Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

VIRM schreef: di 31 okt 2023, 07:10 Volg de trend: tijd om een eigen partij op te richten! *O*
Dat dacht ik nou ook. Twee man moet genoeg zijn, toch? De Progressief Rechtse Partij — gaan met die banaan!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

TffpaA schreef: ma 30 okt 2023, 20:51 Jij moet duidelijk nog uit de kast komen (A)
Verklaar nader?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Als je zegt niks met de CU te hebben, maar iedere stemwijzer en elk kieskompas plaatst je toch weer bij die partij, wordt het misschien eens tijd de CU'er in jezelf te erkennen *O*
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Bullshit. Niet iedere stemwijzer plaatst mij bij de ChristenUnie. Ik kom wel negen van de tien keer links uit, maar de ene stemwijzer plaatst mij linkser (dat wil zeggen richting GL-PvdA) dan de andere.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Oei, gevoelig snaartje, zo te horen (A)

Maar richt vooral die PRP op - wel nog even met de vraag of de afkorting niet te veel lijkt op partijen uit het verleden (al leek dat bij recente partijvormingen ook niet zo'n bezwaar).
🗣
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

trolly schreef: di 31 okt 2023, 07:34
VIRM schreef: di 31 okt 2023, 07:10 Volg de trend: tijd om een eigen partij op te richten! *O*
Dat dacht ik nou ook. Twee man moet genoeg zijn, toch? De Progressief Rechtse Partij — gaan met die banaan!
Zou marketingtechnisch gezien 'Gaan met die banaan' niet beter werken als partijnaam? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het gesprek gisteren tussen Timmermans en Omtzigt was wel een verademing zeg. Twee volwassen personen die elkaar lieten uitpraten, hun standpunten toelichten, niet elkaar met wanliners probeerden af te vangen en die ook bezig waren zoeken naar overeenkomsten, wetende dat ze na 22 november samen verder moeten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

VIRM schreef: di 31 okt 2023, 08:14 Zou marketingtechnisch gezien 'Gaan met die banaan' niet beter werken als partijnaam?
Ik denk dat de discussie dan al heel snel zou gaan over welke banaan bedoeld wordt en waarheen te gaan met die banaan.

Wat wil de banaan?

En als iemand dan eens lelijk struikelt over de schil vrees ik dat het niet alleen bij schaterlachen zal blijven in deze tijden...
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik ben blij dat deze gedachte zoveel weeerklank vindt. En mocht de PRP toch onverhoopt geen klaterend electoraal succes zijn, dan ligt eeb fusie met BBB voor de hand. De Boer Banaan Beweging.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Suus schreef: di 31 okt 2023, 08:16 Het gesprek gisteren tussen Timmermans en Omtzigt was wel een verademing zeg. Twee volwassen personen die elkaar lieten uitpraten, hun standpunten toelichten, niet elkaar met wanliners probeerden af te vangen en die ook bezig waren zoeken naar overeenkomsten, wetende dat ze na 22 november samen verder moeten.
Zelf niet gezien, maar de samenvatting in Het Parool leest inderdaad als een verademing ten opzichte van het snel scoren in de reguliere debatten:

https://www.parool.nl/nederland/omtzigt ... ~b89c88cb/

Wie basketbal wil zien logt in op die debatten, wie meer in schaken is geïnteresseerd kan dit format volgen.
trolly schreef: di 31 okt 2023, 08:25 Ik ben blij dat deze gedachte zoveel weeerklank vindt. En mocht de PRP toch onverhoopt geen klaterend electoraal succes zijn, dan ligt eeb fusie met BBB voor de hand. De Boer Banaan Beweging.
Ik dacht de BananenBarBeweging.

Jammer -0-
🗣
TomSteyl
Berichten: 314
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TomSteyl »

Suus schreef: di 31 okt 2023, 08:16 Het gesprek gisteren tussen Timmermans en Omtzigt was wel een verademing zeg.
Ik had beide heren ook willen zien in het Debat van het Zuiden (Omroep Zeeland, Omroep Brabant en L1), maar ze laten allebei verstek gaan. Met name TimmerFrans had wat zieltjes kunnen winnen in het zuiden, maar een goede Randstedelijke basis is veel belangrijker voor GroenLinksPvdA.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ik denk dat in bijvoorbeeld Eindhoven GL/PvdA wel de meeste stemmen zal vergaren, omdat links het traditioneel beter doet in de grotere steden. Daarbuiten zal het afhankelijk van de demografie wel weer aankomen op VVD, NSC of BBB (ipv CDA) en in Limburg natuurlijk de PVV.

Ik zou als Timmermans of Omtzigt daarom ook verstek laten gaan, en me vooral op de landelijk spelende thema's richten.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

TomSteyl schreef: di 31 okt 2023, 08:52
Suus schreef: di 31 okt 2023, 08:16 Het gesprek gisteren tussen Timmermans en Omtzigt was wel een verademing zeg.
Ik had beide heren ook willen zien in het Debat van het Zuiden (Omroep Zeeland, Omroep Brabant en L1), maar ze laten allebei verstek gaan. Met name TimmerFrans had wat zieltjes kunnen winnen in het zuiden, maar een goede Randstedelijke basis is veel belangrijker voor GroenLinksPvdA.
Weet niet, een debat met 9 deelnemers is over het algemeen niet echt een efficiënt debat :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door iamthedutchdude »

Suus schreef: di 31 okt 2023, 08:16 Het gesprek gisteren tussen Timmermans en Omtzigt was wel een verademing zeg. Twee volwassen personen die elkaar lieten uitpraten, hun standpunten toelichten, niet elkaar met wanliners probeerden af te vangen en die ook bezig waren zoeken naar overeenkomsten, wetende dat ze na 22 november samen verder moeten.
Voor de mensen die dit nog willen terugkijken en zelf een mening willen vormen: dat kan op de youtubekanalen van GL/Pvda en Omtzigt (kijk zelf maar wie je de views het meest gunt).
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ondertussen in Duitsland: dat een piepjonge leeftijd het erop nahouden van op zijn minst gedateerde denkbeelden niet hoeft uit te sluiten, bewees een 22(!)-jarige AfD-parlementariër:

https://www.nu.nl/buitenland/6287598/du ... ngaat.html
🗣
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

trolly schreef: ma 30 okt 2023, 16:16
VIRM schreef: ma 30 okt 2023, 14:15 Mag ik het vreemd vinden dat haar promotie van tienduizenden euro's even werd gefinancierd door Frits Bolkestein? Dat doe je toch niet zomaar 'even'?
Dat mag volgens mij wel. Maar ik kan me voorstellen dat een verklaring zou kunnen worden gevonden in de dikte van de portemonnee van de heer Bolkestein, in combinatie met zijn verhouding tot zijn verschillende familieleden en/of andere potentiële erfgenamen, waaronder mevrouw Sahla.

Wat ik eerder opmerkelijk vind, is dat de VVD nogal voortvarend is met royeren, terwijl het nog maar de vraag is of er iets straf- dan wel laakbaars heeft plaatsgehad. In eerdere kwesties rondom VVD-leden was men daar bij mijn weten een heel stuk minder streng in de leer,
Ik vermoed "damage control'', de schade voor de partij in aanloop naar de verkiezingen beperken. Het is wel een bijzonder verhaal: ze was ooit geliëerd aan de Hofstadgroep. Ze heeft een tweede kans gehad en is toen bij de VVD terecht gekomen. Dat is een wonderlijke overstap, maar blijkbaar had ze een innige vriendschap met Bolkenstein gekregen. Blijkbaar heeft hij een unieke gave om voormalig politieke tegenstanders om te smelten: met het Paarse kabinet was het hem met de PvdA ook gelukt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

isadora schreef: do 28 sep 2023, 11:28
isadora schreef: do 10 aug 2023, 07:45 Azerbeidzjan heeft de aanval ingezet op het uithongerende volk van Artsakh.
Veel doden en gewonden,..........we kijken toe. :(
En iets meer dan de helft van de bevolking is dan inmiddels het land uitgejaagd. Nog meer doden en gewonden.
Artsakh zal zichzelf per 1 januari 2024 opheffen, de petrodollarfascisten hebben gewonnen.
Het Lemkin Instituut voor Genocidepreventie geeft een Red Flad Alert voor de Republiek Azerbeidzjan in de Republiek Armenië, vanwege de alarmerende mogelijkheid van een invasie van Armenië door Azerbeidzjan in de komende dagen en weken.
Terwijl de wereld haar ogen zijn gericht op Oekraïne en Gaza, gaat Azerbeidzjan verder in westelijke richting.
https://www.lemkininstitute.com/red-fla ... in-armenia
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Als het vrije woord je lief is, stem je maar beter op Volt, D66, GL/PvdA of PvdD. Het rechtse bezinksel laat je het best onderaan liggen:

Afbeelding

Bron en meer uitleg
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Bij1 stelt wat dat betreft wel een beetje teleur. :|
🍉
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Schandalig dat er 5 partijen waarbij journalisten als aangeschoten wild worden behandeld.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

PHS schreef: wo 01 nov 2023, 14:25 (hint: heeft iets te maken met woke).
Wat is woke volgens jou? Wat is de betekenis van die definitie/term?
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

waldo79 schreef: wo 01 nov 2023, 14:27 Schandalig dat er 5 partijen waarbij journalisten als aangeschoten wild worden behandeld.
Bij vier van die vijf had ik eerlijk gezegd niet anders verwacht; van het CDA sta ik toch wel te kijken dat men kennelijk geen enkel programmapunt over de veiligheid van journalisten heeft opgenomen, noch vóór moties heeft gestemd die die veiligheid moeten borgen of bevorderen.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS bedoelt natuurlijk dat de vrijheid van meningsuiting vaak als breekijzer wordt gebruikt door engrechtse schreeuwerts die op hun nummer worden gezet. Weinig verrassend dat zulke types, als het gaat over vrijheid van meningsuiting waar het echt nodig is, nergens te vinden zijn.

Voor hen is vrijheid van meningsuiting namelijk vooral bedoelt om anderen te kunnen kwetsen, en niet als middel om de machtigen der aarde nog enigszins bij te sturen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En dat droesem wat je rechts van de VVD vindt is vooral als 'vier tinten uiterst rechts' te omschrijven:

https://archive.ph/BTH7X

Ik zou bijna een fusie bepleiten, of nee wacht.
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 204 gasten