Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Nitein-Repart
Berichten: 3573
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Ik had ook als enigste van de stemmers die op het stembureau waar ik heb gestemd op een bepaalde kandidaat gestemd (nr 43 van PvdA-GroenLinks). Dan heb je het gevoel dat die 1 waarschijnlijk jouw stem is geweest en dat je dus een geldige stem heb uitgebracht. In mijn gemeente hadden ook maar 8 stemmers op die kandidaat gestemd, dus waarschijnlijk haalt zij geen kamerzetel door de voorkeursstemmen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Ik heb inderdaad ook op een specifieke kandidaat van GL-PvdA gestemd, met een soortgelijke redenering als anderen hier: specifieke waardering voor wat diegene de afgelopen tijd heeft laten zien.
Op mijn stembureau waren er ook maar vier stemmen op die kandidaat, al had diegene in mijn geval de voorkeursstem niet nodig gehad om in de kamer te komen gezien het totaal behaalde aantal zetels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Ik hoor ook regelmatig dat mensen bewust op een vrouw stemmen, of zelfs bewust op een vrouw die volgens de peilingen net wel/net niet in de kamer komt. Ook dat kan nog meespelen, en dat die redenering bij PVV-stemmers niet zo populair is verbaast me dan weer niet. :')

En inderdaad: een stem op een specifiek iemand is uiteindelijk net zo veel waard voor een partij als een stem op de lijsttrekker.
Cas
Berichten: 886
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Ook ik heb op de GL-PvdA lijst voor iemand lager op de lijst gestemd, omdat ik fan ben van wat zij doet in de kamer. Dat betekent niet dat ik ontevreden ben met de lijsttrekker of de gemeenschappelijke lijst, integendeel.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het lijkt erop dat 1 persoon met voorkeurstemmen een kamerzetel heeft gehaald die te laag op de lijst stond om dat toch al te doen. Dat zou Daniëlle Hirsch van GroenLinks-PvdA zijn die op nummer 27 stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Zo zo.. de (huidige) Tweede Kamerleden mogen morgen nog ff terugkeren naar Den Haag om te stemmen over een mogelijke hertelling in Tilburg. :shock:
(..)De Tweede Kamer komt morgen bijeen om te besluiten over een hertelling van de stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen in vier stembureaus in Tilburg. Dit is in de recente geschiedenis van het parlement nog niet eerder voorgekomen.

Dat de Tweede Kamer bijeenkomt om over hertelling te besluiten, is een gevolg van een nieuwe procedure die voorschrijft dat als de zogenoemde Commissie voor de Geloofsbrieven telverschillen ziet, de commissie kan adviseren tot een hertelling om elke twijfel weg te nemen.(..)
https://nos.nl/artikel/2500003-tweede-k ... tembureaus
(..)De Kamercommissie constateert dat de Kiesraad heeft berekend dat de verschillen te klein zijn om invloed te hebben op de uitslag. De kans dat de uitslag na hertelling verandert is dan ook vrijwel nihil. Maar de Kamercommissie wil toch de nieuwe regels toepassen (..).
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

NOS bericht over de opvallend grote ledenaanwas van Groen Links en PvdA na de laatste verkiezingen. De meeste andere partijen groeien ook, maar niet meer dan anders in verkiezingstijd. En het ledenaantal van de grootste partij van Nederland blijft sinds de oprichting steken op het absolute minimum. Je zou bijna denken dat het bestuur van die partij weinig vertrouwen heeft in democratie :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
CitaroMH
Berichten: 44
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 12:33

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door CitaroMH »

PHS schreef: di 28 nov 2023, 15:02 Niets. Maar er zitten ook best interessante cijfers tussen. Zo viel mij onder meer op dat:
- Vrouwen vaker op de PVV stemden dan mannen, en mannen juist vaker GL/PvdA dan vrouwen (meestal wordt gezegd dat mannen rechtser zijn dan vrouwen);
- GL/PvdA het vooral goed deed onder mensen met een inkomen van twee keer modaal ( :') );
- GL/PvdA minder goed scoort bij mensen mét financiële zorgen dan mensen zorgen financiële zorgen;
- Ongevaccineerden massaal PVV en FVD stemden;
- Khalid & Sophie-kijkers voor een groot deel GL/PvdA stemden, en Vandaag Inside en Goedemorgen Nederland-kijkers juist vaak PVV stemden.
Net als bij ons in Duitsland voor de AfD, ook een rechtere partij.

Opgericht in 2015 en nu in sommige eelen van het land 30 tot 40 % van de stemmen.

Volgend jaar wordt in 3 osstduitse deelstaten een nieuwe regiering gekozen en ik vermoed, dat de AfD heel groot wordt.

Oost duitsland is sws meer rechts.

Laaten wij ons verrassen.
Beste groeten uit Mülheim ruhr

Moritz
Bemined
Berichten: 5960
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Omtzigt doet de functie elder nog eens over: https://www.nu.nl/formatie-2023/6292600 ... t-pvv.html
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3256
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

* skrontsj skrontsj skrontsj skrontsj *
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6036
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Niets te zien wat we niet al wisten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Net als de vorigen keer, inderdaad :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Bemined schreef: ma 04 dec 2023, 18:52 Omtzigt doet de functie elder nog eens over: https://www.nu.nl/formatie-2023/6292600 ... t-pvv.html
Geniale actie *O*
Ik weet (bijna) zeker dat Omtzigt dat expres gedaan heeft om wat oude rekeningen te vereffenen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Ik bedoel, hoe lastig is het om een grote ondoorzichtige map te kopen en altijd al je papieren daarin te doen? :') Treurig dat dat moet, maar ja, als je je tussen de persmuskieten begeeft weet je als politicus (of directeur, of vertrouwenspersoon, of...) toch dat dat erbij hoort.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6036
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Dat heb ik op mijn werk al, en dan heb ik niets eens met de pers te maken (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Leefbaar Almelo stopt. Vanwege de monsterzege van de PVV heeft de partij besloten zo snel als mogelijk naar Hong Kong te emigreren.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2287028/a ... erzege-pvv
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Alsof Hong Kong nou echt een goede plek is om naartoe te verhuizen als je er niet mee kan leven dat een hele bevolkingsgroep uitgesloten wordt. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Waterschapbestuurder Woolderink van de BBB heeft al enige tijd ruzie met de gemeente Hof van Twente over aanpassingen aan zijn erf, waarvoor geen vergunning was aangevraagd en die hij ook na bestuurlijke dwang en rechtspraak niet terugdraait. De integriteitscode van het waterschap Vechtstromen schrijft voor dat bestuurders zich aan wet- en regelgeving houden, en dat doet hij dus niet. Volgens Woolderink zelf maakt hij kans op legalisatie van zijn aanpassingen in een nieuw bestemmingsplan, en past hij daardoor zijn erf niet aan. Alle andere partijen behalve de BBB geloven niet in dit verhaal, en aangezien hij niet vrijwillig terugtrad is hij gisterenavond met een motie van wantrouwen afgezet. De BBB kon dit moeilijk verteren en eiste middels een motie een integriteitsonderzoek voor alle overige bestuurders van het waterschap, die niet volledig werd ontraden door het dagelijks bestuur. De motie werd uiteindelijk teruggetrokken.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2290752/b ... bestuurder
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3256
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dus naast de gratisbiermotie introduceert de BBB nu ook de wrokmotie.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 08 dec 2023, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht ingekort
🗣
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Is dit nu de eerste BBB-bestuurder die het veld moet ruimen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Nee, gedeputeerde Van den Berg in Flevoland heeft al het veld geruimd, één dag nadat hij recht kreeg op wachtgeld.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... en-ontslag
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3256
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Plasterk 'weet genoeg':

https://nos.nl/collectie/13962/artikel/ ... vies-klaar

Ik vraag me dan af wat er eerder zal verschijnen: het verslag of de column in De Telegraaf.
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3256
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En Tom van der Lee (GL/PvdA) stelt zich kandidaat voor het Kamervoorzitterschap:

https://nos.nl/collectie/13962/artikel/ ... voorzitter

Ik had in alle eerlijkheid nog niet eerder van de beste man gehoord :oops:
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Dat gold net zo hard voor Vera Bergkamp tot ze Kamervoorzitter werd. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik kende ze voor hun kandidatuur ook niet, maar ik ben minder goed op de hoogte wie TffpaA al dan niet kent.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten