Dé Mol (van Vlaanderen)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 2 IN OPENINGSPOST

Bericht door JWM »

Wat blijft dit een boeiend programma, vele malen beter dan de Nederlandse versie. En ze gaan duidelijk voor kwaliteit ipv kwantiteit want er gingen gewoon twee mensen naar huis terwijl in de NL versie iedereen bleef zodat er weer een aflevering extra gemaakt kan worden. En leuke opdrachten ook, die met de dieren was bijvoorbeeld wel heel creatief uitgedacht _O-

Qua verdachten weinig echt opvallende dingen gezien. Doel van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden. Bij de eerste opdracht zou dat dus heel makkelijk kunnen door voor de pasvragen te gaan maar een goede mol gaat voor geld en zorgt dan dat de opdracht mislukt. Nu is het moeilijk daar meteen iets uit te concluderen omdat alle opdrachten mislukten maar ik vond vooral de kasteelopdracht verdacht. Davey is daar erg afwachtend maar hapt wel onmiddelijk toe als iemand al half het goede antwoord heeft gevonden omdat maar te geven, zodat als dat wordt afgekeurd de aandacht daar weer weg is. Bij de dierenopdracht doe hij niet iets opvallends verkeerd, maar bijdrage is ook hier weer beperkt. Ik blijf dus nog op Davey.

Sam en Robin sluit ik volledig uit inmiddels. Sam is een flapuit en haalt in het koor de grootste prijs binnen terwijl dat best makkelijk onopvallend valt te verpesten. Sowieso denk ik dat een mol eerder kiest voor het spektakel met de dieren in plaats van deze zij-opdracht waar alleen individueel geld valt te verdienen. In Robin zie ik ook geen mol, die lijkt mij oprecht fanatiek en komt bij de dierenopdracht op het allerlaatste moment met de oplossing. Dat zou een mol toch nooit doen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 2 IN OPENINGSPOST

Bericht door Ardan »

BMW en Coca Cola zijn twee sponsors van het programma. Nou werken twee kandidaten 'toevallig' bij die bedrijven. En zie even dit filmpje.
Sponsoren die bedrijven omdat er kandidaten bij werken, of (dat lijkt me eerder) is het andersom? En zouden die kandidaten dan misschien langer in het spel moeten zitten? Of zeg ik nu iets heel raars?
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 2 IN OPENINGSPOST

Bericht door JWM »

Is dit je beloofde analyse? Had eigenlijk wat meer verwacht na dat notitieblok :wink:

Coca cola is geen sponsor volgensmij, in de intro van afl. 2 wordt bij Sam wel BMW genoemd maar bij andere deelnemers geen bedrijfsnamen. Lijkt mij ook geen toeval dat een medewerker daarvan mee doet en is eigenlijk wel jammer dat niet alle deelnemers op dezelfde manier zijn geselecteerd. Maar ik mag toch hopen dat hij in het spel geen privileges heeft daardoor?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 2 IN OPENINGSPOST

Bericht door JWM »

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) IN OPENINGSPOST AFL. 3

Bericht door Mikos »

Let op: Spoilers vanaf hier.

Ik ben er van overtuigd dat Davey het rode scherm te zien heeft gekregen. Hij hield zich heel afzijdig in de bespreking. Bovendien vind ik het geen prettig persoon, maar dat kan persoonlijk zijn. :X
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) IN OPENINGSPOST AFL. 3

Bericht door JWM »

Vond dit eigenlijk niet zo'n hele mooie aflevering, tikje minder dan de vorige twee. Qua Mol-verdachten ook niet veel wijzer geworden dus blijf ik maar zitten op Davey die in het museum een klein bedragje verdiende. Wat Annelies daar deed was wel erg vreemd. Zou echt een geniale mol zijn mocht ze het blijken te zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) IN OPENINGSPOST AFL. 3

Bericht door Ardan »

Leuke aflevering weer, en dank voor de youtubelink!
Helaas had ik voor het kijken al gezien wie de afvaller was, door iets te enthousiast door facebook te scrollen.. Maar wat een ontknoping!
Annelies verdenk ik totaal niet. Er werd haar nog gevraagd naar haar emoties, maar die zijn wel oprecht. Een lieve moeke in een hard spel, dan krijg je dat. Vorige aflevering zag je haar ook al helemaal wegtrekken bij de executie. Ze deed totaal niet mee bij de inbreekopdracht maar ik kan wel begrijpen dat dat voor zo iemand te ingewikkeld wordt met camera's en beveiliging en alles. Het zou een waanzinnig masker zijn om een mol achter te verstoppen maar ik vind haar op dit moment toch te echt.

Ik ben naar Bertrand aan het neigen. Hij heeft dan wel 500 euro binnengehaald bij dat lanceren, maar zijn raadsel was ook gewoon te makkelijk en een Mol moet ook af en toe een beetje meewerken. Hij liet in het museum het alarm afgaan, wees in de vorige aflevering de verkeerde klok aan (maar wist achteraf wel dat het een andere moest zijn) en wist niet bij te blijven bij het lopen in de eerste aflevering ondanks dat hij wel een loper is. En waren Bertrand en Eline niet elkaar drankjes aan het voeren? De Mol weet dat hij zich lekker dronken kan laten voeren..
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) IN OPENINGSPOST AFL. 3

Bericht door JWM »

Nouja, ik heb de makers van deze reeks hoog zitten en vorig jaar bleek het uiteindelijk ook niet de voor de hand liggende Cathy te zijn. Annelies sluit ik nog niet helemaal uit. Wat ze doet komt allemaal wel puur over maar ze heeft nog helemaal geen geld binnen gehaald.

Qua verdachten is mijn lijst nu als volgt:

1. Davey: Bij geen enkele opdracht echt een wezenlijke bijdrage aan de pot geleverd. Alleen gisteren in het museum maar dat was het kleinste bedragje want een mol soms ook moet doen om niet te verdacht te worden.
2. Eline: Erg aanwezig in de groep maar volgensmij ook wat geniepig. Vertrouw het niet.
3. Annelies: Ligt niet voor de hand maar haar bijdrage aan de pot is wel heel minimaal. Zou echt een sublieme mol zijn.
4. Bertrand: Doet verdachte dingen maar het komt op mij allemaal wat onecht over. Is denk ik gewoon kandidaat die op gaat in het spel en de tactiek van de winnares van vorig jaar probeert te imiteren.
5. Hans: Zou een geniale zet zijn om de mol een aflevering later in te laten stromen. Vorige week haalde hij de test met een behoorlijke achterstand in kennis terwijl er twee personen naar huis gingen. En in de aflevering van deze week zat hij bij het springkussen uiteindelijk in de cruciale positie om nog geld te verdienen wat dus mislukte. Maar door de museumopdracht is hij niet heel verdacht voor mij.
6. Sam: Lijkt mij oprecht wat hij doet en een mol zou bij het zingen vorige week toch nooit zorgen dat hij het grootste bedrag binnen haalt?
7. Robin: Bloedfanatiek maar vaak ook een aansteller. Komt op mij wel eerlijk over en vorige week bij de beesten komt hij vlak voor tijd nog met de oplossing
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) IN OPENINGSPOST AFL. 3

Bericht door JWM »

En weer 68 nieuwe minuten van de mol *O*

http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -4/2560419
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door Ardan »

Toen de executie begon dacht ik nog 'het is nooit de eerste', maar bam. Mind=blown.
Ik begon al wel de beide dames wat meer in de gaten te houden. Annelies kwam alwéér met iets, dat ze haar bril niet op had. Maar ze kon onmogelijk de kettingspanner kwijt maken.. moet even opnieuw nadenken :')
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door JWM »

Deze aflevering was weer top *O*

Bij de eerste opdracht gaven de vrouwen wel erg snel op. Zeker iemand die bij de politie werkt zou toch een betere basisconditie moeten hebben? Maar eigenlijk denk ik dat een mol graag in het spel blijft om invloed uit te oefenen. Davey zorgt dat twee deel-opdrachten slagen, doet daar wel lang over en kan best diegene zijn die er voor zorgt dat Sam niet verder kan. Bij de derde opdracht waar het grootste bedrag viel te verdienen wordt er wel vrij snel opgegeven al was dat vooral Betrand. Daarmee is het gewonnen bedrag uiteindelijk wel zeer mager.

Bij de scrabble-opdracht wil Annelies net als vorige week in het museum meteen weer in de cruciale coördinerende positie maar doet daar net als vorige week niks mee waardoor de opdracht hopeloos mislukt.

Uit de derde opdracht kan ik weinig opmaken. Beetje raar ook dat spelen voor een individuele geldprijs door Hans. Maar als Hans de mol is had hij er wel voor gezorgd dat als hij dat gouden ei pakt hij ook die 3000 pakt en het niet in de groepspot komt. Voor mij valt Hans dus nu definitief af.

Verdachtenlijst:
1. Davey: Ligt nogsteeds het meest voor de hand.
2. Annelies: Geen typische mol maar ook deze aflevering is de bijdrage aan de pot weer 0,0.
3. Eline: Niet bijzonder goed of bijzonder slecht. Vertrouw het nog steeds niet echt.
4. Sam: Schoot niet op bij het golfen maar heeft voor mij al genoeg krediet opgebouwd maar is het langzaam aan het verspelen.
5. Robin: Vooral door het scrabbelen een tikje verdachter, al acht ik de kans dat hij de mol is nogsteeds klein.
6. Hans: Ik zie er geen mol in. Zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat de fietsopdracht toch nog slaagt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door Meltrain »

Eerste reactie na het bekijken van aflevering 3: "Nee, niet Marzena. :cry: "
Verder was die inbraakopdracht wel erg mooi (evenals de dierenopdracht in aflevering 2). Vooral toen Gilles om 0:00 die bar inkwam en zei: "Het is morgen". :lol:
Ik had misschien nog enkele bedenkingen, maar wat is dit een supervet programma. :pos:
(Ik moet nog wel aflevering 4 bekijken, dus uitgebreidere opmerkingen van mijn kant komen later.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door JWM »

Waarom had je bedenkingen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door Meltrain »

Ik had het vorige seizoen niet gezien en wist dus ook niet of het net zo leuk is als de Nederlandse versie, maar het is zo mogelijk nog beter. :D (Maar aan de andere kant, eigenlijk zijn alle Vlaamse programma's beter dan de Nederlandse. :')

Ik zit overigens ook op Davey en houd ook Eline en Sam in de gaten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door Ardan »

Heb je vorig jaar niet gezien? Zo'n Molloot als jij? Terwijl beide versies door elkaar in hetzelfde topic stonden? Wauw. Misschien zijn ze nog terug te kijken.
Ik doe ook maar wat
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door Frank »

Die zijn vrij gemakkelijk terug te vinden.

De eerste drie Belgische seizoenen zijn ook terug te zien op YT, maar de beeldkwaliteit daarvan is maar matig (en het eerste seizoen grotendeels zelfs zeer slecht). Bovendien ontbreekt het geluid hier en daar vanwege rechtenproblemen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door Ardan »

Ze zijn sowieso in het topic van vorig jaar te vinden, zat alleen op mobiel en had geen zin om daarop terug te kijken of de video's nog beschikbaar zijn.
Heb een tijd terug seizoen 5 van de onze teruggekeken, ook erg matige kwaliteit maar onze oude seizoenen zijn toch eigenlijk ook wel heel erg leuk!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door Ardan »

En wie het niet meer snapt kan nog altijd bingo spelen :)
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door Meltrain »

Van alle kandidaten staat er ook wat persoonlijke info op de site.
Bij Davey vond ik dit wel opmerkelijk:
Beste eigenschap: oprechtheid
Slechtste eigenschap: oprechtheid
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 4 IN OPENINGSPOST

Bericht door JWM »

Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) LINK NAAR AFL. 5 IN OPENINGSPOST

Bericht door Ardan »

Afgezien van de afvaller ben ik geen steek wijzer geworden eigenlijk... misschien nog maar een keertje kijken. Misschien zelfs alle afleveringen met voorkennis...
Het was wel weer leuk!
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) LINK NAAR AFL. 5 IN OPENINGSPOST

Bericht door JWM »

Inderdaad. Davey had de eerste opdracht makkelijk onopvallend kunnen verprutsen maar wordt gehaald met blinde gok. Maatja, ook hier ging het weer niet over een erg hoog bedrag. Bij de tweede opdracht is het vooral Annelies waardoor het weer mislukt. Ze is voor mij nu de hoofdverdachte. Het is namelijk ook opvallend dat zo iemand in deze fase nog altijd in het spel zit.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) LINK NAAR AFL. 5 IN OPENINGSPOST

Bericht door Ardan »

Onze mol is bekend, maar in Vlaanderen gaan we nog even lekker door met aflevering 6: clique
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) LINK NAAR AFL. 5 IN OPENINGSPOST

Bericht door Ardan »

Aflevering 7! Ik ga nu kijken maar weet helaas al wie de afvaller is..
Spoiler: show
Maar degene van wie je het níét zou verwachten bij aanvang van deze serie blijft erin... dat kan gewoon niet. Die moet het haast wel zijn..
Edit na kijken: Ik twijfel nog tussen twee. De getallen op de deuren van de laatste opdracht verwijzen iig niet naar geboortejaren, ook de getallen op de kaartsleutel die Gilles in zijn hand heeft niet. De leeftijden zijn in de intro weggelaten maar dat is dus een dwaalspoor.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) LINK NAAR AFL. 5 IN OPENINGSPOST

Bericht door JWM »

Zo ik ben weer bij. Het vervelende is dat ik nogsteeds geen idee heb wie de mol is want iedereen die de laatste weken afviel had ik eigenlijk al afgestreept. Het kunnen ze echt alledrie nog zijn. Als ik echt zou moeten gokken dan toch maar Davey.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten