Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

En Schippers zwaait af als informateur. Niet heel erg verbazingwekkend vind ik zelf.
Beul van de blindegeleidelijn
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Het associatie verdrag met Oekraïne Is ook door de eerste kamer. Waardoor er definitief ook een handtekening van Nederland onder dat verdrag komt. -o- moet ineens zo denken aan het nummer dansen op de vulkaan van de dijk. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

http://nos.nl/artikel/2177072-ovse-nede ... groot.html

Ik vind dit wel een eng artikel. Mocht dit waar zijn, wat zouden dan de gevolgen zijn?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Hoezo eng? Is er allang een alternatief stembiljet beschikbaar, maar dat wordt niet gebruikt omdat de Tweede Kamer koudwatervrees heeft. Bij de stemmen vanuit het buitenland is dat nieuwe stembiljet al gebruikt en dat was een groot succes, het is eenvoudig hanteerbaar, heeft grotere letters en is sneller te tellen.

Je moet je meer zorgen maken over de 7000 stemmen in Boxmeer die niet meegeteld zijn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Dat is inderdaad wel heel ernstig...

Verder vreemd punt van de OVSE dat er een vrouwenquotum zou moeten komen voor de kieslijsten om meer vrouwen erop te krijgen.
Volgensmij stel je een kieslijst samen op basis van aanmelding en geschiktheid, niet omdat het een man of vrouw is :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Geert »

Maar waarom zouden er minder vrouwen geschikt zijn dan mannen? Het verschil tussen 35% en 50% is nog best groot.
Suus schreef:Je moet je meer zorgen maken over de 7000 stemmen in Boxmeer die niet meegeteld zijn :X
Dat is echt bizar. Gelukkig had het (blijkbaar) niet uitgemaakt voor de verhouding van de tweede kamer, maar het feit dat zoiets pas erg laat opgemerkt wordt geeft te denken dat er nog wat missers in het telproces zijn...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Ik zeg niet dat vrouwen minder geschikt zijn dan mannen. Wel ben ik tegen een quotum (of welke vorm van 'positieve' 'discriminatie' dan ook) omdat je dan gaat selecteren op sekse in plaats van kwaliteit.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Suus schreef:Hoezo eng? Is er allang een alternatief stembiljet beschikbaar, maar dat wordt niet gebruikt omdat de Tweede Kamer koudwatervrees heeft. Bij de stemmen vanuit het buitenland is dat nieuwe stembiljet al gebruikt en dat was een groot succes, het is eenvoudig hanteerbaar, heeft grotere letters en is sneller te tellen.

Je moet je meer zorgen maken over de 7000 stemmen in Boxmeer die niet meegeteld zijn :X
Die had ik er bij moeten zetten. Op mijn facebook staat dat er ook nog bij. Dat maakt het nog erger natuurlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Ronaldussen schreef:Ik zeg niet dat vrouwen minder geschikt zijn dan mannen. Wel ben ik tegen een quotum (of welke vorm van 'positieve' 'discriminatie' dan ook) omdat je dan gaat selecteren op sekse in plaats van kwaliteit.
Misschien moet je je afvragen wat voor democratie je wilt. Moet de kamer een afspiegeling van de samenleving vormen? In dat geval moet je bijvoorbeeld ook vertegenwoordigers uit achterstandswijken hebben en laag opgeleide Nederlanders. Dat zijn niet mensen die persé geschikt zijn voor een hoge functie. Maar de politieke besluitvorming wordt er wel evenwichtiger door.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Formatie wederom gestrand vandaag. Het kan nog een lange geschiedenis gaan worden deze formatie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Ik blijf erbij, dit najaar nieuwe verkiezingen.
🍉
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Geen nieuwe verkiezingen, zonder flinke kiesdrempel levert het geen bruikbaar resultaat op (sterker nog FvD zou gaan groeien, ten koste van andere partijen, waardoor het resultaat nog minder bruikbaar is).

D66 moet gewoon met CU in zee. CU kan dan wiet verbieden en geen vrijwillig levenseinde realiseren. D66 kan neo-liberaal beleid doorvoeren en samen met Angela/Emmanuel/Mark de Europese Federatie/Vierdes Reich/Verenigde Staten van Europa stichten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Je gelooft zeker ook nog in Sinterklaas? D66 en CU zijn ongeveer absolute tegenpolen, die partijen staan uit hun grondslag lijnrecht tegenover elkaar. Kijk naar Euthanasie, drugs, economie. Dat gaat gewoon niet werken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Zo gek is geloven in sinterklaas of andere verhalen niet in Hollandistan toch? Er zijn volgens mij ook steeds meer aanhangers van andere verhaaltjes, en er zijn er nog veel meer onderweg :X
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

Zolang dat geen vrij onderwerp is wordt de immigratie niet beperkt, terwijl er wel een Kamermeerderheid voor is.
Erno-BE schreef: D66 moet gewoon met CU in zee. CU kan dan wiet verbieden en geen vrijwillig levenseinde realiseren. D66 kan neo-liberaal beleid doorvoeren en samen met Angela/Emmanuel/Mark de Europese Federatie/Vierdes Reich/Verenigde Staten van Europa stichten.
Het afschaffen van het gedoogbeleid is voor een deel van de VVD niet bespreekbaar. De Europese trein zal met iedere coalitie op volle snelheid doorgaan. Eurokritsche partijen zoals SP SGP ,FVD en de PVV zitten zeer waarschijnlijk niet in de regering.
Hainje schreef:Ik blijf erbij, dit najaar nieuwe verkiezingen.
Ik denk dat men het tot na de gemeenteraadsverkiezingen weet te rekken. Met de huidige peilingen zal er weinig veranderen en blijft de puzzel complex.
Afbeelding
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Dat GroenLinks stabiel blijft volgens deze peiling is denk ik ook bij gebrek aan beter op links.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Gekko123 »

Ik denk dat bij GroenLinks een deel van de stemmers is vertrokken (oneens met afbreken onderhandelingen nieuw kabinet), terwijl dat tegelijk wordt aangevuld met nieuwe keizers die juist het harde optreden van Klaver en het houden aan verkiezingsbeloften erg kunnen waarderen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ach, het kan ook erger.

In België zijn vandaag drie regeringen tegelijkertijd gevallen: https://www.demorgen.be/politiek/politi ... -bcf2668b/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Waarom is de premier van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering altijd iemand van een Franstalige partij?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Als je er van uit gaat dat de grootste coalitiepartij de premier levert, zal dat in de praktijk altijd een Franstalige zijn. De Franstaligen stemmen voor 72 zetels in Brussel en de Nederlandstaligen voor 17 zetels.

Bij de verkiezingen in 2014 kreeg de grootste Vlaamse partij 26,7% van de stemmen en 7 zetels. De grootste Franse partij haalde 26,59% van de stemmen en behaalde zo 22 zetels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Dat is een verhouding van minder dan 1 op 4. :shock:
Wat is dat voor iets raars? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

België :Y :')
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Dat er geen landelijke partijen maar Franstalige en Nederlandstalige zijn toont toch aan dat de constructie 'België' eigenlijk nergens op slaat...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Ardan »

Meltrain schreef:Dat is een verhouding van minder dan 1 op 4. :shock:
Wat is dat voor iets raars? :?
Je weet dat Brussel op papier tweetalig is, maar in de praktijk voor het overgrote deel Frans?
Ik doe ook maar wat
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

De kans op een minderheidskabinet is inmiddels wel aanzienlijk nu de PvdA de oppositie in gaat. De ChristenUnie zie echt niet samen met D66 in een kabinet zitten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten