Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Aldus de NOS:

Afbeelding

Dat omineuze 'lach maar'-dreigement doet me onwillekeurig ergens aan denken, maar dat zal ik hier maar niet benoemen.

Tegelijkertijd zie ik hier voorzichtig de eerste loten voor een nieuwe fusiepartij ontstaan - de Nieuwe Sociale Contract Beweging, ofzoiets.
🗣
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

TffpaA schreef: za 23 sep 2023, 09:43Maar het is in essentie ook heel simpel op te lossen: stem niet op zo'n partij die zich heel erg op één issue (buitenlanders, elite, stikstof) richt en daarmee vaak behoorlijk aan de rand van het politieke spectrum te vinden is, maar zoek het bij een partij die een meer maatschappijbrede kijk op de zaken verkondigt, en daarbij wat minder in de hoeken te vinden is.
Ik maak het mezelf de laatste verkiezingen een stuk 'makkelijker': ik stem op een kandidaat die zijn taak als volksvertegenwoordiger serieus neemt. Op het partijprogramma van die persoon valt toch genoeg af te dingen - voor zover dat niet in een eventuele coalitieonderhandeling vanzelf gebeurt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Een hele kudde meldt zich voor de bijeenkomst van de Dierenpartij:

https://nos.nl/artikel/2491644-grote-op ... -de-dieren

Het valt te hopen dat uit al het gemekker, gekakel en geloei uit de zaal nog íets zinnigs voort zal komen.
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En daarop voortbordurend: Ouwehand treedt tóch terug:

https://nos.nl/artikel/2491676-ouwehand ... delijkheid

Het zijn interessante tijden om de politiek te volgen.
🗣
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Nou, volgens dit artikel van de NOS doet het NSC in alle kieskringen mee en komen er 44 kandidaten op de lijst. Maar Omtzigt wil vooral niet de grootste worden...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

De immer obligaat contraire columniste Rosanne Hertzberger staat op plek 17 van de NSC-lijst:

https://nos.nl/artikel/2491936-nsc-van- ... t-op-lijst

Afbeelding
🗣
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

:shock:
Als we iemand als kiespijn kunnen missen in de politiek, is zij het wel. Afgaande op de nonsens die ze altijd in die columns verkondigt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

^^ welke nonsens dan?
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Dat verschilt per column, maar ik ken weinig columnisten waar ik het zo vaak hartgrondig mee oneens ben. :X

In dat licht is deze column (en toevallig jouw oude reactie erop (A) ) ook nog wel interessant:
Durashift schreef: di 28 mei 2019, 23:00 Ik ben het, warempel, eens een keer eens met mevrouw Hertzberger.
(...)
Onze democratie heeft geld nodig en mankracht en extra zetels, dat staat voor mij als een paal boven water. Maar onze democratie schreeuwt ook om goede mensen met goede ideeën. Het is treurig maar waar: juist die mensen kunnen beter niet de politiek in gaan.

Bron:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/05/29/ni ... n-a3962063
Benieuwd hoe ze zich daar uitgedraaid heeft op haar sollicitatiegesprekken. Of zou die column bij de achtergrondcheck ook niet omhoog gekomen zijn? Voor kandidaten zou die toch strenger zijn dan voor tijdelijke woordvoerders, volgens Omtzigt zelf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Hertzberger vond de mening van Maurice de Hond over geen coronamaatregelen sinds de zomer van 2020 prima. Hertzberger heeft een behoorlijke bullshit column geschreven over Moments Contained, het standbeeld op het Stationsplein in Rotterdam. Hertzberger heeft in 2020 een manifest tegen Black Lives Matter getekend, samen met Raisa Blommestijn en Eva Vlaardingerbroek (als je niet weet wie dat zijn, houden zo).

Mwoah, ik ken wel minder controversiële personen en Hertzberger heeft er een handje van om buiten haar vakgebied altijd net een positie in te nemen die achteraf toch niet zo verstandig blijkt te zijn, maar daar lijkt ze geen actieve herinnering aan te hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Hertzberger is obligaat contrair. Wellicht dat dat ook is waarom Omtzigt haar heeft aangetrokken, om het broodnodige tegengeluid binnen de partij te organiseren.
🗣
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Klaasje »

Volgens mij is er niets mis mee om een column met een dosis zout te lezen. Columns zijn op zijn best reflecterend of vermakelijk en op zijn slechtst regelrechte ongefundeerde borrelpraat of zwartmakerij. Ik mag hopen dat ze bij NSC op basis van de columns kritisch zijn geweest maar haar ook zeker de kans hebben gegeven zich goed te laten zien.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

isadora schreef: do 10 aug 2023, 07:45 Azerbeidzjan heeft de aanval ingezet op het uithongerende volk van Artsakh.
Veel doden en gewonden,..........we kijken toe. :(
En iets meer dan de helft van de bevolking is dan inmiddels het land uitgejaagd. Nog meer doden en gewonden.
Artsakh zal zichzelf per 1 januari 2024 opheffen, de petrodollarfascisten hebben gewonnen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Maar het was toch eigenlijk ook bijzonder dat er een Armeense enclave in Azerbeidzjan is?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door rooddolfijn »

Zijn exclaves niet áltijd bijzonder?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

BBB krijgt de lachers misschien op de hand door het verkiezingsprogramma niet te laten doorrekenen 'omdat we anders weten wat het kost', maar bij BVNL maken ze het nóg bonter door gewoon iemand op de lijst te zetten die belastingen diefstal vindt:

https://twitter.com/WybrenvanHaga/statu ... 6182833596
🗣
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Wacht, en dat zetten ze zelf online? Toen ik die tweet las dacht ik dat het iemand was die dit post om de absurditeit duidelijk te maken, maar het komt direct van Van Haga...
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

:Y

Mooi he.
🗣
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Meltrain schreef: do 28 sep 2023, 13:09 Maar het was toch eigenlijk ook bijzonder dat er een Armeense enclave in Azerbeidzjan is?
Ja, dat was het zeker en kent dan ook een geschiedenis die reikt tot in tijden, dat er nog geen Azerbaijan bestond.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door diederickx »

Meltrain schreef: do 28 sep 2023, 13:09Maar het was toch eigenlijk ook bijzonder dat er een Armeense enclave in Azerbeidzjan is?
Het is een gebied waarin de bevolking overwegend Armeens is en waarin deze, in ieder geval in de Sovjet-tijd, een zekere mate van autonomie had ten opzichte van het omliggende Azerbeidjan; maar het heeft nooit tot de staat Armenië gehoord. Het is dus een wat ander soort enclave dan bijvoorbeeld de lappendeken van Baarle-Hertog en Baarle-Nassau, of Zeeuws Vlaanderen, of Llivia (Spaanse stad omgeven door Frankrijk), of een van de vele andere enclaves/exclaves in Europa, waar al sinds mensenheugenis geen kanonnen meer aan te pas komen.

Wat er nu in Nagorno-Karabach gebeurt is een bitter gevolg van koloniale onderdrukking. De Russische regie daarbij is cynisch; stel je voor dat "het westen" eenzelfde oplossing zou voorstellen voor Transdnjistrië.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

50Plus is dood en begraven. Door onlusten tussen de partijvoorzitter en een kandidaat-lijsttrekker is het congres vandaag ontbonden door de politie. De voorzitter is afgetreden, een kandidaat-lijsttrekker door de politie afgevoerd en er is geen lijsttrekker en partijprogramma goedgekeurd door de leden.

https://x.com/DalesGeert63675/status/17 ... 11577?s=20
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Telkens als je denkt dat het niet gekker kan bij die partij... _O-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Haha, zoiets verwacht je toch niet in Nederland? Dat gebeurt toch alleen in bananenrepublieken *O*
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Het is wel weer een beschamend zooitje gerontocrate seniele ouwe zeveraars bij elkaar, zeg.
🗣
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Karl »

en-es schreef: za 30 sep 2023, 13:10 Haha, zoiets verwacht je toch niet in Nederland? Dat gebeurt toch alleen in bananenrepublieken *O*
In een bananenrepubliek wordt zo een partij de winnaar. In een fatsoenlijke democratie is ook ruimte voor dit soort uitspattingen die dan vervolgens als een nachtkaars doven.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten