Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Ik hoop dat ik niet weer eens te ver ben doorgeschoten en zou graag jullie mening willen horen over deze politieke partij.
We leven in een land waar een ieder de vrijheid heeft om zijn of haar mening om te zetten in een politieke partij. Wat mij betreft is het een waardevolle aanvulling op het debat en zolang ze niet te veel macht krijgen zijn ze ook ongevaarlijk. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de PVV van Wilders. Dat soort luizen in de pels zorgen er voor dat de gevestigde politiek ook af en toe wat wordt opgeschud en omdat er in Nederland wel redelijk wat mag hebben we hier ook niet zoveel rassenrellen als in de VS of "gele hesjesboosheid" zoals in Frankrijk. De onvrede blijft bij wat kansloze opmerkingen op Facebook en Twitter... (en incidenteel eens een snelwegblokkade) ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Ferdinand »

En wat vinden we allemaal van de brief van Mark Rutte aan het Nederlandse volk?
Ik vind het wel nobel om met een brief optimisme en positivisme op te wekken. Hij heeft de VVD er niet eens bij gehaald. Ik ben benieuwd of GB nog gaat reageren op zijn uithaal.

Het is wel weer typisch AD dat ze weer de paar mensen die altijd zitten te zeiken weer van Twitter plukken en vervolgens zeggen dat hij overal belachelijk wordt gemaakt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Een grote groep lezers van het AD waardeert die twitterberichten juist.

En verder is die 'brief' gewoon een nietszeggend verkiezingspraatje. Niet teveel aandacht aan besteden dus :pos:
Dat hij de VVD niet direct benoemt in de tekst is gewoon een marketingtrucje. Mensen die normaliter niet geïnteresseerd zijn in de VVD (of welk andere politieke partij dan ook) haken af als ze een partijnaam of logo zien. Door de advertentie (want dat is het gewoon) ook nog eens het label 'open brief' te geven zullen nog meer mensen het lezen en zijn de nieuwsredacties ook meer geïnteresseerd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Zojuist op 3FM: Het Belgische kabinet is gevallen...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Had België een kabinet dan? :shock:
Ik dacht dat ze die nog aan het formeren waren.... :o
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Nu de statistiekjes: De minderheidsregering Michel II (sinds het vertrek van de N-VA heeft het slechts 9 dagen volgehouden. :') De vorige regering bestond sinds oktober 2014.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Kuzu van Denk mocht een roast houden bij het jaaroverzicht van het NOS vlogtrio:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Nou, het OV zit gebeiteld voor de komende jaren, als ik het (concept) klimaatakkoord mag geloven.

- medewerkers die binnen 10 kilometer van hun werk wonen.. mogen daar straks niet meer met de auto naar toe.
- ben je nieuw in dienst.. eerst 3 maanden verplicht met OV ernaar toe..


Alleen, met god's gratie, als het niet ánders kan.. dan mag men nog met de auto naar het werk..

Ik voorzie in heel Nederland een 24 uurs OV netwerk in 2030. (A)

:D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Tja, alleen in dat OV-netwerk investeren ze dan weer niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Mark Rutte was een beetje dom vanmiddag, en gaf aan dat hij het liefst de mensen die hulpverleners bedreigen in elkaar zou willen slaan: https://nos.nl/artikel/2267024-rutte-zo ... slaan.html

:roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Reden met een grote boog om deze enge man heen te lopen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Onze Klaas Dijkhoff zei niet veel later dat het klimaatakkoord slechts een advies is en dus niet bindend is.

Dijkhoff (VVD) neemt afstand van klimaatakkoord - NOS
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Ah, we hebben nu onze eigen Trump.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

isadora schreef:Reden met een grote boog om deze enge man heen te lopen.
En de politiebonden denken ook iets in die richting.
https://nos.nl/artikel/2267105-politieb ... -niet.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Ach, de VVD is nu gewoon populistische uitspraken aan het doen omdat ze bang zijn voor de provinciale staten verkiezingen (in elkaar slaan roepen, klimaatakkoord is een advies of het postcodediscriminatieplan van Dijkhoff). Thierry gaat waarschijnlijk wat zetels van ze afsnoepen en dan verliest de coalitie zijn meerderheid in de Eerste Kamer.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

FvD maakt hele vreemde keuzes.

Voorbeeld: De lijsttrekker van de lijst van FvD voor Zuid-Holland is eveneens de tweede op de lijst voor het Europees Parlement. Deze twee functies vallen op geen enkele manier te combineren, zo roep je vanzelf de chaos over jezelf af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

regenmaker schreef:Ach, de VVD is nu gewoon populistische uitspraken aan het doen omdat ze bang zijn voor de provinciale staten verkiezingen (in elkaar slaan roepen, klimaatakkoord is een advies of het postcodediscriminatieplan van Dijkhoff)...
In het zicht van verkiezingen wordt er nog meer geroepen door politici dan anders. De VVD is niet de enige partij die zich daar mee bezighoudt :Y

De stelling over het klimaat die Dijkhoff opwerpt is wel een doordachte. Of het geloofwaardig is...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Je kan de uitspraak van Dijkhoff ook interpreteren dat de grootuitstoters teveel buiten schot zijn gehouden in het klimaatakkoord waardoor onevenredig veel kosten bij de burger terecht komen. Daar ben ik het mee eens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Morrende burgemeesters begint trouwens ook een puntje te worden bij de VVD, nu de burgemeester van Assen en Purmerend hun lidmaatschap hebben opgezegd. De burgemeester van Den Helder, vandaag in het NRC, is ook ontevreden: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/11/vv ... t-a3480385

Na ruim acht jaar Rutte begint het verval binnen de VVD nu toch wel zichtbaar te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Nog steeds liever VVD dan die griezels van FVD. Zij hadden laatst in de zendtijd voor politieke partijen een spotje waarin hun argument tegen elke vorm van door de overheid gesteunde klimaatmaatregel was: 'als land X niets doet, dan hoeven wij dat ook niet te doen'. Ik snap bij god niet waarom mensen voor deze drogredenering kunnen stemmen, politiek zou niet op zo'n kinderachtig niveau gevoerd moeten worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Als je niks doet omdat een ander land ook niks doet, kom je nooit vooruit. Iemand zal de eerste stap moeten zetten en voorop moeten gaan lopen.
Maar je moet er wel voor zorgen dat je niet te ver voorop loopt, want dan raak je mensen kwijt.

FvD en andere klimaatveranderingontkenners worden ook wel aardig in de kaart gespeeld door de manier waarop de discussie hierover wordt gevoerd.
Er wordt vooral over wereldwijde gevolgen van klimaatverandering gesproken en over wereldwijde "oplossingen" en dito resultaat. Als je kijkt naar wat de effecten wereldwijd zullen zijn van alle maatregelen die genomen moeten worden, is dat vrij nihil en werkt vrij demotiverend. Dus is het heel makkelijk voor tegenstanders om te zeggen dat het geen bal uitmaakt wat je doet, je merkt er toch niets van. Sowieso klinkt dat allemaal als een ver-van-mijn-bed-show voor heel veel mensen. Het is beter om te kijken en te spreken over wat lokale maatregelen voor lokaal effect hebben. Minder of geen vervuilende auto's in de stad zorgt direct voor een betere luchtkwaliteit ín de stad. Minder uitstoot van grote fabrieken in Nederland idem dito. Minder of geen plastic zorgt direct voor een schonere straat/buurt. Betere isolatie van je huis zie je direct terug in je energierekening. Dat zijn direct merkbare en zichtbare resultaten en dan krijg je mensen mee. En eigenlijk is het dan nog niet eens zo belangrijk om te noemen dat het zo goed is voor het milieu, het is gewoon goed voor jezelf (en je eventuele kinderen). Mensen zijn toch enigszins egoïstisch aangelegd, en zijn van nature niet geneigd om iets te doen wat niet in hun eigen belang is. Spreken over "volgende generaties" heeft dan ook weinig zin. Men leeft nu en wil nu ook resultaat zien van de maatregelen/kosten die men nu moet nemen/maken.
Suus schreef:Je kan de uitspraak van Dijkhoff ook interpreteren dat de grootuitstoters teveel buiten schot zijn gehouden in het klimaatakkoord waardoor onevenredig veel kosten bij de burger terecht komen. Daar ben ik het mee eens.
Wanneer grote uitstoters meer moeten betalen, wordt dat gewoon doorberekend aan de klant. Wanneer de overheid meer subsidies gaat verstrekken, gaan de belastingen omhoog. Linksom of rechtsom, wij, burgers, betalen het toch. Wie wat betaalt is dan ook niet het belangrijkste punt in deze discussie. Het gaat erom wie wat dóét. Die verhouding ligt nu scheef en dát zou moeten veranderen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef:FvD maakt hele vreemde keuzes.

Voorbeeld: De lijsttrekker van de lijst van FvD voor Zuid-Holland is eveneens de tweede op de lijst voor het Europees Parlement. Deze twee functies vallen op geen enkele manier te combineren, zo roep je vanzelf de chaos over jezelf af.
De FvD is nog een baby-partij. Het is de vraag welke kant ze uitgaan bij de komende verkiezingen en wat er op langere termijn gebeurt: Stort de partij inéén (LPF), blijft het een anti-systeempartij (PVV) of wordt het uiteindelijk opgenomen in het politieke establishment (D66)?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Ronaldussen schreef:
Suus schreef:Je kan de uitspraak van Dijkhoff ook interpreteren dat de grootuitstoters teveel buiten schot zijn gehouden in het klimaatakkoord waardoor onevenredig veel kosten bij de burger terecht komen. Daar ben ik het mee eens.
Wanneer grote uitstoters meer moeten betalen, wordt dat gewoon doorberekend aan de klant. Wanneer de overheid meer subsidies gaat verstrekken, gaan de belastingen omhoog. Linksom of rechtsom, wij, burgers, betalen het toch. Wie wat betaalt is dan ook niet het belangrijkste punt in deze discussie. Het gaat erom wie wat dóét. Die verhouding ligt nu scheef en dát zou moeten veranderen.
Aanvullend op dat punt: voor dezelfde euro kun je bij de grootverbruikers meer besparing of efficiency bewerkstelligen dan bij een individueel huishouden. En bij de huishoudens is het veel slimmer om nieuwbouwwoningen alvast compleet in te richten of voor te bereiden op de inbouw van warmtepompen en dat soort apparatuur.

Voorbeeld: ik huur een woning uit 1948 en ik ben heel benieuwd hoe de corporatie die 'gasloos' hoopt te maken. Als dat echt moet gebeuren gaat dat een enorme som geld kosten, en vermoed ik dat het goedkoper is de handel gewoon tegen de grond te gooien. Daarmee gaat bovendien de 'levensverlengende investering' (nieuw dak, betere isolatie) van drie jaar geleden alsnog de ton in.

Tot slot: die Dijkhoff snap ik wel. De VVD ziet de bui al hangen bij de komende verkiezingen nu hun naam is verbonden aan dat klimaatakkoord. Het is niet voor niets de fractievoorzitter die zijn waffel opentrekt, niet Rutte of Wiebes die er namens het kabinet achter zijn gaan staan. Wat er van de grote mond overblijft als de zetels weer binnen zijn valt nog te bezien.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Ronaldussen schreef: (..)


Betere isolatie van je huis zie je direct terug in je energierekening. Dat zijn direct merkbare en zichtbare resultaten en dan krijg je mensen mee. (..)
Mwah, dat wordt dan gezegd 'direct terugzien in een lagere energierekening'. ... Is dat werkelijk altijd zo? Verwachte besparingen blijken in de praktijk nog weleens tegen te vallen..


Voorbeeldje: mijn moeder woont sinds de oplevering in 2012 in een senioren (huur) appartement. Als sinds ik mij kan heugen noteert zij wekelijks de meterstanden. Vroeger, in mijn jeugd in het oude huis, bittere 'noodzaak' omdat dat inderdaad niet zo goed geïsoleerd was, gaskachels als verwarming en niet zo'n weldadig inkomen.. dus opletten op de kosten van energieverbruik. :wink:
Enfin, een jaar of 2 geleden moet er een nieuwe koel/vrieskast komen. Natuurlijk eentje met de hoogste AA rating, zo energiezuinig mogelijk.
Nou heeft mijn moeder al jaren een stabiel huishouden qua leefpatroon en energiegebruik.. Je zou dus verwachten dat zo'n moderne koelkast de elektriciteitsmeter wat trager doet draaien... :)
Nou, dat valt dus tegen.. energieverbruik is nagenoeg niet gedaald.... best vreemd eigenlijk. :?:



Suus schreef:Je kan de uitspraak van Dijkhoff ook interpreteren dat de grootuitstoters teveel buiten schot zijn gehouden in het klimaatakkoord waardoor onevenredig veel kosten bij de burger terecht komen. Daar ben ik het mee eens.
Ben het eens met Suus. Inhoudelijk treft Dijkhof best wel valide punten, vind ik. Alleen, ik denk dat zijn betoog niet oprecht is en inderdaad een politiek doel heeft om de macht binnen de VVD te houden met het oog op de verkiezingen dadelijk.
Ronaldussen schreef: Wanneer grote uitstoters meer moeten betalen, wordt dat gewoon doorberekend aan de klant. Wanneer de overheid meer subsidies gaat verstrekken, gaan de belastingen omhoog. Linksom of rechtsom, wij, burgers, betalen het toch. Wie wat betaalt is dan ook niet het belangrijkste punt in deze discussie. Het gaat erom wie wat dóét. Die verhouding ligt nu scheef en dát zou moeten veranderen.
Wie wat betaalt lijkt mij, uiteindelijk, best wel belangrijk.
Aan de belastingdruk valt voor 'Jan/Miep/Het modaal' niet zo makkelijk te ontkomen.
Een keuze voor producten, al dan niet duurder, is vaak wel mogelijk. De partij die dan alle kosten één op één doorberekend, kan het nakijken hebben..

Van de week op radio 1 bij Smaakmakers nog een goede discussie gehoord omtrent de vliegtax en reistijden met trein of vliegmachine.
Zoals hier wel bekend.. zijn treinreizen op de korte, Europese, afstanden, zélfs die naar Berlijn vaak helemaal niet zo veel trager als vliegen wanneer men werkelijk de tijd van deur tot deur berekend. Op tijd boeken maakt het prijsverschil dan vaak nihil.
Maar goed, de goegemeente beseft dit niet, want vliegt er lustig op los voor korte trips..
Totdat men zich, net zoals met roken is gebeurd, toch persoonlijke irritatie ervaart bij het gedrag dat men uitvoert. Dit kan zijn doordat de omgeving er vragen over blijft stellen of een ander gedrag laat zien.. wat dan op een gegeven moment de 'norm' wordt.

Tijdens een andere discussie, over circulaire economie (dat wij in 2050 zouden moeten zijn.. (A) ) stelde een deskundige dat op de korte termijn e.e.a een onmogelijke opgave lijkt en niet haalbaar.. maar dat op de langere termijn de NL mensheid verbaasd zal terugkijken dat men in 2019 gewoon heel veel spullen weggooide..

(want, toen was er nog overdaad aan grondstofmaterialen.. over 30 jaar niet meer, is de verwachting).
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Het frustrerendste aan Dijkhoff's betoog is dat zijn eigen partij dwars voor maatregelen tegen de industrie is gaan liggen. Daardoor komen onevenredig veel kosten (direct) terecht bij de burger, en dan lijkt het inderdaad op burgertje pesten ja.
請勿靠近車門
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten