Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Het blijven stiekem gewoon maoïsten, met hun 94%. Die hoefde je ook niet lastig te vallen met diversiteit - allemaal strak in het gelid met het uniformpje.

Iemand nog een rood boekje misschien?
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: zo 23 jul 2023, 16:31
De Volkskrant schreef:Marijnissen heeft het laken van het woke-spook weer over haar hoofd getrokken en roept tot november boeeee, en jaagt zo de laatste plukjes progressieven haar partij uit.
De columniste ziet over het hoofd dat de SP nooit een progressieve partij is geweest, in het politieke spectrum de partij zit in de links-conservatieve hoek.
Op zich is dat ook gewoon prima, want daarmee onderscheiden ze zich van de Linkse Partij van de Groene Arbeid.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

De manier waarop de SP over arbeidsmigranten spreekt vind ik stuitend. Ze zeggen wel dat ZE (het zijn anderen, geen mensen van ons) slecht behandeld worden, maar de enige oplossing die men hiervoor heeft is om ze niet of minder toe te laten tot ons land. De bedrage die deze groep levert aan de voortgang van zaken in ons land wordt niet of nauwelijks genoemd. Het dringt niet tot ze door dat er demografisch iets aan de hand is hier.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

En toch wordt het wel eens tijd dat er een discussie komt over arbeidsmigratie. Er zijn de afgelopen jaren bedrijfstakken ontstaan die nu vrijwel volledig op arbeidsmigratie draaien, zoals slachterijen/vleesverwerkers en distributiecentra. De sociale woningbouw is afgeknepen, waardoor huisjesmelkers de mogelijkheid hadden om goedkoop huizen te verwerven, waar ze vervolgens dozijnen aan arbeidsmigranten tegelijk in huisvesten, wat een enorme druk veroorzaakt op toch al wijken waar het niet altijd even florisant gaat, want de meeste arbeidsmigranten hebben nu niet echt een topinkomen. Deze mensen hebben ook weer behoefte aan voorzieningen. Voor al die distributiecentra wordt bovendien heel veel kostbare grond verspild. Wanneer gaan we een keer zeggen dat het wel mooi is geweest?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Emile Roemer heeft het geprobeerd maar zijn rapport werd ergens in een la weggestopt. Wellicht dat Frans later iets kan doen.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

^^ Eens met Suus, op dit punt.
Dennenboom schreef: zo 23 jul 2023, 17:52 De manier waarop de SP over arbeidsmigranten spreekt vind ik stuitend. (..). De bedrage die deze groep levert aan de voortgang van zaken in ons land wordt niet of nauwelijks genoemd. Het dringt niet tot ze door dat er demografisch iets aan de hand is hier.
Tja, veel arbeidsmigranten werken hier het jaar rond, bouwen een leven op, baren kinderen, gebruiken de school, medische en maatschappelijke voorzieningen. Daar komen dan ook weer (meer) tekorten bij.

Natuurlijk, er zijn groepen arbeidsmigranten die werk doen dat nou niet bepaald holadijéé is. Ons minimumloon is voor hun een redelijk goed salaris, mits de onkosten om hier te werken niet al te groot zijn afgeknepen. Voor een niet-arbeidsmigrant is dat loon veelal te weinig om fatsoenlijk een inkomen voor een gezin te maken, los van alle flexibiliteit dat aan dergelijk werk gekoppeld zit.

Enfin, ik zag vorige week een oproep van Otto Workforce aan de gevel te Venray hangen: politici, vertel het eerlijke verhaal over arbeidsmigratie.
Tja, wélk eerlijk verhaal is dat dan, vraag ik mij af?
Al denk ik wel, zo op 't oog, dat die grote werkgever in die sector de zaken voor hun medewerkers wel redelijk netjes op orde heeft.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Tja, er wordt boe en schande geroepen. Al krijg ik niet het idee dat veel politici er zich mee bezig houden. Maar wie heeft de oplossing?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Vooral de link tussen Eerdmans en Omtzigt zie ik niet direct. Zijn er zoveel standpunten waar beide partijen hetzelfde over denken? Dat Omtzigt meer zou zien in samenwerking dan fusie, wat in het artikel wordt gezegd, lijkt me duidelijk genoeg wat dat betreft.

Sowieso vind ik de hele cultus rondom zijn persoon nogal typisch, persoonsverheerlijking zonder veel inhoud. Zeker heeft de man goede dingen gedaan, maar waar hij nu voor staat en wat hij belangrijk vindt, blijft gissen. Maar misschien is dat ook gewoon hoe het in de media werkt...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

De media richten zich nu al stevig op de potentiële kanshebbers voor het premierschap, alleen krijgen sommigen daarvan wel veel aandacht ten opzichte van de andere partijen. Frans Timmermans staat sinds hij is voorgedragen als lijsttrekker van de fusiepartij PvdA-GL ook continu in de aandacht van de media, zonder dat al echt bekend waar hij voor staat in de aankomende campagne.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De rechtse PP heeft in Spanje de verkiezingen gewonnen, maar dit ging wel deels ten koste van de extreemrechtse partij VOX. Zodoende is er geen meerderheid. Ook opvallend: de PSOE van de zittend premier Sanchez heeft twee zetels gewonnen, tegen de verwachting in.

https://nos.nl/l/2483964
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Labour in Nieuw-Zeeland houdt grote opruiming. Nu is het de minister van Justitie die haar biezen pakt, na dronken aan het stuur een ongeluk te hebben veroorzaakt.
https://nos.nl/artikel/2483985-nieuw-ze ... to-ongeval
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

In Duitsland is wat opschudding nadat CDU partijleider Friedrich Merz samenwerking met AfD op lokaal niveau niet uitsluit.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Merz is er inmiddels al weer op teruggekomen.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Proletariers alle landen verenig u :mrgreen:
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Farid en Sylvana stoppen er ook mee.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Hainje schreef: za 22 jul 2023, 15:45 Zo te zien had ze ook geen uitda(a)g(st)er, naar goed SP-gebruik. Dat was 15 jaar geleden al (toen ik nog actief was). en dat zal ook niet snel veranderen. Het geeft te denken.
Het is wel vreemd, ik vind haar eigenlijk helemaal niet bij de partij passen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Want?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Wat Wil Omtzigt?

In ieder geval geen hernieuwde aansluiting bij het CDA:

https://nos.nl/artikel/2484691-cda-doet ... ijft-dicht
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: EEWn

Bericht door trolly »

Post schreef: za 29 jul 2023, 08:35Want?
Want Vinny adviseert partijen waar hij een diepe afkeer van heeft graag wie volgens hem wel of niet lijsttrekker zou moeten zijn. Niet gerelateerd aan persoonlijke kwaliteiten overigens, maar altijd iemand anders dan zo'n partij zelf op het oog heeft. Logisch — het is niet zijn bedoeling dat zo'n partij wint.
Vinny schreef: vr 21 jul 2023, 00:43 Met Ahmet Aboutaleb was er een kans geweest dat ik iets linkser zou stemmen dan bij de vorige verkiezing, maar ik sla denk ik komend jaar nog maar weer over.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Hmmm. Klinkt haast als concern trolling...
🗣
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: EEWn

Bericht door Post »

trolly schreef: za 29 jul 2023, 11:19
Post schreef: za 29 jul 2023, 08:35Want?
Want Vinny adviseert partijen waar hij een diepe afkeer van heeft graag wie volgens hem wel of niet lijsttrekker zou moeten zijn. Niet gerelateerd aan persoonlijke kwaliteiten overigens, maar altijd iemand anders dan zo'n partij zelf op het oog heeft. Logisch — het is niet zijn bedoeling dat zo'n partij wint.
Vinny schreef: vr 21 jul 2023, 00:43 Met Ahmet Aboutaleb was er een kans geweest dat ik iets linkser zou stemmen dan bij de vorige verkiezing, maar ik sla denk ik komend jaar nog maar weer over.
Dan had hij volgens mij fan moeten zijn van Marijnissen, tenminste de SP is er niet echt op vooruit gegaan onder haar leiding.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Tja, het ligt aan de kiezer.. ons dus. Althans, zo begrijp ik Marijnissen haar verhaal afgelopen vrijdag bij de NieuwsBV op radio 1.
de kiezer moet ons groot maken
zei ze meerdere malen. Dán kan er nieuw beleid komen, was dus min of meer de boodschap.
Tja.. denk ik dan: dan bén je groot als SP, mevrouw Marijnissen.. zit je aan de formatietafel.. en dan? Waag je de sprong naar regeringsdeelname (en dus bereidheid tot concessie) óf wordt het dan nét als Klaver bij Rutte III; :shock: oh nee, toch maar niet.. :roll:
Ik, als kiezer, zou dan wel een vorm van garantie of blijk van een partijprogramma waarin er geen vrees is voor regeringsdeelname willen zien van de SP.

Renske Leijten had mijn stem twee jaar geleden. Vooral voor haar daden zoals die bekend mogen zijn.
Ik denk niet dat opnieuw mijn stem zoden aan de dijk zet, voor de broodnodige verandering.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EEWn

Bericht door Vinny »

Post schreef: za 29 jul 2023, 12:21
trolly schreef: za 29 jul 2023, 11:19
Post schreef: za 29 jul 2023, 08:35Want?
Want Vinny adviseert partijen waar hij een diepe afkeer van heeft graag wie volgens hem wel of niet lijsttrekker zou moeten zijn. Niet gerelateerd aan persoonlijke kwaliteiten overigens, maar altijd iemand anders dan zo'n partij zelf op het oog heeft. Logisch — het is niet zijn bedoeling dat zo'n partij wint.
Vinny schreef: vr 21 jul 2023, 00:43 Met Ahmet Aboutaleb was er een kans geweest dat ik iets linkser zou stemmen dan bij de vorige verkiezing, maar ik sla denk ik komend jaar nog maar weer over.
Dan had hij volgens mij fan moeten zijn van Marijnissen, tenminste de SP is er niet echt op vooruit gegaan onder haar leiding.
Heel scherp opgemerkt; als Marijnissen een andere partij zou leiden dan had ik op haar (kunnen) stemmen. Ik vind haar veel te netjes opgevoed voor de tomaat-partij SP, die ik, net als de PVV, gewoon veel te veel een partij van schreeuwlelijken vind.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 155 gasten