Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... wat moet je daar nog aan toevoegen :? :wink: .
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

umbusko schreef:Hier in Maastricht gaat het er anders ook maar heavy aan toe met een stuk stadsmuur dat instort. Gisteren nog overheen gelopen...
Dat verklaart iets.
KM46 schreef:Ik wist niet dat Maastricht ook een stadsmuur heeft had.
FTFY
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Visgraatmodel schreef:Laatst mocht ik verkondigen dat de vlucht die ik zou afhandelen vertraagd zou zijn met 2-3 uur. :roll:
Spoiler: show
Ik: “Deze vlucht is helaas vertraagd door operationele en technische factoren.”

Boze passagier: “Wat is er nou weer gaande?! Waarom is hij te laat?”

Ik: “Het toestel dat de vlucht zou doen is tijdens de vlucht naar hier geraakt door de bliksem en moest eerder landen.”

Boze passagier: “Hebben jullie geen reserve vliegtuigen?!”

Ik: “Jawel, die komt dus over 2-3 uur binnen.”
:X
Het lijkt de NS wel joh! :shock: (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

All The Stations Ireland is vandaag van start gegaan. *trein*
De eerste video verschijnt vermoedelijk donderdag op YouTube.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Nu allemaal mijn station zoeken
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Die van mij is ongetwijfeld een van de meest praktisch gelegen haltes op de kaart, op loopafstand van het vorige én het volgende station. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Tara Street? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Niet meer raden! :P

Overigens, vandaag ben ik aan het boeken geslagen voor mijn bezoek aan Tara Street (en het daarbij gelegen Trinity College) in april. Daar ik met de boot en de trein ga, is dat eigenlijk zo geregeld, dacht ik. Maar om de juiste prijs te betalen bij Irish Ferries moest ik ineens een mail sturen. En zo kreeg ik eerder vanavond een mailtje uit Ierland: "Bedankt voor je mailtje. Je krijgt je korting binnenkort teruggestort. Fijne reis!" :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ferdinand schreef:
julsteren schreef:Ik heb inmiddels 13,5 uur vertraging *O*
Ik weet niet precies hoe de situatie bij jou is, maar als je inderdaad zoveel vertraging hebt door de luchtvaartmaatschappij dan kun je heel veel geld claimen.

Ik vermoed dat budgetmaatschappijen als Vueling en Ryanair een legertje advocaten heeft die er alles gaan doen om niet uit te betalen. Je kunt in ieder geval wel gaan proberen om het geld terug te krijgen. Ik heb het even opgezocht en als het echt de schuld is van de luchtvaartmaatschappij dat jij zoveel vertraging hebt, dan kun je 250 euro terugkrijgen, tenminste als Vueling deze schuld dan ook erkent.

Ik weet nog dat wij een jaar geleden een overstap van 45 minuten hadden in München. Er ging al direct iets fout in Münster waardoor wij niet op tijd aankwamen in München en onze aansluitende vlucht zouden missen. We hadden precies drie uur vertraging en dus hadden we recht op 400 euro per persoon. Zoveel had het ticket bij lange na niet gekost, maar we hadden er dus wel recht op.

Na een maand had mijn vader dus een enorm bedrag gekregen van Lufthansa. Sindsdien hopen we altijd op vertraging want het levert zoveel geld op en zo erg vonden het ook niet :D .

Edit: daarnaast worden extra kosten van hotel, extra treinreis, eten etc. ook vergoed als het goed is.
Niet alleen budgetmaatschappijen hoor. Ook een maatschappij als Emirates is er goed in.
Visgraatmodel schreef:Laatst mocht ik verkondigen dat de vlucht die ik zou afhandelen vertraagd zou zijn met 2-3 uur. :roll:
Spoiler: show
Ik: “Deze vlucht is helaas vertraagd door operationele en technische factoren.”

Boze passagier: “Wat is er nou weer gaande?! Waarom is hij te laat?”

Ik: “Het toestel dat de vlucht zou doen is tijdens de vlucht naar hier geraakt door de bliksem en moest eerder landen.”

Boze passagier: “Hebben jullie geen reserve vliegtuigen?!”

Ik: “Jawel, die komt dus over 2-3 uur binnen.”
:X
Vorig jaar twee kleine vertragingen opgelopen. In beide gevallen was het vliegtuig op tijd, maar op de heenweg werd op dat moment net van baan gewisseld op Schiphol en op de terugweg omdat de luchtverkeersleiding wegens het weer minder vluchten boven de Alpen toeliet. Kort tweetalig berichtje van de gezagvoerder met de reden voor de vertraging. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Thalys stuurde mij vandaag een herinnering dat ik nog een gratis enkeltje naar Parijs kan boeken. Goed idee :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Nou, ik denk dat ik voortaan mijn binnenlandse tickets maar ga halen bij NS International. Als voorbeeld: voor €18 kun je al naar Luik. Een enkeltje bij NS naar Maastricht kost €25 vanaf Den Dolder.

Het is toch gewoon mogelijk om tussentijds uit te stappen met een internationaal ticket? Of kan de NS je op een of andere manier dan toch pakken?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Je kunt uitstappen waar je maar wilt ;)

Houd er alleen wel rekening mee dat die boeven bij NS Int vaak vanaf-prijzen hebben, waar je bij NS betaalt wat je betaalt.

Oh en bij NS Int betaal je vaak boekingskosten, waarmee je dus weer zo'n beetje op hetzelfde bedrag uitkomt *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Early Birds naar België kunnen soms goedkoper zijn dan binnenlandse tickets. Dat komt omdat Nederland in slechts vier tariefzones is verdeeld :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zijn die zones ergens op het internet terug te vinden (bijvoorbeeld een kaart)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Er is geen kaart en ik ken ook de exacte grenzen niet, dit is het enige wat ik weet:

via Hazeldonk grens of Roosendaal grens
zone 1: minder dan 50 km (Breda);
zone 2: 50 tot 70 km (Eindhoven, Rotterdam);
zone 3: 71 tot 124 km (Den Haag);
zone 4: meer dan 124 km (Amsterdam).

via Visé frontière
zone 1: minder dan 16 km (Maastricht Noord);
zone 2: 16 tot 50 km (Heerlen, Sittard);
zone 3: 51 tot 110 km (Roermond, Eindhoven);
zone 4: meer dan 110 km (Breda, Rotterdam).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Loop ik daarstraks door Hoog Catherijne... staat daar een bord met een tekst dat aan mij vraagt: heb jij onze zuidzone al ontdekt? ..
.. met daaronder een hoop merken (van de winkels die daar gevestigd zijn, neem ik aan)..

Wat er nou op dat bord ontbreekt is een duidelijke pijl dat aangeeft in welke richting die zuidzone zich begeeft. -o-
Lijkt mij wel handig.. toch?

Nu moest ik zelf 'bedenken' in welk gedeelte ik zou lopen.. (vermoedelijk niet de zuidzone want dan had dat bord daar zeker verkeerd gestaan..)
Vermoeiend, als mensen niet logisch nadenken... of de boodschap onvoldoende afstemmen op de ontvangende partij. :roll: :X
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat bord over die zuidzone staat er zeker al twee maanden. Maar dit ter zijde.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Durashift schreef:Vermoeiend, als mensen niet logisch nadenken..
Nee nee, precies wat ze willen daar in Brussel/Den Haag/Bilderberg etc. ! Want dan kunnen ze je straks alles wijsmaken :Y
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^^ ja vast, Aking. Maar dat zal mij niet gebeuren. :wink:

@KM46: okay, kan best. Ik ben ook al een tijdje daar niet geweest. :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zelf kom ik er gemiddeld eens per maand.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Wat moet je in godsnaam nog op Hoog Catharijne tegenwoordig? :') Dezelfde eenheidsworst als overal in het land(/Europa/de wereld), en als je het als looproute gebruikt hoef je toch niet op de borden te letten? *O*
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Durashift schreef:Loop ik daarstraks door Hoog Catherijne... staat daar een bord met een tekst dat aan mij vraagt: heb jij onze zuidzone al ontdekt? ..
.. met daaronder een hoop merken (van de winkels die daar gevestigd zijn, neem ik aan)..

Wat er nou op dat bord ontbreekt is een duidelijke pijl dat aangeeft in welke richting die zuidzone zich begeeft. -o-
Lijkt mij wel handig.. toch?

Nu moest ik zelf 'bedenken' in welk gedeelte ik zou lopen.. (vermoedelijk niet de zuidzone want dan had dat bord daar zeker verkeerd gestaan..)
Vermoeiend, als mensen niet logisch nadenken... of de boodschap onvoldoende afstemmen op de ontvangende partij. :roll: :X
Dat bord stond eerder in de zuidzone zelf _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Wat moet je in godsnaam nog op Hoog Catharijne tegenwoordig? :') (..)
Nou, ik vind het toch wel opgeknapt hoor. :pos:
Ja, de (meeste) winkels zijn mij niet onbekend maar dat vind ik niet zo erg.

Wat mij blijft storen aan dat stationsgebied is dat ik, als buspassagier, moet omlopen via de buitenste traverse om van Jaarbeurszijde naar Hoog Catherijne en v.v. :twisted: Koude, winderige zooi daar. :cry:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Je hóeft niet buitenom te lopen, je kan binnen een uur binnendoor lopen. Daar moet je trouwens ook niet ontevreden zijn met herkenbare winkels, er zijn immers twee Starbucksen en twee Appies To Go te vinden, naast de Ap op het bollenplein en in Hoog Catharijne en naast de Starbucks bij de ingang Catherijnesingel en die bij het Vredenburg. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Zonder saldo op de chipkaart?

Laatste keer dat ik dat probeerde kreeg ik toch de melding 'onvoldoende saldo' te zien in het schermpje, in mijn herinnering.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten