Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

^^^ ik vraag mij af of zijn toehoorders, vooral blanke mannen op enige leeftijd, wel iets van Baudet's woorden begrepen hebben.. (A)

Ik niet.. zal het toch moeten googelen.. niet dat ik daar zin in heb overigens.

Online terug te luisteren:
https://nos.nl/artikel/2276916-baudet-a ... traft.html

Ach, we zullen wel zien hoe het gaat lopen. Opkomst (en ondergang) van protestpartijen hebben uiteindelijk ons land nou niet echt onbestuurbaar gemaakt.. en de zaken waar wij (vind ik) op dit moment écht hinder van ondervinden (doorgeslagen neo-liberaal beleid, het 'marktdenken') is toch het compromis van wat ooit een grote VVD en PvdA waren.. met een beetje D66. :?
Meltrain schreef:En dát is dus de reden dat ik tegen de tv-debatten met landelijke partijleiders ben: het moet gaan om de provinciale en waterschapsgerelateerde thema's en niet om de landelijke thema's.
(..)
Je hebt een medestander.
omroepGelderland schreef:(..) vertelt politicoloog Van der Heiden. 'Als in het NOS-slotdebat de politiek leiders uit de Tweede Kamer debatteren over landelijke onderwerpen en de provincie nauwelijks aan bod komt, worden het nationale verkiezingen. Het wordt dan een soort van referendum over het huidige kabinet en daar krijg je wel mensen voor op de been.' Volgens Van der Heiden zien dan vooral tegenstanders van het kabinet hun kans schoon om een punt te maken. 'Het zijn voor een deel gele hesjes met een rood potlood.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ge-kabinet
'
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik heb inmiddels het grootste deel van de tekst gevonden via Stuk Rood Vlees. Zorgwekkend :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Zou Baudet een dictatuur kunnen runnen? Of zou hij daar toch te incompetent voor zijn?
In mijn ogen zitten we al wel aardig ver op een de glijdende schaal. Ik bedoel: Janmaat (die kreeg nog gevangenisstraf voor zijn uitspraken), (waar) Fortuyn (mee weg kwam), Wilders en dan nu Baudet.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Om een dictatuur te vestigen moet je een leiding hebben die extreem impopulair is (Koning is extreem populair) en leger en politie achter je hebben (is nog niet het geval). Ik acht de kans dus onwaarschijnlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Maar dan nog, zou hij het kunnen? Zou hij Nederland met zijn (gespeelde) domheid zo ver kunnen krijgen? Het volk zo kunnen mennen dat het de Koning afstoot?
🍉
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door SLToilet »

Suus schreef:Om een dictatuur te vestigen moet je een leiding hebben die extreem impopulair is (Koning is extreem populair) en leger en politie achter je hebben (is nog niet het geval). Ik acht de kans dus onwaarschijnlijk.
Je hoeft niet eens de koning af te zetten om zelf een dictatuur te vestigen: vraag het maar aan de gemiddelde Thaise generaal, die gasten zijn daar experts in, alleen zul je wel het leger achter je aan moeten hebben. Dat is nu ook precies de strijd die gaande is in Venezuela tussen Guaidó en Maduro. En buitenlandse militairen achter je hebben staan telt ook mee, zij het vaak in mindere mate (slecht voorbeeld: Amerika in Vietnam)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Teveel paddo's gegeten hier :x Er zijn nog genoeg andere partijen die tegengas kunnen geven...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

waldo79 schreef:Er zijn nog genoeg andere partijen die tegengas kunnen geven...
Dat ontken ik ook nergens.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het heeft misschien wel zin om van zo'n tegenpartij lid te worden :idea:

Ik kan wel een suggestie doen, maar denk er eerst maar even over na :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

De uil van Minerva en oikofobie; wat zei Baudet nou eigenlijk?

https://nos.nl/artikel/2277077-de-uil-v ... nlijk.html

(..)

Kruithof: "Het is een coherent verhaal, feiten zijn totaal niet interessant voor Baudet. Iedereen kan steeds opnieuw aantonen dat het vaak niet klopt wat hij zegt, maar feiten zijn voor de kiezer blijkbaar niet van belang. Het gaat om beeldvorming en daar is hij echt heel goed in."

Daarbij verwijst hij bijvoorbeeld naar Baudets standpunten over het klimaat. "Als hij het heeft over het klimaatbeleid, dat we 1000 miljard gaan uitgeven voor 0,0007 procent minder opwarming dan gebruikt hij een hyperbolische stijlfiguur, een enorme overdrijving, die heel erg aanslaat. Het heeft niets met de feiten te maken, maar het beeld blijft hangen."

"Die overdrijvingen worden, zeker als ze elke keer herhaald worden, een soort waarheden, zou je kunnen zeggen", zegt speechschrijver Van der Meulen daarover. "Er blijven twee dringen hangen: jeetje, wat is die man hooggeleerd. En, ten tweede: als we zo doorgaan, gaat het land naar de klote, maar hij kan ons redden. Hoe precies is volstrekt onduidelijk, trouwens."
(..)
Gezien de laatste zin lijkt mij enige vrees voor een FvD 'dictatuur' nog lang geen sprake.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Wat een bak: een outsider wint de PS-verkiezingen en iedereen en z'n moeder moet het geheel allemaal 'duiden'. En we moeten blijkbaar weer allemaal bang zijn voor marcherende glimmende laarzen, treinen naar het oosten en nazi's, vooral nazi's. Voordat het hier een dictatuur onder leiding van Baudet of wie ook zou moeten worden, moet toch eerst echt de economie door de plee.

Dat de verkiezingen voor de Provinciale Staten een soort 'Eerste Kamerverkiezing' is geworden, is niet iets van dit jaar, dat is al veel langer aan de gang. En het is ook geen vondst van de 'populisten' om via de Eerste Kamer het kabinet het leven zuur(der) te maken.

Uiteindelijk verliest een protestbeweging altijd tractie als het kunstje van tegen de gevestigde orde schoppen niet meer werkt, omdat ze zelf deel van die gevestigde orde zijn geworden, of hun ideeën in verwaterde vorm alsnog doorgang vinden in de politiek. Zie de SP, zie de PVV. Uiteindelijk zijn ook partijen als D66 ooit begonnen als 'tegenpartij'.

Wat Baudet wel heel leuk doet is zich afficheren als iemand die heel begaan is met De Gewone Man en dat doet door met hele dure teksten te smijten. Het heeft voor mij iets ontzettend potsierlijks en daar moet die vent toch zelf ook wel bewust van zijn, maar hee, misschien werkt het; Wilders' kunstje van de meer platte kreten mag nu toch wel uitgewerkt heten...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Er is één ding zeker: als hij de oorlog wil verklaren aan de oikofobie, bewijst hij daarmee voor mij dat hij zelf xenofoob is. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Het enige wat ik vroeg was een antwoord op de theorie: "Zou Baudet het kunnen ?"

Ik ben niet bang voor een oorlog, niet bang voor 'treinen naar het oosten', Lebensraum-theorieën en zulks. Maar ik vraag me gewoon af of hij daartoe in staat is. Maar het is mij in ieder geval wel duidelijk dat ik op deze plek geen duidelijk ja, nee of vrijwel uitgesloten ga krijgen. Wellicht was de vraag ook wel iets te filosofisch voor dit forum.

Is niet erg overigens, zal hier geen nacht minder om slapen. Maar weer actief worden in de politiek wordt wel steeds interessanter voor me. *O*
🍉
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Hainje schreef: Maar weer actief worden in de politiek wordt wel steeds interessanter voor me. *O*
Heb hetzelfde *O* Alleen van de afdeling van 'mijn' partij waar ik nu bij hoor heb ik niet zo'n hoge pet op -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

PHS schreef:Heb je een partij voor ogen waar je (weer) bij actief wil worden?
Ik ben al sinds 2002 lid van de SP en ben daar ook zo'n 5 jaar actief geweest. Mijn plan is om daar een paar jaar in mee te gaan draaien. Ik zeg bewust een paar jaar, want net zoals Ronaldussen heb ik de laatste jaren een beetje een "meh-gevoel" bij deze partij. Eerlijkheid gebied te zeggen dat dit wel grotendeels door beeldvorming in de media komt. Dus ik wil eerst zelf gaan ondervinden hoe stug men daar nu eigenlijk (nog) is.

Mochten de SP en ik op termijn uit elkaar gaan dan zal het waarschijnlijk iets van GroenLinks of Partij voor de Dieren worden. PvdA blijf ik de komende tien jaar nog maar even weg denk ik :X . Veel rechtser dan dat zal het in ieder geval niet snel worden.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ook van de waterschappen zijn de voorlopige uitslagen inmiddels bekend.
In AGV heeft Queer in elk geval geen zetel gewonnen. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Hainje schreef: Dus ik wil eerst zelf gaan ondervinden hoe stug men daar nu eigenlijk (nog) is.
Het kan per afdeling ook erg verschillen. Sinds ik actief werd bij mijn vorige afdeling was er volop ruimte voor interne discussie en werd zeker niet zomaar de landelijke lijn gevolgd als we het daar niet mee eens waren. Onze fractie in de raad stond ook zeker open voor samenwerking met andere partijen. Voor mijn tijd was er een andere voorzitter en toen was er minder ruimte voor discussie...
En als je een paar keer bij regionale of landelijke bijeenkomsten bent geweest zie je ook wel verschillen tussen de afdelingen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Dat er lokaal meer verschillen zat wist ik wel, maar ik ben vooral benieuwd in hoeverre dit op Landelijk is. Bedoel, bij congressen schijnt het niet altijd even gezellig te zijn zeg maar. Beetje "Jantjes wil is wet-idee", de vraag is natuurlijk wel: "Hoe is deze beeldvorming ontstaan?". Komt het door mensen van afdelingen die balen dat het bestuur niet doet wat ze willen, of omdat het bestuur zelf star is. Want stiekem lijkt het mij wel supervet om fractiemedewerker te worden in Den Haag. Heb daar al eens 'stage' mogen lopen (ten tijde van 'Hirsi Ali', inclusief de avond dat het kabinet viel *O* ) en dat smaakte wel naar meer.

Maar goed, eerst het een, dan het ander.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Ik heb de sfeer op congressen altijd prima gevonden. Uiteraard, als het bestuur iets wil(de) zullen ze de leden proberen te overtuigen, maar de leden beslissen uiteindelijk wat wel en niet gebeurt. Daar heeft het bestuur zich gewoon aan te houden :wink:
Het is wel een partij waarbij je niet 'zomaar' in Den Haag terecht komt. Er is geen ruimte voor baantjesjagers. Lokaal actief zijn is echt wel een pré.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:Ik heb de sfeer op congressen altijd prima gevonden. Uiteraard, als het bestuur iets wil(de) zullen ze de leden proberen te overtuigen, maar de leden beslissen uiteindelijk wat wel en niet gebeurt.
Misschien niet helemaal het goede voorbeeld, maar goed, dat maakt voor nu ook niet zoveel uit.
Ronaldussen schreef:Het is wel een partij waarbij je niet 'zomaar' in Den Haag terecht komt. Er is geen ruimte voor baantjesjagers.
Als ik er terecht kom, dan is dat ook omdat ik graag mijn steentje bij wil dragen aan een beter Nederland. Uiteraard begin ik gewoon lokaal en probeer ik zo door te groeien naar Den Haag, ik weet eigenlijk ook niet beter dan dat het zo (bij de SP) werkt. Het werk als fractiemedewerker is gewoon een optie, mocht ik in de gemeenteraad 'blijven steken' dan vind ik dat ook prima. Zolang ik maar het gevoel heb nuttig werk te doen, salaris boeit me dan nog niet eens zo heel veel.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik vond het een rare actie van de SP om de verkiezingen een referendum over Rutte te noemen, terwijl ze in een aantal provincies juist zoveel nadruk hadden kunnen leggen op de geleverde prestaties. De landelijke afdeling heeft op sommige punten nu een onduidelijk profiel terwijl ze door hun acties juist daar de aandacht op is komen te liggen. Zo heb ik geen idee wat de SP van het klimaatbeleid vindt, behalve dat de energierekening te hoog is daarom maar bij Shell op bezoek gingen. En migratie/integratie is ook zo’n onduidelijk punt van de SP.

Maargoed, dat is de blik van een buitenstaander die het vooral via de normale media volgt, ik heb nog nooit SP gestemd en ook niet hun programma voor mijn provincie gelezen omdat ze niet in mijn top 3 van de verschillende stemadviseurs terecht kwamen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: (..)
Als ik er terecht kom, dan is dat ook omdat ik graag mijn steentje bij wil dragen aan een beter Nederland. Uiteraard begin ik gewoon lokaal en probeer ik zo door te groeien naar Den Haag, (..).
Misschien ben jij wel één van de frisse winden die nodig zijn? :wink:

Ik kan mij wel vinden in de analyse die ik gisteren hoorde. Okay, misschien ietwat gekleurd door een voormalig lid, maar toch... er zit wel wat in, naar mijn mening. Heb de keuze voor de dochter van Jan ook nooit zo begrepen.. SP is nou toch wel meer dan een Marijnissen, d8 ik zo.

(vanaf 5m.:30 tot 8m.:00 ongeveer)
https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/o ... -day-after
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:Misschien ben jij wel één van de frisse winden die nodig zijn? :wink:

Ik kan mij wel vinden in de analyse die ik gisteren hoorde. Okay, misschien ietwat gekleurd door een voormalig lid, maar toch... er zit wel wat in, naar mijn mening. Heb de keuze voor de dochter van Jan ook nooit zo begrepen.. SP is nou toch wel meer dan een Marijnissen, d8 ik zo.

(vanaf 5m.:30 tot 8m.:00 ongeveer)
https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/o ... -day-after
Misschien wel inderdaad. Geef me een jaartje of 5-6. 8-)

Ik ben het volkomen eens met mevrouw Gesthuizen, de woordkeuze van de laatste jaren is echt het geen waardoor ik een beetje ben afgehaakt. De boodschap is goed, maar het is uiteindelijk de toon die de muziek maakt. En die toon klinkt nu een beetje 'vals'. Als je in deze tijd wil scoren dan zul je als partij een duidelijke mening moeten hebben over migratie, dat is - hoe je het ook wend(t) of keert - HET thema van deze tijd. Het komende decennium komt klimaat daar nog eens duidelijk bij.
🍉
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

^^^mwah, SP kan, m.i., duidelijker stelling nemen in de arbeidsmigratie. Vaste banen etc. vind ik (en zeker een deel van de stemmende NL'ers) ook belangrijk.

Het is toch eigenlijk waanzin dat wij nu, vanwege de Brexit, in Oost Europa dierenartsen moeten werven om ze in de haven het vee te laten keuren straks?? Die artsen zijn toch met wat andere dierennormen opgeleid, lijkt mij. (gisteravond op de radio 1 gehoord)

Beter om misschien wat minder vee naar dat eiland in de Noordzee te sturen.. gaan ze maar met chloor gebleekt kippenvlees uit het land van meneer Trump (vr)eten daar. (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten