Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Eventjes niet nee
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Mag ik even kwijt
Ik ben nog wel een week on OverijsselJWM schreef:Dus we krijgen een tijdje niet meer de uiterst interessante gebeurtenissen uit Overijssel -o-
Alleen beleef ik nooit wat.
Laatst gewijzigd door jelmerrr op ma 07 aug 2017, 07:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Mag ik even kwijt
Met een losliggende stoeptegel in Nijverdal ben ik al tevreden!
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ik lag te slapen maar werd rond twaalf uur wakker van een NL alert vanwege een hevige brand en rookontwikkeling
Re: Mag ik even kwijt
Is hengelo ook goed? Daar liggen er genoeg :YJWM schreef:Met een losliggende stoeptegel in Nijverdal ben ik al tevreden!
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Mag ik even kwijt
Veel verder dan Wierden en Almelo kom ik wss nietJWM schreef:Met een losliggende stoeptegel in Nijverdal ben ik al tevreden!
Re: Mag ik even kwijt
Mijn trein werd net ingehaald door een vrachtwagen vol festivalurinoirs :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Gelukkig geen NLalert gehad, ik heb wel de berichtgeving van Rijnmond Veilig gezien.Daantje schreef:Ik lag te slapen maar werd rond twaalf uur wakker van een NL alert vanwege een hevige brand en rookontwikkeling
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Er stond een kerk in de hens vannacht. Schijnt vrijwel volledig afgefikt te zijn en voor wat ik heb gelezen is de brand begonnen bij het orgel.
Zelf overigens niets gehad. Maar goed, in Nootdorp zit ik dan ook te ver weg om er last van te kunnen hebben.
Zelf overigens niets gehad. Maar goed, in Nootdorp zit ik dan ook te ver weg om er last van te kunnen hebben.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Bij mij rook het wel echt naar rook en kreeg ook last van mijn ogen. Hele grauwe lucht buiten. Niet fijn om zo wakker te schrikken maar wel goede waarschuwing om de ramen dicht te doen.
Re: Mag ik even kwijt
^^^.. tja, heb je ook een ventilatiesysteem in huis? Dat zou je dan ook moeten afsluiten.
Best vaag dat zoiets niet in de NL alert gemeld wordt.. ook niks over de locatie van de brand. Kortom, je kan er weinig mee, volgens mij, zo'n onvolledige alert.
Best vaag dat zoiets niet in de NL alert gemeld wordt.. ook niks over de locatie van de brand. Kortom, je kan er weinig mee, volgens mij, zo'n onvolledige alert.
Re: Mag ik even kwijt
NL Alert is twee keer uitgestuurd, bij de tweede zat een locatie van de brand: https://twitter.com/rijnmondveilig/stat ... 6046355457
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ik heb geen ventilatie systeem van buiten naar binnen maar de ramen stonden wel open. Er werd wel verwezen naar de veiligheidsregio ofzo. Grootste probleem vond ik dat als je met je slaperige kop het bericht wegdrukt, het ook echt weg is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Dat is niet het geval. Kijk maar in het menu met al je apps daar staat "Cell Broadcast" als het goed is tussen. Als je die opent zie je alle NL Alerts die je ooit ontvangen hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
Ik kan ze ook altijd nog terugvinden. Bij mij staan ze tussen de ontvangen sms-berichten. En dat zijn er vandaag de dag niet bepaald veel meer, dus over het algemeen staat een ontvangen NL-Alert bovenaan.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ik heb het gevonden, was een extra tabblad bij de sms berichten.
Re: Mag ik even kwijt
Heeft iemand van jullie wellicht een link naar een NS Extra kaartje? Mijn halfbroer moet binnenkort van Amsterdam naar Heerlen en heeft geen kortingsabonnement. Uiteraard kan hij via Kruidvat o.i.d. iets scoren (als die nog verkocht worden), maar misschien heeft er iemand iets goedkoper.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Moet 'ie heen en terug of maar één kant op? Ik heb nog een code voor een retour van elk station in Nederland naar Haarlem voor 12 euro, dat lijkt wel compatible met z'n reis mits 'ie niet dezelfde dag terug hoeft. (Hij zou dan immers op z'n heenreis de retourreis van het kaartje al maken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
Een conducteur kan toch niet zien of hij aan de heen- of terugreis bezig is?
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Hmm ja ik zat nog een beetje in de kniptangentijd te denken. Toen kon je natuurlijk nog aan een stempel met treinnummer zien dat het kaartje al richting Heerlen gebruikt was, dus is het "foute boel" als die reiziger vervolgens in een trein de andere kant op zit.
Geen idee of de barcode van de E-tickets dusdanig geavanceerd is dat dat zichtbaar is.
Geen idee of de barcode van de E-tickets dusdanig geavanceerd is dat dat zichtbaar is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
De barcode niet, maar uit de gegevens van de uitleesapparatuur (en dan vooral welke Mikos 'm dus op welke trein controleert) moet dat toch vrij eenvoudig te filteren zijn. En dan zijn er nog poortjes.
Lijkt me wel vooral een probleem voor de terugreis.
Lijkt me wel vooral een probleem voor de terugreis.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
Het viel mij een tijd geleden op dat veel treinen rondom Barcelona niet in de Hafas-reisplanner stonden. Ik dacht toen dan het een foutje was, maar aangezien het nu twee maanden later nog steeds zo is, zal dat wel de bedoeling zijn. Uit de volstrekt waardeloze reisplanner van de Renfe komen ze ook niet, die kan alleen maar omgaan met rechtstreekse langeafstandstreinen...
Aangezien ik toch wel benieuwd was naar de Spaanse treinen die in Latour-de-Carol komen, vandaag toch eens op zoek gegaan naar de dienstregeling. Blijkbaar wordt het station bediend door treinen van de R3, maar de site ontkent in alle toonaarden dat die daar komt. Maar als je dan de dienstregeling opent staat het station er gewoon in: http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... ris/r3.pdf (PDF)
Oja, ik vind het ook heel knap dat je op zondag een overstap van precies 0 minuten op de verbinding Toulouse -> Barcelona gemaakt krijgt. In beide landen zit geen enkel patroon in de dienstregeling :')
Aangezien ik toch wel benieuwd was naar de Spaanse treinen die in Latour-de-Carol komen, vandaag toch eens op zoek gegaan naar de dienstregeling. Blijkbaar wordt het station bediend door treinen van de R3, maar de site ontkent in alle toonaarden dat die daar komt. Maar als je dan de dienstregeling opent staat het station er gewoon in: http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... ris/r3.pdf (PDF)
Oja, ik vind het ook heel knap dat je op zondag een overstap van precies 0 minuten op de verbinding Toulouse -> Barcelona gemaakt krijgt. In beide landen zit geen enkel patroon in de dienstregeling :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Als ik naar de R11 kijk dan zou deze alleen maar naar Cerbère rijden, maar zouden er geen treinen terug zijn. Lijkt me ook vreemd..
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Mag ik even kwijt
Klopt wel hoor. Volgens een internationaal verdrag uit 18-zoveel vervoeren Spaanse treinen reizigers noordwaarts de grens over en Franse treinen zuidwaarts. Geldt eveneens voor Hendaye/Irún, en heeft ook enige tijd gegolden voor La Tour de Carol/Puigcerdà maar daar zijn ze er wegens gebrek aan reizigers maar mee opgehouden. Voor de nieuwere grensovergangen (Canfranc en de HSL-tunnel) is het wat moderner geregeld.
En die 0-minuten overstap is in theorie te halen, het kaartje kun je namelijk uitsluitend kopen bij de conducteur in de Spaanse trein.
En die 0-minuten overstap is in theorie te halen, het kaartje kun je namelijk uitsluitend kopen bij de conducteur in de Spaanse trein.
Re: Mag ik even kwijt
Toch ben ik vorig jaar met een Spaanse trein de bij Cebere de grens overgegaan, en ging de trein ook weer beladen terug. Idem voor de Franse trein die niet verder dan Cebere ging. Of ik heb het verkeerd onthouden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten