Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Alargule schreef:2) Het beheer grijpt in - posts opruimen, draden sluiten, de kemphanen tijdelijk danwel permanent bannen.
Helaas gebeurd dit niet altijd als het zou moeten :? .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:Af en toe kan het geen kwaad om je ongenoegen te uiten en te hopen dat er wat gaat veranderen. En anders alsnog popcorn pakken en hopen op scenario 1, 2 of 3 *O*
Goh...
Ronaldussen schreef:... Daarop blijven jammeren heeft net zoveel zin als een baksteen in de grond stoppen en hopen dat er een huis uit groeit.
Ronaldussen schreef:Als ... het gebruiken van deze tactiek geen veranderingen heeft opgeleverd, zou dat dan nu opeens wel gebeuren? Wordt het dan niet eens tijd om een andere tactiek te gebruiken?
*O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Er is een verschil tussen af en toe je ongenoegen uiten of door blijven jammeren/drammen, Aking :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek

Bericht door trolly »

Tsja, @Ronaldussen... if you can't stand the heat... Je bent natuurlijk altijd welkom om met inhoudelijke bijdragen je matigende invloed te doen gelden.
PHS schreef:Ik wil best met jou en trolly afspreken om voortaan netter te discussiëren, maar dat vraagt iets van ons allemaal, en niet alleen van mij.
Nee zeg. Als je dat zonder afspraken te maken niet lukt, zou ik niet weten waarom je dat wel lukken als je er wel afspraken over maakt. Iets met fatsoen, en ik wil je zeker niet dwingen je anders voor te doen dan je bent. Je weet wel, vrijheid van meningsuiting enzo.
PHS schreef:Dus omdat niemand er iets van zegt, is het toegestaan? :')
Niet persé. Maar zoals je waarschijnlijk weet is er op dit forum een vrij actief beheer, dat ongetwijfeld zo vriendelijk zou zijn geweest even iets van zich te laten horen als het van mening was dat ik een doodzonde begaan zou hebben.
PHS schreef:Of is het misschien dat anderen jou niet meer tegenspreken, aangezien jij kritiek pareert met persoonlijke aanvallen, in plaats van te reageren op de inhoud?
Misschien, en in dat geval ben jij de ridder en redder van de vrijheid van meningsuiting. Maar eerlijk gezegd denk ik dat er iets anders aan de hand is, en dat jij zelf vrij regelmatig in dit soort discussies terecht komt. Dat kan je uiteraard opponenten in de schoenen schuiven, maar misschien is het slim om je af te vragen waarom je zoveel spookrijders tegenkomt...
PHS schreef:Maar wat wil je ermee zeggen? Dat we maar geen verkiezingen meer moeten houden, aangezien politici dan geen cadeautjes meer hoeven uit te delen aan kiezers?
Politici hoeven geen cadeautjes uit te delen aan hun kiezers — daar zijn zelfs wetten tegen. Burgemeesters hoeven geen politici te zijn, of hoeven althans niet gekozen te zijn. Zij moeten wel de steun en het vertrouwen van de gemeenteraad genieten.
PHS schreef:Als ik zo in de wereld om mij heen kijk, zijn het toch vooral de dictators die greep in de staatskas doen, niet de democratisch gekozen leiders. Dat je ook in Nederland excessen als Jos van Rey en Jos Heijmans tegenkomt, lijkt mij eerder een teken van een gezonde democratie en rechtsstaat, en dan van een corrupte bananenrepubliek - beide heren zijn immers uit de politiek verbannen, de één is al strafrechtelijk veroordeeld en de ander is onderwerp van onderzoek.
Snap je zelf wat je hier wil zeggen? Het is een extrapolatie van een eerder ingeslagen dwarsweg, die weinig relevant is voor de kern van de discussie. Toch koppel je de benoemde burgemeester aan een dictatuur, om daarna te concluderen dat democratie en rechtsstaat er goed voorstaan in dit land. Dat laatste ben ik overigens met je eens, maar gezien de voorafgaande discussie vindt jij juist dat dat niet zo is, want kijk maar: geen gekozen burgemeester.

Tot slot: ik vind het prima om hier af en toe een robbertje te vechten, PHS, want daar zijn internetfora voor. Maar ik heb weinig op met figuren die vooraan staan om anderen de les lezen over fatsoen, het gebruik van drogredenen en godwins, zonder zich ook maar een moment af te vragen of die les dan niet in de eerste plaats op henzelf betrekking heeft. Doe wat je niet laten kan, maar kom niet aan met moralistisch gejammer als iemand iets zegt wat je niet aanstaat.
Laatst gewijzigd door trolly op di 02 jun 2020, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door SuperGhost »

Chrysa schreef:Dat is toch normaal bij politieke discussies online? Niemand overtuigt elkaar, en aan het einde voelt iedereen zich net wat slechter. *O*
Ik dacht dat het bij politieke discussies altijd eindigde met (de beschuldiging van) fascisme? :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Zucht, en dat allemaal omdat ik riep dat ik Joost Eerdmans niet als burgemeester wil hebben. Vind ik nog steeds trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Dus op naar rel nummer 2? :o
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Prima, maar: if the looting starts, the shooting starts...
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Om dan maar eens een vers bot in deze slangenkuil te gooien: wat denken we van het optreden van famke Femke? Zit ze eind van de week nog op haar post?
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wannes »

Ik denk dat het optreden van haar zeker legitiem was. Als de politie had ingegrepen had het best wel eens tot rellen kunnen leiden wat én een heleboel schade én een heleboel negatieve mediaaandacht oplevert. Eén geweldloos protest toestaan lijkt mij een beter plan dan tientallen gewelddadige protesten door het hele land uitlokken.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Aan de andere kant moet je ook oppassen dat je niet in een soort kramp schiet en alles maar toestaan uit angst dat de boel uit de hand loopt.
Maar ik kan haar redenatie wel volgen, mits ze het inderdaad niet zagen aankomen. (Of dat zo is zal later blijken, ik neem aan dat er een onderzoek zal volgen). Ze heeft echter wel een paar zeer onhandige uitspraken gedaan die haar wellicht de kop zouden kunnen kosten. Ze heeft de publieke opinie al een tijd tegen en haar eerdere akkefietje met haar zoon en man helpt ook niet echt mee om dat om te draaien.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Aking schreef:Dus op naar rel nummer 2? :o
Nou, daar gaat 'ie *O*
Tom024 schreef:Om dan maar eens een vers bot in deze slangenkuil te gooien: wat denken we van het optreden van famke Femke? Zit ze eind van de week nog op haar post?
Is het niet mevrouw Halsema voor jou? Femke Halsema mag wat mij betreft ook, maar het valt mij op dat er een bijzondere denigrerende toon voor deze bewindspersoon wordt gekozen, waarvan haar mannelijke collega's verschoond blijven. In het verlengde daarvan: misschien had ze scherper kunnen reageren, maar het valt me vooral op hoe dankbaar de spraakmakende gemeente over zichzelf heenbuitelt op zoek naar superlatieven om haar enorm laakbare optreden te verwerpen. Driewerf schande :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik tel ondertussen 26 columns over burgemeester Halsema die vandaag verschenen in de Nederlandse nieuwsmedia. Of er is echt niets anders meer te bespreken, of we hebben teveel columnisten in dit land.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Dat laatste valt goed op te lossen door ze verplicht bij elkaar in een krappe ongeventileerde ruimte hun toetsenbordbraaksels over het wereldwijde web uit te laten hoesten. Het zullen er snel minder worden.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wannes »

Even afgezien van dit incident heb ik het gevoel dat we in Nederland sowieso veel te veel columnisten hebben die allemaal elkaar een beetje imiteren qua onderwerp en stijl. Dus in dat opzicht zou een aantal minder niet zo erg zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Suus schreef:Ik tel ondertussen 26 columns over burgemeester Halsema die vandaag verschenen in de Nederlandse nieuwsmedia.
Ah, een beetje zoals Corona de afgelopen maanden? *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Dat laatste valt goed op te lossen door ze verplicht bij elkaar in een krappe ongeventileerde ruimte hun toetsenbordbraaksels over het wereldwijde web uit te laten hoesten. Het zullen er snel minder worden.
Hé! Ho! Dit soort teksten was toch voorbehouden voor zakkenvullers in 't Haagje?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

trolly schreef:
Tom024 schreef:Om dan maar eens een vers bot in deze slangenkuil te gooien: wat denken we van het optreden van famke Femke? Zit ze eind van de week nog op haar post?
Is het niet mevrouw Halsema voor jou? Femke Halsema mag wat mij betreft ook, maar het valt mij op dat er een bijzondere denigrerende toon voor deze bewindspersoon wordt gekozen, waarvan haar mannelijke collega's verschoond blijven. In het verlengde daarvan: misschien had ze scherper kunnen reageren, maar het valt me vooral op hoe dankbaar de spraakmakende gemeente over zichzelf heenbuitelt op zoek naar superlatieven om haar enorm laakbare optreden te verwerpen. Driewerf schande :Y
Oh, het was niet mijn intentie denigrerend te doen over mevrouw Halsema. Ze ligt in Den Haag sowieso al niet erg lekker, en ik zie ook dat een bepaalde groep, die eerst graag een lockdown wilde, toen de anderhalvemetersamenleving maar onzin vond, nu met graagte op haar inhakken.

Ze had het misschien voortvarender aan kunnen pakken, maar is nu wel erg kop van jut.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Suus schreef:Ik tel ondertussen 26 columns over burgemeester Halsema die vandaag verschenen in de Nederlandse nieuwsmedia. Of er is echt niets anders meer te bespreken, of we hebben teveel columnisten in dit land.
Of beide.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik heb nog eens opnieuw geteld, inmiddels zijn het er 29 -o-

Waarbij Elsevier Weekblad het toch wel heel erg bont maakt:
1: https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... en-759308/
2: https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... gd-759334/
3: https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... ma-759305/

Als ze met dit tempo columns over Halsema blijven produceren hebben ze voor de zomerspecial geen andere artikelen meer nodig :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... :? .
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Tom024 schreef:Om dan maar eens een vers bot in deze slangenkuil te gooien: wat denken we van het optreden van famke Femke? Zit ze eind van de week nog op haar post?
Ik hoop het wel voor haar.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Curieus dat een bericht begint met “leg mij geen woorden in de mond” en vervolgens afsluit met een mededeling dat “Suus verkiezingen wil waarvan de uitkomst vooraf bekend is zoals in Noord-Korea”.

Ik wil geen verkiezingen zoals in Noord-Korea, ik wil geen ijdele populisten die met hun uitspraken bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet als burgemeester, zoals bijvoorbeeld Joost Eerdmans.
Suus wil gewoon leiders waarbij elk probleem bij voorbaat gesu(u)st wordt :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Het is nogal een verschil als er 5000 demonstranten komen opdagen, terwijl er rond de 300 werden verwacht. Maar ligt er bij de gemeente of veiligheidsregio geen plan B klaar wat te doen wanneer de Dam volloopt bij een demonstratie tijdens Corona?

Het is ook niet helemaal duidelijk of er ook verdere maatregelen waren overwogen dan alleen de demonstratie ontbinden: https://nos.nl/artikel/2335987-halsema- ... matie.html.
Beul van de blindegeleidelijn
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door gkw1969 »

Om alles te quoten wat er geschreven is gaat me wat te ver.
Komende uit de wereld van beveiliging en geïnteresseerd zijnde in menigtes en crowdcontrol kan ik alleen concluderen dat er te weinig geanticipeerd is op grote bezoekersaantallen. Het mooie weer, de versoepelingen van de maatregelen en 2e pinksterdag waren voor veel mensen het uitgelezen moment om de stad in te gaan, op pad te gaan en zich weer onder de mensen te mengen. De veiligheidsdriehoek, zeker die van Amsterdam, had dat moeten onderkennen, zij kennen immers de risico's van toerisme en de aantrekkingskracht van Amsterdam bij mooi weer. Daarnaast ga ik er van uit dat er een vergunning is aangevraagd voor de demonstratie aangezien het OV omgeleid werd tijdens de demonstratie en dat kan niet zonder vergunning.
In de vergunningsaanvraag heeft de organisatie moeten opgeven hoeveel bezoekers dat ze verwachten, aangezien dat mee genomen moet worden in de risico inventarisatie.
Rekening houdend met de aantrekkingskracht van Amsterdam bij mooi weer, de gevoeligheid van demonstratie zelf, de verwachte bezoekersaantallen en de beschikbare ruimte had de GEMEENTE een protocol in werking moeten stellen dat er actief gecontroleerd werd op de aantallen en dat de toestroom gereguleerd werd d.m.v. borden, hekken, looproutes. En dan is het, net als op andere plekken: vol=vol.
De gemeente Amsterdam heeft de risico's niet goed ingeschat, mogelijk hebben ze alleen gekeken naar de bezoekers specifiek voor de demonstratie, maar de halve stad was al gevuld met terrasbezoekers die dachten: he, daar kan ik ook wel even kijken.

Dat het nu in Groningen, Den Haag en Rotterdam beter georganiseerd is, is deels aan de gemeentebesturen zelf te danken, maar ook aan de fouten in Amsterdam. (Overigens had mevrouw Halsema bij de gemeentes Zandvoort en Noordwijk even na kunnen vragen: hoe voorkom ik dat mijn plein vol loopt, immers deze plaatsen hebben bewezen heel goed de menigte te kunnen managen op het strand)

Mijn persoonlijke mening is dat de gemeente Amsterdam niet alle factoren heeft meegenomen in haar besluitvorming om de vergunning te verlenen voor de demonstratie, door deze inschattingsfout liep het dus zodanig uit de hand dat handhaven achteraf geen optie meer was. Aangezien de vergunning wordt verleend door de burgemeester, haar handtekening staat er onder, denk ik dat zij zelf de conclusie moet trekken dat er onvergeeflijke fouten zijn gemaakt, er is met mensenlevens gespeeld.
Op basis van gezond verstand kan ik alleen maar concluderen dat er bij het verlenen van de vergunning en de controle hierop ernstige fouten zijn gemaakt. Als de gemeente van mening is dat zij fout is ingelicht door de organisatie, dan zal de gemeente op haar beurt de organisatie aansprakelijk moeten stellen. Maar door het afgeven van de vergunning is de gemeente zelf aansprakelijk voor de naleving van de vergunning.
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten