Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ronaldussen schreef:Een beetje reuring is prima. Maar om het nou een rel te noemen als welgeteld 1 afdeling zich ervan distantieert, vind ik wel erg overdreven.
En als de partijtop gewoon vraagt om het bericht offline te halen (wat ik geen handige zet vind, maar de gedachte erachter kan ik wel begrijpen*), noem ik geen "zware druk uitoefenen".
Na zo'n filmpje komen bij mij de uitdrukkingen "wie kaatst moet de bal verwachten", "de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet" en "wie wind zaait zal storm oogsten" in gedachten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

1 afdeling in de partij heeft een andere mening, is dat nou gelijk een rel? Mijns inziens moet daar toch wel iets meer voor aan de hand zijn. De partijtop vraagt om een bericht offline te halen, is dat gelijk zware druk uitoefenen? Ik hanteer toch iets andere definities denk ik.

Dat je van andere partijen commentaar krijgt als je een wat ander geluid laat horen, valt te verwachten en heb ik ook totaal geen moeite mee.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Wat ik met mijn laatste post bedoelde, Ronaldussen, is of je echt niet ziet dat je totaal verschillende maatstaven gebruikt voor de SP en De Gelderlander. Voorheen je ex mag kennelijk wel een slechte karikatuur ten beste geven, maar als het plaatselijk sufferdje probeert een relletje te stoken mag dat opeens niet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Het mag van mij prima. Ik vind het alleen wat overdreven. Het campagnefilmpje dikt het ook wel wat aan en is wat negatief van toon. Zoals ik al eerder zei, ik vind het jammer dat de SP niet duidelijk benoemt wat het wél wil. Dus of ik totaal verschillende maatstaven hanteer? Mwa, valt wel mee, geloof ik :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:1 afdeling in de partij heeft een andere mening, is dat nou gelijk een rel?
Ach, als één politieker iets roept over kopvodden of minder Marokkanen is dat ook al een rel, dus als het een hele afdeling betreft is dat natuurlijk een stuk groter en dus helemaal een rel :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ronaldussen schreef:*De vraag komt waarschijnlijk voort uit het feit dat het binnen de SP de gewoonte is om discussies ín de partij te voeren i.p.v. via de media
Discussies in de partij? Dat is er over dit filmpje duidelijk niet vooraf geweest, want na Oude IJsselstreek zijn nu ook de afdelingen in Oss en Rotterdam geërgerd: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be4b1187/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Opmerkelijk dat De Volkskrant het heeft over tweespalt, want als ik de definitie van Ronaldussen goed begrijp is er met drie afdelingen wèl sprake van een Rel (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef:Op eu.stemwijzer.nl is de stemwijzer voor het Europees Parlement geopend. Ik kom uit op D66 met ruim driekwart overeenkomst. :')
Als iemand zoiets graag in het Duits wil testen: www.wahl-o-mat.de :wink:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef:
Ronaldussen schreef:*De vraag komt waarschijnlijk voort uit het feit dat het binnen de SP de gewoonte is om discussies ín de partij te voeren i.p.v. via de media
Discussies in de partij? Dat is er over dit filmpje duidelijk niet vooraf geweest,
Dat kun je niet zo stellig beweren. Het campagneteam zet de lijnen uit en vraagt niet voor elk dingetje aan alle afdelingen hun goedkeuring daarvoor. Tijdens de partijraad (waar alle afdelingsvoorzitters bijeenkomen) worden dit soort filmpjes vaak wel getoond voordat het 'live' gaat, mits het filmpje al klaar is natuurlijk. Het is goed mogelijk dat er ook toen al discussie over is geweest, maar dat de uiteindelijke uitkomst is geweest dat een meerderheid zich achter het filmpje heeft geschaard. Dat er nu afdelingen zijn die zich er openlijk van distantiëren is hun eigen keuze én die vrijheid hebben ze ook gewoon (ook al beweren tegenstanders vaak dat er geen vrijheid is binnen de partij). Het is alleen niet gebruikelijk bij de SP dat discussies via de media worden gevoerd, het is de gewoonte om dit rechtstreeks met de betrokkenen te doen.
trolly schreef:Opmerkelijk dat De Volkskrant het heeft over tweespalt, want als ik de definitie van Ronaldussen goed begrijp is er met drie afdelingen wèl sprake van een Rel (A)
Dan begrijp je mijn definitie blijkbaar niet goed. Je moet niet mijn woorden verdraaien/woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Ik hoorde Kees Verhoeven van D66 bij Thijs vd Brink op NPO radio 1 begin van de avond pleiten voor het opnemen van ons EU lidmaatschap in de Nederlandse grondwet. :shock:

Schijnt al een langer punt van D66 te zijn, hoorde het nu voor het eerst.
Maf idee, voorstel vind ik. EU heeft ons veel gebracht.. maar een grondwettelijk recht daarop? Andere verdragen zijn toch ook niet grondwettelijk vastgelegd..
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Aking schreef:Ik zit op
50 plus 74%
SP 70%
PVDA 67%

Maar kijk nog wel op welke poppenkastpartij ik ga stemmen, ik gok FvD, PVV Of de piratenpartij ofzo. Het maakt uiteindelijk toch geen vagijn uit, en dan is er tenminste nog een beetje protest :Y
Ik begrijp niet hoe iemand die regelmatig Europa doorreist op een partij kan (overwegen te) stemmen die geen EU wil, alle grenzen dicht wil, uit de euro wil, enzovoorts. Je top drie suggereert ook niet dat je het daarmee eens bent.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Ik ga ook regelmatig over de grenzen heen en weer, maar om geen zin meer in Europa te hebben is het al genoeg als ik een kijkje op mijn rekeningafschriften met de quasi niet-existente renten neem. Bedankt, lieve Mhr. Draghi...... :evil:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ronaldussen schreef:
trolly schreef:Opmerkelijk dat De Volkskrant het heeft over tweespalt, want als ik de definitie van Ronaldussen goed begrijp is er met drie afdelingen wèl sprake van een Rel (A)
Dan begrijp je mijn definitie blijkbaar niet goed. Je moet niet mijn woorden verdraaien/woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb.
Gut, heb ik iets verkeerds gezegd? Wat is jouw definitie van een rel dan, Ronaldussen? En mochten ze niet overeenkomen, dan graag de definities van een rel binnen de Partij en eentje ergens anders. Oh, en ik ben blij dat het weer aan is tussen jullie!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

:')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Met nog twee weken te gaan tot de grootste verkiezingen van de westerse wereld, gaat zelfs de niet nader te benoemen Zweedse muziekstreamingsgigant mee op in de Europese verkiezingsaandacht:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Nou Ronaldussen, is het ondertussen al een rel? *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Er kan nu gerust gesteld worden dat er "wat commotie" ontstaan is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Gelukkig nog geen rel :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ronaldussen schreef:Er kan nu gerust gesteld worden dat er "wat commotie" ontstaan is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Volgens mij kan dat nog best een dagje ontkend worden 8-)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Vooruit dan maar (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

De oranje hesjes kunnen de kast weer in.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Jammer :shock: :? .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Het staat je natuurlijk vrij om het circus zelf te continueren :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Daar heb ik geen behoefte aan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten