Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

FvD moet het eerst maar waarmaken in het stemhokje en dan ook nog eens al die grootspraak tot uitvoering zien te brengen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

De stellingen zijn natuurlijk drie weken geleden al ingeleverd, en toen zaten we midden in de klimaatplannen-discussie. Wat dat betreft is het dus wel logisch dat het veel over klimaat ging. Overigens heeft Baudet zichzelf bij mij ongeldig gemaakt door het klimaat een 'zinloos doel' te noemen, al was ik door zijn ietwat fascistische uitingen al onverkiesbaar gemaakt bij mij, en heel tevreden met zijn uitspraken van gisteren werd ik ook al niet.

Voor de provincie ben ik er ondertussen uit, voor de waterschappen ben ik nog niet helemaal zeker. Maar ik heb nog een paar uurtjes te gaan, dus ik mag nog van mening veranderen. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Ik volg niet teveel debatten omdat die bij mij nogal wrevel oproepen.

Dat geflirt met extremisten/racisten doet bij mij de deur dicht voor FvD.
Voor klimaat zou ik hem nog wat credits willen geven aangezien ik me terdege bewust ben wat voor financiële consequenties het Klimaatakkoord voor het publiek heeft, waarbij niet zeker is welke resultaten uiteindelijk op de korte (< 5 jaar), middellange (15 jaar) en de lange termijn behaald worden qua CO2 reductie :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

FvD heeft wel plannen voor de provincie maar ze zijn zo allemansvriendelijk geschreven dat een grote overwinning geheid ergens heibel gaat opleveren, want ze willen én fietsnelwegen én betere snelwegen én beter openbaar vervoer maar ze willen ook lagere belastingen. Ok, zeg maar waar je prioriteiten liggen dan?

De enige reden dat FvD en Denk overal meedoen is dat ze zetels willen halen in de Eerste Kamer. Maar als ik Islamitisch was, op een partij willen stemmen die geïnspireerd is op mijn geloof dan zou ik nog veel eerder op Nida stemmen. Wat ook kan in Noord- en Zuid-Holland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Meltrain schreef:Ik vind niet dat landelijke partijleiders een debat moeten voeren over verkiezingen voor de Provinciale Staten en Waterschappen. :N
PS kiezen leden van de Eerste kamer en dat heeft invloed op het beleid van het kabinet en wat de Tweede Kamer kan doen. In dat opzicht is het dus wel logisch dat landelijke partijleiders met elkaar in debat gaan. Een landelijk debat organiseren met partijleiders van de provincies is lastig (is er wel geweest, net als een debat tussen lijsttrekkers van de Eerste Kamer) omdat in iedere provincie weer andere dingen spelen. Met de waterschappen wordt dat nóg lastiger, hoewel er mijns inziens wel iets meer aandacht aan besteed had kunnen worden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Wat een pisvent is die Baudet trouwens... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ik heb om 7:10 al gestemd op Rotterdam Centraal.
Bij "mijn" stembureau (er zijn er twee) was ik de negende die kwam stemmen voor de Provinciale Staten en de tiende die kwam stemmen voor waterschap Hollandse Delta.
Ronaldussen schreef:
Meltrain schreef:Ik vind niet dat landelijke partijleiders een debat moeten voeren over verkiezingen voor de Provinciale Staten en Waterschappen. :N
PS kiezen leden van de Eerste kamer en dat heeft invloed op het beleid van het kabinet en wat de Tweede Kamer kan doen.
Maar het zijn en blijven geen landelijke verkiezingen en zeker niet voor de Tweede Kamer.
Ik wil gewoon dat mijn provincie en waterschap goed bestuurd worden en ben dus benieuwd naar de plannen voor die overheden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Glamoureus is het zeker niet, maar praktisch zeker wel, stemmen op het station. Het was even voor achten toen mijn vel in de urn zat. :)
Afbeelding

Afbeelding

En dat stemmen voor achten heeft zo zijn voordelen: de medewerkers hebben mij gefeliciteerd, hebben voor mij gezongen, én gaven mij nog een paaseitje cadeau. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Mijn stembiljetten waren gemaakt van klimaatneutraal papier :D

Als ik het goed begrijp heeft de gemeente naast de kleur groen voor de waterschapsverkiezingen ook nog een tweede gekleurde balk op het stembiljet geplaatst die het waterschap aangeeft. Tja, wel handig als je morgen in Ahoy alles gaat tellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Als je gemeente gebruik maakt van de StembureauApp (te herkennen aan een QR-code linksonder op de stempas en de iPad in het stembureau), dan kan je de live-opkomst en vanavond de uitslag volgen via https://www.opkomstenuitslag.nl/

In Rotterdam draait de app al zes jaar, in Den Haag, Zoetermeer, Utrecht en Groningen sinds 2017 en dit jaar zijn opnieuw vijf gemeentes uitgenodigd om deel te nemen: Tynaarlo, Nijmegen, Eindhoven, Purmerend en Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Meltrain schreef:
Ronaldussen schreef:
Meltrain schreef:Ik vind niet dat landelijke partijleiders een debat moeten voeren over verkiezingen voor de Provinciale Staten en Waterschappen. :N
PS kiezen leden van de Eerste kamer en dat heeft invloed op het beleid van het kabinet en wat de Tweede Kamer kan doen.
Maar het zijn en blijven geen landelijke verkiezingen en zeker niet voor de Tweede Kamer.
Ik wil gewoon dat mijn provincie en waterschap goed bestuurd worden en ben dus benieuwd naar de plannen voor die overheden.
Dan zul je dus naar de regionale omroepen moeten kijken/luisteren. Daar worden wel debatten gevoerd over regionale punten. Zoiets landelijk organiseren is erg lastig en trekt ook weinig kijkers. En landelijke partijleiders worden natuurlijk ook ingezet om nog een beetje wat mensen te trekken voor de verkiezingen, anders kwam er echt bijna niemand opdagen...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Etienne »

...ik heb vanaf openingstijd tot 13:45 op het stembureau gezeten. Vlak voor ik wegging had in ons stembureau circa 20% van de gerechtigden in de 2 aanpalende wijken gestemd.
Zelf ga ik zometeen ook maar even stemmen. :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Mag dat dan eigenlijk op je "eigen" stembureau?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Suus schreef:Als je gemeente gebruik maakt van de StembureauApp (te herkennen aan een QR-code linksonder op de stempas en de iPad in het stembureau), dan kan je de live-opkomst en vanavond de uitslag volgen via https://www.opkomstenuitslag.nl/
Toen ik er was was dat ding net vastgelopen en moest dus opnieuw worden opgestart -o-
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Etienne »

Aking schreef:Mag dat dan eigenlijk op je "eigen" stembureau?
Ja, maar de gemeente plaatst je wel op een stembureau wat niet het dichtstbijzijnde voor jou is. Ik woon zelf in het Centrum van Pijnacker, maar zit op een stembureau in Noord.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De gemeente Rotterdam heeft zojuist bevestigd dat er een tekort aan stembiljetten is op sommige locaties. Iedereen die in de rij staat mag nog stemmen, maar het kan even duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Oh boi, in de exitpoll voor Zuid-Holland is FVD in een klap de grootste. :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Karl »

Wat of wie is de beste vervanger van Herman de Schermman? Om de uitslagen/exitpolls te volgen...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Dat was te verwachten. Ik kan alleen nog niet helemaal plaatsen waar die tien zetels vandaan komen.

Ik tel:
-1 voor VVD
-4 voor PVV
-3 voor CDA

Maar waar komen de overige twee vandaan? SP lijkt mij sterk, D66 vind ik ook niet echt logisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Poll van de NOS:
Afbeelding

SP is stiekem best logisch (allebei populisten), en Baudet is (net als D66) populair bij jongere stemmers. Ook bij mij op de Uni zijn er FVD'ers.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Nou, dat wordt nog een hele kluif om te gaan managen voor de FvD leiding.. al die zetels... :X

Bizar.. ik hoorde net op radio 1 (had het al in de krant gelezen over prov. Utrecht) dat ook in Z-H de FvD'ers nergens hun gezicht tijdens lijsttrekkersdebatten etc. hebben laten zien.

Nu exitpoll NB:

FvD 8 zetels.. :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

8 zetels winnen zonder verkiezingsprogramma in de provincie Noord-Brabant begreep ik...
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Ferdinand »

Ik gun het FvD echt absoluut niet. Er komt helemaal niks echt inhoudelijks vanuit deze partij. Ik voorspel dat deze partij het de komende periode erg matig gaat doen waarna FvD weer een heleboel zetels verliest. 'What goes up, goes down'

Hopen dat in Utrecht in ieder geval FvD niet de grootste wordt. Ik vrees dat het anders slecht uit ziet voor nieuwe OV-projecten. Zeker na de blamage met de Uithoflijn. De rest van Utrecht is daar wel de dupe van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 gasten