Pagina 382 van 1219

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: di 13 mar 2018, 21:52
door Suus
Ik zoek informatie over de bus tussen Charleville-Mézières en Hirson. Volgens de dienstregeling van SNCF wordt de busdienst verzorgt door TransChampagne, dit bedrijf kan ik niet vinden. Een nieuwsartikel zegt dat het wordt verzorgt door de RTA. Die hebben op hun site alleen maar busreizen staan. :')

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: di 13 mar 2018, 22:02
door katvis
Is het een vervangende busdienst? Zou best kunnen dat ze bussen gebruiken van een reisbureau toch?

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: di 13 mar 2018, 22:10
door Suus
Vorig jaar is de bovenleiding vernieuwd, maar de regio heeft daarna toch maar alle treinen die geen studenten vervoeren afbesteld. Er rijden nu bussen die er 23 minuten langer over doen maar er is Hirson nu wel een "goede" overstap van maximaal 20 minuten. <3 Frankrijk

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 01:06
door Z2N
De tijden staan in de reisplanners van de SNCF (en ook in Hafas), zoals te doen gebruikelijk zijn de tarieven van de trein geldig op de SNCF-bus. De betere vraag is: wat heb je in die hoek te zoeken? :X

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 05:18
door erjeebee
Suus schreef:Volgens de dienstregeling van SNCF wordt de busdienst verzorgt door TransChampagne
Ik vind iets anders:

Depuis le 11 décembre, la ligne ferroviaire Hirson - Charleville-Mézières a été remplacée par des bus du Réseau de transport de l’Aisne (RTA). Ainsi, quatre allers et quatre retours par jour sont proposés aux voyageurs. Le premier au départ d’Hirson et en direction de Charleville est à 7 h 29 et le dernier est à 19 h 55. Le trajet dure au total une heure pour un tarif standard à 11,90 euros.

Bron met zelfs plaatje van de bussen

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 08:29
door nsimmelink94
Dan zullen ze zich verschuilen achter het feit dat de vragen over de dienstverlening moeten gaan :')

Je zal echt niet zomaar reactie krijgen van een bank m.b.t. hun interne beleid. Dat is geen realistische verwachting.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 08:33
door Suus
Z2N schreef:De betere vraag is: wat heb je in die hoek te zoeken? :X
Er zijn in die hoek stations met bordjes te vinden, die zolang Thalys nog van/naar Lille rijdt in een dagtrip zijn af te vinken. Maar dat gaat dus alleen met wat hulp van busdiensten *O*

Afbeelding

(Voor de volledigheid: er zijn meer stations tussen Valenciennes en Lille, maar die heb ik al)

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 09:17
door Z2N
Alleen sla je nu wel station Liart over, het minst bediende station van Frankrijk (1 bus naar Charleville op zaterdag, 1 trein naar Lille op zondag). (A)

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 09:34
door Michael
ArrivaBas schreef:De lokale Islamitische basisschool Ikra heeft weer eens iets nieuws. Ze lijken de ex-Connexxion-Amba 8604 te hebben aangeschaft. Het geval zag ik vandaag drie keer op en neer tuffen naar vermoedelijk een van de twee theaters die de Dordtse binnenstad rijk is.
Hun hadden eerst die Den Oudsten toch?

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 09:41
door Suus
Z2N schreef:Alleen sla je nu wel station Liart over, het minst bediende station van Frankrijk (1 bus naar Charleville op zaterdag, 1 trein naar Lille op zondag). (A)
Maar ik heb wel Hirson Ecoles in het schema, dat heeft ook een moeilijke bediening dus ik ben dik tevreden :mrgreen:

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 10:32
door ArrivaBas
Michael schreef:
ArrivaBas schreef:De lokale Islamitische basisschool Ikra heeft weer eens iets nieuws. Ze lijken de ex-Connexxion-Amba 8604 te hebben aangeschaft. Het geval zag ik vandaag drie keer op en neer tuffen naar vermoedelijk een van de twee theaters die de Dordtse binnenstad rijk is.
Hun hadden eerst die Den Oudsten toch?
Ze hebben twee Ex-Connexxion Den Oudsten Alliance B89's bezeten. De een weet ik niet waar die is, die tweede heb ik eind 2017 nog gezien.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 21:07
door Visgraatmodel
Zo, mijn nieuwe uniform in ontvangst mogen nemen. Vliegtuigspeld erop en gaan met die banaan op Schiphol.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 21:16
door ODRAIL
Gefeliciteerd :wink: . Betreft dit een tijdelijke of een vaste baan?

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 21:22
door Visgraatmodel
Een stage van vijf maanden als grondsteward met een grote kans op een baan daarna, er is een chronisch tekort aan grondstewards.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 21:41
door ODRAIL
Oké ... dus voorlopig weer een tijdelijke baan :wink: . En nu maar hopen dat het tijdelijke een keer vast wordt.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 21:55
door Karl
Suus schreef:
Z2N schreef:De betere vraag is: wat heb je in die hoek te zoeken? :X
Er zijn in die hoek stations met bordjes te vinden, die zolang Thalys nog van/naar Lille rijdt in een dagtrip zijn af te vinken. Maar dat gaat dus alleen met wat hulp van busdiensten *O*

(Voor de volledigheid: er zijn meer stations tussen Valenciennes en Lille, maar die heb ik al)


Leuke route door de Maasvallei. Naar Givet zie je af en toe nog een oud stuk spoorinfra. Charleville-Mezieres heeft een aardig plein in Lodewijk 14e stijl. En een prima bageltent voor lunch.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 23:53
door trolly
Visgraatmodel schreef:[...] banaan op Schiphol.
KM46 schreef:[...] baan?
Wat snap je niet?

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 17:32
door Mdk
Vandaag voor het eerst op Rotterdam Zuidplein geweest, wat een deprimerende betonnen bak is dat zeg... Overigens was ik best verrast dat dat nog best een flink busknooppunt is zonder trein (maar wel met een metro natuurlijk)

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 17:48
door nvdw
Dat moet ook wel. Vrijwel alles wat daar nu eindigt had ooit zijn eindpunt op Rotterdam Centraal. Dat reed dus allemaal via de Maastunnel. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat die vervoersstromen beter in de metro pasten maar wel ten koste van een extra overstap, als je vanuit de Hoeksche Waard of de Alblasserwaard een trein op CS wilt pakken (en je niks hebt aan een aansluiting op Rotterdam Lombardijen, waar ooit tenminste nog een sneltrein kwam).

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 18:31
door Natorious
Weer eens aan mezelf bewezen hoe gevaarlijk fietsen in de stad is met oordopjes in :') Fiets ik door de Oosterstraat, een straat breed genoeg voor precies 1 bus, op een lekker slap tempo. Dan hoor ik toch knarsende banden, kijk ik naar mijn eigen banden om te checken of ze niet lek zijn, zie ik een elektrisch, groen Q-link monster achter me :')

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:06
door Visgraatmodel
Mdk schreef:Vandaag voor het eerst op Rotterdam Zuidplein geweest, wat een deprimerende betonnen bak is dat zeg... Overigens was ik best verrast dat dat nog best een flink busknooppunt is zonder trein (maar wel met een metro natuurlijk)
Qua oppervlak is het blijkbaar het grootste busstation van Nederland.

Edit: volgens onze eigen Wiki is dat niet zo.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:11
door regenmaker
Mdk schreef:Vandaag voor het eerst op Rotterdam Zuidplein geweest, wat een deprimerende betonnen bak is dat zeg... Overigens was ik best verrast dat dat nog best een flink busknooppunt is zonder trein (maar wel met een metro natuurlijk)
Ja dat is toch weer eens wat anders dan Apeldoorn hè. ;)

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:24
door Meltrain
Het leukste aan Apeldoorn is de stoomtrein naar Dieren. :mrgreen:
nvdw schreef:Dat moet ook wel. Vrijwel alles wat daar nu eindigt had ooit zijn eindpunt op Rotterdam Centraal. Dat reed dus allemaal via de Maastunnel. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat die vervoersstromen beter in de metro pasten maar wel ten koste van een extra overstap, als je vanuit de Hoeksche Waard of de Alblasserwaard een trein op CS wilt pakken (en je niks hebt aan een aansluiting op Rotterdam Lombardijen, waar ooit tenminste nog een sneltrein kwam).
De bussen vanuit de Hoeksche Waard hadden, voor de komst van de metro, hun eindpunt in de Rosestraat, omdat daar het hoofdkantoor van de RTM zat (en de trams uit Voorne-Putten) eindigden. Reizigers naar het centrum konden dan op het Stieltjesplein tramlijn 2, 3 of 9 pakken.
Volgens mij is het eindpunt van de bussen vanuit de Hoeksche Waard (en Voorne-Putten) ook vrij snel na de opening van de metro naar Zuidplein verhuisd.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:25
door Mdk
Geef mij maar Apeldoorn hoor, ik heb helemaal niets met Rotterdam of de Rotterdammers. (En ook niet met die saaie, grijze ov-huisstijl van de RET)

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:42
door dylanwild94
Die is niet van de RET hoor maar opgelegd door de stadsregio Rotterdam.
en verder kan ik me niet niet helemaal vinden in het grauwe betonbunker gevoel. (A)
AfbeeldingConnexxion 5912 by Dylan Wildschut, on Flickr

Oh wacht ... toch wel. :mrgreen:
AfbeeldingConnexxion 9258 by Dylan Wildschut, on Flickr