Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

De N279 richting Veghel bedoel je? Ja, nou ben ik niet heel bekend in die hoek. Maar is de N279 een bottleneck?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

De op Wegenwiki vermelde intensiteiten (thv Helmond, Veghel en 's-Hertogenbosch) zijn tamelijk hoog voor een weg met één rijstrook per richting. De A67 verdient wat mij betreft ook zijn aanpak door de grote hoeveelheid vrachtverkeer, omdat de weg tussen twee rijksgrenzen verloopt, en dus een ideale route is richting Duitsland vanuit Noord-België.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

Precies jouw reactie wilde ik gaan typen :pos:

Terug naar het nieuws:
Oude tweet NIDA zet samenwerking met linkse partijen in R'dam onder druk.
De SP, PvdA en GroenLinks vormen samen met NIDA een links verbond in Rotterdam. Die samenwerking is vanavond onder druk komen te staan door een tweet van NIDA uit 2014. Daarin wordt de vergelijking gemaakt tussen Israël en IS.
https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/goog ... -druk.html
Ik raad de overige linkse partijen aan om NIDA uit het links verbond te zetten, zeker ook omdat ze zich niet distantiëren van deze uitspraak.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Mwa, volgens mij is er weinig fout aan wat ze hebben gepost. Dat het politiek niet zo heel lekker ligt in Nederland, tja.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik zie het probleem ook niet, er valt ook genoeg van het politieke beleid van Israël af te keuren maar de mensen die normaal zo schreeuwen voor VvMU zijn nu ook de eerste die schreeuwen dat dit echt niet kan. Tja.

Helaas is het links verbond nu gesneuveld, waardoor een partij die aan verwerpelijke poliserende identiteitspolitiek doet nu weer vier jaar lang de macht in handen lijkt te krijgen in onze prachtige stad.

Vorig jaar hield het college een “gesprek met de stad” waarbij de van de burger wilde horen waf ze van de stad vonden. Daar kwam vaak uit dat veel Rotterdammers vinden dat de culturele diversiteit (170+ nationaliteiten in een stad) erbij hoorde. Toen dat duidelijk werd is de uitkomst van het gesprek zoveel mogelijk onder tafel geveegd, want past niet in het straatje van leefbaar. Hopeloos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Als dat waar is dan draagt leefbaar enorm bij aan de polarisatie in Nederland. Belachelijk. Waarom kan men elkaar niet gewoon accepteren...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Omdat Rotterdam nu een bevolking heeft die voor 49% bestaat uit inwoners met een migratie-achtergrond. Sommige mensen krijgen een woede-uitbarsting als ze ontdekken dat ze niet meer de meerderheid zijn, en dat moment is in Rotterdam heel dicht bij.

Zie ook: https://www.uu.nl/agenda/promotie-autoc ... inderheden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Ach ja, de boze witte man. 'tis Me allemaal wat. 8-)
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Nouja, volgens mij staat de PVV in Rotterdam op drie zetels met een programma dat op een A5’je past, geen enkele vorm van campagne behalve een lijsttrekker die wat Twittert en een poster van Wilders op de gemeentelijke borden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Mwa, volgens mij is er weinig fout aan wat ze hebben gepost. Dat het politiek niet zo heel lekker ligt in Nederland, tja.
De staat Israël is niet heilig, maar Islamitische Staat in 2014 zorgde IS ervoor dat ongeveer 1 miljoen Irakezen op de vlucht waren voor geweld.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Een veelvoud aan Palestijnen wordt onderdrukt door de Israëli, je punt?
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

Mijn punt is dat islamitische staat extreem geweldadiger is dan de staat Israël. Daarnaast zijn antisemitisme, de sharia boven de grondwet stellen en de banden met de moslimbroederschap zwaarwegende punten om niet met NIDA te willen samen werken.
Laatst gewijzigd door Mr-W op ma 12 mar 2018, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef:Als dat waar is dan draagt leefbaar enorm bij aan de polarisatie in Nederland. Belachelijk. Waarom kan men elkaar niet gewoon accepteren...
Omdat Leefbaar Rotterdam een falende multiculturele samenleving nodig heeft om electoraal groot te blijven, dat is helaas de keerzijde van politiek.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik weet niet waar jij je informatie over NIDA haalt, maar echt juist is het niet :')

Misschien moet je eens hun programma lezen: https://rotterdam.nida.nl/pdf/nida-rott ... gramma.pdf (PDF)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Mr-W schreef:Mijn punt is dat islamitische staat extreem veel geweldiger .... .
En vooral ook gewelddadiger
.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

De Rotterdamse VVD wil een nieuwe metrolijn en heeft die ook maar vast ingetekend op de metrokaart :D :
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Dan denk je alles te hebben gehad, zegt de VVD ineens voorstander te zijn van een metrolijn. :shock:

Overigens doen ze er denk ik wel verstandig aan om die metro door te trekken naar Schiedam Centrum, daardoor wordt de verbinding richting Den Haag toch wel een stuk aantrekkelijker lijkt mij.
🍉
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door katvis »

Dat wordt zowat onmogelijk om te doen. Werd al eerder onderzocht. Zelf zie ik liever lijn A worden aangesloten om Capelsebrug - Schiedam te ontlasten en de frequentie te kunnen verhogen.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Dan denk je alles te hebben gehad, zegt de VVD ineens voorstander te zijn van een metrolijn. :shock:
Je hebt nog niet alles gehad! Het nieuwste campagnefilmpje van de VVD Rotterdam: https://www.ad.nl/rotterdam/vvd-lijsttr ... ~a208b9ab/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

De VVD trekt wel de aandacht dan, in Amersfoort zijn ze betrokken in een behoorlijke verkiezingsrel: https://www.ad.nl/amersfoort/d66-woeden ... ~a1a2c175/

En dit is ook wel een leuke :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door SLToilet »

Mr-W schreef: De linkse partijen willen vooral de uitbreiding van de N279 niet.
OV voorstellen komen juist wel uit die hoek, (PVDA en D66) maar ze overtuigen me niet, dan vind ik smart mobility stimuleren wat de VVD voorsteld toch beter.

@sandwichborden maar een enkele, wel in Tilburg en Eindhoven veel gezien.
Ik zie ze idd nogal in mijn eigen Tilburg. Vooral VVD had er veel geplaatst maar die zijn voor een groot deel weer opgeruimd. Her en der kom je Çelik van de PvdA, D66 en Hans Smolders* nog tegen op die borden.

*Hans Smolders was de taxichauffeur van Pim Fortuyn, het moge duidelijk zijn waar hij voor staat. Gecombineerd met een fobie voor de huidige stedelijke problematiek voor wonen en vooral fobisch voor de juiste remedie tegen die problemen. Een dorpeling in de stad :')

En op dat laatste wijkt Frans van Aarle (Lokaal Tilburg) trouwens ook niet af.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Ik ben vooral veel kapotte borden van de VVD en Lijst Tilburg tegen gekomen de afgelopen weken. Alsof er iemand een hekel heeft aan die partijen. :o
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daantje »

Bordenoorlog Rotterdam: 'Best leuk, verkiezingen worden zichtbaar' - http://nos.nl/l/2222638
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Ik ben vooral veel kapotte borden van de VVD en Lijst Tilburg tegen gekomen de afgelopen weken. Alsof er iemand een hekel heeft aan die partijen. :o
Duidelijk iemand die geen rechts college wil in Tilburg :wink:
Lijst Smolders Tilburg is zoals eerder beschreven een (centrum)rechtse partij.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

In Feijenoord is de gebiedscommissie vanaf de komende verkiezingen opgedeeld in wijkraden. Alleen zijn er in mijn wijk precies 5 kandidaten voor de 5 beschikbare plekken, dus gaat de stemming niet door (en dat staat zelfs al op het stembiljet). :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten