Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Tante Sidonia zit bij mij om de hoek. Echt een volkscafé in een blokje dat (denk ik) snel is gebouwd na het bombardement van 1943. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Volgende week ben ik wel in Rotterdam, maar niet in de buurt van het Marconiplein :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het verkiezingsbord is eindelijk voor mijn huis geplaatst!

Met twintig partijen voor de gemeenteraad en elf partijen voor de gebiedscommissie en dan ook nog een referendum valt er voor mij heel veel te kiezen!

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Als ik jou was zou ik maar gaan klagen bij de gemeente omdat er maar negen partijen op staan. Of staan er ook nog negen andere partijen op de achterzijde?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik tel er elf. En dit is de kant van de gebiedscommissieverkiezingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

oeps ... fout geteld :oops: .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Waar ga je op stemmen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Op een partij van het Links Verbond (PvdA, SP, GL en NIDA) dat is gesloten om Leefbaar Rotterdam uit het bestuur te kunnen houden. Ik heb het helemaal gehad met Eerdmans en zijn Kendoe. En alhoewel D66 zegt Leefbaar uit te sluiten vanwege Baudet, vertrouw ik het toch niet.

Van het verbond staat GroenLinks iets dichter bij mij dan de PvdA, maar ik zie ook erg veel overeenkomsten met het programma van NIDA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Volgens De Kieswijzer heb ik de meeste raakvlakken met 50+.
Omdat ik uit principe de komende 24 jaar niet op die partij stem, ga ik voor nummer 2 PvdA of nummer 3 GroenLinks.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Jammergenoeg heeft Amersfoort alleen een StemWijzer en geen Kieskompas dit jaar, maakt het niet echt makkelijker tot een keuze te komen. Ook dit jaar weer (is me al vaker opgevallen) zijn er namelijk weer partijen die eigenlijk allebei hetzelfde vinden over een stelling (in de toelichting) terwijl de ene zegt het eens te zijn en de andere zegt het oneens te zijn.
Is wat lastig vergelijken op die manier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Ik krijg het CDA. :@

Moet zeggen dat het bij mijn gemeente vooral over non-issues gaat zoals de aanleg van een fietspad wat er al ligt, drinken bij de kapper en het behouden van een buurtbus waar ze zelf niet eens aan meebetalen. :')
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Gemeentelijke herindeling hier, dus ik hoef vooralsnog alleen wat te vinden van de sleepwet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

JWM schreef:Waar ga je op stemmen?
Waar ga jij op stemmen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Ook dit jaar weer (is me al vaker opgevallen) zijn er namelijk weer partijen die eigenlijk allebei hetzelfde vinden over een stelling (in de toelichting) terwijl de ene zegt het eens te zijn en de andere zegt het oneens te zijn.
Dat viel mij bij enkele stellingen ook op. Daarom las ik meestal ook de motivatie van de partijen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Mja, ik dus ook maar dat maakt het knap lastig te ontdekken waar je nu echt het meest mee overeen komt. Treffend voorbeeld: terwijl er nogal wat soortgelijke vragen in de stemwijzer op AD.nl en die op stemwijzer.nl zitten voor Amersfoort, kwamen twee lokale partijen er bij de Stemwijzer precies omgekeerd uit t.o.v. op AD.nl. Tja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door chemie »

Om het maar niet te hebben over vragen waar het woord "Geen" in wordt gebruikt....

Ik kom uit bij GroenLinks, zoals wel vaker :')
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Even een stukje landelijke politiek wat eigenlijk al geweest is: het regeerakkoord.

Ik kwam een interessant (vind ik) artikel van Bas Jacobs tegen toen ik ff zocht naar het goede begrip van kasschuiven

Welnu, ook onze MP heeft (met zijn team) een mooi (?) staaltje kasschuiven toegepast m.b.t. de 2 belastingschijven die eraan komen..
de Correspondent schreef:(..)
Bij de doorrekening van het regeerakkoord door het Centraal Planbureau (CPB) vielen me drie dingen op:

Hoe kan het dat door de belastingplannen van Rutte III de structurele werkgelegenheid met nul (!) toeneemt, terwijl er 6,4 miljard euro aan lastenverlichting wordt gegeven?

Hoe kan het dat de houdbaarheid van de overheidsfinanciën op lange termijn verbetert door het beleid ná 2021, terwijl er toch betrekkelijk weinig wordt hervormd onder Rutte III?

En – nog het vreemdst van allemaal – hoe kan het dat Rutte III belastingmaatregelen neemt die de inkomensongelijkheid structureel doen afnemen? Gaat een centrumrechtse regering nu werkelijk nivelleren?

(..)

Nu de goocheltruc van Rutte III in de CPB-doorrekening: de lagere belastingtarieven ná 2021 worden al tijdens de komende regeerperiode geheel ingevoerd. Dus vanaf 2019 gaan de tarieven omlaag door de twee nieuwe belastingschijven van 37 en 49,5 procent in te voeren. In het regeerakkoord worden de lage tarieven van het basispad daarom al in 2021 bereikt en niet pas in 2042.(...)

Bron:
https://decorrespondent.nl/7513/opeens- ... 9-17927578
Het is droge kost. Misschien al wel ooit eens door iemand gelezen, dat kan natuurlijk.
Voor mij was het nieuw. Stuitend eigenlijk hoe de burger toch 'misleid' wordt met beleid dat, op de lange termijn, financieel dus maar weinig opschiet (ten positieve) ten opzichte van het nu.. :evil: :N :(
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

VVD Helmond, de enige liberale partij, die zich inzet voor een veilige en bereikbare stad, inclusief aanpak van de A67 en N279.
Op OV gebied heeft geen enkele partij echte ambities, hooguit een extra stoptrein in het weekend, langere treinen of Bravoflex met regulier tarief.
Chrysa schreef:Ik krijg het CDA. :@

Moet zeggen dat het bij mijn gemeente vooral over non-issues gaat zoals de aanleg van een fietspad wat er al ligt, drinken bij de kapper en het behouden van een buurtbus waar ze zelf niet eens aan meebetalen. :')
Moet ook eerlijk toegeven dat veel Helmondse issues mij weinig uitmaken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Is het in andere gemeentes ook zo’n bende aan het worden met sandwichborden aan praktisch elke paal?

Afbeelding

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

@Mr-W in die zin dat de gemeente Helmond ook niets meer kan dan Lobby'en en meewerken aan plannen. Als de rest niet wilt ben je als VVD Helmond vrij kansloos in het verhaal.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Is het in andere gemeentes ook zo’n bende aan het worden met sandwichborden aan praktisch elke paal?
Ja ... in Nieuwerkerk aan den IJssel (gemeente Zuidplas) is het (helaas) niet anders :? .
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mdk »

Ik heb ze in Apeldoorn überhaupt nog niet gezien, hier is t beperkt gebleven tot de grote billboards met alle partijen er op, ideaal.

Voor iedereen die een stemwijzer invult, stellingen die je niet interesseren kun je ook gewoon niet beantwoorden, dan tellen ze ook niet mee voor je eindresultaat.

Ik kom overigens op Groenlinks uit, maar ik heb dan ook de helft van de vragen geskipt.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

In Dordrecht staan op drukke plekken (vooral bij snelwegopritten) de billboards met de propaganda. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Alphen aan den Rijn heeft geen sandwich-borden en sinds enkele jaren ook alleen voorbedrukte poster-borden. Dat staat gelukkig erg opgeruimd. Ook ik kom op GroenLinks uit, maar zij hebben een andere mening dan ik over de discussie rond het volbouwen van een stuk polder om iets aan de gruwelijke huizennood te doen. Laat dat nou net mijn belangrijkste ding zijn in de gemeente... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

Jef400 schreef:@Mr-W in die zin dat de gemeente Helmond ook niets meer kan dan Lobby'en en meewerken aan plannen. Als de rest niet wilt ben je als VVD Helmond vrij kansloos in het verhaal.
De linkse partijen willen vooral de uitbreiding van de N279 niet.
OV voorstellen komen juist wel uit die hoek, (PVDA en D66) maar ze overtuigen me niet, dan vind ik smart mobility stimuleren wat de VVD voorsteld toch beter.

@sandwichborden maar een enkele, wel in Tilburg en Eindhoven veel gezien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten