Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door baladid »

@Suus: Van zittende partijen dan. Anders hebben we nog Ancilla, Sylvana en Tara-Joëlle.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door baladid »

Z2N schreef:Voor mij was het al een tijdje duidelijk, maar de stemwijzer bevestigde het voor mij: het wordt deze lente vooral stemmen op jonge progessief-linkse mannen. An sich heeft het ook wel voordelen om alle verkiezingen nu achter elkaar te krijgen... :lol:
Jesse en Benoît? Of Jesse en Emmanuel?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Wie is Tara-Joëlle?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik denk dat als ik Fransman was, ik op Macron (Ik moet altijd denken aan macarons) zou stemmen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door baladid »

Erno-BE schreef:Wie is Tara-Joëlle?
Tara-Joëlle Vonk, lijsttrekker van MenS en Spirit/Basisinkomen Partij/V-R. Neemt deel in de kieskringen Utrecht en Arnhem.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Jezus Leeft! In ieder geval in Rotterdam dan...
Afbeelding

Oja, en Nederland Regeltjesland, dus heeft de gemeente rechtsonder in een hoekje nog wat regels bevestigd aan het bord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Suus schreef:Oja, en Nederland Regeltjesland, dus heeft de gemeente rechtsonder in een hoekje nog wat regels bevestigd aan het bord.
-o- :')
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door gebruiker77 »

Erno-BE schreef:Ik vind het wel moeilijk, bij mij kwam ChristenUnie eruit. Ik had mij voorgenomen om GroenLinks te stemmen, maar ben toch op een heel aantal punten niet met hun eens, oa dat bindend referendum.

Ik heb een excel-sheet gemaakt met een overzicht waar partijen het wel en niet mee eens zijn, dat maakt het allicht overzichtelijker.
Dan moet je even kijken in hun verkiezingsprogramma. Het congres had dat punt er volgens mij uitgehaald.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Ardan »

Het premiersdebat gaat niet door. VVD en PVV hebben afgezegd omdat RTL meer dan vier partijen heeft uitgenodigd. Kinderachtig -o-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Ik vind het sowieso flauwekul dat ze de partijen selecteren op basis van de peilingen. Als er iets niet betrouwbaar is...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef:Het premiersdebat gaat niet door. VVD en PVV hebben afgezegd omdat RTL meer dan vier partijen heeft uitgenodigd. Kinderachtig -o-
Komen politici een keer een belofte na, is het weer niet goed -o- (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Geert »

Vooral ook jammer omdat Wilders nu maar in één debat het vuur aan de schenen gelegd wordt...
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Hij komt toch bij het Eenvandaag debat met Rutte en het NOS debat? Of heeft Wilders nog meer debatten afgezegd?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Zelden zo'n vreemde zwabber meegemaakt, als Plasterk.
Volgens mij heeft die man werkelijk geen idee waarover hij het allemaal heeft.
Bij de Tweede Kamerverkiezingen mogen
gemeenten toch een computer gebruiken
om uitslagen van stembureaus bij elkaar
op te tellen,als die computer maar niet
verbonden is met internet.Minister
Plasterk komt terug van het besluit om
alles handmatig te doen.

Gemeenten waren bezorgd na het besluit
om uit vrees voor hacks alles handmatig
te tellen.Ze zeiden dat dat extra geld
en mensen zou vergen en de uitslag van
de verkiezingen zou kunnen vertragen.

Na overleg met de gemeenten is besloten
dat gemeenten wel spreadsheets mogen
gebruiken.Van vertraging zal geen
sprake zijn,zegt Plasterk.

Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ach, dan halen ze toch tijdens het tellen de internetstekker er even uit? Ik zie het probleem niet (A)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Geert »

Na overleg met gemeenten. En waar zijn de IT security-experts? Of hebben de gemeenten gedramd tot ze hun zin kregen? (Ook op andere media lees ik alleen maar over overleg met kiesraad en gemeenten...)

Zal er wel op neerkomen dat een "handige" ambtenaar een of andere excelsheet in elkaar flanst die vervolgens door de gemeenten onderling gedeeld gaat worden met nog meer securityproblemen dan voorheen :X
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door groningen »

Kijk ik denk niet dat dit forum hun stem laat afhangen van het beleid qua openbaar vervoer.
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door diederickx »

Ik had na vier woorden mijn oordeel al klaar.
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jonkervoort »

Nogal teleurgesteld in Jeroen Dijsselbloem vanochtend. Wat ie beweerde over dat de kilometerheffing verzwegen werd is gewoon niet waar, onder andere terug te lezen op bladzijde 294 van de doorrekeningen van het CPB. En die bewering over 800 euro extra per maand aan opslagkosten voor energie zou alleen kunnen kloppen als er in Nederland ongeveer 1 miljoen gezinnen waren. Tenzij Dijsselbloem ook denkt dat onder GroenLinks bijna de hele Nederlandse bevolking ineens emigreert verzint ie hier dus gewoon wat. Echt jammer dat ie puur om de PvdA de grootste te houden, al was het maar met 14 zetels, dit soort verzinsels de wereld in slingert.

bij deze ook mijn top 5 nog even:
1) GroenLinks ( *bus* )
2) Partij voor de Dieren ( :) )
2) DENK ( :shock: :oops: )
4) Artikel 1 ( :| )
5) SP ( :( )
5) Vrijzinnige Partij ( :? )
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Gaan we Geert Wilders nog een een keer horen in een TV debat? de ene na de andere slaat hij af. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Wat heeft Wilders te winnen in een debat?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Kiezers. :Y maar die gaat hij op deze manier niet winnen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Natuurlijk wel. Inhoudelijk komt zijn partij niet verder dan een paar oneliners. Zie bijvoorbeeld het 'verkiezingsprogramma' of Arjen Lubach heeft het gisteren ook aardig weten bloot te leggen. Dan red je je alleen in een debat door verongelijkt te gaan schreeuwen maar dat trucje heeft maar een beperkte houdbaarheidsdatum. Ondertussen wordt de Zwarte Piet voor het niet deelnemen bij de media neergelegd waarmee hij ook meteen twijfels zaait over hun geloofwaardigheid
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

"Het is de schuld van de media dat ik niet eerlijk aan het debat kan meedoen!"

Waardoor Wilders zich niet hoeft te verantwoorden tegenover andere lijsttrekkers, en de kiezers zijn het roerend met hem eens, want de media vertelt ook niet dat 19% van de bevolking Moslim is (niet waar, maar feiten zijn zo achterhaald).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Komt bij dat de NOS en 1vandaag de komende weken extra voorzichtig zullen zijn met kritische items over Wilders. En als hij die debatten nog wel doet, 1-op-1 met Rutte en het slotdebat met Asscher, kan hij mooi de kaart spelen dat zij de afgelopen 4,5 jaar aan de knoppen hebben gezeten en wat voor ellende dat wel niet heeft opgeleverd. Campagnestrategie is helemaal niet zo ingewikkeld *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten