Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Zijn verkiezingsprogramma's duidelijk? Op basis daarvan worden wij ook geacht een keuze te kunnen maken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Natuurlijk: We krijgen alles! Easypeasy toch! :mrgreen:
Ronaldussen schreef:Tante Syl kan mijn mannelijke achterkant kussen :')
RASSIES! :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik begin het op alles wat je niet zint “RASSIES!!!” roepen een beetje zat te worden. :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Iets beter opletten schat...
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Aking is een goede afspiegeling van de maatschappij. Bij alles wat je niet zint de rasimekaart trekken. Want dat is wel de huidige maatschappij waar wij in leven.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Jouw gescheld met kanker staat mij ook niet aan, Aking. Ik heb zojuist weer een bericht gemeld bij de moderators, omdat je weer per se die zware ziekte moest gebruiken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Mijn moeder is er aan overleden, ik weet dus prima waar ik het over heb. Overigens heb ik in négen jaar, maar liefst zés hele keren het woord kanker gebezigd alhier :roll:
Daarnaast is kankeren een gewoon Nederlands woord.

Maar dit heeft weinig meer met politiek te maken kinders (A)
dylanwild94 schreef:Aking is een goede afspiegeling van de maatschappij. Bij alles wat je niet zint de rasimekaart trekken. Want dat is wel de huidige maatschappij waar wij in leven.
Kijk, iemand die al iets beter oplet *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Daar heb je al eerder op gehamerd, dus dat weet ik, maar je kan op zijn minst je taalgebruik aanpassen als er om gevraagd wordt. Het forum moet ook nog een beetje netjes blijven. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Je kunt ook een iets dikkere huid kweken...

Want om maar weer terug te komen op de politiek, dat is een van de problemen momenteel, iedereen en z'n moeder is tegenwoordig wel ergens door gepikeerd/aangevallen of wat dan ook.

Laat het lekker gaan, en leef je eigen leven. Of je nou zwart, groen, blauw, homo, lesbo, turk, moslim, man, vrouw, iets daar tussenin, helicopter, duitser of arrivabas bent :Y
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

En ik ben Dylan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Oh, voor jou gelden iets andere regels dan :Y
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Kan men zich is een beetje fatsoenlijk gaan gedragen hier. Dat soort ziektes gebruiken is in deze context niet op zijn plaats. Voor sommige mensen ligt het gebruik ervan nogal gevoelig.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Aking schreef:Jiedereen en z'n moeder is tegenwoordig wel ergens door gepikeerd/aangevallen of wat dan ook.
regenmaker schreef:Voor sommige mensen ligt het gebruik ervan nogal gevoelig.
In ieder geval dank voor het bevestigen van mijn punt, zal ik dan maar zeggen... :')
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mdk »

Het woord kanker als scheldwoord gebruiken ligt bij sommige mensen inderdaad nogal gevoelig. Het is sowieso bijzonder dat wij Nederlanders er mee schelden, want in geen enkel andere taal schelden ze actief met ziekten, laat staan met deze.
Persoonlijk ben ik er ook niet vies van, maar ik let wel altijd op met wie ik ben, als ik weet dat iemand het er niet zo op heeft, of ik ben er niet zeker van laat ik het lekker achterwege. Gezien dit een openbaar forum is, en mensen zich (redelijk terecht) oncomfortabel kunnen voelen bij het gebruik van kanker als scheldwoord, ookal is het maar 1x per 1 jaar en 4 maanden, is het nogsteeds wel zo netjes om dit gewoon niet te doen Aking.

Goed, moraalriddergedrag aan de kant geschoven, we kunnen weer gaan zeiken op de polertiek *O* , en nee, meer (open) opties maakt een referendum absoluut niet beter/duidelijker.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ik ben zelf erg tegen schelden met kanker (en vloeken), maar in dit geval schold Aking niet, maar maakte hij een vergelijking, namelijk dat het slecht gaat. Hij had er ook voor kunnen kiezen om de woorden "gallemiezen", "mallemoer" of "filistijnen" of een ziekte beginnend met een t te gebruiken.

Over het referendum: ik ben er zelf een voorstander van, maar ik heb het idee dat er ook veel mensen zijn die geen idee hebben waarvoor ze stemmen of wat de impact van hun keuze is.
Daarom lijkt het me een goed idee dat er een soort toets komt en dat alleen de keuze van degenen die de toets halen, wordt meegeteld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Ja. laten we overal een toets voor verzinnen. Weten we zeker dat binnen de kortste keren niemand meer iets met de politiek te maken wil hebben :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Iets zegt me wel dat we het allemaal eens zijn dat jan met de pet meer betrokken moet worden bij politieke besluiten. En dat het afschaffen van het recht om je mening te kunnen uiten over die besluiten afgeschaft wordt nou niet heel bevorderlijk is voor een democratie waarin het volk het eigenlijk het meest voor het zeggen zou moeten hebben.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Als je inspraak wil in politieke besluiten is de meest simpele oplossing dat je lid kan worden van een politieke partij, zodat je inspraak hebt in de keuzes die ze maken. Krijg je vaak ook nog een fancy tijdschrift bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

dylanwild94 schreef:Iets zegt me wel dat we het allemaal eens zijn dat jan met de pet meer betrokken moet worden bij politieke besluiten.
Nou nee.
dylanwild94 schreef:En dat het afschaffen van het recht om je mening te kunnen uiten over die besluiten afgeschaft wordt nou niet heel bevorderlijk is voor een democratie waarin het volk het eigenlijk het meest voor het zeggen zou moeten hebben.
Nou nee. Het recht op vrijheid van meningsuiting staat niet op de nominatie om afgeschaft te worden, hoewel je dat bijna zou gaan denken door het voortdurende getoeter van sommigen daarover. En referenda met een opkomst lager dan die van de kamerverkiezingen over onderwerpen waar je geen heldere ja/nee-vraag over kan stellen vind ik ook bepaald niet bevorderlijk voor 'de democratie'. Laat het volk eerst maar eens gewoon het stembiljet voor Tweede Kamer der Staten Generaal inkleuren, want dat is ondanks alle democratische bevlogenheid kennelijk nu al teveel moeite.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Een referendum kan prima dienen om de burger te raadplegen of om als ''noodrem' te dienen. Maar een simpele ''ja' of ''nee' is inderdaad lastig. Als je dat uit gaa tbreiden maak je dat ook weer lastig, omdat je dan wellicht geen eenduidige uitslag krijgt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Naar aanleiding van een politieke discussie gisteren heb ik even uitgezocht hoe de aankomende verkiezingen gaan bij mij thuis.

Ik krijg dus drie stempassen en theoretisch kan ik met elke stempas een ander stembureau bezoeken. Maar met de stempas voor de bestuurscommissie kan ik alleen in mijn eigen deelgemeente terecht. Gelukkig voor mij een vrije dag, dus ik kan er nog een leuke excursie van maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Die verkiezingen zijn toch in maart?
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door chemie »

26ste van maart zeg ik zo uit m'n hoofd
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

21 maart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Sorry Halbe, het had zo mooi kunnen worden. :X
Wie gaat er nu morgen naar Moskou?
Ze zullen toch wel hebben afgezegd?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten