Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Volgens mij verzuimt KM46 elke keer zodat hij daarna altijd kan zeuren dat de mensen die hij niet gekozen heeft er een potje van maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Daarom gewoon altijd op een partij stemmen die waarschijnlijk niks gaat bereiken, dan heb je gestemd en dus al het recht om te kankeren dat het allemaal ellende is en niks wordt *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Jij stemt dus op Jesus Leeft? Dan weet je namelijk zeker dat zij hun grootste standpunt niet gaan bereiken. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik heb de stemwijzer voor Hoogheemraadschap Delfland ingevuld, wat een vragen...

Nouja, uitslag is PvdA 78%, CU-SGP 76% en AWP en Water Natuurlijk allebei 75%.

Ook heel bijzonder, bij elke partij haal ik meer dan 50% overeenkomst. Wat zijn dit voor verkiezingen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

In Alphen heeft de gemeente vanmorgen de borden voor de verkiezingsposters opgehangen (voorbedrukt :pos: ), en wat blijkt: bij de waterschappen kan ik stemmen op Trots. Je leest het goed, Trots als in Trots op Nederland, die recht-door-zee partij van Rita Verdonk. Wie wist dat zij nog bestonden, en ook wel degelijk proberen om politiek actief te zijn? :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Tram 2114 van de RET is beplakt met reclame voor de waterschapsverkiezingen, maar op het eerste gezicht lijkt er alleen een logo van HH S&K op te staan, niet van HH Delfland en Hollandse Delta.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik heb een enorme flap van de gemeente gekregen met de provinciale lijsten, de waterschapslijsten en de adressen van de stembureau's.

Speciaal voor mensen die op Zuid wonen is er een stembureau ingericht op Rotterdam Centraal, zodat ze daar ook voor het waterschap Hollandse Delta kunnen stemmen (Rotterdam Centraal valt in Schieland & Krimpenerwaard). Mensen uit Delfshaven zoeken het echter zelf maar uit...

Verder nog opvallend: de nummer 2 van de PVV heet Privé van achter. Ik dacht dat het nep was maar er blijken inderdaad circa 40 mensen Privé van achteren te heten in Nederland. En bij de PvdA zijn in plaats van de kernen waar de kandidaten wonen de gemeentenamen gebruikt. Ik zie het ook bij de SP en GroenLinks, maar daar valt het een stuk minder op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: Speciaal voor mensen die op Zuid wonen is er een stembureau ingericht op Rotterdam Centraal, zodat ze daar ook voor het waterschap Hollandse Delta kunnen stemmen (Rotterdam Centraal valt in Schieland & Krimpenerwaard).
Hoe weet je dat? Op https://rotterdam.geostart.nl/verkiezingen zie ik het in elk geval niet staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Mocht je het komende uurtje niets te doen hebben, over een kwartiertje komen het SCP en het CPB met de doorrekeningen van de klimaatplannen. De cijfers die daarin gepubliceerd worden zullen sturend worden voor de laatste week van de verkiezingscampagne. Nederland 1 zendt de bijbehorende persconferentie live uit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Heeft dat veel met de Provinciale Staten en/of waterschappen te maken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Sowieso met Provinciale Staten omdat daarmee indirect de Eerste Kamer wordt gekozen. En dat maakt nogal wat uit qua landelijk beleid...
En het klimaatakkoord heeft uiteraard ook invloed op wat de provincies en waterschappen moeten doen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Dat dus. Mijn provincie is thuis voor 20% van de Nederlanders, 2 van de 5 kolencentrales, en natuurlijk de provincie van de haven van Rotterdam. Grote verschuivingen in energie en transport hebben veel invloed in het beleid van de provincie, en dus is het van belang voor de Statenverkiezingen van volgende week.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

De immer lachende leugenaar houdt het volk weer eens een wortel voor:
https://nos.nl/artikel/2275799-rutte-mi ... ijven.html
Dit gaat Jan-met-de-pet dus weer een behoorlijke duit extra kosten. :twisted:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Hoe bedoel je? Het gaat hier niet om regeringsbeleid, maar om een onafhankelijke uitwerking van de eerdere plannen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Ik bedoel wat de kop van het artikel roept "Rutte: minder energiebelasting voor burgers".
Ter referentie een kort lijstje van eerdere beloftes, die door deze goedlachse vader des vaderlands door de jaren heen zijn verkondigd:
https://opiniez.com/2017/03/05/50-reden ... ndennoort/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

1. Mark Rutte doet beloften die hij niet nakomt. De beruchte 1000 euro voor werkend Nederland.
Gaan we weer. https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/a ... -van-rutte

Half Nederland lijkt te denken dat ze 1000 euro op hun rekening zouden krijgen met "groetjes Mark" eronder ofzo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Opiniez.com is geen betrouwbare nieuwsbron, maar een opiniesite.

Zo organiseerde de schrijver van dit artikel een discussiecongres (De Nederlandse Leeuw) over migratie waar heel toevallig wel heel veel rechtse sprekers aanwezig waren, dus hoezo discussie? En voor dat congres zijn vermoedelijk 700 kaartjes weggegeven aan het Forum voor Democratie. De kans lijkt dan ook klein dat het een objectieve lijst is.

Ik heb ook niet het hele artikel gelezen, maar deze reden vind ik al opmerkelijk:
13. Op social media wordt Rutte het meeste uitgemaakt voor leugenaar.
Zoals het spreekwoord luidt: hoge bomen vangen veel wind...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:
1. Mark Rutte doet beloften die hij niet nakomt. De beruchte 1000 euro voor werkend Nederland.
Gaan we weer. https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/a ... -van-rutte

Half Nederland lijkt te denken dat ze 1000 euro op hun rekening zouden krijgen met "groetjes Mark" eronder ofzo.
Heb jij dat niet gekregen dan? :o
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Ik krijg elke maand 99 euro van ome Mark op mijn rekening hoor. Gratis en voor niks. :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

€ 945,- per maand!! *O* *O*
Chrysa schreef:Ik krijg elke maand 99 euro van ome Mark op mijn rekening hoor. Gratis en voor niks. :Y
Moet jij dat straks niet gewoon terugbetalen??
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 13 mar 2019, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Chrysa schreef:Ik krijg elke maand 99 euro van ome Mark op mijn rekening hoor. Gratis en voor niks. :Y
Aanvullende beurs en een pa met een BMW? Ik denk dat ik maar eens het DUO moet gaan bellen... :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Zorgtoeslag jong! *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:
Chrysa schreef:Ik krijg elke maand 99 euro van ome Mark op mijn rekening hoor. Gratis en voor niks. :Y
Aanvullende beurs en een pa met een BMW? Ik denk dat ik maar eens het DUO moet gaan bellen... :mrgreen:
Kan ook een BMW uit 2003 ofzo zijn hé?! :P
🍉
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Ik wilde zeggen dat ie nog vrij nieuw is, maar 2010 is toch alweer een tijdje terug. :@
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Ja meid, het gaat rap. En dat word alleen maar erger met de jaren, neem dat maar aan van deze 35-jarige opa. :cry:
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten