Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Acht maanden na zijn voorganger Lubbers is nu ook oud-premier Kok overleden: https://nos.nl/l/2255662

Ik voel mij even oud, want ik kan mij nog herinneren dat Kok als premier in het Journaal te zien was, maar het is alweer zestien jaar geleden dat Kok of überhaupt iemand van de PvdA premier was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Ik dacht ook al is het nou zo kort geleden dat hij premier was, maar idd alweer 16 jaar.
Wel precies in de tijd dat ik op de middelbare school zat dus de naam zal vooral bij maatschappijleer vaak genoeg langs gekomen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Nou we kunnen ons kwartje wel vergeten nu. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Het is ADE dus je kunt vast wel ergens een kwartje krijgen (A) :')
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

dylanwild94 schreef:Nou we kunnen ons kwartje wel vergeten nu. -o-
Dat heeft hij destijds bij ING wel ruimschoots terug gehaald.. voor zichzelf. :wink:
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

Ja fijn voor hem. Daar hebben wij dus heul niets aan gehad. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door SLToilet »

Kok was voor mij ook de eerste premier die ik mij herinneren kan als zijnde premier (de tijd van Lubbers was zo'n beetje de tijd dat ik net in de wieg terecht was gekomen). Het kamertje was nog van Wim Kok toen mijn oma me daarop wees tijdens een dagje uit naar Den Haag, dit was nog enkele weken voor de moord op Fortuyn. Sindsdien ben ik me steeds meer gaan interesseren in politiek en dat ligt niet alleen aan de associaties die sommigen kregen van Kok's opvolger Balkenende :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Het Paarse kabinet Kok-I trad aan in 1994 en dat was ook ongeveer in de periode dat ik me politiek bewust raakte. Ik was wel blij dat de conservatieve geluiden van het CDA tot zwijgen werden gebracht. Baas in eigen buik, baas in eigen broek en baas over eigen leven: het zijn voor mij toch wel kernwaarden. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Wim Kok was nog net premier toen ik geboren werd. Daarna volgde Bak ellende. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Maurice Meeuwissen, het enige fractielid van de PVV Rotterdam, is woest. Internettrollen zouden zijn Twitter-peiling waarbij mensen massaal op een lager bedrag voor de cultuurbegroting moesten gaan stemmen hebben verpest: Uit de poll blijkt namelijk dat circa 70% van de stemmers voor meer geld voor cultuur is. Dus gaat meneer Meeuwissen de uitslag van de poll laten corrigeren :')

Nieuwsartikel: https://www.rijnmond.nl/nieuws/174211/P ... corrigeren
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

ArrivaBas schreef:Wim Kok was nog net premier toen ik geboren werd. Daarna volgde Bak ellende. *O*
Ja ... en daarna volgde Flutte :? .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Heb je daar zolang over na moeten denken? :')
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Overleg over pensioenstelsel mislukt: NOS
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Was te verwachten. De vakbonden slepen er alles maar bij om niet tot de kern te komen bij de pensioenen. En tegelijkertijd vragen ze zich maar af waarom jongeren zich niet aansluiten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Ferdinand »

Zojuist kwam de politieke partij DENK langs op het journaal van omroep NOS.
Ik zie het groter worden van deze partij als een negatieve ontwikkeling omdat ik sterk het gevoel heb dat deze partij er alleen maar is voor één specifieke bevolkingsgroep. Dat zie je ook duidelijk terug in de leden. Tuurlijk heb je dit verschijnsel ook bij andere partijen, zoals o.a. de SP en CU. De manier waarop DENK dit doet vind ik echter vrij belachelijk. Ik heb ze een tijdje gevolgd op YouTube en zitten eigenlijk alleen maar een beetje te hameren op het hele discriminatiegebeuren. Andere belachelijke vertoningen waren natuurlijk Kuzu die zei dat 'ie minder spreektijd kreeg dan de rest en dat ze de stemming wilde verplaatsen om een of andere vage feestdag die slechts een zeer klein deel van Nederland viert. Over Sylvana Simons nog maar te zwijgen, maar die is ondertussen alweer een tijdje weg. Als laatste is het ook opmerkelijk hoe belangrijk deze partij een zeker land in het zuidwesten van Europa heeft gesteund, terwijl de leider van dit land Nederland een bananenrepubliek noemde.

Ik hoop dat ik niet weer eens te ver ben doorgeschoten en zou graag jullie mening willen horen over deze politieke partij.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Nou vind ik het steven om tegen discriminatie te gaan nobel, maar om daar nou een hele partij op te richten die vervolgens bij verkiezingen opzij gezet kan worden lijkt me niet de bedoeling. Over de leiding ga ik geen woorden vuil maken, zoals bij wel meer nieuwe partijen is dat nogal rommelig.

En: heeft Pedro Sánchez Nederland beledigd? Dat Spanjaarden Fransen haten is logisch, maar wat hebben ze tegen Nederlanders? :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ach knul, lekker blijven tüütüüren, Nederland gaat toch wel naar de knoppen, met of zonder Denk *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Denk in Rotterdam functioneert normaal en weet op sommige momenten echt wel een snaar te raken. NIDA is wel constructiever en vind ik persoonlijk sympathieker, maar dat is een kwestie van smaak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Ferdinand »

Nee, joh @Aking. Kijk naar landen naast ons. België is een troepzooi met die taalstrijd en die foute wijken in Brussel en Duitsland gaat wel beter, maar daar zie je toch dat ze veel dingen niet goed regelen (infrastructuur bijvoorbeeld). GB heeft Brexit-troepzooi, Frankrijk gelehesjes-troepzooi en een relatief luie en inefficiënte bevolking. Polen heeft een regering die een beetje de verkeerde kant opgaat en dan kan ik nog wel even verder met buurlanden opnoemen.
Eigenlijk zijn die Scandinaviërs alleen beter dan 'wij'. Nederland gaat niet naar de knoppen, we moeten gewoon leren samenleven met verschillende culturen en iedereen moet zich aan de Nederlandse normen en waarden aanpassen.

En dat tüteren en asociaal rijgedrag bij bruiloften wordt gelukkig ook eens aangepakt.

Heb hoop, Aking. Draag je steentje bij aan een betere maatschappij.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Ferdinand schreef:we moeten gewoon leren samenleven met verschillende culturen en iedereen moet zich aan de Nederlandse normen en waarden aanpassen.
Deze paradox omschrijft in mijn ogen perfect wat er aan de hand is in Europa. Europa is niet meer zo homogeen wit als dat het was net na de oorlog, maar veel van de mensen waarvan de familie al enkele eeuwen hier gevestigd zijn denken dit nog wel. Ondertussen is er het nodige aan volk van buiten Europa hierheen gelokt (gastarbeiders) of van ellende hierheen gekomen (het oude vaderland was economisch gesloopt door de kolonisator).

Al die nieuwe standpunten botsen natuurlijk onderling, daarbij helpt het ook niet echt dat alle zware lasten hoofdzakelijk op de schouders van de gewone burger terechtkomen. Grote bedrijven worden door de politiek stelselmatig vrijgepleit van hun belastingplicht (lobby), dat is enkele decennia geaccepteerd maar daar komt langzaamaan een eind aan. Excellente framing heeft er voor gezorgd dat moslims/migranten de schuld van alle ellende krijgen, maar dat is natuurlijk volkomen onterecht.

Nu ben je natuurlijk nog hartstikke jong, dat is niet erg. Zorg er alleen wel voor dat je altijd zelf blijft nadenken en niet alles klakkeloos voor waar aanneemt (ook hetgeen wat ik hierboven heb geschreven).
🍉
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Nou, vind het wel een, opvallend, goed stuk van jou, Hainje. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik las ergens dat Ferdinand het liefst in Rotterdam zou willen studeren. Nou, dat kan nog wel eens een cultuurshock worden (A)

Maar de muren in Rotterdam hebben gelukkig de wijsheid in pacht. Want van het aanzicht op de prachtige dichtregel "Als iedereen ergens anders vandaan komt is niemand een vreemde" vanuit de tram wordt ik elke keer weer blij. Ook "De omgeving van de mens is de medemens", "Known to all & to all a stranger" en "Heel de wereld is je vaderland", allen te vinden op muren in Rotterdam, geven mij weer hoop. Openstaan voor de medemens en een hand uitsteken naar elkaar helpt meer dan boos roepen dat je niet begrijpt waarom Denk bestaat :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Ferdinand »

Cultuurshock? Ik ben in Rotterdam opgegroeid en heb er vervolgens een tijdje gewoond. ;)

Gewoon normaal doen tegen mensen, dan doen ze meestal ook normaal terug. Wanneer iemand niet normaal tegen jou doet, niet confrontatie zoeken maar rustig blijven. Rotterdam heb ik altijd een mooie stad gevonden. Al woonde ik wel helemaal in het Noorden van Rotterdam en kwam ik eigenlijk nauwelijks aan de andere kant van de Maas. We bleven een beetje hangen rond Alexander.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:Nou, vind het wel een, opvallend, goed stuk van jou, Hainje. :pos:
Gracias!
🍉
sumazuyq
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 15:35

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door sumazuyq »

Ik steun de opkomst van Denk ook niet, maar ik vind dat deze partij vrij veel gelijkenissen vertoond met de SGP., een partij waar je eigenlijk niemand over hoort. Beide hebben een trouwe achterban met bijbehorende cultuur. Het is absoluut niet mijn partij, maar ik vind dat ze voorlopig weinig dingen doen die 'gevaarlijk zijn voor de democratie' o.i.d.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten