en niet voor het beheer (dat ben ik immers niet).

Uit het verleden weet ik dat er regelmatig mensen zijn geweest die voor 1 vraag een account hebben aangemaakt, en die daarna nooit meer wat van zich hebben laten horen. Ook weet ik dat er mensen zijn die het een drempel vinden om een vraag te stellen als ze eerst een account moeten aanmaken (dat herken ik namelijk ook van mezelf met andere vragen). Daarom vind ik het lastig om vooraf precies in te schatten wat er aan vragen komt: de vragen die nooit gesteld worden ken je immers niet. Met het weghalen van de registratiedrempel is er altijd het risico dat de drempel te laag is en er dus veel "domme" vragen komen, maar ik heb geen voorstelling van de verhouding.
Ik kan alleen voor mezelf spreken dat ik het niet erg vind om af en toe iemand op weg te helpen, maar geen zin heb om dat een paar keer per dag te doen. Dat is het voordeel van een forum: wie er even zin heeft maakt even een antwoord, de rest hoeft er niets mee te doen. Als wij er samen voor kunnen zorgen dat mensen beter hun weg kunnen vinden in het OV, vind ik dat ook een mooie uitkomst.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik moet zeggen dat het wel vermakelijk is, die vraagbaak. :')
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Ik heb even de laatste 4 vragen in de vraagbaak bekeken, geweldig om te zien hoe de vragen gesteld worden alsof dit forum een vervoersbedrijf is :') er staat toch duidelijk inmiddels overal zo'n beetje dat dit dat dan weer niet is, en ook dat alle nette antwoorden door ons dan weer genegeerd worden door de vraagstellers _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Tsja, doel van de meeste vragen lijkt ook stoom afblazen te zijn. Of er ook een zinnig antwoord komt maakt nauwelijks verschil :')
Chrysa schreef:Ik moet zeggen dat het wel vermakelijk is, die vraagbaak. :')
Ik vind jou een zieke geest. Dat mag ik wel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ach, dat hoort ik wel vaker.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:pos:

Dat was voorlopig weer mijn laatste vaagjes sympatieke opmerking op dit forum.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Wubbo schreef: Ik kan alleen voor mezelf spreken dat ik het niet erg vind om af en toe iemand op weg te helpen, maar geen zin heb om dat een paar keer per dag te doen.
Ik wil ook best iemand helpen, maar als de vragen en de vraagstelling van het huidige niveau zijn, dan vermoed ik dat de sjeu er snel van af is en dat het aantal inhoudelijke reacties ook zienderogen afneemt.
Wubbo schreef:Als wij er samen voor kunnen zorgen dat mensen beter hun weg kunnen vinden in het OV, vind ik dat ook een mooie uitkomst.
De vraag is of je dat wel als doel moet stellen voor een forum als dit. Elkaar een beetje op weg helpen is het probleem niet, maar de doelgroep die nu langskomt past volgens mij niet helemaal in dat plan.

Het is niet mijn forum, maar ik zou deze keus niet hebben gemaakt. Maar ik hoop natuurlijk dat het alsnog een groot succes wordt, voor de moeite. Ik denk er hooguit het mijne van. :)
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Is het heel ongepast als ik vandaag aan deze sketche moet denken van Bert visscher?
Https://youtu.be/n_GmpdD1OqU
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja ... een beetje respect mag wel :? .
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Wel fijn dat je de retorische vraag beantwoord. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Spoiler: show
De zeer zeldzame vacature van Cabin Attendant (steward(ess)) bij Defensie is opengegaan. Defensie/de Koninklijke Luchtmacht werft nieuwe stewards/stewardessen die voor 4 verplichte dienstjaren gaan werken in het nieuwste vliegtuig waarna zij meegaan met het toestel, dit kan in het buitenland zijn voor militaire oefen-doeleinden maar ook humanitaire vluchten en transporten voor uitgezonden soldaten zullen worden uitgevoerd door dit toestel.

En ik heb gesolliciteerd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten