Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Dat Nederland van het gas afmoet heeft totaal niets met zinvol klimaatbeleid te maken. De verbranding van aardgas levert minder CO2 uitstoot op dan andere fossiele brandstoffen, en vaak ook minder dan elektriciteitsproductie. :evil:
Spoiler: show
De aardbevingen in Groningen zijn ook erg, maar dat heeft niets, maar dan ook niets met klimaatverandering te maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Enfin, een jaar of 2 geleden moet er een nieuwe koel/vrieskast komen. Natuurlijk eentje met de hoogste AA rating, zo energiezuinig mogelijk.
Nou heeft mijn moeder al jaren een stabiel huishouden qua leefpatroon en energiegebruik.. Je zou dus verwachten dat zo'n moderne koelkast de elektriciteitsmeter wat trager doet draaien... :)
Nou, dat valt dus tegen.. energieverbruik is nagenoeg niet gedaald.... best vreemd eigenlijk. :?:
Het gemene is dat de verschillen tussen die moderne apparaten steeds minimaler worden. Een aantal jaren terug kocht ik bijvoorbeeld een vriezer en kon toen kiezen tussen een A++ en een A+++ model. Na wat rekenen met het opgegeven verbruik kwam ik tot de conclusie dat ik met de toenmalige elektra tarieven er 17 jaar over zou doen om de meerprijs van de A+++ versie terug te verdienen.
Toen dus de A++ gekozen, met die tafelmodellen wordt namelijk bij meer plusjes alleen de inhoud steeds kleiner.

Maar wat isolatie betreft: vorig jaar hooguit 50 euro aan een stel tochtstrips uitgegeven en dat zie ik nu al overduidelijk terug in de maandelijkse verbruiksoverzichten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik heb een wasmachine met label A+++ -30% en die gebruikt op de eco-stand toch beduidend minder stroom dan de wat oudere wasmachine van mijn moeder, die een A+ label heeft.
Vinny schreef:Dat Nederland van het gas afmoet heeft totaal niets met zinvol klimaatbeleid te maken. De verbranding van aardgas levert minder CO2 uitstoot op dan andere fossiele brandstoffen, en vaak ook minder dan elektriciteitsproductie. :evil:
Maar het blijft CO2 opleveren. Daar komt bij dat grootschalige energieopwekking veel efficiënter is dan thuis drie gaspitjes open hebben staan voor je AVG'tje. Elektrisch of op inductie koken kan tot wel 60% efficiënter zijn, deels omdat je ongeveer 30% minder opwarmtijd hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Alleen wordt er steeds meer "vuile" stroom ingekocht uit het buitenland. Dat helpt natuurlijk ook niets.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

@Suus: Tja, maar een wasmachine heeft ook bewegende onderdelen die stroom nodig hebben. Dan kan het verschil tussen de klasses nog wel groter zijn dan bij een vriezer die het vooral van z'n isolatie moet hebben als 'ie dicht is en alleen af en toe aan slaat om de temperatuur op peil te houden.

Overigens had ik het net als Durashift over het verschil op de energierekening, dat is uiteraard een kleiner verschil dan als je de kWh's naast elkaar zet.
Mijn verbruik daalt bijvoorbeeld al jaren, maar het voorschotbedrag blijft ongeveer hetzelfde omdat de belastingen juist weer stijgen bij gelijkblijvende energieprijzen (heb een 3-jarig contract).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Die vuile stroom kan echter heel veel makkelijker vergroend worden dan je gaspitje.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het jaarlijkse overzicht met politieke integriteitsschendingen is verhuisd naar de Volkskrant. Hier een mooie infographic voor 2018: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/Gr ... skrant.pdf (PDF)

VVD scoort het slechtste met twaalf schendingen, in Noord-Holland en Noord-Brabant waren de meeste schendingen met ieder tien stuks.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 25 jan 2019, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De PVV in Rotterdam, al sinds de verkiezingen vorig jaar een bron van leedvermaak en plaatsvervangende schaamte, heeft weer een nieuw dieptepunt bereikt. Omdat het enige fractielid zich niet aan een gerechtelijke uitspraak over een fractieruzie houdt, wordt hij nu opnieuw voor de rechter gesleept: https://dagblad010.nl/meeuwissen-pvv-ro ... edagvaard/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Foei Suus! Het is heel stigmatiserend om je vrolijk te maken over de struikelpartijen van PVV'ers, dat weet je best. Dat partijledendonateurs zich op een uitzonderlijke accumulatie van sociaal en politiek onvermogen kunnen beroemen zegt heus niks over de intenties van de partij. Toch maar een quootje:
dagblad010.nl schreef:Hij speelt alleen de mooie jongen, twittert af en toe wat en strijkt z'n geld op.
Zeg nou zelf: je verwacht het niet van een PVV'er -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Karl »

Rommelen met gemeenschapsgeld, het lijkt de VVD wel.
Het is een spectrum.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

En ook die laatste uitspraak behoeft nuance. De VVD heeft inderdaad een reputatie, maar het overkomt wel degelijk allerlei partijen over het hele spectrum :shock:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

De VVD bezit niet slechts "een reputatie", maar houdt het absolute record.
Suus schreef:Het jaarlijkse overzicht met politieke integriteitsschendingen is verhuist naar de Volkskrant. Hier een mooie infographic voor 2018: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/Gr ... skrant.pdf (PDF)

VVD scoort het slechtste met twaalf schendingen, in Noord-Holland en Noord-Brabant waren de meeste schendingen met ieder tien stuks.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Dat is mij bekend, maar dat wil niet zeggen dat het bij andere partijen niet gebeurt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dat bestrijdt niemand. Sterker nog: de discussie begon bij gerommel bij een andere partij, waarna Karl de VVD noemde als experts op dat gebied. Door de drogreden "ze doen het allemaal" lijkt het of je dat feit probeert te omzeilen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Oh, absoluut niet zelfs :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

trolly schreef:Foei Suus! Het is heel stigmatiserend om je vrolijk te maken over de struikelpartijen van PVV'ers, dat weet je best. Dat partijledendonateurs zich op een uitzonderlijke accumulatie van sociaal en politiek onvermogen kunnen beroemen zegt heus niks over de intenties van de partij. Toch maar een quootje:
dagblad010.nl schreef:Hij speelt alleen de mooie jongen, twittert af en toe wat en strijkt z'n geld op.
Zeg nou zelf: je verwacht het niet van een PVV'er -o-
Sorry Trolly, maar mijn favoriete gemeenteraadslid van de PVV Rotterdam is weer eens op Twitter actief:

https://twitter.com/meeuwissen_pvv/stat ... 5863161856

:mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Je zal zulke vrienden hebben :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

trolly schreef:Je zal zulke vrienden hebben :X
viewtopic.php?f=16&p=614992#p614992
Dan maak je een account aan op facebook (A)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik zou het kantoor van Mark Rutte toch graag even willen KonMari'en. Als je dit bij ons op kantoor doet kan je de volgende dag alles bij de Clean Desk Politie komen ophalen *O*

Afbeelding

Oja, en wat moet je met een zo'n enorme lijst met foto en brief van Merkel, het is je moeder niet :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Oja, en wat moet je met een zo'n enorme lijst met foto en brief van Merkel, het is je moeder niet :')
Vind dit anders nog een bescheiden lijstje hoor.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Dat weet jij heulemaal niet! :roll:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Waarom ligt daar een boek met grote letters keizer erop. Volgens mij heeft onze premier andere ambities. :shock:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Ik zou wel liever het kantoor van Mark Rutte hebben dan van Angela Merkel. Haar kantoor lijkt toch een beetje op een steriele operatiekamer: http://cdn3.spiegel.de/images/image-724 ... 724986.jpg
Tenminste heeft Dhr. Rutte ook een boek over treinen! :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Waarom ligt daar een boek met grote letters keizer erop. Volgens mij heeft onze premier andere ambities. :shock:
Dat is een biografie over Xi Jinping van Ties Dams. Ik heb sowieso al twee flinke stapels met biografieën ontdekt, heeft die man geen boekenkast -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mdk »

Lijkt me ook best wel lastig om een ikea BILLY in het ronde torentje te plaatsen.
Maar buiten dat is dit gewoon helemaal k*t als werkplek. Ik zou zo echt niet kunnen werken, wat een bende :N
Bij twijfel altijd klagen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten