Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Geert »

Superkritisch leek het NOS journaal ook niet over Wilders' optreden in Spijkenisse afgelopen zaterdag..
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MarkNL »

Nee, dat was vooral een mediafeestje op zichzelf. Er stonden zobeetje meer journalisten dan daadwerkelijk mensen :').
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Niet komen is ook een protest. Daar weet minster schuldts ook alles van toen ze laatst in Vlaardingen over de blankenburgtunnel wilde praten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Wat is er mis met die tunnel?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Opvallend dat in de Stemwijzer wel wordt gevraagd of er meer geld beschikbaar moet komen voor nieuwe wegen, maar niet voor beter openbaar vervoer. :?
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 21 feb 2017, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Hoezo opvallend? Spoorlijnen zijn geen maatschappelijke issue.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Het aanleggen van meer spoorlijnen kan ervoor zorgen dat er meer treinen kunnen rijden, wat hopelijk de filedruk wegneemt. Dat is zeker wel een maatschappelijk issue.
Maar ik zal het breder trekken en heb mijn bericht aangepast naar "beter openbaar vervoer".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

waldo79 schreef:Wat is er mis met die tunnel?
Die tunnel vernietigd een natuurgebied en gaat helemaal niet helpen om drukte te verminderen op lange termijn. Kortom het is weggegooid geld.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Voor het natuurgebied worden maatregelen getroffen om de effecten van de doorsnijding te beperken. Daarnaast is al decennia planologisch vooruitgelopen op de aanleg van de weg. Kan best zijn dat het natuurgebied door menselijk ingrijpen zo is geworden als nu. Daarnaast spaart het verkeer een aantal kilometers wat omgereden moet worden wat direct milieuwinst oplevert in emissies. Het gebied is zeker aan de zuidkant al zeer industrieel van karakter waardoor de natuur al is ingesteld op fabrieken. Kortom: ik ga niet zo snel mee in NIMBY verhalen. Ik ken ook de vertragingen rond de Amelisweerd.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Denk dat ik het niet zo goed verwoord heb.

Ik bedoelde dat het OV niet zo leeft onder de mensen als wegen. Maar misschien is dat alleen in mijn familie zo.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

waldo79 schreef:Voor het natuurgebied worden maatregelen getroffen om de effecten van de doorsnijding te beperken. Daarnaast is al decennia planologisch vooruitgelopen op de aanleg van de weg. Kan best zijn dat het natuurgebied door menselijk ingrijpen zo is geworden als nu. Daarnaast spaart het verkeer een aantal kilometers wat omgereden moet worden wat direct milieuwinst oplevert in emissies. Het gebied is zeker aan de zuidkant al zeer industrieel van karakter waardoor de natuur al is ingesteld op fabrieken. Kortom: ik ga niet zo snel mee in NIMBY verhalen. Ik ken ook de vertragingen rond de Amelisweerd.
Er zijn 2 variaties op een nieuwe oever verbinding tussen de A20 en A15. de Blankenburgtunnel bij Rozenburg die dus een natuurgebied verwoest en op de lange termijn geen oplossing gaat bieden omdat hij te dicht op de beneluxtunnel ligt. en de Oranjetunnel die bij de Measlandkering komt, die tunnel bied een veel direchtere verbinding met het westland waar aardig veel vrachtverkeer met containers heen gaan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Maar wat is nu precies de natuurwaarde van de Aalkeetpolder? En hoe westelijker een oversteek over de Nieuwe Waterweg ligt hoe moeilijker in te passen vanwege de aanwezigheid van olietankers en de Ferries op Engeland. Daarnaast is veel verkeer op weg landinwaarts en niet alleen naar het Westland. En Rijkswaterstaat gaat die weg echt niet aanleggen zonder degelijke onderbouwing. Het is bepaald niet dat er geen rekening met andere dan economische belangen rekening wordt gehouden. De Randstad is een druk gebied waarmee allerlei activiteiten plaatsvinden op een klein oppervlak. Dat levert spanningsvelden op waarmee de overheid mee te dealen heeft.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MarkNL »

De Oranjetunnel geeft te weinig oplossend vermogen voor de ontlasting van de Beneluxtunnel. Het ontlasten van de Beneluxtunnel is nu juist het doel van het project "Nieuwe Westelijke Oeververbinding". Daarbij was bij de Oranjetunnel het niet mogelijk een fatsoenlijk knooppunt te creëren met de A15 (hier), doordat de ruimte daar erg beperkt is. Zonder een goed knooppunt (en dus goede verkeersafwikkeling), zou de-facto de gehele tunnel min of meer waardeloos zijn.

En als ik heer eerlijk ben... ik denk dat de noordzijde heel riant gecompenseerd wordt met de Aalkeettunnel die als landtunnel wordt aangelegd door het gebied. Er zijn waardevollere natuurgebieden om te strijden in Nederland, die niet door wegen worden bedreigd maar bijvoorbeeld woningbouw...
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Op de lange termijn gaat de blankenburgtunnel ook niets opleveren.

Ik laat het feit dat ik als de Blankenburgtunnel af is mijn uitzicht een fly-over wordt. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Interessant dat Wilders nu al zijn publieke activiteiten rondom de campagne staakt. Of er is echt wat serieus gelekt waarbij hij serieus gevaar loopt (wat door Blok wordt ontkend), of hij probeert er een slaatje uit te slaan.

Overigens over de one-liners en debatten afzeggen: ik las eerder deze wek een interessante analyse dat de PVV twee lastige vleugels heeft. De ene is een linkervleugel, die betere sociale voorzieningen wil. De rechtervleugel wil daarentegen meer law-and-order en lagere belastingen. En de wensen van die twee vleugels botsen.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

dylanwild94 schreef:Op de lange termijn gaat de blankenburgtunnel ook niets opleveren.

Ik laat het feit dat ik als de Blankenburgtunnel af is mijn uitzicht een fly-over wordt. :X
Wat dat betreft tref je het niet in Rozenburg. Overigens zou het je sieren om inhoudelijk in te gaan op onze argumenten.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

dylanwild94 schreef:Op de lange termijn gaat de blankenburgtunnel ook niets opleveren.
Want?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Chrysa schreef:
dylanwild94 schreef:Op de lange termijn gaat de blankenburgtunnel ook niets opleveren.
Want?
De blankenburgtunnel ligt te dicht op de beneluxtunnel. waardoor op termijn het probleem verplaatst wordt naar de A20 ipv nu de A15.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Michael »

Mijn stempas is vandaag binnengekomen en die heb ik meteen bij het oud papier gedumpt *O* *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Ook niet klagen dan straks na de verkiezingen he :wink:

In Amersfoort hebben we ondertussen een heuse verkiezingsrel over een stembureau dat te ver van een bejaardenflat zit. De gemeente kwam daarop al met alternatieven, zoals bus 1 nemen naar een ander stembureau waar echter geen uitstaphalte bij aanwezig is. Ook wel een geniale blunder :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Michael schreef:Mijn stempas is vandaag binnengekomen en die heb ik meteen bij het oud papier gedumpt *O* *O*
Waarom als ik vragen mag?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Michael »

Omdat ik niet het gevoel heb dat de beloftes die gemaakt worden ook nagekomen gaan/kunnen worden. Zijn vaak allemaal mooie verkiezingspraatjes die ze houden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Je bent toch veel te jong om nu al zo verzuurd over te komen. Natuurlijk kan geen enkele partij z'n verkiezingsprogramma 1 op 1 uitvoeren maar de tweede kamer is wel de plek waar dingen veranderd kunnen worden. Jij hebt bijvoorbeeld een uitgesproken mening over het CBR en dat sluit aan bij dit standpunt van de SP:
SP schreef:Verbeter de klantvriendelijkheid van het CBR
Het Centraal Bureau Rijvaardigheid (CBR) moet de klantvriendelijkheid verbeteren. Door inzet van de SP kunnen klachten over het CBR sinds een aantal jaar ook worden ingediend bij de Nationale Ombudsman. Verder moet het CBR stoppen met onzinnige medische keuringen die de automobilist op extra kosten en stress jagen zonder dat aangetoond is dat dit ook de verkeersveiligheid bevordert. Mensen met een stabiele aandoening worden nog slechts één keer gekeurd als het aan de SP ligt. Daarnaast zet de SP grote vraagtekens bij het feit dat het CBR geheel eigenhandig sancties aan bestuurders kan opleggen, zelfs wanneer deze zijn vrijgesproken door de rechtbank.
Ik zou zeggen, vis die stempas bij het oud papier vandaan, ga SP stemmen op 15 maart en beoordeel over vier jaar of het CBR is veranderd of niet.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hendrik »

Michael schreef:Omdat ik niet het gevoel heb dat de beloftes die gemaakt worden ook nagekomen gaan/kunnen worden. Zijn vaak allemaal mooie verkiezingspraatjes die ze houden.
Ik heb zo af en toe persoonlijk contact met Kamerleden, en dan krijg ik toch echt een heel ander beeld. Zij werken echt keihard in het belang van Nederland, als ik het zo mag zeggen. Natuurlijk, er is in de politiek helaas ook veel 'gekonkel'. En ja, helaas wordt in verkiezingstijd vaak met (te) mooie praatjes gestrooid. Maar er zijn genoeg (kandidaat-)politici die echt hun beloften waar willen gaan maken.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Nederland is een coalitieland: geen enkele partij gaat een meerderheid van 75 zetels in de Tweede Kamer in z'n eentje krijgen. Dus moet de samenwerking worden aangegaan met andere partijen zodat die meerderheid kan worden gehaald. Dan komt er inderdaad niet altijd uit wat je als kiezer wilde, maar dan kun je uiteraard bij de volgende verkiezing op een andere stemmen.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten