Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Je bent weer een typische Hollander. Klagen dat het allemaal niet goed is maar meedoen aan een protestactie is weer teveel moeite. Dus eigenlijk is het allemaal wel goed. Mooi, weer een tevreden Nederlander :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Misschien kun je die behoefte creëeren? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Nieuws uit de Tweede Kamer: Fractievoorzitter Buma van het CDA verlaat het parlement om burgemeester in Leeuwarden te worden: https://nos.nl/artikel/2285026-cda-leid ... arden.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Niet echt nieuws natuurlijk (het zat al een tijdje in de pijplijn), maar alsnog:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ah, de baantjescaroussel in vol ornaat *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Tweede architect van het huidige kabinet die weggaat. Tweede viool spelen bevalt blijkbaar toch niet zo?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Nog 9 dagen, en dan mag ook ik stemmen voor de Europese verkiezingen. De Franse kiesraad heeft echter echt zijn best gedaan, want vandaag kwamen van álle partijen die meedoen aan de verkiezingen volgende zondag de kieslijsten en flyers binnen per envelop. En voor wie dacht dat Nederland versplinterd is, in Frankrijk kan je kiezen tussen 34 partijen, ruim twee keer meer dan in Nederland dus. Wie er ook wint, de ijsberen verliezen. :')
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Is het eigenlijk niet raar dat je met een dubbel (Europees) paspoort ook twee keer voor de Europese verkiezingen mag stemmen? :|
(En waarom verliezen de ijsberen sowieso? Is élke Franse partij tegen plannen om klimaatverandering tegen te gaan?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Dat is de grap: je mag niet twee keer stemmen, maar er is geen mogelijkheid om het te controleren. Technisch gezien staat er echter een maand celstraf voor (verkiezingsfraude), dus stem ik in Frankrijk.

(En ik kreeg bijna een kilo papier de brievenbus door, terwijl ik mijn keuze al gemaakt heb. Zonder dat ik erom gevraagd had.)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

PHS schreef:Iemand met een dubbele EU-nationaliteit mag maar één keer stemmen :wink:
Kieswet schreef:Artikel Z 8a
wordt gestraft.
Dat staat er wel heel stellig :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

De NOS had trouwens van de week een goed artikel over de huidige situatie, "de controle erop is niet waterdicht".
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Je verwacht het niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Baladid vertelde dat hij de keuze heeft uit 40 partijen in Duitsland. Deelname is daar interessant voor partijen omdat er in tegenstelling tot nationale verkiezingen geen kiesdrempel van 5% wordt gehanteerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Dat is de grap: je mag niet twee keer stemmen, maar er is geen mogelijkheid om het te controleren. Technisch gezien staat er echter een maand celstraf voor (verkiezingsfraude), dus stem ik in Frankrijk.
Maar waarom stem je op een Franse partij als je ook op een Nederlandse partij kunt stemmen? :?
Moet je dan ook naar de ambassade in Den Haag?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Omdat in Frankrijk deze verkiezingen over heel veel meer gaan dan Europa. Mocht je het gemist hebben: het is al maanden politieke crisis in Frankrijk, met protesten op straat in onvrede over het huidige beleid. De Europese verkiezingen worden dan ook gezien als een graadmeter over het beleid van Macron, halverwege zijn presidentstermijn. Dat zie je in alles, niet alleen in de grote hoeveelheid tv- en radiodebatten die gehouden worden (die zijn er in Nederland niet), maar ook in de grote hoeveelheid aan nieuwe partijen (ik herhaal: 34 partijen die meedoen). Die verkiezing vind ik een heel stuk spannender dan die in Nederland, waar de verkiezingen nou niet bepaald leven.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Als Walgelijk “trending topic” is op Twitter, dan weet je dat een rechtse partij een filmpje heeft gelanceerd. Vanavond gooide Baudet wat bagger op de interwebs, afkomstig van een Nazi-YouTube-kanaal met foto’s van volgens hem linkse leiders erachter gemonteerd als daders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Omdat in Frankrijk deze verkiezingen over heel veel meer gaan dan Europa. Mocht je het gemist hebben: het is al maanden politieke crisis in Frankrijk, met protesten op straat in onvrede over het huidige beleid.
Van de Gele Hesjes had ik uiteraard gehoord, maar is dat een "politieke crisis"?
De Europese verkiezingen worden dan ook gezien als een graadmeter over het beleid van Macron, halverwege zijn presidentstermijn. Dat zie je in alles, niet alleen in de grote hoeveelheid tv- en radiodebatten die gehouden worden (die zijn er in Nederland niet), maar ook in de grote hoeveelheid aan nieuwe partijen (ik herhaal: 34 partijen die meedoen).
Aha, zoals in Nederlands de verkiezingen voor de Provinciale Staten recent (helaas) vooral als graadmeter voor het beleid van Rutte-III werden gezien. :Y
Maar als ik het goed begrijp, wil jij dus nu ook je mening geven over het beleid van Macron?
Die verkiezing vind ik een heel stuk spannender dan die in Nederland, waar de verkiezingen nou niet bepaald leven.
Maar voor de verdeling van de Europese zetels maakt het dan toch niks uit? Ik moet wel bekennen dat ik ook nu pas een beetje begrijp welke partijen in Europees verband samenwerken, zoals CU, SGP en FVD. :shock:

En mijn laatste vraag: moet je dan bij de ambassade stemmen of kan het per post?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Meltrain schreef:Van de Gele Hesjes had ik uiteraard gehoord, maar is dat een "politieke crisis"?
:Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Wat heb jij eigenlijk gestemd Isadora?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Voor EU? Niks.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Zo ... vanmiddag mijn stempas verscheurd en weggegooid. Door mijn ziekte kan en mag ik toch niet stemmen. En ... het is inmiddels te laat om volmacht aan te vragen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

isadora schreef:Voor EU? Niks.
Nee, voor CH uiteraard. Ik neem aan dat je je AK47 gewoon wil houden, maar ik was toch benieuwd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Zo ... vanmiddag mijn stempas verscheurd en weggegooid. Door mijn ziekte kan en mag ik toch niet stemmen. En ... het is inmiddels te laat om volmacht aan te vragen.
Nee! Dat kan tot maandag 20 mei 12:00!!!! Snel inloggen met je DigiD op Rotterdam.nl!!!!!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten