Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Pfff, absolute gekkigheid. Ik dacht dat Nederland een land was van dialoog, van compromis, van praten voor het staken. Maar de beelden van vandaag, 1100 kilometer file, het doorrijden van veiligheidsmaatregelen, en het door sommige demonstranten als 'links' bestempelen van de politie, doet mij toch denken dat er iets gruwelijk kapot is gegaan vandaag. Een demonstratie zonder echte politieke maar wetenschappelijke reden, en dat als justificatie gebruiken om de hofstad plat te leggen. Ik nodig alle voorstanders van de protesten van vandaag graag uit op het Franse consulaat voor een burgerschapstest, want deze protesten doen mij wel erg aan Frankrijk denken...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Sjah, op een gegeven moment zijn demense het zat, en de boeren pakken dan tenminste door *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

70 Jaar communistische partij in China aan bewind.
Genoeg reden voor een goed feestje in Hong Kong.
Toe maar jongens de beuk er in, ja vooruit maar lui zet hem op........

https://www.scmp.com/news/hong-kong/pol ... protesters
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Suus schreef: Inmiddels zit er ook in Vlaanderen schot in de zaak, daar lijkt een coalitie van Vlaams-nationalisten, Christendemocraten en liberalen te komen.

Vermoedelijk zijn de vijf regionale regeringen in oktober gevormd en is alleen de Federale regering nog een probleem. Dat wordt nog nijpender als Charles Michel eind november als premier stopt, omdat hij voorzitter van de Europese raad wordt.
Vlaanderen is ondertussen ook rond. Het wordt een coalitie van de Vlaams-Nationalistische N-VA, de liberale Open Vld en de Christen-Democraten van CD&V. Vlaams Premier wordt Jan Jambon (N-VA), het coalitieakkoord is te lezen via de VRT.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Z2N schreef:Pfff, absolute gekkigheid. Ik dacht dat Nederland een land was van dialoog, van compromis, van praten voor het staken.
Soms houdt het praten in Nederland ook een keer op. Het kapotrijden van afzettingen keur ik niet goed, maar de reden van de demonstratie kan ik wel sympathie voor hebben.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Waarschijnlijk geeft onderstaand betoog van de coördinator van de demonstratie het beeld het best weer:
"Het gaat nogal ergens over. Het gaat om onze toekomst, onze gezinnen, onze manier van leven, onze passie, dat willen zij met een paar pennenstreken kapot maken. Tienduizenden gezinnen en bedrijven worden geraakt. Door plannetjes die door de Jesse Klavers en Rob Jettens achteloos worden genoemd. Het beleid is te vaak niet gebaseerd op kennis of feiten, maar dat kunnen we ze ook niet kwalijk nemen, ze hebben geen gezond boerenverstand. Laat Den Haag maar horen hoe boos de voedselmakers zijn."

Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Leuk en aardig, maar omdat sommige politici (en niet eens het kabinet, zie de uitspraak van verantwoordelijk minister Schouten) een mening hebben, hoef je nog niet een heel land lam te leggen. Dat is een mug met een kanon doodschieten.

In iets minder idioot politiek nieuws: de Fransen hebben volgend jaar gemeenteraadsverkiezingen. Dat gaat in theorie voor mij niet op (ik woon niet in een Franse gemeente), maar daar hebben de Fransen dan weer wat op bedacht: ik kan gaan stemmen voor de consulaire raad. Voor de vertegenwoordiging van de mening van de Franse staatsburgers in het bestuur van de Franse Ambassade zijn speciale raden, die om de zes jaar verkozen worden. Dat is dus ter aanvulling van de vertegenwoordiging in het nationale parlement, waar wij tegelijkertijd meestemmen met de rest van het land en waar er 10 parlementsleden de Fransen in het buitenland vertegenwoordigen.

Waarom noem ik dit? De verkiezingen vinden plaats in maart, maar het consulaat is nu maar alvast begonnen met het faciliteren van de campagnes van de verschillende partijen. Dat wordt weer zes maanden aan post en mail ontvangen, van alle partijen die meedoen, gefaciliteerd door de dimplomatieke missie in Amsterdam... :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Z2N schreef:Leuk en aardig, maar omdat sommige politici (en niet eens het kabinet, zie de uitspraak van verantwoordelijk minister Schouten) een mening hebben, hoef je nog niet een heel land lam te leggen. Dat is een mug met een kanon doodschieten.
Het hele land lamleggen is behoorlijk overdreven en het gaat niet alleen om het laatste luchtballonnetje van wat politici. Het is een optelsom van zwalkend overheidsbeleid, (melkquotum versus mestoverschot -> gevolg -> inkrimping van de veestapel nadat boeren eerst flink daarin hebben geïnvesteerd), luchtballonnetjes en dalende waardering voor het boerenleven. Altijd als er iets mis is in de natuur etc. wordt vrij snel en zeer gemakkelijk naar boeren gewezen en jagen ze hen weer op kosten. Boeren doen miljoeneninvesteringen om hun bedrijf voort te kunnen laten bestaan, te voldoen aan tal van regeltjes en aan wat de consument wil. Dat heb je niet binnen een jaar er weer uit. Men vergeet nogal vaak dat boeren gewoon mensen zijn die hard moeten werken om een karige boterham te kunnen verdienen.

Tip: kijk eens de serie "Onze Boerderij" van Yvon Jaspers op de NPO. Dan zie je het eens vanuit het perspectief van de boeren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

“Dierenorganisaties hebben een klacht ingediend over valse voorlichting door Yvon Jaspers en kippenboer Mark in een uitzending van tv-programma Onze boerderij. Volgens Comité Dierennoodhulp, Een Dier Een Vriend, Animal Rights en stichting Dierennood, kregen kijkers ‘een mooi verhaal vol leugens’ voorgeschoteld dat ‘volstrekt niet klopt met de realiteit”

https://www.ad.nl/show/klacht-ingediend ... ~ae4be9c1/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Voorheen kregen boeren een vaste prijs voor hun waren en was er geen quota. Gevolg: pakhuizen vol boter.

De vaste prijzen zijn aangepast naar een doelgerichtere subsidie, en met productiequota zodat een zeker evenwicht tussen vraag en aanbod ontstond en een redelijke prijs naar de boeren ging. Dit in combinatie met invoerheffingen werkte vrij goed.

Vervolgens zijn de productiequota afgeschaft en zijn de boeren elkaar op leven en dood gaan concurreren en enorm gaan uitbreiden. Het gevolg: na een jaar werd Nederland al op de vingers getikt vanwege een enorme toename van de mestproductie. Terwijl bijna alle boeren in coöperaties werken en dus prima onderling hadden kunnen regelen een maximale productiegrens te hanteren.

Gevolg: wij zitten nu met boeren die niets verdienen door overproductie en milieuschade. In die zin kan ik de oproep om in de veeteelt te gaan saneren wel begrijpen. Bijkomend voordeel is dat de prijzen die de overgebleven bedrijven kunnen vragen voor vlees/zuivel/eieren stijgt, de consument dus meer moet betalen en de consumptie van deze producten dus zal dalen. Iets wat gezien de klimaatverandering noodzakelijk is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Het gaat niet helemaal goed in de Haagse politiek:
https://www.ad.nl/dossier-haagse-wethou ... ~a9a12db1/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Suus schreef:Gevolg: wij zitten nu met boeren die niets verdienen door overproductie en milieuschade. In die zin kan ik de oproep om in de veeteelt te gaan saneren wel begrijpen. Bijkomend voordeel is dat de prijzen die de overgebleven bedrijven kunnen vragen voor vlees/zuivel/eieren stijgt, de consument dus meer moet betalen en de consumptie van deze producten dus zal dalen. Iets wat gezien de klimaatverandering noodzakelijk is.
Klopt, maar we moeten lange termijn beleid opstellen zodat boeren ook weten waar ze aan toe zijn. Want zoals Ronaldussen terecht al opmerkt zijn er de afgelopen jaren miljoenen investeringen gedaan door de boeren. En die willen ze toch terug verdienen, dus geef de boeren duidelijkheid over de lange termijn. En daarbij is inkrimping niet uitgesloten. Maar geef ze tijd en duidelijkheid.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Maximaal een jaar of 4 is een prima lange termijn toch? :')
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Ja echt wel. Stal bouwen, melk robot er in nieuwe tractor, allemaal terug verdient in 4 jaar. :N
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ik hoor het al, de politiek is niets voor jou :N
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

_O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Het gaat niet helemaal goed in de Haagse politiek:
https://www.ad.nl/dossier-haagse-wethou ... ~a9a12db1/
Donderdag komt een rapport uit over de vuurstapels in Scheveningen. Dat zou wel eens explosief materiaal voor Krikke kunnen bevatten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef:“Dierenorganisaties hebben een klacht ingediend over valse voorlichting door Yvon Jaspers en kippenboer Mark in een uitzending van tv-programma Onze boerderij. Volgens Comité Dierennoodhulp, Een Dier Een Vriend, Animal Rights en stichting Dierennood, kregen kijkers ‘een mooi verhaal vol leugens’ voorgeschoteld dat ‘volstrekt niet klopt met de realiteit”
Dienen ze ook een klacht in tegen zichzelf en hun medestanders? Illegaal inbreken in stallen, zeer suggestief filmen en meer leugens verspreiden is hen ook niet vreemd... :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Kortom: het is allemáál ellende :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

:evil: :X :twisted: :mrgreen: :oops: :shock:
........meer dan duizend woorden.......
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:
Suus schreef:“Dierenorganisaties hebben een klacht ingediend over valse voorlichting door Yvon Jaspers en kippenboer Mark in een uitzending van tv-programma Onze boerderij. Volgens Comité Dierennoodhulp, Een Dier Een Vriend, Animal Rights en stichting Dierennood, kregen kijkers ‘een mooi verhaal vol leugens’ voorgeschoteld dat ‘volstrekt niet klopt met de realiteit”
Dienen ze ook een klacht in tegen zichzelf en hun medestanders? Illegaal inbreken in stallen, zeer suggestief filmen en meer leugens verspreiden is hen ook niet vreemd... :N
Maar dat is natuurlijk héééééééééééél iets anders!!1!!! (A)
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Wat mij verbaast is de flinke sympathie van 'burgers' voor de boerenactie van vandaag. Peiling bij Stand.nl.. ruim 34 duizend reacties en 93% is het (op dit moment) eens met de stelling dat de boeren alle steun verdienen (vanuit de maatschappij).
https://www.nporadio1.nl/standpunt/2019-10-01

Ik heb wel het idee dat de boeren de 'problemen' die hun bedrijfsvoering (en onze voedselproductie) veroorzaken wat al te makkelijk wegwuiven en wijzen naar andere sectoren (schEEpvaart, luchtvaart) welke ook geen schoon geweten hebben op dat punt natuurlijk.
Er moet wel iéts gebeuren.. kleine 'keuterboeren' met gebrekkige stallen.. (potstallen met flinke mestbult en dus amoniak uitstoot) kunnen best voor een deel gesaneerd worden, vind ik. Ook weer mooie handel voor de asbestsanering (daken van stallen moeten asbestvrij worden.. :wink: )

Misschien wat minder voor de export produceren.


en ja,.. het voorbeeld dat ik hoorde / las over een bepaalde coating over bietenzaad (ter voorkoming van ziektes, d8 ik) is verplicht gesteld door de EU.. ook ter voorkoming van bijensterfte.. maar ja, bietenzaad bloeit niet, zij de boer.. dus geen bijen daarbij.
(wat hij dan vergeet te benoemen, volgens mij, is dat het gaat om terugdringen van bestrijdingsmiddelen voor allerlei zaden / gewassen. )
Laatst gewijzigd door Durashift op di 01 okt 2019, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Volgens Comité Dierennoodhulp, Een Dier Een Vriend, Animal Rights en stichting Dierennood,
Dat zijn natuurlijk geen objectieve bronnen, maar veganistische extremisten die het liefst alle vleesetende mensen naar het buitenland zouden uitwijzen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

En het TV-programma van Yvon Jaspers en het protest vandaag zijn beide gesponsord door veevoederfabrikant For Farmers, dus dat lijken mij ook niet echt objectieve bronnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Vroeger zag ik inderdaad alleen maar Unox-mutsen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten