Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

waldo79 waardeert deze post.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

“Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral.”
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

Is dit de Grote Algemene Gemeenplaatsendraad geworden?
🗣
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MaartenD »

AppleMoose schreef: do 28 dec 2023, 15:45 Zeggen dat het niet kan is inderdaad te makkelijk. Zeggen dat mensen liever voor pleziertjes kiezen dan voor het milieu is dat net zo goed. Als je de eindjes net aan elkaar kunt knopen, hebben dit soort investeringen op de korte termijn niet echt prioriteit.
Dat geloof ik best, en dat zijn zeker de mensen die denken "wat moet ik hier mee?". Maar er zijn ook mensen die dat geld echt wel hebben maar toch niet er in willen investeren. Mijn nieuwe buren, tweeverdieners, huis gekocht, eerste prioriteit (na inrichten)? Tuin volledig nieuw laten doen, inclusief fijne tuinoverkapping waar je in de zomer kan loungen en waar ik ze wel zeker 2 keer in heb zien zitten. Kost zeker veel meer dan zonnepanelen op je dak.

Als je geen geld hebt dan stopt het, dat begrijp ik heel goed. Maar er zijn ook mensen die het geld wel hebben en het ook niet doen. Of zelfs maar één vliegvakantie er voor willen opofferen (en dat zijn niet de mensen die het geld er niet voor hebben).
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door isadora »

Wat zeiden ze, toen je ze er op aansprak?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MaartenD »

"We hebben besloten dat niet te doen".
Dus ja, bij veel mensen leeft dit totaal niet.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

Die conclusie kun je onmogelijk trekken op basis van één voorbeeld...

Sowieso is het nogal voorbarig om te concluderen dat als iemand geen zonnepanelen heeft, het milieu 'niet leeft' bij ze...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Zoals veel andere stedelingen woon ik in een appartement. Nu wil ik graag verduurzamen, maar ik ben afhankelijk van de medewerking van de VvE. Dit betekent dat ik maatregelen eerst moet motiveren en hierbij aan onlogische grillen van buren wordt blootgesteld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Er wordt in mijn wijk een warmtenet aangelegd. De gemeente heeft er een stevige klus aan de woningen in het bezit van particuliere eigenaren te overtuigen zich aan te sluiten, van het gas worden ze sowieso wel afgesloten want dat netwerk wordt in een keer door uit de grond gehaald omdat de technische levensduur allang is bereikt. Mijn huurblok is ook nog niet gedaan, terwijl wij graag zouden willen. De gasrekening van de blokverwarming is de afgelopen twee jaar door het dak gegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

Wat leesvoer op de vrijdagochtend voor Maarten:

https://archive.ph/1NQ7q

Verder een idee deze discussie af te splitsen en hier weer on topic te gaan? We hebben hier tegenwoordig toch vier moddereters rondhangen? Waar zitten die?
🗣
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Selivio »

Ik ben dan wel geen Maarten, maar ik snap de relevantie van dat artikel in deze discussie niet echt. Het onderzoekt dat het SCP heedt gedaan zegt dat 20 procent van de ondervraagden de overheid "omverwerpen", soort van acceptabel vindt, en 33 procent harde acties nodig vind als de overheid niet luistert. Alleen gaat dit over alle redenen om te demonstreren in het algemeen, en niet over demonstraties over klimaat in het bijzonder. Meer tekenend is dat dat onderzoek ook uitwijst dat slechts 12 procent bereid is om actie te voeren (waar zelfs tekenen van een petitie onder valt....).
Grt. Stefan
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Er staat ook niet omschreven over welke zaken het dan gaat. Gaat dat over de overheid die volgens de klimaatactivisten niet voldoende doet om naar duurzame energie te gaan of gaat het over de overheid die volgens sommigen teveel migranten binnen laat?
Of is dit een optelsom? 1% klimaatactivisten die willen protesteren tegen klimaatbeleid, 1% xenofoben die willen protesteren tegen migratiebeleid, 1% boeren wil protesteren tegen mestbeleid, 1% tuftufclubbers die willen protesteren tegen de lage maximum snelheid... tel ze maar op, je komt vast wel ergens aan een percentage als je het zo vaag neerzet.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

MarkNL schreef: wo 27 dec 2023, 13:00 Hoewel ik ook graag afbouw van kolen zie is het in de huidige situatie utopie om te denken dat de kolen niet elders (bijvoorbeeld Rotterdam, Sloehaven of elders in Europa) worden geïmporteerd als Amsterdam sluit. Niet bepaald doordachte keuzes van met name Duitsland (afhankelijkheid Russisch gas & Atomausstieg) maken dit helaas noodzakelijk.
De EU had al bij de Russische invallen op de Krim en Georgië een plan B moeten bedenken wat betreft energieleveringen vanuit Rusland.
AppleMoose schreef: do 28 dec 2023, 15:45 Zeggen dat het niet kan is inderdaad te makkelijk. Zeggen dat mensen liever voor pleziertjes kiezen dan voor het milieu is dat net zo goed. Als je de eindjes net aan elkaar kunt knopen, hebben dit soort investeringen op de korte termijn niet echt prioriteit.

Leuk dat je het redelijk snel terugverdient, maar je moet eerst een paar duizend euro (ook met subsidie) zelf ophoesten. Als je een modaal inkomen hebt, kinderen (kinderdagverblijf, school, studie) en alle bijkomende vaste lasten, is het niet zo vanzelfsprekend dat je dat op je spaarrekening hebt staan. Zeker niet omdat je ook nog wat aan reserve op je spaarrekening moet houden voor onverwachte zaken. Het Nibud adviseert zo'n 10.000 euro aan te houden als reserve bij een gezin met twee kinderen en ik vermoed zomaar dat de meeste gezinnen dat niet zullen hebben...

En dan hebben we het nog maar even niet over het isoleren van je huis, een warmtepomp installeren, de steeds veranderende subsidieregelingen vanuit de overheid, wel of geen geld verdienen met het terugleveren van stroom etc.
Ik denk dat de prioriteiten ook ergens anders liggen bij veel kiezers: lange wachtlijsten voor een huis, migratie, etc. De effecten van klimaatverandering zullen op langere termijn zichtbaar worden (al zie je nu natuurlijk al genoeg effecten). Voor een land dat voor een heel groot deel op of onder zeeniveau ligt, zou je denken dat dit een belangrijk onderwerp zou zijn. Of vereist dat nog een watersnoodramp?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

"Ik heb lang genoeg op de troon gezeten" - aldus de Deense koningin Margrethe:

https://nos.nl/artikel/2503380-deense-k ... -van-troon
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Onder wat raadselachtige omstandigheden wordt in de Tweede Kamerfractie van FvD fractielid Freek Janssen "tijdelijk" geruild voor Pepijn van Houwelingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

In wat voor zin 'raadselachtig'? Kennelijk is in de fractie besloten dat de tijdige terugkeer van Van Houwelingen handig kan zijn voor de parlementaire enquêtecommissie. Normaal wordt de vervangingsregeling natuurlijk gebruikt voor ziekte of zwangerschap.
Beul van de blindegeleidelijn
TomSteyl
Berichten: 314
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TomSteyl »

Ik vind de term "raadselachtig" ook niet juist. Het is toegestaan, notabene de linkse vrienden van de PvdA waren in 1977 de laatsten die dit toepasten.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Er klopt van alles niet: De partij die mededeelt dat Janssen dit heeft aangekondigd, terwijl Baudet het zelf in zijn eigen talkshow deed. De corona-enquête lag een lange tijd stil, mede omdat Van Houwelingen erin plaats had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TomSteyl
Berichten: 314
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TomSteyl »

Ik zie nog steeds niet in wat er nou zo vreemd allemaal is. Dit is blijkbaar toegestaan, ondanks we het er niet mee eens kunnen zijn met zijn allen.

En dat Van Houwelingen met zijn kritische corona-blik weer terug is, hebben we te danken aan die oude regels en een nieuwe parlementssamenstelling. Ondanks dat ik hem zelf ook eng vindt, is dat wel democratie. En laat ze lekker roepen, met die drie zetels slaan ze geen deuk in een pakje boter.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

De toegepaste regeling beoogt een heel ander doel dan waarvoor Van Houwelingen c.s. deze ge- danwel misbruikt. Het is juridisch wellich mogelijk (of zelfs sluw), maar iemand die niet gekozen is alsnog via een achterdeurtje de Kamer inrommelen heeft naar mijn mening niet veel met democratie te maken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Dat kun je op zich van alle kamerleden zeggen die hun kamerzetel te danken hebben omdat hun partij zoveel stemmen heeft gekregen zonder dat ze zelf genoeg voorkeursstemmen hebben binnengeharkt. Er zijn weinig kiezers die de kieslijst van hun politieke partij doorlopen en denken: Pietje Puck staat op de lijst. Wat een slecht idee, nou ga ik toch maar voor een andere partij.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Forum voor Democratie heeft in zijn wijsheid besloten kandidaat Van Houwelingen op de vierde plaats op de kieslijst te zetten, maar heeft vervolgens verzuimd voldoende stemmen binnen te halen voor een vierde zetel. Van Houwelingn alsnog kamerlid maken via een regel die zeker niet dat doel beoogt is m.i. kiezersbedrog, niet alleen van het FvD-stemvee — dat is wel wat gewend — maar vooral van wie juist niet op die partij gestemd heeft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het mag. Maar zoals al eerder gebeurt klopt het verhaal van FvD eromheen niet met de feiten. Dat maakte het geheel voor mij wat raadselachtig.

Bij onze zuiderburen heeft de burgemeester uit Samsom & Marie natte voeten. Hij is namelijk in het echt ook burgemeester in Affligem, en daar hebben ze nu wateroverlast door overstroming van de Dender. Hij is echter niet thuis, maar aan het optreden met de Samsom & Marie-kerstshow: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/03 ... roverlast/
Spoiler: show
Voor wie nu denkt, wie is Marie? Marie is de dochter van Gert, en zij heeft Samsom overgenomen.
Rondom de Dender is uiteraard ook communautair gedoe ontstaan, maar dat is in België altijd gebruikelijk als er iets fout gaat (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 02 jan 2024, 23:22 Onder wat raadselachtige omstandigheden wordt in de Tweede Kamerfractie van FvD fractielid Freek Janssen "tijdelijk" geruild voor Pepijn van Houwelingen.
Is er inhoudelijk een verschil tussen die twee? :X
Suus schreef: wo 03 jan 2024, 17:16 Bij onze zuiderburen heeft de burgemeester uit Samsom & Marie natte voeten.
Het is Samson. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Verkeerde toppique!
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten