Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Jij? Bus? Voel je je een beetje dood ofzo?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Ik zit op een centimeter of 20 op het langste punt, mag ik dan gratiesch? *O*
Jij maakt gewoon gebruik van allerlei mazen in de regelgeving om gratis te reizen. :P
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ik zou niet durven! 8-)
trolly schreef:Jij? Bus? Voel je je een beetje dood ofzo?
Het scheelt de laatste tijd weinig helaas... Ik ben nog geen km46, maar kom er een end in de buurt geloof ik -o-
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door SLToilet »

Soms is het heel lastig om eerlijke politici te vinden, maar hier heb ik er eentje die gewoon precies weet waar wij als burgers behoefte aan hebben zonder populistische prietpraat uit te slaan.

https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

He tlandelijke referendum hebben wij net achter de rug, maar in Zaanstad komt er al snel een lokaal referendum aan over het te bouwen cultuurpaleis. Als de gemeenteraad in eerste instantie niet dwars was gaan liggen, had het ook gewoon op 21 maart kunnen worden gehouden samen met de gemeenteraadsverkiezingen en het referendum over de Wiv.

https://www.deorkaan.nl/cultuurcluster- ... itgesteld/
Beul van de blindegeleidelijn
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mr-W »

Het openbaar vervoer blijft onze zuiderburen bezig houden, helaas vooral symboolpolitiek ipv een visie. Zo wil de Waals-Brusselse partij ISLAM gescheiden busvervoer invoeren.
Daarnaast streven Ahrouch en zijn politieke medestanders naar een scheiding van mannen en vrouwen op het openbaar vervoer.

Het Anderlechtse gemeenteraadslid is zelf aan de slag als buschauffeur bij de MIVB en krijgt naar eigen zeggen veel klachten van vrouwen over handtastelijkheden. Het voorstel zou niet ingegeven zijn door religieuze motieven.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/part ... ~a57dec7d/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Leefbaar Rotterdam, die dankzij hun huizenbeleid ingevoerd tijdens de coalitiedeelname de afgelopen vier jaar toch al bezig is zichzelf op te heffen, is door de andere partijen opnieuw naar circusschool gestuurd.

Eerdmans moet weer door hoepeltjes gaan springen na zijn schreeuwcampagne, heeft in de krant zijn positie opgeven en Baudet, toch al een Rotterdam-hater, heeft nu ook door dat er dankzij hem geen zaken te doen valt en legt het bijltje erbij neer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door SLToilet »

Hier in Tilburg wil het ook niet vlotten met de formatie. Laatst kwamen medestanders van Smolders naar het centrum toe waar hij inhaakte/politiek misbruik maakte van (doorhalen wat niet van toepassing is) een lokale bloemenzaak op het Pieter Vreedeplein. Daarnaast zie je dat maar heel weinig animo is om met hem samen te werken. De hoop is vooral in de progressieve hoek gevestigd. Maar duidelijk is dat deze hoek niet het overwicht heeft. Ook hebben zij de afgelopen vier jaar niet erg veel progressie geboekt op velerlei gebieden, mede ook door de constante nee's van Smolders en andere lokaaltjes.

En ja hoor, in het kader van integere/lieve/eerlijke VVD'ers:

https://www.ad.nl/binnenland/almeerse-v ... ~a18a5755/
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Van een andere politieke orde:

Vandaag adviseert de Europese Commissie (roept op tot) de EU landen tot opname van Albanië en Macedonië binnen de Europese Unie.
Kortom, uitbreiding met 2 lidstaten.. :shock:

Natuurlijk, deze landen zitten al (langere tijd) in de 'EU wachtkamer / procedure' máár de reden om nu haast te maken is vooral het 'afhechten' van de zuid-oostelijke flank van het EU gebied, ter bescherming tegen de Russen, Turken en de conflicten in o.a. Syrië..

https://www.nporadio1.nl/nos-met-het-oo ... en-albanie
(vanaf minuut 1:10)

Volgens mij hebben wij al genoeg aan het managen van de huidige, zuidelijke en oostelijke, grenzen....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Dit gaat over het starten van de onderhandelingen. Zowel in Albanië als Macedonië moet er nog veel gebeuren voordat ze lid kunnen worden.

Met Montenegro begonnen de onderhandelingen in 2012, daar is de verwachting dat ze in 2022 klaar zijn voor het lidmaatschap. Op dit moment zijn op 3 van de 33 beleidsterreinen de onderhandelingen afgerond (als in, voldoende aangepast om compatibel te zijn met de Europese wetgeving). Bij Montenegro is een moeilijk punt dat ze geen eigen munteenheid hebben en dat ze direct inspraak willen hebben bij de ECB zodra ze lid zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Volgens mij hebben wij al genoeg aan het managen van de huidige, zuidelijke en oostelijke, grenzen....
Ik heb aanzienlijk meer sympathie voor wie aan de oostkant naar binnen wil, dan voor wie denkt dat ie er aan de westkant uit moet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Hangt wel met elkaar samen hé. Een van de kritiekpunten die eurosceptici hebben was/is de snelle uitbreiding van de Europese Unie naar Centraal-, Oost-, en Zuidoost-Europa. Nu was die 2004/2007-uitbreiding een investering in de toekomst geweest, want immers zijn die Centraal-, Oost-, en Zuidoost-Europese landen stabieler en welvarender dan ooit. Echter, als je nog meer zwakke landen binnen hengelt, dan groeit ook het Euroscepcis in West-Europa, want de bevolking wil niet te veel betalen om zwakke landen te ondersteunen en daarnaast hebben de landen op de Westelijke Balkan ook nog eens grote cultuurverschillen met elkaar en met de rest van Europa. Ik ben wel blij dat de toetredingsproces van Turkije van de baan is, want Turkije bij de EU is koren op molen voor eurosceptici als Wilders en Baudet, naast dat Turkije ook absoluut geen lid van de EU mag worden (nauwelijks minder inwoners dan Duitsland (bevolkingsrijkste land van de EU), dus gelijk veel invloed, grotendeels Aziatisch, totaal andere cultuur, instabiel, grenst aan brandhaarden).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

trolly schreef:
Durashift schreef:Volgens mij hebben wij al genoeg aan het managen van de huidige, zuidelijke en oostelijke, grenzen....
Ik heb aanzienlijk meer sympathie voor wie aan de oostkant naar binnen wil, dan voor wie denkt dat ie er aan de westkant uit moet.
Tja, vandaar zeker dat enkele landen aan de oostkant de deuren potdicht houden voor mensen (vluchtelingen) die naar binnen willen.. :roll:

Niet dat dat dan ook ongebreideld moet kunnen.. maar het principe 'samen de lasten dragen' voeren die landen, op dit punt, niet echt uit, vind ik.

Volgens mij zet de EU wel aardig druk op dat eiland in de Noordzee... de Britten krijgen vooralsnog niet alles voor elkaar wat zij graag zouden willen om op die manier de krenten uit de pap te krijgen..
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Dat sommige EU-landen de democratie en rechtstaat afschaffen, er politieke campagnes met aantoonbare leugens worden gevoerd en de bevolking indoctrineren met leugens is nog veel erger dan de deuren potdicht houden voor vluchtelingen die naar binnen willen. En dat die landen op een steenworp afstand van Berlijn en Wenen afliggen, maakt het des te enger.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Ja, dat ook.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dat ben ik hartelijk met jullie eens, maar dat lijkt me geen legitimatie om de deur vervolgens maar helemaal te barricaderen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

De Europese integratie is een proces dat dusdanig ingewikkeld is dat zelfs politici het ook niet snappen. Belangrijkste obstakel momenteel is dat alleen een 'transfer'-unie kans van slagen heeft, wanneer de grenzen volledig open gaan moet er geld terugstromen naar de armere lidstaten om te voorkomen dat de welvaartsverschillen te groot worden. Voor veel kiezers is dat onacceptabel. Dit geldt ook voor arbeidsmigratie een een Europees leger.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Zijn de grenzen binnen de EU dan niet open? Volgens mij heeft het Schengen-verdrag de open grenzen geregeld of hanteert Vinny een andere definitie van 'open grenzen'. "Europa" is iets dat veel mensen snappen en als ze iets niet snappen dan zijn ze snel tegen iets. Het lijkt mij een goed idee dat er voorlichtingscampagnes komen vanuit de overheid die uitleggen wat "Europa" en de "Europese Unie" zijn, wat ze doen en wat de voordelen (en enkele nadelen) zijn, ook om de populisten als Wilders en Baudet de wind uit te zeilen te nemen. Want terug naar de situatie voor de EU, dus met gesloten grenzen (grenscontroles) en ieder land een aparte munt is toch niet iets wat veel mensen graag willen. De euro opblazen is in mijn ogen minder erg dan het Schengenverdrag opblazen. Terug naar ieder land een eigen munt is hooguit onpraktisch (nu is het met de euro, Britse Pond, Zwitserse Frank, Deense/Zweede/Noorse/Tsjechische Kroon, Poolse Zloty, Hongaarse Forint, Kroatische Kuna en de Roemeense en Bulgaarse Lei nog aardig overzichtelijk (12 belangrijke munten)) met zo'n 25 belangrijke munten in Europa, in plaats van 12, maar terug naar grenscontroles is erg belastend voor het wegverkeer en ook het grensoverschrijdend openbaar vervoer dat eindelijk eens is opgebouwd. Dat wil ik echt niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

De grenzen zijn nog altijd niet volledig open: er gelden allerlei zichtbare en onzichtbare restricties. Bulgaren en Roemenen mogen niet zonder werkvergunning hier werken bijvoorbeeld. Tussen Zweden en Denemarken moet je je paspoort kunnen laten zien. Ik vind volledig open grenzen overigens gevaarlijk idealistisch: het feit dat daar geen concessie aan gedaan mag worden maakt dat er allerlei nare gevolgen zijn waarop niet kan worden ingegrepen. Ik pleit hier niet om een hek tussen Nederland en België neer te zetten en de boel onder stroom te zetten, ik pleit ervoor dat je niet zomaar alle vormen van toezicht en overheidsingrijpen kunt laten varen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Mdk »

Ik pleit er zeker wél voor om een geëlektrificeerd hek tussen Nederland en rebellerend Zuid-nederland te zetten. En dan mogen zie die ook meteen aan de franse, diotse en luxemburgse grenzen bouwen totdat men besluit dat ze eigenlijk gewoon oranje willen zijn.

Binnen de EU en het schengengebied hebben we ook geen volledig open grenzen. Landen kunnen nogsteeds controlles uitvoeren (kijk maar naar frankrijk en denemarken de afgelopen tijd. En je geeft zelf een voorbeeld van aditionele, structurele beperkingen die momenteel al gelden.
Daarbij behoren grenscontroles e.d. dik tot de groep extreem inefficiënte veiligheidsmaatregelen, en zou je het bijna veiligheidstoneel kunnen noemen.
Ik ben echt niet bang voor de negatieve gevolgen van de huidige regels m.b.t. reizen en werken hoor.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Rotterdam heeft nu een raamwerk wat er in een coalitie-akkoord moet staan! Er is alleen nog niet besloten welke partijen nu eigenlijk de coalitie gaan vormen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door SLToilet »

Sowieso blijken veel gemeenten langer te doen over formaties e.d. aan de andere kant zie je dat lokaal soms wél heel snel een akkoord is waarbij helemaal geen oppositie bestaat.

In de tussentijd heeft Amsterdam de oorlog verklaard tegen toeristen :X . Een buitenkans voor omliggende gemeenten om megahotels te bouwen.

En natuurlijk effe een bierfietsje te regelen :pos:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

In Barendrecht is het ook wel grappig: Echt Voor Barendrecht komt 1 zetel te kort voor de absolute meerderheid, dus gaan alle andere partijen samenwerken. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Hier in Amersfoort is het nog erg stil vooralsnog. En de oppositie, waarin tegenstanders van de Westelijke Rondweg nogal sterk vertegenwoordigd zijn, heeft ondertussen z'n kans al gegrepen om weer om een herzien onderzoek te vragen (dat dossier loopt ondertussen al zo lang dat het ziekenhuis dat ooit de verkeersdrukte die de weg zinvol maakte veroorzaakte inmiddels al jaren verhuisd is :P )

Van de formerende partijen (D66, VVD, CU, GL) zijn er drie voorstander van die weg en eentje is er fel tegen, dus of dat wat gaat worden? Drie formerende partijen die even groot zijn helpt ook niet, er is dus niet echt overmacht van eentje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

In Wierden zijn alle wethouders en partijen bekend (A)

Duurde wel ietss langer want de fractieleidster van CDA was afgestapt ipv meer tjjd voor gezin
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten