Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Rond 7:40 stond er best een lange rij wachtenden bij het stembureau in het Stadsloket te Delft. Gelukkig kwam er iemand langs om te vertellen dat er in hetzelfde pand nog een tweede stembureau was, waar er praktisch geen rij was. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door rooddolfijn »

Ook ik heb vandaag mijn democratische invloed beoefend. Uiteraard op een station; Utrecht Centraal (A). Opvallend genoeg waren er 2 stembureau’s op de eerste verdieping van het station, op een halve minuut lopen van elkaar… Ik was vanochtend de enige persoon bij een van de twee, bij de ander was het drukker.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Oeiiiiii de exitpoll. -0-
🍉
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

*O* *O* *O* Op de tranen van links kan ik weer vier jaar vooruit *O* *O* *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

_O-

Nou ja, we gaan zien hoe hij het gaat doen. Zonder gein, ik zag 'm altijd als de hofnar. Ben benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen nu hij echt aan de bak moet.
🍉
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Wordt een uitdaging om een coalitie te vormen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ieder volk krijgt het kabinet dat het verdient. Hier past slechts popcorn bij, want ik denk dat dit nog vele malen 'lolliger' gaat worden dan de formatie van Rutte IV.

En onder Wilders I gaat de rechterlijke macht het nog heeeeeel druk krijgen.
Laatst gewijzigd door TffpaA op wo 22 nov 2023, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
🗣
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

PVV/VVD/NSC of VVD/PVDAGL/D66/NSC
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Ik hoop op een coalitie zonder de PVV, dan kan het nog goed komen met dat land. Als dat niet gebeurt moet ik helaas nog terugkomen voor mijn studie, maar daarna ben ik gegarandeerd permanent weg.
zij/haar/hen/hun
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Het land wordt er niet beter bestuurbaar van :)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door tsov »

Dat vooral ja...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door reisthijs »

Ik kijk nu alweer uit naar de verkiezingen van 2025...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door tsov »

Als de formatie dan al voorbij is _O-
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef: wo 22 nov 2023, 22:33 Ik kijk nu alweer uit naar de verkiezingen van 2025...
Dan pas? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

Diep en diep misselijkmakend. Meer woorden kan ik er op dit moment niet goed voor vinden.

Enfin, ook ik heb me gestort op traditioneel coalitiepuzzelen. De enige manier die nog een beetje realistisch is om met slechts vier partijen een meerderheid in zowel Tweede als Eerste Kamer te krijgen, is: GL-PvdA, VVD, NSC, BBB. (PVV ipv NSC kan in theorie ook maar lijkt me onmogelijk om GL-PvdA in mee te krijgen.) Anders heb je 5 of meer partijen nodig.

Pak de formatiepopcorn maar alvast.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door huibf »

Waarom zo dramatisch.

Ik ben tevreden met de uitslag. Ik denk dat de formatie snel rond is.
PVV, VVD en NSC. Geert vraagt Dilan om premier te worden. Ik denk dat ze dat ook nog gaat doen.

Laat die popcorn maar zitten. Die popcorn is nodig als PVV niet mee mag doen.

Wat is die Timmermans toch een huilebalk. Hij zegt dat er niemand in Nederland wordt uitgesloten. De volgende zin sluit hij PVV en de ongeveer 2 miljoen stemmers uit.
Pfff.

Ik denk dat mensen dat 'groene gedram' en gigantische kosten daarbij de doorslag geven. Bij mij iig wel !
Laatst gewijzigd door huibf op wo 22 nov 2023, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door erjeebee »

Wel schokkend om te zien dat een slap aftreksel van de Tegenpartij op afstand de grootste is geworden.
(voor de jongere lezertjes onder ons: indien u niet bekend bent met de Tegenpartij, google dan op
Tegenpartij Jacobse en van Es
)
jelmerrr schreef: wo 22 nov 2023, 21:32 PVV/VVD/NSC
Gaat m niet worden als Yeşilgöz haar woord houdt en zonder de VVD gaat het Wilders niet lukken een coalitie te vormen.
jelmerrr schreef: wo 22 nov 2023, 21:32 VVD/PVDAGL/D66/NSC
Dat lijkt me nog de meest realistische optie.
Eventueel BBB in plaats van D66.
Of BBB EN D66 om een iets ruimere meerderheid te hebben.

Ik denk dat nog de beste/minst slechte (want weer iets paarsigs) coalitie is die dit resultaat kan voortbrengen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door huibf »

Welke politicus houdt zich wel aan zijn/haar woord... 😇
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

huibf schreef: wo 22 nov 2023, 23:15 Ik denk dat mensen dat 'groene gedram' en gigantische kosten daarbij de doorslag geven. Bij mij iig wel !
Ik hoop dan maar dat deze mensen ook een oplossing hebben als het straks echt mis gaat. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door htm_tram »

Elders op het forum was er een poll waar links als winnaar uit de bus kwam en werd er vol arrogantie en minachting over rechts gesproken door bepaalde gebruikers. De kiezers hebben gesproken en dien je na al die jaren eens serieus te nemen. Niet dat ik wil zeggen dat rechts de oplossing is maar laat Geert en de andere verstandige mensen het maar eens proberen. Maar het kinderachtige bij vooral Groenlinks/PvdA is prachtig om te zien. _O-
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

htm_tram schreef: wo 22 nov 2023, 23:26 [...] en werd er vol arrogantie en minachting over rechts gesproken door bepaalde gebruikers. [...]
Dat draadje is gesloten. Toch maar even doorgespit voor de zekerheid, maar ik kon weinig tot niets arrogants en minachtends vinden. Misschien dat je toch even een voorbeeld kan geven?

Ik vind het dan weer mooi om te zien hoe ver je zelf boven zulk kleinzielig gedrag verheven bent, overigens:
Maar het kinderachtige bij vooral Groenlinks/PvdA is prachtig om te zien. _O-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door htm_tram »

Je heb gedeeltelijk gelijk, in dit topic is het iets erger dan het gesloten topic. Maar goed dat krijg je als de politiek in meerdere topics word besproken.
Van mij mag kleinzielig gedrag noemen, het kan eventueel een moeilijke avond zijn voor je en dan respecteer ik.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door huibf »

Meltrain schreef: wo 22 nov 2023, 23:22
huibf schreef: wo 22 nov 2023, 23:15 Ik denk dat mensen dat 'groene gedram' en gigantische kosten daarbij de doorslag geven. Bij mij iig wel !
Ik hoop dan maar dat deze mensen ook een oplossing hebben als het straks echt mis gaat. :)
Wat gaat er mis dan. Opwarming zal echt wel bestaan. Klimaatproblemen ook. Maar ik kom er ook wel achter dat Nederland dat niet gaat oplossen. Ik investeer in zonnepanelen en al dat soort zaken (ook al is het voor mijn portemonnee beter) maar minder vee tbv de stikstofhoax gaat me echt te ver, ook het verminderen van vliegverkeer doe ik zelf niet aan mee, sterker nog. Ik heb net nog in 3 weken tijd naar Argentinië gevlogen en daar 6 binnenlandse vluchten genomen. Maar dat kan, want dat is geen NL-stikstof.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

htm_tram schreef: wo 22 nov 2023, 23:52 Je heb gedeeltelijk gelijk, in dit topic is het iets erger dan het gesloten topic. Maar goed dat krijg je als de politiek in meerdere topics word besproken.
Van mij mag kleinzielig gedrag noemen, het kan eventueel een moeilijke avond zijn voor je en dan respecteer ik.
En voor jou is het duidelijk een feestavond, wat je viert door in één post onjuiste beweringen over je medeforummers te doen, te klagen over hoe rechts door het slijk gehaald wordt en als kers op de taart nog even je voeten af te vegen aan de lijsttrekker van de waarschijnlijk op één na grootste partij, die vandaag een substantiële winst heeft weten te behalen. Proficiat.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

huibf schreef: do 23 nov 2023, 00:05 ook het verminderen van vliegverkeer doe ik zelf niet aan mee, sterker nog.
De gewone burger hoeft ook niet perse minder te gaan vliegen. Het is toch vooral de miljardairs en grote bedrijven die de grote uitstoot doen. Door het op de burger af te schuiven is enkel een manier om de verantwoordelijkheid te duiken.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 177 gasten