Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik vin dat jullie allemaal nare dingen zeggen over die aardige meneer. En jullie zijn een stelletje fappers van ruk, want niemand zegt iets over die Rode Duivel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

*zegt iets over een rode duivel*
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door diederickx »

trolly schreef:niemand zegt iets over die Rode Duivel.
Jawel, ICE11 heeft dat gedaan.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

O sjips! Sorry allemaal, 't is een wonder dat ze me met die leesvaardigheid nog naar de middelbare hebben laten gaan -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Stef Blok heeft wel een opgeruimd bureau, op een klein probleem na dan:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

It's soooooo fluffy!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2843
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

diederickx schreef: Jawel, ICE11 heeft dat gedaan.
Wat heb ik gedaan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

ICE11 schreef:Tenminste heeft Dhr. Rutte ook een boek over treinen! :)
Dit :wink: so kein Stress *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Kan wel merken dat ik de afgelopen tijd wat verder van de SP af sta.
Zojuist de stemwijzer voor de Provinciale Staten-verkiezingen (Gelderland) ingevuld met de volgende uitslag:

1. ChristenUnie (59%)
2. SGP (52%)
3. PvdA, Partij voor de Dieren, Denk :') en Lokale Partijen (Code Oranje) (45%)

SP blijft met 38% net boven de onderste drie (FvD, Jezus Leeft :') :') en D'66 (onderste partij (28%))

Tijdens het vergelijken met mijn antwoorden t.o.v. van enkele andere partijen heb ik een van mijn antwoorden ten gunste van de SP aangepast.
SP bleef echter op dezelfde plaats en de SGP steeg een plek :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

Ik heb het voor Overijssel ingevuld, van hoog naar laag: PVDA, GL, SP, CU, SGP, D66, Denk, PVV, PVDD, CDA, VVD, 50 Plus, FVD

Volgens mij beetje links georrienteerd :D (zoi wel door het ov komen)
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Gebruikersnaam »

Aangezien ik dit jaar voor het eerst mag stemmen ook maar de stemwijzer voor Gelderland ingevuld. Uitslag:
1. Christenunie (55%)
2. CDA (48%)
3. GroenLinks (48%) :')
Oh, en helemaal onderaan Denk met 26% :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

55% match met je hoogste? :shock:

PVDD en GL kwamen bij mij op een gelijke 89%. Al zijn beiden niet voor bouwen in de polder, wat ik zelf wel als de enige oplossing zie voor de woningnood in de Randstad. Wel zijn ze beiden tegen een uitbreiding van RandstadRail naar vliegveld Zestienhoven, wat past binnen het idee om minder te vliegen en naar een sluiting van de luchthaven te gaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:55% match met je hoogste? :shock:
Op zich hoeft dat niet bijzonder te zijn hoor, komt bij mij ook geregeld voor aangezien ik weliswaar redelijk links ben qua politieke voorkeur maar tegelijk ook enigszins naar conservatief neig. En in die hoek zitten amper partijen.

Voor de provincie Utrecht is er geen stemwijzer maar alleen een kieskompas, dus geen percentages maar wel een top 3:
1.: ChristenUnie
2.: CDA
3.: GroenLinks

Kijkend naar de antwoorden van de partijen komt dat ik nergens echt dichtbij zit vooral doordat mijn standpunten op verkeer en vervoer heel dicht bij de linkse partijen staan, terwijl ik over sommige punten in de categorie "Milieu, natuur en energie" compleet tegengesteld denk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Ook hier alleen een Utrechts Kieskompas, maar ik kom wat meer tussen de partijen uit.

Dichtste bij GL en daarna PvdA, D66 en CU op ongeveer evenveel afstand in verschillende richtingen. (Linkser, rechtser of minder progressief respectievelijk). Na de stellingen nog eens doorgenomen te hebben ben ik het ook vaak met GL eens, dus dat klopt wel.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Al zijn beiden niet voor bouwen in de polder, wat ik zelf wel als de enige oplossing zie voor de woningnood in de Randstad.
Nee, dat is niet waar. Er zijn binnen de bestaande bebouwde kom meer dan genoeg plekken waar je nog heel veel woningen kan realiseren, waar er al nuts-voorzieningen, winkels en openbaar vervoer aanwezig zijn. Bij het bouwen in de buitenruimte moet dat allemaal voorzien worden, dat gebeurt met OV vaak niet waardoor je autoparadijsjes als Kerk & Zanen en Burggooi krijgt. Die fouten moeten niet nog eens gemaakt worden.

In stationsgebieden moet stevig verdicht worden. Wegkwijnende bedrijventerreinen moeten gesaneerd worden, zodat er woningen gerealiseerd kunnen worden. Leegstaande kantoorgebouwen zijn ideaal om woningen te realiseren. Bij stadsvernieuwing moeten er meer woningen terugkeren dan er verdwijnen. Grote parkeerterreinen kan je desnoods ook vervangen door een gebouw met parkeergarage.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Leuk en aardig, maar mijn eigen woonplaats heeft al die opties eigenlijk al opgebruikt de afgelopen jaren. Het hele stationsgebied is volgebouwd, het oude Wolters Kluwer-gebouw is nu een huurcomplex, en veel braakliggend land is er niet meer. Hoe moeten we dan nu verder? :|

Oh, en niet elke nieuwbouwwijk is een autoparadijs, Leidsche Rijn heeft prima OV.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Parkeerterrein aan de Noordpoolsingel, met de P+R aan de Sacharovlaan kan je echt veel meer doen. Dat enorme parkeerterrein bij Busstation de Vest, enorme ruimteverspilling. Verder nog Lauraplein, oude V&D-pand slopen en vervangen door een woontoren. Is er al wat gebeurd met het terrein achter de Karwei? Met het parkeerterrein en afgeschafte busstation bij de Herenhof kan je ook nog wel wat leuke dingen. Is het terrein bij de Havenstraat al volgebouwd? Waarom staat er nog geen woontoren bovenop de Ridderhof of het Aarhof? Op de hoek Eikenlaan/Industrieweg staat een wegkwijnend leegstaand pand, en dat zal ook niet de enige plek zijn op het industrieterrein. Kwikfit verplaatsen naar de Schans II, op de oude plek een mooie woontoren. Waarom staat het gebouw van Zwembad De Dillen nog steeds overeind?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dat, dus. Als Alphen aan den Rijn als voorbeeld van stedelijke verdichting moet dienen is het groene hart snel verdwenen, vrees ik. Veel laagbouw, tuintjes, groenstroken... volop verdichtingsmogelijkheden. Ik ben het helemaal met Suus eens: als je lukraak bloemkoolwijken laat ontstaan en matig OV aanbiedt tegen de tijd dat alle huizen bewoond zijn verwoest je historisch landschap en creëer je bovendien een gigantisch verkeersinfarct.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

En natuurlijk hoeft niet iedereen in een wijk met een bevolkingsdichtheid van 19.300 inwoners per vierkante kilometer te wonen zoals ik, maar daar zit Alphen echt lichtjaren vandaan :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Goed dat je met een lijstje komt Suus, want dat toont gelijk hoe nijpend de situatie geworden is de laatste paar jaar:

- Parkeerterrein aan de Noordpoolsingel: Plannen liggen klaar
- P+R aan de Sacharovlaan: Plannen liggen klaar
- Busstation de Vest: Bestaat al niet meer, wordt momenteel bebouwd
- Lauraplein: Mag niet worden bebouwd ivm parkeerruimte Evangelische gemeente
- Oude V&D-pand slopen en vervangen door een woontoren: Het pand zelf wordt vanaf deze zomer bewoond
- Is er al wat gebeurd met het terrein achter de Karwei?: Ja, Rijnhavengebied wordt momenteel volgebouwd
- Met het parkeerterrein en afgeschafte busstation bij de Herenhof kan je ook nog wel wat leuke dingen: Wordt deze zomer verbouwd, maar veel ruimte voor nieuwbouw is er op het busstation niet. Parkeerterrein zelf misschien wel, maar dan moet je de bewoners van het Keizershof gaan compenseren
- Is het terrein bij de Havenstraat al volgebouwd?: Is men nu mee bezig
- Waarom staat er nog geen woontoren bovenop de Ridderhof of het Aarhof? Aarhof is men nu mee bezig, Ridderhof gaat er aan komen. Een van de vleugels (die van de Ap) is nu al bijna leeg en ook de lokale Ap en slijterij gaan er deze zomer aan geloven
- Op de hoek Eikenlaan/Industrieweg staat een wegkwijnend leegstaand pand: Rijnhavenproject, verder verboden ivm vervuiling
- Kwikfit verplaatsen naar de Schans II, op de oude plek een mooie woontoren: Eerste optie die evt kan, maar wel flinke bodemsaneringskosten
- Waarom staat het gebouw van Zwembad De Dillen nog steeds overeind?: Omdat daar het Groene Hart Leerpark nieuwbouw krijgt

De enige oplossing om in te breiden is door het hele centrum plat te gooien, maar toevallig hebben we dat al voor de helft geprobeerd. Dus dan moet je óf het 'dorrep' slopen aan de Lage Zijde, of je moet gaan uitbreiden. Dat kan verantwoord gebeuren, en als je daar dan ook de langverwachte ringweg van de N11 West naar de N207 Noord bij aanlegt zit Alphen verder opgesloten en stopt het uitbreiden daar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Dan moet je op een gegeven moment zeggen dat er in Alphen aan den Rijn niet meer mensen kunnen wonen of toch wat doortastender zijn met saneren van de verlepte bedrijventerreinen. Overigens moet het wel heel hard gaan als die enorme parkeervlakte bij de Aarhof in een paar maanden volledig verdwenen is, die lag er vorig jaar augustus nog. En dat V&D-gebouw is helemaal niet geschikt om te wonen, daar moet gewoon een toren van tien verdiepingen komen. Ik blijf erbij, veel meer woningen binnen de bebouwde kom van Alphen (en veel andere plaatsen in Zuid-Holland) moet prima lukken. Al toen ik scholier op het Scala College was heb ik al eens tijdens het schooldebat tegen Liesbeth Spies gezegd dat ze eens wat creatiever moesten worden dan steeds maar weilanden opeisen voor woningen, het CDA is toch de boerenpartij :roll:

Overigens krijg ik zelf bij de uitslag van de Kieskompas een monsterscore van 78% voor de PvdA. Komt mooi uit, want ik overweeg al langer op die partij te gaan stemmen. Bij de gemeente Rotterdam hadden ze al een prima lijsttrekker en programma en ook voor Europa staat er een goed team en programma.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Bij de Aarhof gaat het heel hard nu ja, sinds enkele maanden is de bushalte opgeschoven en is het volledige Aarplein-Oost in een bouwterrein veranderd. En het V&D-pand laten bewonen is een goedkope tijdelijke oplossing, de gemeente is er nog niet over uit wat ze eigenlijk willen met die hoek. Er moet ergens nog een oplossing gevonden voor de streekmuziekschool, want ook het Raadhuis gaat herontwikkeld worden.

Maar daar kom je wel aan een goed punt: Als Alphen al niet meer uit mag breiden, waar gaan we dan de mensen laten? Ik kan nu al niet eens op kamers, laat staan dat ik na mijn studie een huis kan kopen... :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Bij mij is de score 70% voor 50Plus en 63% voor zowel PvdA als SP als GroenLinks.
Onderaan staan SGP (23%), FvD (30%) en VVD (30%).

Als ik ook de toelichting op de antwoorden bekijk, denk ik dat ik op de PvdA ga stemmen.

@Z2N: Dat laatste is ook een probleem voor mij, helaas... :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Ferdinand »

Ik vrees dat de linkse partijen het dit jaar zwaar gaan krijgen bij de Provinciale Staten in Zeist. Gisteren was er een heuse gelehesjesoptocht door het centrum met boze oudjes die nu 5 kilometer om moeten rijden. Aan het hoofd van deze stoet was natuurlijk Vivienne Groenewoud, die blijkbaar zo lui is dat ze meerdere acties is gestart om de auto weer terug in het centrum te krijgen (klinkt als een paradox).

Seyst.nu ziet het ook als het perfecte moment om wat zieltjes te winnen terwijl zij het zijn die ook flink heeft zitten kloten met wat kruisingen in Zeist. Zij hebben ook meegewerkt aan het plan van het centrum. Zij kwamen met het geweldige plan om de verkeerslichten te verwijderen op de Schaerweijdelaan om die vervolgens een maand later terug te plaatsen. Jacob van Lenneplaan - Bergweg is nog een goed voorbeeld.

Bijzondere politiek hebben wij hier in Zeist. VVD zal wel weer de grootste worden.

Het V&D-pand in Zeist is ook nog een groot probleem. Er zit nu een outlet in, maar de doorgang Emmaplein-Hogeweg is niet mogelijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten