Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Je hoeft natuurlijk niet van te voren te zeggen dat je met alles in gaat stemmen, tijdens het debat nog moties kunnen inbrengen en daarna zelfs als je motie het niet haalt nog in kunnen stemmen. Daar bereik je echt veel meer mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Dat is het halve verhaal. Voor de stemming heb je tijd genoeg om de koers wat te wijzigen, zeker als jouw steun nodig is om de plannen doorgang te laten vinden. Door van te voren te zeggen dat je hoe dan ook voor gaat stemmen, ondermijn je je eigen onderhandelingspositie (en dat van andere partijen die hetzelfde willen als jij)

Edit: Wat Suus zegt dus.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Dat er 'hoe dan ook' voor -met instemming van- een begroting wordt gestemd lees ik niet heel duidelijk in die verklaring van GL.

Op zich heeft GL / Klaver wel een punt om ook eens het mes te zetten in het aantal ingediende moties.. Dat is lang niet altijd effectief.. of slechts voor de bühne om te laten zien dat er wel gewerkt wordt.. ofzo.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Dat bericht is vrij vernuftig in elkaar gezet, zodat ze altijd nog wel kunnen terugkrabbelen als er toch heibel ontstaat bij hun achterban en/of als ze zakken in de peilingen. :roll:

Schrappen in het aantal moties/spoeddebatten/kamervragen is zeker een goed voornemen, maar dat staat los van het al dan niet klakkeloos begrotingen goedkeuren. En het heeft ook iets schijnheiligs hebben om nu het braafste jongetje van de klas te willen spelen en anderen min of meer op hun donder te geven, daar ze zelf tot nut toe volop meededen aan deze vorm van profileringsdrang of zoals zij het noemen: 'scorebordpolitiek'. :neg:

Sowieso vind ik het haast om te kotsen dat ze dit voornemen zo claimen. Het was een verzoek van de Kamervoorzitter Arib, en zij doen nu net alsof zij het bedacht hebben. :N :N :N :N

Ik heb het nooit zo gehad met die Jesse Klaver. Komt zo gemaakt over en leek het erg achter de ellebogen te hebben. Blijkt dus te kloppen :evil:
Mooie woordjes over linkse samenwerking, over Nederland willen veranderen etc. Maar zodra Hij/GL het pluche ruikt, is hij met GL net zo'n matennaaierspartij als de PvdA :evil:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Pluche ruiken en matennaaiers? Ze hadden de kans om mee te regeren, en ze zitten nu in de oppositie he?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Yep, en de volgende keer willen ze hoe dan ook meeregeren, dus proberen ze nu te slijmen bij de regeringspartijen.
En matennaaiers ja. Ze hadden met de PvdA en SP afgesproken gezamenlijk te strijden voor een aantal punten. Nu hadden ze de kans om daadwerkelijk iets te betekenen en dan laten ze het na. En ze ondermijnen niet alleen hun eigen onderhandelingspositie, óók die van de PvdA.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Soms vraag ik mezelf af, in wat voor wereld we tegenwoordig leven:

https://youtu.be/QvEIiu5hzpo
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Waarom zou je überhaupt dit soort filmpjes kijken op YouTube? Er zijn duizenden veel interessantere filmpjes te bekijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Heb buitengewone interesse in Alexandria Ocasio Cortez.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ok. Bijzonder. Het is ook maar een politica.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

De eerste vrouwelijke president van USA?
Grootse plannen, zeker voor wat betreft milieu (Green New Deal).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Presidente wordt ze voorlopig nog niet, dat gaat vanwege haar leeftijd simpelweg niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Hoe oud moet je daar dan voor zijn?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

35.

Ze moet nog 1830 nachtjes slapen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Leeftijdsdiscriminatie!!1!!!
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Dank je trolly. :pos:
Dan moeten we maar een beetje geduld betrachten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Eerste vrouwelijke president van de VS, ik gun het Warren ook wel.

Maargoed, ik waag mij niet meer aan voorspellingen. Toen ik drie jaar geleden in een besneeuwd Belfort aan het ontbijt in een Ibis Budget zat en op BFM een terugblik van het eerste debat tussen Clinton en Trump keek, dacht ik dat het haast onmogelijk was dat Trump president zou worden. Inmiddels zit dat land al bijna drie jaar met hem opgescheept en ik vrees dat de impeachment-procedure er nog wel eens voor kan zorgen dat hij volgend jaar weer wint :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Tja, die Russen hebben roet in het eten gegooid, jammer voor Hillary.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Zojuist een groots Rijnmond-poesbericht (ik schrik mij helemaal wezenloos van het nieuwe geluid): Rotterdammers willen Aboutaleb nog wel zes jaar als burgemeester: https://www.rijnmond.nl/nieuws/186908/N ... in-de-stad
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

isadora schreef:Tja, die Russen hebben roet in het eten gegooid, jammer voor Hillary.
Want de onhandigheid van Hillary had er niks mee te maken? Want dat met die mailserver had ze volgens mij niet moeten doen, mensen deplorable noemen lijkt me ook niet echt handig.

En vergeet niet dat Trump ondanks wat ik van de beste man vind toch een regering heeft samengesteld die best veel bereikt voor zijn achterban. Zo is er al veel van het beleid van Obama terug gedraaid, iets wat veel mensen in Amerika toch wel een fijn idee vinden. (Dat wij daar anders over denken zou niet relevant mogen zijn.)
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Was die mailserver niet gewoon fake-news?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Dat ze haar eigen mailadres gebruikte voor mail van het ministerie? Dat is volgens jou fake-news?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Het probleem van mw. Clinton lijkt me vooral gebrek aan charisma. Welke mailserver ze gebruikt heeft is van een andere orde dan welke mogendheid de tegenpartij gebruikt heeft, maar dat de republikeinen erin slagen elk wissewasje bij de democraten tot een olifant op te blazen is wel griezelig.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Democraten maken het zichzelf soms moeilijker dan nodig, getuige volgend fact-check-bericht in the Washington Post:
https://www.washingtonpost.com/politics ... tleblower/

Vier Pinokkio's ter beloning voor Adam Schiff, voorzitter van de inlichtingencommissie van het Huis van Afgevaardigden.
Dat terwijl deze als "het gezicht van het onderzoek naar Trump" wordt genoemd:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b62f94e7/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Nou, dan zal het nu toch eindelijk wel eens gaan lukken?
https://nos.nl/artikel/2304964-tweede-k ... trump.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten