Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Rond de enquête over Groningen was hij toch best wat in het nieuws.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ondertussen lopen er bij de PVV een aantal lekker binnen:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... enfuncties

Je vraagt je dan toch af welke bezwaren een Yesilgöz nou nog tegen de PVV zou kunnen hebben - maar goed, die zullen ergens binnenkort ook vast als sneeuw voor de zon verdwijnen.
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Er zijn maanden bij dat ik het niet op mijn bankrekening heb staan.
🍉
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door erjeebee »

Suus schreef: wo 06 dec 2023, 22:27 Leefbaar Almelo stopt.
Tja.
Was toch een hopeloze missie.
Ik heb jarenlang de stoplichten aldaar op rood en weer op groen zien springen en ik kan u verzekeren dat leefbaar Almelo net zo utopisch is als leefbaar Mars.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door erjeebee »

TffpaA schreef: vr 08 dec 2023, 16:37 Ondertussen lopen er bij de PVV een aantal lekker binnen
Binnenlopen van 166K EUR?
Ik neem aan dat daar nog belasting af moet? Of is een politiek salaris belastingvrij?
Als er nog belasting af moet houd je rond de 100K over. Dan moet je wel een heel zuinig uitgavenpatroon hebben om "binnen te lopen".
Mijn gecombineerde inkomen (2 banen) in AUD rekent om naar ongeveer 165K EUR (bruto) maar ik heb niet het gevoel dat ik aan het binnenlopen ben.
Alles kost zo duur these days.....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Met een gemiddeld inkomen van € 46.900 en een mediaan inkomen van € 39.100 in 2021 in Nederland is € 166.000 echt veel meer. Daar komt nog bij dat Boutkan 68 jaar oud is, en dus AOW-gerechtigd is. Dat brutobedrag van bijna 1000 euro per maand kan je er nog bijschrijven, en werkenden die de AOW-gerechtigde leeftijd bereikt hebben betalen ook nog een stuk minder belasting, dat scheelt bij zijn inkomen vanuit de Tweede Kamer al minstens 500 euro per maand aan belasting.

Nee hoor, Boutkan heeft bij een lange zittingsperiode van deze kamer zijn schaapjes aan het eind zeer zeker op het droge.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Lilian stapt op als fractievoorzitter.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Tja, sinds zij de scepter zwaait, heeft de SP alleen maar verloren. Ik vroeg mij al af hoe lang dit door kon gaan...
TffpaA schreef: vr 08 dec 2023, 16:37 Ondertussen lopen er bij de PVV een aantal lekker binnen:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... enfuncties

Je vraagt je dan toch af welke bezwaren een Yesilgöz nou nog tegen de PVV zou kunnen hebben - maar goed, die zullen ergens binnenkort ook vast als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Formeel gezien mag het natuurlijk. Maar in hoeverre neem je het zijn van volksvertegenwoordiger dan serieus? Volgens mij is het combineren van dergelijke functies best ingewikkeld.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

^^ beide voorbeelden maken gebruik van regelgeving dat dit toestaat. Amoreel dus.
Suus schreef: za 09 dec 2023, 09:00 (..)

Nee hoor, Boutkan heeft bij een lange zittingsperiode van deze kamer zijn schaapjes aan het eind zeer zeker op het droge.
Dank voor je kennis / duiding Suus.

Deze 'vertegenwoordiger' is dus duidelijk zijn zakken aan het vullen. :neg:
Schandalig. Er zou meer ophef over moeten zijn.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

VIRM schreef: za 09 dec 2023, 14:26 Formeel gezien mag het natuurlijk. Maar in hoeverre neem je het zijn van volksvertegenwoordiger dan serieus? Volgens mij is het combineren van dergelijke functies best ingewikkeld.
Je bekleedt als volksvertegenwoordiger natuurlijk een functie met een grote verantwoordelijkheid. Daar past mijns inziens ook een dito salaris bij, en hoewel ik het wel nooit jaarlijks op mijn rekening bijgeschreven zal krijgen, is dit natuurlijk peanuts vergeleken bij de échte graaiers die per jaar tientallen miljoenen binnenharken zonder zich daar nu buitensporig voor in te hoeven spannen, of de eventuele negatieve gevolgen van hun handelen onder ogen hoeven te zien - daar zorgt het old boys' network dan wel weer voor.

Het is toch vooral het geblaas vanuit rechts richting de volksvertegenwoordigers ter linkerzijde die veel cq meer verdienen - al dan niet via wachtgeld - wat het zo lachwekkend maakt. Daarmee leg je de morele lat voor jezelf in feite ook heel hoog, maar rechts zou rechts niet zijn als het niet met twee maten zou meten die perfect van elkaar gescheiden zijn door wat 'links' en wat 'rechts' is op het politieke spectrum.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

PHS schreef: za 09 dec 2023, 14:38 Zou ze zelf zijn opgestapt, of is ze ontslagen door haar vader? :lol:
Suus schreef: za 09 dec 2023, 09:00 Nee hoor, Boutkan heeft bij een lange zittingsperiode van deze kamer zijn schaapjes aan het eind zeer zeker op het droge.
Maar het jaarsalaris van 330.000 euro van Frans Timmermans is uiteraard geen probleem, en o wee wie begint over het wachtgeld dat hij zo nodig had om de paar maanden tot zijn kamerlidmaatschap mee te overbruggen, de arme man :X
Frans Timmermans vervulde niet drie politieke functies tegelijkertijd, terwijl dondersgoed bekend is dat alleen Tweede Kamerlid zijn al een gemiddelde werklast van 80 uur per week is. In een grote stad als Almere is gemeenteraadslid ook bijna een voltijdsfunctie, zonder de provincie komen we dan al uit op een werklast van zo'n 120 uur per week waar een week maar 168 uur heeft (en je voor je gezondheid ook nog minstens 50 uur moet slapen = al 170 uur in een week). Boutkan gaat voor heel veel geld ergens zijn politieke controletaken ergens lopen afraffelen en dat gaan de mensen die hem gekozen hebben in Almere, Flevoland of het gehele land merken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die hem gekozen hebben (nou ja, die het vakje naast de naam van zijn partijleider rood hebben gemaakt) daar helemaal niets van gaan merken — eenvoudig omdat ze geen idee hebben van wat een zichzelf wel serieus nemende volksvertegenwoordiger allemaal op zijn bordje krijgt.

Het zijn helaas dezelfde kiezers die overlopen van verontwaardiging over al die vermeende Haagse zakkenvullers.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Aan die 330.000 eypo wachtgeld van Timmermans betalen de 26 andere EU-landen ook mee, dus relatief gezien is het een koopje 8-)

Ga ik verder een klein lansje breken voor Willem Boutkan. Wat kandidaten betreft is de spoeling bij de PVV nu zo dun dat de lijst alleen nog loyalisten bevat, want aanwas is er blijkbaar niet of nauwelijks meer. Wie niet al in de Tweede Kamer zat, is dus al ergens gemeenteraadslid of Statenlid, of in dit geval beide.

Dat bleek ook wel toen hij voor de Telegraaf-camera stond met de blik van een hert dat in de koplampen kijkt en beweerde nooit gedacht te hebben dat hij - met plaats 30 op de lijst - verkozen zou worden. Hij is nu gestopt met twee bestuursfuncties binnen de Almeerse gemeenteraad waar hij overigens wel lid van blijft. In een eerder artikel van Omroep Flevoland gaf hij aan geen andere optie te hebben dan aan te blijven omdat er niet genoeg mensen zijn om de Almeerse en provinciale PVV-fracties te bemannen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

PHS schreef: za 09 dec 2023, 14:38 Zou ze zelf zijn opgestapt, of is ze ontslagen door haar vader? :lol:
Haar vader vervult alleen geen functie meer in de partij waarbij hij dat zou kunnen ;)

In de interviews na de verkiezingen straalde ze al geen geloof meer uit, dus het viel te verwachten dat ze zou opstappen. Jammer, maar ze had "het" gewoon niet genoeg, hoewel ik haar de afgelopen campagne beter vond dan de campagnes daarvoor :Y

Ben benieuwd wie haar gaat opvolgen; ik denk dat Sandra Beckerman wel een goede kans maakt :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: za 09 dec 2023, 15:29 Wat Boutkan doet is niet wenselijk nee, maar het is wel verwonderlijk dat dezelfde mensen als die nu met opgeheven vinger naar Boutkan wijzen er geen probleem mee hebben dat Frans Timmermans maandenlang campagne voerde voor de Tweede Kamerverkiezingen op kosten van de EU-belastingbetaler.
Een whataboutism moet wel een beetje vergelijkbaar zijn, PHS, anders tuint niemand erin. Timmermans vervulde juist geen drie banen als volksvertegenwoordiger tegelijkertijd. Anderd had hij geen recht op wachtgeld gehad.

Het maakt wel nieuwsgierig wat voor bedragen Boutkan aan wachtgeld binnen gaat harken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Zoals ik al eerder betoogde, gun ik het Boutkan - en iedere volksvertegenwoordiger - om betaald te krijgen op basis van de verantwoordelijkheid die ze dragen. Ik smul vooral bij de hypocrisie op rechts, waar heel veel lawaai en kabaal om Timmermans wordt gemaakt, maar waar men ondertussen zelf ook een beoogd premier binnenharkt die op wachtgeld teert, een lid ziet vertrekken op nét het juiste moment om wachtgeld te mogen ontvangen, en dus ook meerdere vertegenwoordigers in de Kamer heeft zitten die beduidend meer dan nota bene hun eigen chef verdienen.

Als je de morele lat voor de ander zo hoog legt, moet je niet verbaasd staan te kijken als de buitenwereld van je gaat smullen als je er zelf onderdoor meent te kunnen marcheren.
🗣
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dennenboom schreef: za 09 dec 2023, 13:40 Lilian stapt op als fractievoorzitter.
Hoewel ik de SP altijd wat te 'arbeideristisch' heb gevonden, kon ik de sterke aanwezigheid van Jan Marijnissen en Emile Roemer altijd wel waarderen. Dat trok ook stemmen en zorgde er waarschijnlijk ook wel voor dat de SP-stemmers de partij trouw bleven.

Bij Lilian Marijnissen heb ik altijd het 'dochter-van'-gevoel gehouden. Niet dat ik dat nu als nepotisme zie - ze wist vooral op geen enkele manier uit de verf te komen, anders dan haar voorgangers. Daar de SP de populistische stem aan de linkerkant vertegenwoordigt, ga je dan al snel nat. Ik ben benieuwd of degene die haar opvolgt wél goed uit de verf gaat weten te komen.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Ik vond haar lange tijd heel beperkt qua onderwerpen: het was zorg, zorg en soms nog een beetje zorg en de oplossing voor alles was het Nationaal Zorgfonds... Dat werd deze campagne eindelijk wat doorbroken, maar het was helaas te laat.

In tv-interviews en dergelijke kwam haar verhaal ook niet echt duidelijk naar voren, omdat ze, wanneer ze met een zin begon, gelijk tien zijsprongen maakte voordat ze haar eerste zin eindelijk eens afmaakte. Dan zijn de mensen je al gewoon kwijt.

Wat wellicht ook meespeelt, (in ieder geval bij mij), Marijnissen heeft nooit een "echte' baan gehad. Vader Jan was een klassieke arbeider, Agnes Kant had ook buiten de politiek gewerkt (maar had weer andere minpunten) en Roemer was leraar. Marijnissen heeft politicologie gestudeerd en wat jaartjes bij de vakbond gezeten, voordat ze in de kamer kwam, maar dat is niet het "klassieke" werk wat de gemiddelde SP-stemmer doet. Dan kun je alsnog prima verhalen vertellen die je hoort bij werkbezoeken etc. maar mensen prikken daar toch wel doorheen. Datzelfde heb ik ook met Jetten: ga eerst maar eens met je kloten in de maatschappij staan met een echte baan, voordat je je mooie verhaaltjes de wereld in slingert.

Migratie is al jaren een hot item in ons land, maar de SP hoor(de) je daar vrijwel niet over: maak eens een duidelijke keuze en laat je plannen daarover eens horen...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: za 09 dec 2023, 16:42 Bij de voorbeelden die je aanhaalt gaat het wel om iets andere bedragen dan drie ton per jaar
Daarmee geef je aan dat je verontwaardiging behalve gespeeld ook selectief is. Kennelijk gaat het niet om de aard, maar om de grootte van de verwerving — een thema dat in jouw kringen anders een absoluut taboe is. Tenzij het een politieke tegenstander betreft, kennelijk.
PHS schreef: za 09 dec 2023, 16:42 Gewone werknemers die ontslag nemen om iets anders te gaan doen, krijgen geen WW, maar ja, een regel voor onszelf en een andere regel voor de anderen.
Een overbekende regel die het nog enigszins aantrekkelijk maakt de politiek in te gaan, en die voor elke politicus geldt. De relletjes over aan misbruik grenzend profiteren van deze regelgeving spelen zich overigens meestal rond oud-kamerleden op de rechterflank af.

Uiteraard zou je kunnen pleiten voor het afschaffen of versoberen van de dergelijke voorzieningen, maar doen alsof er iemand wordt benadeeld is populistisch gejank. Het functiestapelen van Boutkan is evenmin verboden, maar door de werklast van elke afzonderlijke functie onmogelijk fatsoenlijk uitvoerbaar. Dat ligt erg dicht bij kiezersbedrog.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik mis bij Marijnissen de vaardigheid ideologie om te zetten in concrete voorstellen, dat spel heeft Roemer wel door en hij mag dan ook op zijn konto schrijven dat de uitzendbranche hervormd gaat worden vanaf 2025. De SP heeft ook een aantal zeer matige campagnes gevoerd, met die van EP 2019 als dieptepunt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Eens :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Dag Pis. *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten