Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

En daar ben ik dus geen fan van, maar dan alsnog kan je een keuze maken tussen feiten aangelengd met opinie, of opinie aangelengd met feiten. Dat laatste probeer ik te vermijden, omdat dat makkelijker (politiek) gekleurd kan worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

En zelfs de opbouw (woordkeuze of ~volgorde van een) artikel of nieuwsbericht duidt op een bepaalde kleuring.

Zo zie je in de berichtgeving over de stikstofdepositie, eerst ronkende koppen en een opening van het journaal dat de snelheid op snelwegen drastisch omlaag doet, terwijl als je goed door luistert dit slechts van toepassing is op de snelwegen die daadwerkelijk langs of door natuurgebieden lopen.

Maar de toon is dan al gezet...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Ik wil ook prima weten wat er speelt onder bepaalde bevolkingsgroepen, maar trek wel bepaalde grenzen bij extremisme.
Dus ook links?
Zij die zich ervan overtuigd zijn dat er verschillende klassen mensen zijn, moeten namelijk behandeld worden op de manier waarop zij zich gedragen willen voelen: een klasse apart.
Zoals extreem links bijvoorbeeld? Die het andere uiterste (rechts/kapitalistisch) graag uitgeroeid zien?

Of is dat de "goede" kant, en is het dan anders?[/quote]
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Oh, zeer zeker. Alle mensen die verantwoordelijk zijn voor het afbranden van mijn favoriete filiaal van de McDrek, die in Parijs-Austerlitz, omdat dat een kapitalistische uiting is, zijn ook extremistisch.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Gelukkig! *O*

(Los van dat je een favoriet filiaal van die paupertent hebt natuurlijk :') (A) )

(En is dat die aan de andere kant van de straat trouwens? Daar heb ik een maand geleden uit armoede nog zitten bikken namelijk, is die tent afgefikt? _O- )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Die tent is zeer zeker uitgefikt ja. En een favoriete McDrek hebben kan een hoop beredeneringen hebben, maar dat Austerlitz de startplaats is van alle overgebleven SNCF-nachttreinen helpt natuurlijk een hoop. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Dat was dan ook precies de reden dat ik mij aldaar in die omgeving bevond
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ik dacht al niet dat je naar Austerlitz kwam voor de aldaar voorkomende stofzuigers... :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

isadora schreef:Wat zouden naar jouw idee mijn vrienden moeten zijn beste trolly?
Die keuze laat ik graag aan jou over. Zelf wantrouw ik publicaties die zichzelf positioneren als uitgesproken vertegenwoordiger van één zijde van het politieke spectrum, vanwege het risico op selectief gebruik van feiten ter ondersteuning van de eigen positie.

Bij dergelijke bronnen speelt ook het risico bij een vals compromis uit te komen: vergelijk een extremistische publicatie met NOS of NRC, en die laatste twee lijken opeens extreem rechts. Of links natuurlijk, afhankelijk van je vergelijkingsmateriaal.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

waldo79 schreef:(..)

Zo zie je in de berichtgeving over de stikstofdepositie, eerst ronkende koppen en een opening van het journaal dat de snelheid op snelwegen drastisch omlaag doet, terwijl als je goed door luistert dit slechts van toepassing is op de snelwegen die daadwerkelijk langs of door natuurgebieden lopen.

Maar de toon is dan al gezet...
Het advies van Remkes is wel om het landelijk (en zelfs op provinciale wegen) in te voeren. Alleen, als dat politiek moeilijk te realiseren valt... dan op z'n minst op de wegen door Natura2000 gebieden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Gewoon alle snelwegen naar 90 en provinciale wegen naar 70 behalve voor elektrische voertuigen, die krijgen een kenteken met daarvoor de letter E.

En een reclamecampagne van NS: “Wij mogen zelfs 140! Snel reizen doe je wel met NS”
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Oostenrijk heeft wel zoiets gedaan, op plaatsen waar de maximumsnelheid 100 is mogen elektrische voertuigen wel 130.

Een E in het kenteken voor elektrische voertuigen zou sowieso handig zijn, in Duitsland gebeurt het al omdat de brandweer dit wil weten wanneer ze bij een autoongeluk aan het werk moeten ivm de accu's.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Suus schreef:Gewoon alle snelwegen naar 90 en provinciale wegen naar 70 behalve voor elektrische voertuigen, die krijgen een kenteken met daarvoor de letter E.

En een reclamecampagne van NS: “Wij mogen zelfs 140! Snel reizen doe je wel met NS”
Ja joh, snel reizen met de NS. Dat ligt er maar net aan waar je woont. Ik heb vaak genoeg een reis gemaakt met de trein die met voor en natransport 4 uur duurde en met de auto maar 2,5. En ik heb dan met de auto ook nog nooit meegemaakt dat ik bijna moest overnachten op Utrecht Centraal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Dat laatste kan natuurlijk ook gewoon komen doordat auto's helemaal niet op Utrecht Centraal mogen komen (A) (en ik ben überhaupt niet zeker of een auto nog in de stationshal kan komen :') )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Post schreef:En ik heb dan met de auto ook nog nooit meegemaakt dat ik bijna moest overnachten op Utrecht Centraal.
Onverhoopt overnachten op Utrecht Centraal alsgevolg van het reizen met de trein is nooit de bedoeling, daar bestaat nou net de garantie voor die ervoor zorgt dat als je strandt je netjes thuis wordt gebracht. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Aaahhh, dus de veldbedjes op Utrecht CS die ik weleens op het journaal heb gezien, kunnen we scharen onder #fakenews? (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Jaren geleden hebben ook duizenden mensen een nacht in hun auto moeten doorbrengen op een volledig ingesneeuwde A1. Dergelijke ellende kan met elk vervoersmiddel voorkomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Veldbedden op Utrecht C is al jaren niet meer voorgekomen. Wat wel voorgekomen is zijn grootschalige verstoringen, maar toen is ook iedereen thuisgebracht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

De sporthal "boven" Utrecht Centraal bestaat dan ook al een flink tijdje niet meer, Daar zit nu de starbucks zo'n beetje geloof ik :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De Rotterdamse gemeenteraad is de Rotterdamse PVV beu. Het gedrag van Meeuwissen gaat nu achter besloten deuren besproken worden.

Voorbeelden en meer informatie op AD.nl Premium: https://www.ad.nl/rotterdam/wat-bezielt ... ~ad075b8e/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Aking schreef:
Z2N schreef:Ik wil ook prima weten wat er speelt onder bepaalde bevolkingsgroepen, maar trek wel bepaalde grenzen bij extremisme.
Dus ook links?
Links zijn prima, zolang het maar niet integraal geciteerd wordt op het forum :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Aking schreef:Dat laatste kan natuurlijk ook gewoon komen doordat auto's helemaal niet op Utrecht Centraal mogen komen (A) (en ik ben überhaupt niet zeker of een auto nog in de stationshal kan komen :') )
Of het nu kan weet ik ook niet zeker, maar er komt wel weer een mogelijkheid. Er loopt een hellingbaan langs de trappen van het stationsplein aan de Moreelsepark-kant. Die is nu alleen nog/weer afgezet.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

https://nos.nl/artikel/2303921-het-gezi ... sloos.html

Wat ik zo opvang was dit voor de volgers van de PvdD geen ulthieme verrassing.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Ze is in ieder geval eerlijk en oprecht.
In 2003, een jaar na de oprichting van haar partij, deed Thieme voor het eerst mee aan de Tweede Kamerverkiezingen. Een zetel zat er toen nog net niet in, maar buiten de spotlights ontwikkelde de PvdD zich tot een stabiele partij met een programma dat breder reikte dan alleen de dierenbelangen.
De lijn van Marianne Thieme was altijd dat het programma belangrijker was dan de partij of de persoon die het uitdraagt. Dat valt in haar te prijzen :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

En toch, haar onverbiddelijkheid om compromissen te sluiten was niet alleen haar sterkte maar ook haar zwakte. En de partij lijkt de laatste jaren alles wat niet over dieren gaat toch een beetje uit het oog te raken, met als gevolg een fractielid dat opstapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten