Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Z2N schreef:Ik heb ook helemaal niets tegen mensen die religieus willen zijn
Dat lieg je.
Z2N schreef:...maar onderwijs en religie horen niet te mengen. Op school moet je feiten leren, rekenen en taallessen. Religie is een vrijetijdsding, daar hebben we de 138 uur per week voor waarin kinderen geen schoolplicht hebben. (A)
:Y Zo is dat inderdaad. In Frankrijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

trolly schreef: Dat lieg je.
Dat mag je onderbouwen met feiten, lieve schat. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Alsjeblieft:
Z2N schreef:religekkies
Z2N schreef:een spreukje
...en zo nog een paar. Prima hoor, vrij land en zo, maar het geeft niet de indruk dat je een groot voorstander van godsdienst en/of godsdienstigen bent.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Daar zie je iets verkeerd. Ik geef eenieder het recht om in zijn vrije tijd en naar vrije wil te doen aan religie. Maar religie opleggen aan kinderen, die te jong zijn om er zelf voor te kiezen, vind ik niet kunnen. Ikzelf zie het als een sprookje, maar als je in staat bent om daar hoop en stabiliteit uit te halen voor jezelf, prima. Dat overdragen op kinderen in door mijn belastingcenten betaald onderwijs is echter niet naar mijn voorkeur.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Da's allemaal mooi en prachtig, maar toch wel iets héél anders dan
Z2N schreef:Ik heb ook helemaal niets tegen mensen die religieus willen zijn
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Een school die het vrouwen verbiedt om broeken te dragen op basis van een boek is toch echt wat meer aan het doen dan simpele 'kledingvoorschriften' aan het opleggen, dat je meisjes verbiedt een broek aan te trekken gaat er bij mij gewoon echt niet in. Dan kan je mij principeel noemen, maar ik noem eenieder die dat goedkeurt niet-Nederlands. Iemand anders behandelen op basis van gender hoort gewoon niet in Nederland, en buiten het onderwijs hoort dat ook tot de grondwaarden van dit land.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Z2N schreef: maar ik noem eenieder die dat goedkeurt niet-Nederlands.
Vind ik wel dapper van je. Maar goed- of afkeuren is iets anders dan bij wet verbieden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Z2N schreef:(..) Dat overdragen op kinderen in door mijn belastingcenten betaald onderwijs is echter niet naar mijn voorkeur.
Joh, doe nou niet zo hoogdravend.. Jij studeert ook nog.. dus op kosten van de NL belastingbetaler omdat jij het onderwijs hier beter vind. (en dus ook het systeem, want zonder een systeem ook geen onderwijs, lijkt mij). .. en over een paar jaar zeker naar Frankrijk verhuizen om daar de in NL betaalde kennis te gelde gaan maken??

Ik ben het ook niet met je eens dat kledingvoorschriften voor man/vrouw discriminerend is. Het zijn voorschriften om een gemeenschap van mensen op een bepaalde locatie herkenbaar te maken (uniform) OF aanstootgevende uitwassen te voorkomen en ervoor te zorgen dat er een representatieve omgeving is waarin gewerkt of gestudeerd kan worden..

Denk je eens in, hoe het voor een docent zal zijn om tegen 30 / 40 hoofden met een baseballcap aan te moeten kijken?? Dat is geen werken.
Z2N schreef: (..)
Iemand anders behandelen op basis van gender hoort gewoon niet in Nederland (..)
Uh.. schrijf dat niet te stellig. Bijvoorbeeld in de medische hoek komt men meer en meer tot inzicht dat fysische verschillen tussen man en vrouw bij een gelijkwaardige aandoening toch een gender afhankelijke behandeling vragen. Bijvoorbeeld met hartziekten.
Laatst gewijzigd door Durashift op za 07 sep 2019, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Je maakt een denkfout. Kledingregels op een school kunnen goed zijn, maar je maakt geen aparte kledingregels voor mannen en voor vrouwen.

En Whataboutism-argumenten halen je punt onderuit, dus probeer het opnieuw, zou ik zeggen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Tegen wie heb je het nu?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Je gebruikt mijn afkomst en mijn studentenschap als argument om meisjes te verbieden om broeken te dragen omdat de schooldirecteur bepaalde religieuze ideeën heeft. Dat is een Whataboutism, een tu quoque-drogredenering, en maakt je argument ongeldig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Aha, je hebt het dus tegen mij. :wink:

Ik vind het knap dat jij in mijn reactie leest dat ik jouw afkomst en studentschap als een argument gebruik om meisjes te verbieden lange broeken te dragen. :roll:

Ik benoem slechts enkele feitelijkheden, waar ik iets van vind.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Maar noemt geen enkele reden waarom het wél goed is dat vrouwen geen broeken zouden mogen dragen op school. Waar is je argument dan wel goed voor? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Z2N schreef:Maar noemt geen enkele reden waarom het wél goed is dat vrouwen geen broeken zouden mogen dragen op school. Waar is je argument dan wel goed voor? (A)
Moet dat dan?

Bestaat jouw leven dan alleen maar uit argumenten ofzo?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

PHS schreef:Wat is het probleem nou precies, dat er voor jongens en meisjes andere kledingvoorschriften gelden, of dat gereformeerde meisjes geen broek mogen dragen, of beide?
Beiden. Kledingvoorschriften in zichzelf zijn prima, maar je kan geen andere regels opstellen voor mannen of vrouwen op plekken waar mensen verplicht zijn om naartoe te gaan. En als je al kledingregels hebt, dan niet op basis van religie.

En je hoeft mij niet uit te leggen wat de wet is in Nederland. Maar het argument " ik vermoed niet dat dat ooit gaat komen, omdat we dan een volksopstand krijgen vanuit de Biblebelt. Het is beter om die met rust te laten" gaat er bij mij simpelweg niet in. Dat je mij dan van mijn Nederlanderschap wilt ontnemen is nog wel veel erger, Nederlanders mogen het namelijk zeggen als zij het ergens niet mee eens zijn. Daar krijg je namelijk vooruitgang mee.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Ja, kinderen zijn vanaf en tot een bepaalde leeftijd verplicht om naar school te gaan. Echter, er is wél keuze (in theorie) naar welke school.
Indien ouders voor de kinderen beslissen (of als het een ongeschreven regel is) dat er naar een school gegaan wordt waar gender gebaseerde kledingvoorschriften gelden, dan is dat een gevolg van de keuze naar mijn mening.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Als ik het ergens niet mee eens ben geef ik niet op, dus als Nederland niet bevalt ga ik niet met een documentje naar het gemeentehuis om mijn Nederlanderschap op te laten heffen. Dat Nederland niet perfect is geef ik toe, maar er zijn veel mensen die aangeven aan dat er dingen niet kloppen in Nederland. Ik heb van huis uit geleerd om die dingen dan niet onder stoelen of banken te steken, maar het te zeggen als ik het ergens niet mee eens ben. Dat ik daar dan mee op wat teentjes trap is jammer, maar zolang er geen inhoudelijke argumenten gegeven worden doet dat niet af aan mijn ideeën.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Je mag het best zeggen / schrijven.. en op teentjes trappen.. Het gaat mij meer om de manier waarop.. de arrogantie spat er, in mijn ogen, wat te veel vanaf, eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Z2N schreef:Als ik het ergens niet mee eens ben geef ik niet op, dus als Nederland niet bevalt ga ik niet met een documentje naar het gemeentehuis om mijn Nederlanderschap op te laten heffen. Dat Nederland niet perfect is geef ik toe, maar er zijn veel mensen die aangeven aan dat er dingen niet kloppen in Nederland. Ik heb van huis uit geleerd om die dingen dan niet onder stoelen of banken te steken, maar het te zeggen als ik het ergens niet mee eens ben. Dat ik daar dan mee op wat teentjes trap is jammer, maar zolang er geen inhoudelijke argumenten gegeven worden doet dat niet af aan mijn ideeën.
Integendeel. Overigens, zelfs als er argumenten zouden zijn gegeven (en die meen ik toch ook echt langs te hebben horen komen) zou dat vermoedelijk niets afdoen aan je ideeën. Dat je kritiek op Nederland hebt lijkt me niet meer dan terecht, en als dat niet zou kunnen ruil ik het Nederlanderschap ook graag in voor een ander intolerant land (mits warm).

De Echte Nederlander herken je aan zijn gezeik. De enige doodzonde die je daarbij begaat is uiteraard zeggen dat het elders beter is. En dan niet in het algemeen (het buitenland) maar één specifiek land. Dat kan natuurlijk niet, want hoezeer wij allemaal ook mogen afgeven op dit pleurislandje — het is natuurlijk wel de allerbeste plek op aarde.

En eigenlijk vind ik je wat drammerige toon ook juist wel aardig, hoewel me bij het lezen ervan voortdurend allerlei spreuken waarin kamelen, stenen en naalden in gedachte komen. Daar zal jij vast geen last van hebben, want die staan in een boek dat jij niet leest :wink:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ik lees nauwelijks fictie, maar mocht ik de tijd vinden zal ik het eens overwegen voor je. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Je maakt een denkfout. Kledingregels op een school kunnen goed zijn, maar je maakt geen aparte kledingregels voor mannen en voor vrouwen.

En Whataboutism-argumenten halen je punt onderuit, dus probeer het opnieuw, zou ik zeggen.
Mannen en vrouwen hebben (in het algemeen) een ander gevormd lichaam en gedeeltelijk andere erogene zones. Aparte kledingregels voor mannen en vrouwen onder de noemer 'discriminatie' laten vallen vind ik wel erg misplaatst eerlijk gezegd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Eerlijk gezegd vond (en vind) ik de bijbellessen op mijn Prot. Chr. Basisschool nuttig. De teksten in de bijbel geven inzicht in hoe onze maatschappij is ingericht en waarom wij bepaalde rituelen blijven vieren, al dan niet met een modern sausje (de meubelboulevard wordt niet genoemd in het stuk over de uitstorting van de heilige geest...). Er staat overigens ook dingen in de bijbel waar ik het volkomen mee oneens bent.

Overigens zijn de Islam, het Jodendom en het Hindoeïsme ook behandeld op de basisschool. Het Boeddhisme niet, omdat de leraar in groep 8 het niet als geloof zag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten