Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

huibf schreef: ma 08 jan 2024, 19:39 Links. Rechts. Zo Zwart Wit is het niet.
Is PVV rechts? Vanuit Asielbeleid wel, maar vanuit het bepaalde ecomische aspecten ontzettend links.

Ik snap echt het gejammer niet.

Feit is dat de huidige asielinstroom is absurt en dat moet stoppen. Dát is echt het grootste probleem. Stikstof is echt maar een bijzaakje. De gevolgen van het Stikstofbeleid zijn desastreus. Terwijl het getalletjes op papier zijn..
Ik zou zeggen, ga eens kijken in Maarheeze en Budel.

Ik heb jaren links gestemd. Oa Groen-Links. Maar ze hebben het met PvdA en D66 gigantisch liggen verbrassen. Het continue gedram van Klimaat. Met Timmerfrans en Jettekadatte voorop.
VVD heeft mijn stem gekregen, puur het feit dat ik Wilders niet geschikt vind als Premier voor het gezicht naar het buitenland. Helaas Dilan heeft het ook niet waargemaakt....

Maar nu zal ik wel weer extreem rechts zijn.
Wat mij altijd opvalt aan de asieldiscussie: Europa (en dan niet alleen Nederland) kijkt nooit naar de reden waarom asielzoekers hier komen. Een deel van de oorlogen waardoor asielzoekers naar Europa trekken is mede veroorzaakt, hetzij indirect, door Westers handelen in Afrika en het Midden-Oosten in het verleden. Daarnaast zijn de Europese landen weinig solidair met elkaar: Spanje, Italië en Griekenland mogen de grootste groepen meteen opvangen. Eens in de zoveel tijd is er weer een akkoord over spreiding van asielzoekers onder de lidstaten dat niet werkt en waar de oosterse EU-lidstaten geen zin in hebben. Los van de Nederlandse situatie blijf je dan Europees breed doorrommelen.

Daarnaast je punt wat betreft het klimaat: wij zijn een klein landje met bijna 18 miljoen inwoners met een gigantische landbouwsector, waar iedereen een rijtjeshuis wil en zich nog moet vermaken ook. Dat heeft dan wel gevolgen voor je natuur. Daarnaast is Nederland een kwetsbare laaggelegen deltagebied. Met de toegenomen extremen (natter najaar, drogere zomers) en een stijgende zeespiegel (Maaslandkering is bijvoorbeeld voor het eerst zelf automatisch dichtgegaan dit stormseizoen) moet je wel iets met klimaat. Dat geldt overigens ook voor de rest van de wereld. Dat is dan geen gedram, maar bittere noodzaak. De gevolgen vallen in Nederland misschien nog wel mee, omdat wij geld genoeg hebben om de ergste gevolgen te vermijden door dijken en duinen te verzwaren en allerlei andere projecten uit te voeren. Het is ook niet voor niets dat de laatste serieuze overstroming in 1953 was...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Nou ja: we hebben in de jaren negentig nog wel wat serieuze rivieroverstromingen gehad. Waar we gelukkig ook van geleerd hebben.

Het lerend vermogen van de politiek is sinds pakweg 2002 echter dramatisch geslonken. Met een extreemrechts kabinet in de koker voorspelt dat een nog verdere achteruitgang van dat vermogen. Reken op het bezuinigen op noodzakelijk onderhoud van kritieke infrastructuur en het wegvallen van investeringen in natuur en klimaatadaptatie enerzijds, en op flinke investeringen in asfalt anderzijds.

Vroemvroem. En Yesilgöz glimlachte tevreden.
🗣
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

huibf schreef: di 09 jan 2024, 08:06 Dat weet ik niet nee. Net zo min als het feit dat ik ook niet weet hoe het gaat onder rechts.
Dat kan je wel weten - de afgelopen 12 jaar. Je klaagt over de huidige situatie van asielopvang, oa in Maarheeze/Budel, maar de partij waar je nu op hebt gestemd had juist de leiding in het vormgeven van die situatie's.
huibf schreef: di 09 jan 2024, 08:06 Links nog namelijk net zo hard te huilen dat we met Wilders helemaal naar de afgrond gaan.
Daar is namelijk ook helemaal geen reden toe.
Wilders heeft meerdere wetsvoorstellen en motie's ingediend die direct tegen de grondwet ingaan. Dat hij die nu in de "ijskast" zet, doet daar niet aan af. Zelfs al zou hij ze geheel opgeven, blijft hij een heel rare premierskandidaat.
huibf schreef: di 09 jan 2024, 08:06de zwarte piet (shit dat mag ook al niet)
Denk er eens over na? We beelden zwarte personen af als slaaf/knecht, en doen er dan een jolig, dom stereotype overheen.
De traditie (gezelligheid; kinderfeest; etc) neem je niet weg door er een roetveeg van te maken.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Nou ja, PVV, VVD, NSC en BBB duiken drie dagen onder in Hilversum. Zal mij benieuwen wat daar uit komt.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

TffpaA schreef: di 09 jan 2024, 09:22 Nou ja: we hebben in de jaren negentig nog wel wat serieuze rivieroverstromingen gehad. Waar we gelukkig ook van geleerd hebben.
Ik bedoelde meer een overstroming waarbij er doden zijn gevallen. Het is sindsdien natuurlijk diverse malen erg spannend geweest.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

trolly schreef: di 09 jan 2024, 08:29 (..) de wel bijzonder hartelijke felicitaties van dhr. Orbàn aan dhr. Wilders kijkt.
Als het tegenzit en er is geen tijdige vervanging van meneer Michel (chef van de regeringsleiders bij de EU) dan wordt meneer Orbán dat tijdelijk omdat Hongarije vanaf 1 juli a.s. het voorzitterschap over de EU op zich neemt, las ik in de krant.

Nou, dat wordt dan nog wat.. als meneer Wilders dan mogelijk MP is.. :N


Verder :pos: (eens) @ selivio.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Rotterdam moet op zoek naar een nieuwe burgemeester. :(
https://www.ad.nl/binnenland/aboutaleb- ... ~ac7d6383/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Selivio schreef: di 09 jan 2024, 07:54 Ik ben het grotendeels wel redelijk eens met Applemoose, behalve over het volgende:
AppleMoose schreef: ma 08 jan 2024, 21:12 Afspraken kún je veranderen, maar wat heeft een afspraak voor waarde als je je er niet aan houdt of telkens wilt wijzigen? Nul. Afspraken maak je omdat je samen iets wilt bereiken en soms vraagt dat ook om iets te doen wat je liever niet wilt. Samenwerken is ook een kwestie van geven en nemen. Je kunt niet een afspraak zomaar opzeggen omdat de uitwerking daarvan je 'even niet uitkomt' en tegelijk verwachten dat een ander land wél opofferingen brengt om jou een plezier te doen.
Het vervelende van die afspraken die in Europa of de wereld gemaakt worden (meestal vastgelegd in verdragen), er meestal té weinig rekening gehouden wordt met de toekomst. De wereld veranderd continue, waarmee ook die verdragen mee zouden moeten veranderen, maar dat gebeurt te weinig.
Ik beweer dan ook niet dat je nooit afspraken mag/moet wijzigen, maar wel dat je er terughoudend in moet zijn, omdat je anders de waarde van afspraken maken onderuit haalt. Afspraken maak je immers niet voor niets en wederkerigheid is een eigenschap van afspraken maken. Dat betekent dat je soms dingen moet doen of laten wat je liever niet doet, om iets voor elkaar te krijgen. Lees mijn stuk hierover nog een keer en dan vooral de eerste en laatste zin in de context als reactie op wat eerder in dit topic werd gezegd: "afspraken zijn er om gewijzigd te worden" en "afspraken ammehoela". Dan snap je hopelijk de strekking van mijn verhaal.
AppleMoose schreef: ma 08 jan 2024, 21:12 O, en iedereen die niet de moeite wilt doen om het hele artikel te lezen, maar wel graag zijn/haar mening wilt spuien: Bedenk dat als je wilt dat mensen moeite in jou willen steken en serieus in willen gaan op wat jij zegt, je eerst zelf ook moeite zult moeten doen. Oftewel: lees het artikel en ga er inhoudelijk op in. Door het lezen van het artikel weet je dat "de meerderheid heeft nu eenmaal gekozen" géén goede weerlegging is op het betoog of een goede onderbouwing is van jouw mening. In het artikel legt de schrijver uit wat er volgens hem niet klopt aan dat argument. Prima als je het er niet mee eens bent, maar onderbouw dan waarom je het er mee oneens bent en blijf niet het argument wat hij weerlegt herhalen.
Hier ga je zelf ontzettend de mist in wat betreft feit en mening.
Nee, dat ga ik niet. Ik geef enkel mijn mening. Misschien stevig, maar het is en blijft mijn mening, ik presenteer het niet als een feit en beweer ook niet dat er in het artikel enkel feiten staan. Er staat in het artikel uitgelegd waarom hij vindt dat "de meerderheid heeft gestemd, dat is democratie, dus moeten we dat accepteren" niet altijd klopt. Daar mag je het mee oneens zijn, maar onderbouw dan waarom je het ermee oneens bent. Simpelweg zonder verdere onderbouwing het argument herhalen wat juist in het artikel wordt weerlegt, is niet voldoende om hem, mij en veel anderen hier te overtuigen. Het getuigt er eerder van dat iemand dan het artikel niet (goed) gelezen hebt en dat maakt verder discussiëren wat zinloos.
maar iedere keer kom ík dan tot de conclusie dat ik het niet eens ben met die meningen, en ik geloof dat dat ook mag.
Niemand beweert dat dat niet mag, dus waar dit vandaan komt? Tegengas krijgen betekent niet dat anderen vinden dat jij je mond moet houden, maar dat zij het niet eens zijn met jou en (als het goed is) uitleggen waarom ze het niet met je eens zijn. Daar kun jij dan vervolgens weer op reageren: dan heb je een discussie. De uitkomst kan zijn dat het ene "kamp" het andere overtuigt of dat beide "kampen" tot de conclusie komen dat ze elkaar niet kunnen overtuigen. En beide uitkomsten zijn prima. En uiteraard staat het een ieder ook vrij om niet te reageren en ook dat is verder prima :pos:

Ow, en nee, ik heb zelf 22 november geen PVV gestemd als je dat mocht denken...
Voor mij doet het er niet toe waar je op gestemd hebt en ik vraag me af waarom je de behoefte voelt om dit op deze manier te zeggen?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Politici van AfD en de voormalig eigenaar van Backwerk, huidige eigenaar van Hans im Glück waren aanwezig bij een bijeenkomst waar een masterplan voor de deportatie van miljoenen mensen uit Duitsland werd gemaakt. Dat meldt in ieder geval de Duitse televisie op basis van berichtgeving van journalistiek platform Correctiv.

https://www.tagesschau.de/inland/innenp ... n-100.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Waar vond dat plaats? Aan de Wannsee?
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Niet zo heel ver er vandaan, in een hotel in Potsdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Het artikel laat in het midden of de conferentiedeelnemers tot een Endlösung zijn gekomen van de Ausländerfrage.
🗣
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Daar ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Maar voor het kunnen organiseren van de Olympische Spelen of regeringsdeelname zijn deze clubs natuurlijk altijd bereid om hun wensen (tijdelijk) in de ijskast te zetten.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Why yes. En tegen de tijd dat de ovens in het oosten weer branden, is iedereen dat toch weer vergeten.
🗣
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Afwachten maar.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Ik verzoek den forummers dan ook om wanneer zij straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn. En daarmee, geachte forummers, laat ik u over aan de verpozing die dit forum u pleegt te bieden.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Een relatie tussen een hoofd van de regering en een kabinetslid is in de Duitse geschiedenis echt uniek: Pas in april 2023 werd Kai Wegener de eerste CDU-politicus in twintig jaar die tot burgemeester van Berlijn werd verkozen (qua ambt vergelijkbaar met ministerpresident van een deelstaat). Nu staat zijn toekomst al weer op het spel omdat hij na een lange periode van aarzelen toegaf (of beter gezegd: moest toegeven) dat hij sinds enkele maanden een relatie heeft met de senator (vergelijkbaar men een minister) van onderwijs. Zowel hij als zij zien geen belangenconflicten en hebben de wens geuit om in functie te blijven...
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Suus schreef: wo 10 jan 2024, 12:10 Politici van AfD en de voormalig eigenaar van Backwerk, huidige eigenaar van Hans im Glück waren aanwezig bij een bijeenkomst waar een masterplan voor de deportatie van miljoenen mensen uit Duitsland werd gemaakt. Dat meldt in ieder geval de Duitse televisie op basis van berichtgeving van journalistiek platform Correctiv.

https://www.tagesschau.de/inland/innenp ... n-100.html
Ook Trouw bericht hier nu over - korter van stof, maar wellicht beter te volgen voor wie het Duits niet zo machtig is:

https://www.trouw.nl/buitenland/duitse- ... ~b8fcfdab/
🗣
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

En ze steunen ook nog eens de boeren die momenteel protesten houden. Zieltjes winnen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Onafhankelijk van de genoemde bijeenkomst: Correctiv kan men ook niet helemaal als "politiek neutraal" kenmerken omdat de sponsoren van deze platform evenals de daarvoor werkende journalisten vooral in het linkse en groene milieu te zoeken zijn....

Overigens willen de boeren niet, dat ze door de AfD gesteunt worden. Maar het is nu eens een protest tegen de regering en aangezien het feit dat het de "taak" van een oppositiepartij is om de regering te bekritiseren kan men ook niet echt voorkomen dat de AfD zich bij het protest aansluit.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

ICE11 schreef: do 11 jan 2024, 17:46 Onafhankelijk van de genoemde bijeenkomst: Correctiv kan men ook niet helemaal als "politiek neutraal" kenmerken
Leuk whataboutisme natuurlijk, maar ik zie Correctiv of de sponsoren vooralsnog geen plannen smeden voor massadeportaties van bruine mensen als ze eens onverhoopt aan de macht zouden komen.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Zijn nu de journalisten het probleem en die bijeenkomst niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Volgens mij is het probleem dat zodra ideologische, totaal verwarde ideen van extreemrechts komen, deze door de pers enorm worden opgeblazen en als gevaar voor de democratie worden benoemd. Aan de andere kant komen evenals verwarde, ideologische ideen van uiterst links, maar daar hoort men nauwelijks verontwaardiging over, hoewel ook deze extremisten regelmatig tonen dat zij geen zin in democratische processen hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten