Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Oh, ik meende dat het om de piano van Thierry Baudet zou gaan. Maar vermits er ribbeltjes in zitten ben ik vóór.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

Openbaar vervoer in Antwerpen is als de lotto: je weet nooit wat er komt”
Het openbaar vervoer moet beter in Antwerpen, daar zijn de meeste partijen het over eens. “Het openbaar vervoer in Antwerpen is zoals de loterij”, zei Groen-lijsttrekker Wouter Van Besien. “Je weet nooit wat er gaat komen.” Open Vld wil daarom De Lijn privatiseren, CD&V wil de tram sneller laten rijden en Vlaams Belang pleit voor een bus-, tram- en metrobrigade.

Lees verder: Het Laatste Nieuws
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 13 sep 2018, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: citaat ingekort
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Maar verkiezingen voor de Provinciale Staten vinden plaats in maart en verkiezingen voor gemeentelijke herindelingen in november, dus ik blijf bij mijn punt dat die nooit samenvallen.
Ja, alleen zowel bij GR als bij PS geldt dat de verkiezingen onafhankelijk zijn van of het college van B&W valt of het college van GS. Die zijn vooraf vastgelegd, dat is bij TK verkiezingen natuurlijk niet zo (tenzij het kabinet wel gewoon de rit uitzit).

Persoonlijk ben ik van mening dat er elk jaar op dezelfde datum verkiezingen voor alle geledingen moet zijn, maar dan voor maar een kwart van de kamer- of raadzetels. Dan kun je als kiezer altijd een fors signaal naar de politiek uitsturen, maar een volledige ommezwaai is niet mogelijk waardoor de ultra-kortetermijn effecten worden weggefilterd. En gekozenen zijn gewoon vier jaar zeker van hun plek. Het vallen van een kabinet betekent ook dat er geen nieuwe verkiezingen worden gehouden maar dat ze het moeten doen met de afgelopen uitspraak van de kiezer.

Maar goed, bovenstaande hervorming komt er natuurlijk nooit, dus we zullen het gewoon met het systeem moeten doen dat in grote lijnen nu al weer zo'n eeuw bestaat (invoering algemeen kiesrecht 1917) :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Wel een charmant idee. Waneer je een regering zou vormen is wat minder duidelijk, maar daar valt vast wel wen mouw aan te passen.

Mijn bijdrage aan de hervorming van ons kiesstelsel heeft op een andere manier een dempende werking op de uitslag: kiesgerechtigden mogen nl. twee stemmen vóór een kandidaat uitbrengen, en één tegen (of één voor, en een halve tegen). Dat zou afdoende moeten zijn om de grootste mafkezen uit de buurt van het pluche te houden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

13,5 jaar nadat Pechtold voor het eerst in de landelijke politiek terecht kwam, is het na aanstaande dinsdag over en uit. De enige verrassing hieraan is dat het nu gebeurt, dat het voor de volgende Tweede Kamerverkiezingen zou gebeuren was toch wel heel erg duidelijk.

Vrij Nederland heeft een afscheidsinterview: https://www.vn.nl/pechtold-het-is-mooi-geweest/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Inderdaad het zat er een keer aan te komen, maar ik had verwacht dat hij zou wachten tot de volgende tweede kamer verkiezingen.

Ik ben nu wel benieuwd wie hem gaat opvolgen. Een echt duidelijke kandidaat is er volgens mij niet
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

https://nos.nl/artikel/2253647-collega- ... htold.html

Die reactie van Baudet is ronduit walgelijk en zeer respectloos. Ook Wilders is niet erg respectvol, maar Baudet slaat alles.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Mwah, vooral nogal slapjes eigenlijk. Dat kartelmes is niet erg scherp meer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Zegt de gene met het onderschrift van de heer Baudet... (A)

Maargoed, ik vind dat Pechtold dit slim gespeeld heeft. De storm rond zijn affaire was gaan liggen, en hij is op tijd weg voordat de tv-debatten rond de verkiezingen in maart volgend jaar weer beginnen, en die soap opnieuw aangehaald kan worden. Door nu weg te gaan is er voldoende tijd om een nieuwe leiding te kiezen, die dan nog een klein half jaar heeft om zich te profileren naar het electoraat.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

trolly schreef:Mwah, vooral nogal slapjes eigenlijk. Dat kartelmes is niet erg scherp meer.
Hij heeft afgelopen week tijdens de Algemene Financiële Beschouwingen dat hij verwacht vanaf volgend jaar gedoogpartner te zijn van Rutte III.
Zijn pak zit overigens niet goed bij de schouders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Weinig idee van maat, inderdaad.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Maargoed, ik vind dat Pechtold dit slim gespeeld heeft. De storm rond zijn affaire was gaan liggen, en hij is op tijd weg voordat de tv-debatten rond de verkiezingen in maart volgend jaar weer beginnen, en die soap opnieuw aangehaald kan worden.
Cool, er zijn dus tv-debatten voor de waterschapsverkiezingen. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Zullen we het maar houden op de provinciale verkiezingen en daarmee de vertrapte verkiezing van de eerste kamer. Die is nogal van belang voor dit kabinet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:Zegt de gene met het onderschrift van de heer Baudet... (A)
Dat is gewoon Italiaans? :|
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Z2N heeft blijkbaar nog nooit op een Italiaans station op de trein gewacht :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ah, jullie trappen er ook in. Direct na plaatsing had ik al een in azijn gedoopte reactie geplaatst, toen ik er achter kwam dat Z2N eigenlijk Nitein-Repart op de korrel probeerde te nemen. Ik ben een gevalletje collateral damage.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Oh snap!
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ik nullificeer trolopmerkingen, die dragen niet bij aan een goed politiek debat. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Een voordeel van dat Dividend debat is het wordt elke keer minder geld dat naar het buitenland verdwijnt. Van 4 miljard is het 2 Miljard geworden en word er nu gesproken over 1,9 Miljard. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Een beetje zoals het geld van de Grieken? *O*
Of hebben we dat ondertussen al terug met rente? :') _O-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:Een voordeel van dat Dividend debat is het wordt elke keer minder geld dat naar het buitenland verdwijnt. Van 4 miljard is het 2 Miljard geworden en word er nu gesproken over 1,9 Miljard. :mrgreen:
Ehhhh, men begon met 1,4 miljard hoor, niet met 4.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

oh :oops:
Afbeelding
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

:mrgreen:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De veryoutubisering van de Tweede Kamer is voltooid. Kamerleden stellen letterlijk dezelfde vragen zodat ze voor hun partij een filmje op de sociale media kunnen knallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Doe er dan op zijn minst youtubelinkjes bij... -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten