Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

:Y


't Is best moeilijk wennen hè, die eenentwintigste eeuw.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

De stoelendans is begonnen *O* https://nos.nl/artikel/2197700-23-plekk ... stjes.html

En het lijkt mij duidelijk dat Klaas Dijkhoff bij de volgende verkiezingen lijsttrekker gaat worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

We kunnen hier ook een soort van raadspelletje van maken. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Ergens heeft Baudet wel een punt dat het een baantjescaroussel is. Dat Halbe Zijlstra een prominente ministerspost gaat krijgen ziet iedereen mijlenver aankomen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

De vraag is of dat erg is: je stemt nou eenmaal op een partij, en die partij heeft een aantal gezichten. Bevallen die gezichten niet meer stem je op wat anders, dat is een cruciaal deel van het democratisch recht. Om dit dan als een 'partijkartel' te bestempelen gaat mij persoonlijk echter te ver, als de meeste mensen VVD stemmen mag het niet verrassend zijn dat VVD'ers de macht hebben.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Dat ministers een bepaalde politieke kleur hebben is niet meer dan logisch, maar de huidige staatssecretaris met OV in het takenpakket heeft in ditzelfde kabinet zich nog beziggehouden met komkommers. Expertise op het beleidsterrein speelt dus geen voorname rol in de benoemingen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Dat laat democratie toe, net als dat democratie het toelaat dat je op een partij stemt die 'alleen maar experts' op bestuursposten wilt zetten. En zolang een meerderheid van de kiezers het niet als een probleem ziet tijdens de verkiezingen is dat geen enkel probleem.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

En daarmee creëer je dus als politiek een voedingsbodem voor partijen zoals die van Baudet. Gefeliciteerd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Die op 6 à 9 zetels staat in de peilingen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Die gaan nog flink groeien, ten koste van VVD, CDA en PVV. De oorzaak: een referendum over de Wet Inlichtingen Veiligheidsdiensten 2017, ookwel sleepwet of aftapwet genoemd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Klaasje »

Ik denk dat dat echt niet dé reden is waar die zes zetels vandaan komen. Overigens vind ik Baudet misschien wel enger qua ideeën dan zijn grote broer Geert. Door de subtiliteit merk je alleen minder snel wat voor superradicaal gedachtengoed erachter zit.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Dat zei ik ook niet, ik zei dat de FvD door het referendum over de sleepwet/aftapwet nog verder kan groeien dan de gepeilde 6 tot 9 zetels, omdat het FvD de enige partij is in de rechts-conservatieve hoek die tegen de WIV2017 is (VVD, CDA en PVV zijn voor).

Over dat je Baudet enger vindt dan Wilders, ben ik met je eens. Wilders is gewoon lomp en tenzij hij volgende verkiezingen 35 of meer zetels haalt krijgt hij toch niets elkaar. Baudet daarentegen, weet zijn standpunten heel fatsoenlijk over te brengen en buiten referenda, Europese Unie, immigratie en integratie heeft hij allerlei aannemelijke en populaire standpunten (meer investeren in onderwijs, lagere belastingen voor de burger, lager eigen risico en zorgpremie, etc.), zodat het buiten die vier elementen een redelijke normale middenpartij is. Doordat zijn daadwerkelijke agenda voor de meesten verborgen blijft (i.t.t. Wilders die erg expliciet is), vind ik Baudet vele male enger dan Wilders.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Zó, er is dan toch een kabinet in de herfst van 2017 en geen nieuwe verkiezingen.. :?

OV is (wederom) toebedeeld aan de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu. (niet zijnde klimaat).

Als ik zo de taakverdeling bekijk, heeft de minister het knap 'rustig' met slechts vier bullets aan taken. :?: :wink:

https://www.kabinetsformatie2017.nl/doc ... -rutte-iii

(pdf downloaden, pagina 4 of 5.)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Het is nu het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Als ik zo de taakverdeling bekijk, heeft de minister het knap 'rustig' met slechts vier bullets aan taken. :?: :wink:
En zo komen we bij een heel nieuwe klassificatie: via het zgn. musketministerie (1 bullet) via het coltministerie naar het uziministerie. :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
MarkNL
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MarkNL »

Durashift schreef: Als ik zo de taakverdeling bekijk, heeft de minister het knap 'rustig' met slechts vier bullets aan taken. :?: :wink:

https://www.kabinetsformatie2017.nl/doc ... -rutte-iii

(pdf downloaden, pagina 4 of 5.)
Zaken als KNMI, ANV, PBL en Fietsbeleid, zijn nou niet echt bijster spannend natuurlijk ;).

De vier pakketten voor de minister zijn wel fors, alleen blijven zaken als scheepvaart, water en luchtvaart* vaak onderbelicht in de media. Het pakket Openbaar vervoer / spoor trekt op de een of andere manier veel meer de aandacht. Dat zie je terug in de media en ook het aantal kamervragen.

In het Kabinet Rutte II zag je dat ook. Minister Schultz werd een pretpakket verweten (toen het Fyradossier zijn hoogtepunt bereikte), maar zij had wel het enorme project van de Omgevingswet onder zich. Echter is dat vooral taaie materie die voor de gewone burger weinig interessant is en zodoende hoor je daar ook weinig over.

* Momenteel is dit wat meer in de belangstelling natuurlijk vanwege de uitbreiding van Lelystad.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Minister Schultz werd een pretpakket verweten (toen het Fyradossier zijn hoogtepunt bereikte), maar zij had wel het enorme project van de Omgevingswet onder zich. Echter is dat vooral taaie materie die voor de gewone burger weinig interessant is en zodoende hoor je daar ook weinig over
Heeft natuurlijk wel impact voor de burgers :wink:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

9 maanden na de verkiezingen is er een nieuwe leider geboren bij de SP: Lillian Marijnissen. Haar eerste speech vond ik nog niet heel overtuigend en deed mij meer aan Agnes Kant. Haar vader schijnt vroeger ook iets gedaan te hebben voor de SP.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Zoiets heet een dynastie. Daar moet je niet zo denigrerend over doen, want als Nederland aansluit achter een select rijtje landen waar ze ook zoeits hebben, dan zou je daar zomaar spijt van kunnen krijgen (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Ben wel ff klaar met de partij -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

WAT? Ben je afvallig geworden?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Officieel nog niet... Maar ik heb al een hele tijd mijn twijfels bij de koers van de partij, maar bij gebrek aan beter heb ik ze bij de laatste verkiezingen nog gesteund. Dat Emile Roemer vertrekt is een verstandige keuze, maar de keuze voor zijn opvolger kan ik zeker niet waarderen, al zag je dit al van ver aankomen. Ik overweeg nu om mijn lidmaatschap op te zeggen en bij de volgende verkiezingen blanco te stemmen...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Je bent volgensmij juist een typische SP'er die overal per definitie tegen is. Voordat ze uberhaupt de kans heeft gehad zich te bewijzen ben je er al klaar mee :N :neg:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Het is ook vooral de cultuur die er binnen de partij hangt. Het feit dat een aantal (ik dacht) fractiemedewerkers anoniem hun beklag in de media doen en wat vervolgens glashard wordt ontkend door de partijtop zegt natuurlijk ook wel wat.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Er is in de fractie een stemming gehouden over de nieuwe fractievoorzitter. Marijnissen won van Karabulut.

Ik zal niet snel op de SP stemmen maar dan vind ik Marijnissen toch een logischere keuze, zij heeft al ervaring met profileren. Van Karabulut heb ik nog nooit gehoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten