Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dat suggereert dat ik al woke was, quod non.
🗣
en-es
Berichten: 4480
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Oh gelukkig maar.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Waarom 'gelukkig'? Hoewel ik het mezelf niet beschouw, zie ik ook niet wat er zo erg aan zou zijn.
🗣
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

en-es is dit maal eens net zo sarcastisch/ironisch als dat jij en trolly meestal zijn :lol:
De enige constante die ik in zijn recente berichten lees is dat links kennelijk net zo erg is als de op extreemrechts samenspannende lieden die alle bruine mensen
Even niet ironisch: volgens mij is het erg als mensen hele nare dingen doen. Bijvoorbeeld geweld plegen of er toe oproepen. Gewone linkse mensen en gewone rechtse mensen doen over het algemeen geen nare dingen noch roepen ze daar toe op. In sommige gevallen radicaliseren bepaalde personen en gaan ze er wel toe over, maar dit gebeurt aan alle kanten van het politieke spectrum en ook bij Joden, Moslims, Christenen en overige mensen [woke modus aan] 'met een opvatting' [woke modus uit] die alle niet vallen in het traditionele richtingsframe van het politieke discours.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Vinny schreef: do 18 jan 2024, 19:32 en-es is dit maal eens net zo sarcastisch/ironisch als dat jij en trolly meestal zijn :lol:
Zoals ik al zei: 't is best lastig, die ironie.
Even niet ironisch: volgens mij is het erg als mensen hele nare dingen doen. Bijvoorbeeld geweld plegen of er toe oproepen. Gewone linkse mensen en gewone rechtse mensen doen over het algemeen geen nare dingen noch roepen ze daar toe op. In sommige gevallen radicaliseren bepaalde personen en gaan ze er wel toe over, maar dit gebeurt aan alle kanten van het politieke spectrum en ook bij Joden, Moslims, Christenen en overige mensen [woke modus aan] 'met een opvatting' [woke modus uit] die alle niet vallen in het traditionele richtingsframe van het politieke discours.
Precies daarom is het zo belangrijk dat als dat wèl gebeurt (zoals in het geval van dit deportatiecomplot) daar a) helder afstand van te nemen en b) zulke activiteiten zeker niet gelijk te stellen aan standpunten die je mogelijk niet bevallen, maar volledig legaal zijn. Daarmee blijft de discussie eerlijk en gezond.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Gelukkig hebben we ook nog goede Duitsers:

https://archive.ph/1B19y
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2849
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Ik vind het echt twijfelachtig dat er weer een verschil wordt gemaakt tussen "goede" en "slechte" Duitsers. Dat hadden wij in het verleden al.... :X

Helaas (en ik denk dat is iets wat men als men vanuit het buitenland op Duitsland kijkt en de debat hier niet tot in de diepte volgt misschien niet realiseert) hoort men inmiddels hier in Duitsland veel stemmen voor welke men, als men een kritische houding heeft tegenover het beleid van de regering, bijna automatisch een "slechte" Duitser en een "vriend van de AfD" is. Zelfs de bondskanselier heeft publiekelijk verklaard dat hij de recente boerenprotesten (waarbij de boeren protesteren tegen de steeds hogere kosten als gevolg van een nieuwe overheidsbesluit en daarmee de afnemende concurrentiekracht ten opzichte van boeren uit het buitenland) als "rechtse poging tot omwenteling" ziet.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik zou het ook eerder hebben over foute dan over slechte Duitsers. "Slecht" suggereert een onveranderlijke karaktereigenschap, fout zijn is een keuze. Door te blijven wijzen op wat anderen doen en hoe juist dat zou leiden tot abjecte ideeën maak je die keuze. Het goede nieuws is dat je daar ook heel simpel iets aan kan doen, namelijk door op te houden met het wijzen naar anderen en ondubbelzinnig afstand te nemen van die abjecte ideeën. Maar dat is, zoals ik al zei, een keuze.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dat.

Inmiddels zwelt de roep om een verbod aan:

https://archive.ph/cIOF4

Wie dit leest en van gezond verstand is, kan daar niet anders dan vóór zijn:
Andere AfD’ers vonden het in het geheel niet nodig om afstand te nemen van de bijeenkomst en van het „masterplan”. AfD-Bondsdaglid René Springer schreef op sociale media dat er niks geheim is aan het plan „miljoenen buitenlanders” naar hun thuisland terug te sturen. „Dat is een belofte”, aldus Springer. Een AfD-afgevaardigde in het deelstaatparlement van Saksen-Anhalt bedankte de media voor het verspreiden van het AfD-verkiezingsprogramma en plaatste een oproep voor mensen die binnenkort, „als de AfD aan de macht is”, willen „helpen” – „bij voorkeur voltijds” – bij het „remigratieproject”.
🗣
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Selivio »

Vervelende is wel dat (de roep tot) verbieden nog wel eens een zeer averechts effect (kan) hebben...
Grt. Stefan
en-es
Berichten: 4480
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Dan nog hoeft dat geen reden te zijn om te onderzoeken of een verbod mogelijk is.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Honderdduizenden goede Duitsers de straat op tegen AfD:

https://nos.nl/artikel/2505619-opnieuw- ... tse-steden

"Gingen er maar zoveel de straat op tegen links", hoor ik iemand hier vanonder zijn snor brommen...
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Nou, inderdaad. Want Volt kan er ook wat van, de loeders:

https://www.ad.nl/politiek/volt-congres ... ~af61ce1b/ :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Volt zijn gewoon rechtse vlotpratende jongens die zich links voordoen. Een soort D66 van de 21e eeuw, zegmaar.
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2849
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

TffpaA schreef: za 20 jan 2024, 20:21 Honderdduizenden goede Duitsers de straat op tegen AfD:

https://nos.nl/artikel/2505619-opnieuw- ... tse-steden

"Gingen er maar zoveel de straat op tegen links", hoor ik iemand hier vanonder zijn snor brommen...
Ik heb geen snor. ;) Wel vind ik het in deze context echter opmerkelijk dat er blijkbaar nog steeds "goede" en "slechte" extremisten zijn. Terwijl men bij de recente boerenprotesten eiste dat de boeren zich duidelijk van extremisten moesten distantieren, wordt er nu samen met de "Antifa" op straat gegaan, waarvan - net als bij de AfD - delen door de binnenlandse veiligheidsdienst als extremistisch worden geclassificeerd. Of anders: Men gaat op straat "om de democratie te beschermen" samen met mensen die wanneer de gelegenheid zich voordoet (bij voorbeeld 1 mei, G20-top, ...) zelfs geweld gebruiken om te laten zien dat zij lak aan de democratische rechtsstaat hebben....
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Extremisme is wat mij betreft alleen een juist antwoord als de situatie daarom vraagt. Maar opnieuw gebruik je het de straat op gaan tegen extreemrechts door honderdduizenden goede Duitsers om je afkeer van links - hier gepersonifieerd in de vlaggendragers van Antifa tijdens deze massale demonstraties - uit te spreken.

De vraag is toch waarom je daarin blijft volharden, terwijl het issue in de actualiteiten enkel en alleen de schandelijke en potentieel levensgevaarlijke plannensmederij van extreemrechts is om bruine mensen de grens over te zetten.
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2849
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Extremisme is NOOIT een juist antwoord, niet van uiterst rechts en niet van uiterst links. Volgens mij moeten de mensen oprecht zijn: Wie tegen de ene extremisten protesteert kan niet tegelijkertijd met de andere extremisten meelopen.

En nee, de protesten gaan niet alleen tegen de deportatieplannen (wel kan je deze als uiteindelijk "laatste druppel" zien), maar tegen de AfD en haar kiezers in hun geheel en daarmee ook tegen mensen welke zeker geen extremisten zijn (omgekeerd is ook niet iedereen aan de linke kant een extremist, om dat even vast te stellen) maar simpelweg ontevreden met het regeringsbeleid. En dat is, waar ik me aan stoor: In plaats dat de regering (en ook de oppositiepartijen CDU/CSU en die Linke) zich afvragen, wat hebben wij verkeerd gedaan dat de AfD überhaupt zo`n grote toestemming krijgt (in recente peilingen tussen 20 en 30 percent) staan zij daar en zeggen "onze beleid is supertof en wie dat niet wil accepteren is een gevaar voor de democratie".
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dat je AfD stemt is je eigen keuze, en daar is niemand anders verantwoordelijk voor dan jezelf.

Als niet iedereen het met het deportatieplan van AfD eens is, hadden we dat ongetwijfeld wel gehoord, maar het blijft — afgezien van het soort goedpraterij waar jij mee komt en het tegendeel, namelijk enthousiaste bijval — oorverdovend stil in die hoek.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

ICE11 schreef: zo 21 jan 2024, 15:44 Extremisme is NOOIT een juist antwoord, niet van uiterst rechts en niet van uiterst links. Volgens mij moeten de mensen oprecht zijn: Wie tegen de ene extremisten protesteert kan niet tegelijkertijd met de andere extremisten meelopen.
Dus eigenlijk zeg je dat die honderdduizenden goede Duitsers hadden moeten wegblijven omdat jij de Antifa niet zo'n toffe club vindt. Een argument dat bepaald geen hout snijdt, en dat lijk je zelf ook al wel te beseffen omdat je het in je volgende alinea alweer tegenspreekt:
En nee, de protesten gaan niet alleen tegen de deportatieplannen (wel kan je deze als uiteindelijk "laatste druppel" zien), maar tegen de AfD en haar kiezers in hun geheel en daarmee ook tegen mensen welke zeker geen extremisten zijn (omgekeerd is ook niet iedereen aan de linke kant een extremist, om dat even vast te stellen) maar simpelweg ontevreden met het regeringsbeleid. En dat is, waar ik me aan stoor: In plaats dat de regering (en ook de oppositiepartijen CDU/CSU en die Linke) zich afvragen, wat hebben wij verkeerd gedaan dat de AfD überhaupt zo`n grote toestemming krijgt (in recente peilingen tussen 20 en 30 percent) staan zij daar en zeggen "onze beleid is supertof en wie dat niet wil accepteren is een gevaar voor de democratie".
Immers, 'protest' tegen extremisme is mogelijk met meer dan alleen de straat op gaan, namelijk door in het stemhokje van zo'n extremistische partij weg te blijven. Als je van mening bent dat extremisme 'NOOIT een juist antwoord' is, dan zou je de stemmers op een extremistische partij natuurlijk oproepen niet op zo'n partij te stemmen, en ze erom veroordelen als ze dat wel doen.

In plaats daarvan sta je ze hier uit de wind te houden.

Wellicht is aan het feit dat de AfD zo groot kon worden een veel voor de hand liggender conclusie te verbinden: dat een navenant groot aandeel Duitsers er net zulke extreme denkbeelden op nahoudt, of op zijn minst bereid is om weg te kijken bij uitingen van extremisme van deze partij. Een beetje zoals dat hier met een kwart van de stemgerechtigden die hun stem op de PVV uitbrachten het geval is.

En daarin schuilt uiteindelijk het gevaar, net zoals in de jaren dertig: niet de opzichtige extremisten, maar het veel grotere aandeel dat ze steunt of op zijn minst bereid is even de andere kant op te kijken.
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2849
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

En wat ziet men, als men deze "andere kant" opkijkt? Alleen maar linkse of groene politiek. Bij SPD, Grüne en die Linke sowieso, sinds het bestaan van de "Ampel"-coalitie gesteund door de ooit liberale FDP, als men CDU/CSU kiest heeft men ook geen garantie meer dat deze niet in een coalitie met de Grünen gaan, dus heb je als iemand die geen linkse of groene politiek wil in Duitsland maar nog liefst drie keuzes: Niet naar de stembus, een partij stemmen welke de kiesdrempel niet haalt (dus die stem is ook waardeloos) of AfD.

Overigens, hier heb je een voorbeeld voor wat ik bedoelde dat er geen verschil meer wordt gemaakt tussen "rechts" en "extreem rechts". De organisatrice van de protesten in München schreef namelijk vandaag in een Tweet over de deelname van politici van CDU/CSU, citaat: "Wat willen CDU/CSU-politici ter plaatse? Als leider van de bijeenkomst kan ik zeggen dat ik geen enkele behoefte heb aan rechtse van welke aard dan ook."

https://www.focus.de/politik/unqualifiz ... 96022.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Even kijken: in Hamburg zijn veel (extreem)linkse mensen die sympthie voor Hamas en de ETA hebben. Die komen op straat. Dat is dan geen extremisme wou je zeggen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: zo 21 jan 2024, 17:41 En wat ziet men, als men deze "andere kant" opkijkt? Alleen maar linkse of groene politiek. Bij SPD, Grüne en die Linke sowieso, sinds het bestaan van de "Ampel"-coalitie gesteund door de ooit liberale FDP, als men CDU/CSU kiest heeft men ook geen garantie meer dat deze niet in een coalitie met de Grünen gaan, dus heb je als iemand die geen linkse of groene politiek wil in Duitsland maar nog liefst drie keuzes: Niet naar de stembus, een partij stemmen welke de kiesdrempel niet haalt (dus die stem is ook waardeloos) of AfD.

Overigens, hier heb je een voorbeeld voor wat ik bedoelde dat er geen verschil meer wordt gemaakt tussen "rechts" en "extreem rechts". De organisatrice van de protesten in München schreef namelijk vandaag in een Tweet over de deelname van politici van CDU/CSU, citaat: "Wat willen CDU/CSU-politici ter plaatse? Als leider van de bijeenkomst kan ik zeggen dat ik geen enkele behoefte heb aan rechtse van welke aard dan ook."

https://www.focus.de/politik/unqualifiz ... 96022.html
Volgens mij moet je kiezen. Òf de FPD is een linkse kliek geworden, òf er is geen verschil tussen rechts en de neofascisten van AfD. Beide tegelijk lijkt me lastig, hoewel dat elkaar in jouw zolderkamer vast niet uit hoeft te sluiten. Je blijft namelijk ook maar achter je eigen staart aanrennen, in je niet-aflatende ijver een externe drijfveer te vinden voor de foute landgenoten die je kennelijk toch wel erg nauw aan het hart liggen.

Ik moet je teleurstellen. Die dwingende kracht die de AfD-stemmer ertoe drijft te stemmen op een partij die miljoenen mensen wil verdrijven is een hersenspinsel. Duitsland is een democratische staat, waar niemand wordt gedwongen ergens op te stemmen. Mensen doen dat uit vrije keuze, ze hoeven zelfs niet te gaan stemmen.

Daarnaast is Duitsland een rechtsstaat, waarin sommige zaken verboden zijn, en andere niet. Extremisme op zich is geen strafbaar feit. Samenzwering, discriminatie en genocide zijn dat wel. Een partij die zulke zaken voorstaat verdedigen door te roepen dat andere partijen óók heel extremistisch zijn maakt duidelijk dat je de waarden van die rechtsstaat niet helemaal helder voor de geest hebt. Dat probleem hebben meer mensen in Duitsland, helaas. Gelukkig blijken er ook miljoenen Duitsers te zijn die wel snappen wat er speelt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21367
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: zo 21 jan 2024, 17:41 En wat ziet men, als men deze "andere kant" opkijkt? Alleen maar linkse of groene politiek. Bij SPD, Grüne en die Linke sowieso, sinds het bestaan van de "Ampel"-coalitie gesteund door de ooit liberale FDP, als men CDU/CSU kiest heeft men ook geen garantie meer dat deze niet in een coalitie met de Grünen gaan,
Is dat dan erg?
En zo ja, waarom?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het Overton-venster van ICE11 is al zo ver naar rechts getrokken dat het CDU een linkse partij is geworden, terwijl ze centrum-rechts zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2849
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Vinny schreef: zo 21 jan 2024, 22:27 Even kijken: in Hamburg zijn veel (extreem)linkse mensen die sympthie voor Hamas en de ETA hebben. Die komen op straat. Dat is dan geen extremisme wou je zeggen?
Als ik ben aangesproken: Waarom zou dat geen extremisme zijn?
Meltrain schreef: zo 21 jan 2024, 23:57 Is dat dan erg?
En zo ja, waarom?
Een democratie leeft van verschillende politieke opvattingen. Momenteel wordt het echter steeds uniformer en het wordt gedaan alsof er geen alternatief bestaat voor het actuele beleid. En een tijdperk, in welke je aan de stembus alleen de keuze had tussen maar een enkele soort politiek of niet stemmen hadden wij in de DDR al, dus dat wil ook niemand terug.
Suus schreef: ma 22 jan 2024, 07:04 Het Overton-venster van ICE11 is al zo ver naar rechts getrokken dat het CDU een linkse partij is geworden, terwijl ze centrum-rechts zijn.
.
Ik zal het anders formuleren: Ook met de CDU heb je geen garantie meer geen linkse politiek te krijgen. En het is een feit dat de CDU tijdens de era Merkel een aanzienlijke deel van haar traditionele conservatieve standpunten heeft opgegeven en een stuk naar links is verhuisd. Het spreekwoord "Merkel was de beste sociaal-democratische bondskanselier die Duitsland ooit heeft gehad" is er niet voor niets. De huidige partijleider Friedrich Merz probeert wel de CDU weer een meer conservatief profiel te geven, maar moet worstelen met het nog steeds bestaande "Merkel-kamp" binnen zijn partij, dat vooral uit minister-presidenten bestaat welke in een coalitie met de Grünen zitten (bij voorbeeld NRW).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten