Pagina 383 van 1219

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 19:48
door Aking
Meltrain schreef:Het leukste aan Apeldoorn is de stoomtrein naar Dieren. :mrgreen:
Dan kies ik toch voor de trein naar Berlijn (A)

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 20:36
door Mdk
Wat heb je liever?
Spoiler: show
dit
Afbeelding
Spoiler: show
of dit?
Afbeelding
Ik zou het wel weten.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 20:56
door dylanwild94
Het busstation van station Arnhem. :')

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 21:55
door Meltrain
Het is in elk geval wel duidelijk welk busstation de meeste reizigers trekt. :')

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 22:03
door SLToilet
Utrecht Centraal Jaarbeurszijde *bus*

Altijd beter dan Den Haag Centraal iig, wat een pleurisbende is dat zeg :') , daar is Arnhem Centraal nog een oogstrelend paradijs bij. Alsof je eerst wordt verbannen uit het paradijs door het eten van een giftige appel, en vervolgens doelbewust weer die appel opzoekt in onze wereld (elke willekeurige bushalte), dan verder gaat naar de hel (waar ooit het oude busstation van Tilburg was) en daar precies hetzelfde doet, kom je in de avīcī terecht, doe je hetzelfde, kom je in een nog diepere hel terecht...

En dáár is het busstation van Den Haag Centraal.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 22:14
door Aking
De laatste keer dat op het busstation van Den Haag Centraal ben geweest kon dat nog rechtstreeks met een roltrap vanaf de perrons volgens mij :lol:

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: do 15 mar 2018, 23:09
door nvdw
Busstation Den Haag CS krijgt toch ook een facelift? Het is nu een vrij droevige toestand inderdaad, met die afgeleefde gebouwtjes en perrons. Sinds de lijnen uit het Westland er niet meer komen is het ook wel fors stiller geworden...

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 07:01
door regenmaker
Meltrain schreef:Het is in elk geval wel duidelijk welk busstation de meeste reizigers trekt. :')
Die foto van Apeldoorn komt uit de pre-historie (7 à 8 jaar geleden o.i.d.) Lijn 7 naar Zuidbroek is al weer een tijdje geleden.

Maar ongetwijveld zal Zuidplein veel drukker zijn, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. De keren dat ik moest staan in de stadsdienst Apeldoorn is op één hand te tellen. :)

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 08:03
door Suus
Het busstation van Apeldoorn is een typisch geval van een mooiweerbusstation.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 08:26
door isadora
SLToilet schreef:........ kom je in de avīcī terecht, doe je hetzelfde, kom je in een nog diepere hel terecht...
.........
Dante's Inferno verbleekt bij jouw bespiegeling. :twisted:

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 10:46
door ODRAIL
Suus schreef:Het busstation van Apeldoorn is een typisch geval van een mooiweerbusstation.
Het is dan in ieder geval niet het enige mooiweerbusstation in Nederland. Gouda heeft er ook een :wink: .

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 10:49
door dylanwild94
De lijst van slechtweer busstations is ook veel korter. :Y

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 10:56
door Chrysa
Breda. :Y

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 11:03
door ODRAIL
dylanwild94 schreef:De lijst van slecht weer busstations is ook veel korter. :Y
Hoe zo?

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 11:36
door Michael
Chrysa schreef:Breda. :Y
Breda is zo slecht nog niet vind ik. Het busstation van Oosterhout die is pas slecht. De ambtenaar die dat verzonnen heeft moeten ze meteen ontslaan. Oh ja, En de architect kan ook maar beter een andere baan gaan zoeken met dat prutsontwerp.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 11:37
door isadora
We vergeten Heerenveen toch niet? :X

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 12:29
door Frank93
En natuurlijk het altijd prachtige busstation van Dokkum

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 12:32
door dylanwild94
Is drachten van knobbendorfplein al genoemd?

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 12:51
door Aking
Sowieso is het, ook bij treinstations en bij OV in het algemeen de laatste jaren toch trend om zo min mogelijk comfortabele wachtruimte te creëeren? De plekken waar je volledig beschut (en ook nog verwarmd) op je vervoer kan wachten zijn in heel Nederland volgens mij op twee handen te tellen zo ongeveer.

Op Utrecht centraal staan een aantal van die puisten midden in de koude hal, maar als je een beetje fatsoenlijk en warm. Wilt zitten kom je in een van de vreetcourts uit. Waarvan ik dan weer niet weet of je überhaupt zonder consumptie mag zitten. En dat is op veel andere stations niet heel veel beter...

En dan heb je nog de abri's op het perron die steeds verder open zijn, of een Rotterdam Centraal waar die puisten achter een klein glazen wandje op de tochtige perrons staan...

NS wilde een een aantal jaar geleden van stations "fijne plaatsen maken waar mensen graag verblijven" maar dan dus alleen als je nog (extra) geld spendeert. Gewoon met de trein reizen is niet genoeg meer. :X

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 13:05
door Z2N
Ik denk dat NS gewoon de trends in architectuur rondom Defensive Design volgt:

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 13:05
door Visgraatmodel
Vandaag wordt het nieuwe uniform van mijn stagebedrijf gedragen en sinds ik klaarblijkelijk de oude variant heb gekregen mag ik het binnenkort weer inleveren en inwisselen. _O-

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 13:17
door Aking
Oh, lekker bezig dus :')
Z2N schreef:Ik denk dat NS gewoon de trends in architectuur rondom Defensive Design volgt
Dat ook nog eens ja -o-

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 13:43
door isadora
Ik hou mijn halve liter Schultenbrau wel in de hand.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 13:46
door Aking
Ja flink zuipen mag dan gelukkig nog wel op 's-lands stations *O*

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 16 mar 2018, 13:55
door en-es
Ik vermoed dat NS met de versobering op stations vooral mensen wil ontmoedigen om lang op stations te zitten. Met name zwervers. Ook zal meespelen dat aanschaf- en onderhoudkosten lager zijn. Die versobering zien we ook in treinen zelf.