Dé Mol (van Vlaanderen)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door JWM »

Jeej, de Vlaamse zender VIER heeft na de succesvolle comeback vorig jaar van het programma in Vlaanderen een nieuw seizoen gemaakt. Ditmaal is het programma opgenomen in Zuid-Afrika. De exacte datum van de eerste uitzending is nog niet bekend maar het komt in het voorjaar op de buis.

http://www.demorgen.be/tvmedia/-de-mol- ... -bc4cafdd/

Aflevering 1: http://www.vier.be/demol/videos/afl-6-f ... -1/2506352

Aflevering 2: http://www.vier.be/demol/videos/afl-13- ... -2/2522982

Aflevering 3: http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -3/2542534

Aflevering 4: http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -4/2560419

Aflevering 5: http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -5/2573625

Aflevering 6: http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -6/2589794

Aflevering 7: http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -7/2611699

Aflevering 8: http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... le/2631208

Aflevering 9: http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -9/2641523
Laatst gewijzigd door JWM op ma 03 apr 2017, 22:09, 15 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Ardan »

Jaaa leuk!! *O*
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door JWM »

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Mikos »

Leuk! *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Ardan »

Hier worden de kandidaten voorgesteld. Het zijn er 11. Drie van hen lijken vreselijk op elkaar :')
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door JWM »

Helaas nietvia Youtube, maar de eerste aflevering staat online: http://www.vier.be/demol/videos/afl-6-f ... -1/2506352
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Frank »

Dank :D .
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Mikos »

Tot aan het eerste reclameblok speelt de video prima af, dan stopt hij en doet verder niks meer. Ik zal zeker moeten wachten tot de commerciële onderbreking voorbij is? :mrgreen:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door BR628 »

Net als vorig seizoen blijkt ook nu weer dat die Belgen het toch wel erg mooi gemaakt hebben. Superleuke start van de serie.

Bij mij begon ie ook weer overnieuw bij het eerste reclameblok maar als je handmatig doorskipped naar waar je gebleven was werkt het wel gewoon.
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door baladid »

Chromegebruikers:
Deze plugin installeren: https://chrome.google.com/webstore/deta ... gkfm?hl=nl
Video openen.
O‌p de plug-in klikken en achter » [720x404] Afl. 6 februari - aflevering 1 | VIER« op [Start klikken].
Laten downloaden.
Dan map kiezen
Een aantal minuten wachten (Video wordt geconverteerd)
Video bekijken.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Mikos »

Zit hem in mijn ad-blocker; ik krijg geen reclame te zien, dus ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft, want in een andere browser (zonder ad-blocker) heb ik geen probleem. Tot zover deze first world problems *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Ardan »

Ik ben net begonnen met kijken en bij mij hapert het ook af en toe, even lekker laten laden denk ik. Begint al spannend :)

Laten we trouwens even afspreken dat we hier niet gaan spoileren, omdat we (althans toch de meeste denk ik) via dit topic bij de uitzending komen. Gebruik de spoiler-tag als je iets over het resultaat van de uitzending wil vertellen, zoals de afvaller enzo :) Akkoord?
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door baladid »

Zullen we afspreken dat dat 48 uur geldt nadat de link hier verscheen – dus in dit geval tot woensdag, 22 uur? Anders staat dit hele topic in spoilers ;)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Ardan »

Beter idee :) Dan hebben we allemaal rustig de tijd om te kijken :)
Ik weet nu trouwens ook meteen wat ik mis in de Nederlandse versie: verschrikkelijke keuzes die je moet maken..
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door JWM »

Nee, laten we niet met spoiler-tags werken. Ik zet de links wel steeds in de openingspost, klik gewoon steeds de eerste pagina aan als je een nieuwe aflevering nog moet zien :wink:

Verder: Top programma, al is de product placement dit keer wel wat nadrukkelijk aanwezig. Maargoed, commerciële zender en peperdure productie voor een markt die slechts 1/3 van Nederland is.

Goed, en dan nu niet verder lezen als je eerst de aflevering wil zien:

Qua verdachten: In deze aflevering is bij de loopopdracht de mol waarschijnlijk voor het eerst actief geweest. Cruciale positie om wel of niet te laten slagen is een van de lopers, maar de mol kan natuurlijk ook z'n individuele opdracht laten mislukken om het te winnen bedrag laag te houden en zo in het begin niet echt op de voorgrond te komen. Eline en Annelies waren wel heel nadrukkelijk aan het prutsen maar Annelies is bij het lopen waarschijnlijk eerder een last dan een lust. Op het andere falende duo, Davey en Jessica werd lang gewacht mede omdat Jessica docent L.O. is. Aangezien zij er al uit ligt komt Davey hoog op mijn verdachtenlijst. Bij de lopers ook wat verdachte dingen. Wat Bertrand deed vond ik wat overdreven, ik denk eerder bewust om zichzelf verdacht te maken.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Mikos »

Mooi programma, goede opzet, gave opdrachten. Nu...





Ik denk dat Hans de Mol is. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Ardan »

Supergave aflevering! Ik moest bij het springen wel meteen denken aan eenzelfde opdracht vanaf de kerncentrale in de Nederlandse versie in 2013.. en in de volgende aflevering zit volgens mij ook een opdracht die 'wij' ook hadden (met die kooien).

Wat ik tot nu toe denk: Eline en Annelies konden het makkelijkst mollen met hun vragen. Marzena en Jolien konden dat eigenlijk niet, hooguit wat traag aan doen, en zij zijn wel geslaagd. Bouba en Sam zijn ook geslaagd maar wilden wel erg graag vertrekken.
Bij het springen leek Davey even de verdenking te trekken door te zeggen dat hij hoogtevrees had maar toch graag wilde springen. Uiteindelijk zijn ze allemaal gegaan en heeft de mol de schijn opgehouden. Robin is erg op Jessica aan het inpraten om het toch vooral te doen. Robin was tijdens het lopen ook erg aan het inpraten op Bertrand (al werkte dat toen juist averechts).
In de auto's zou ik haast denken dat de mol sowieso gedrukt zou hebben, want geen geld in de pot, en het is hoogst waarschijnlijk dat er minstens één ander is die ook zou drukken. Een risico dat de mol wel zou kunnen nemen. Dat zijn Davey, Eline, Jolien, Marzena, Robin en Sam.
Ik kan nog niet echt verdachten aanwijzen maar heb wel wat mensen waarvan ik denk dat ze het niet zijn.

En ja, Hans... ik vond het al te lullig om waar te zijn!
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door baladid »

Ik moet nog een paar scènes herbekijken, maar even alvast wat gedachten:
Eline lijkt me niet de mol: Als ze iemand door treuzelen had willen »vasthouden« had ze een sterker loopiemand genomen. Maar wat is met Annelies. Niemand kan haar eigelijk verdenken – oudeste van de groep, werkt met kinderen – een beetje de Vlaamse Jochem van Gelder. Heeft zij niet misschien lastige vragen uitgekozen? Toch heb ik daar na de springopdracht twijfels.
Robin en Jessica zijn niet de mol, denk ik. Jessica was als mol niet gesprongen en Robin had eerder iets gezegd van »Als ge te angstig bent moet je het niet doen, geld is niet alles.«
Bij de autoopdracht zou het me interesseren wie nou wie overgehaald heeft om te drukken. De mol moet overhalen (wat me ook gelukt lijkt, omdat de auto's per wagen gelijk hebben gestemd, als ik me goed herinner) zodat er minimum twee drukkers zijn. Behalve als Hans de mol is... Hans, het mysterie.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door baladid »

Even wat ideeën van Twitter:
Bertrand maakt de mollenmove:
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Mole betekend in het Engels »mol« en »moedervlek« #Bouba

Bij de poll van de Standaard vindt Vlaanderen Jolien en Bertrand het meest verdacht.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door baladid »

Ben het net aan het herbekijken:

Annelies haar val is geen molactie: Dan had ze dat wel tijdens het lopen gedaan.
Jolien »domheid ook niet« – daarvoor waren de foute antwoorden te »obvious«. Een echte mol zou realistische antwoorden geven (Oostkantons bijvoorbeeld in Luxemburg of Henegouwen, maar niet in West-Vlaanderen... – waar die ongeveer liggen lijkt me een gemiddelde Belg te weten). Aangezien tijdens de loop eigenlijk ook nergens gemold werdt zou dat dus inderdaad Davey kunnen zijn – maar ik denk niet dat hier gemold is. Tijdens de loop zag ik vooral fake-molacties – je verdacht maken zonder het te verknoeien.

Komt de keuze voor de springers: De Mol weet natuurlijk dat ze allemaal moeten springen. Als hij wil mollen, moet hij dan bij de springlustigen horen?
Je zou kunnen zeggen »neen.« – dan kan hij zonder erg op te vallen niet springen. Maar dat heeft hij dus niet gedaan – waarschijnlijk omdat ook dit te »obvious« was. We moeten dus de mol zoeken in de springwilligen – en daar moet het dan iemand wezen die probeert de anderen te verangstigen.
Het lijktje is dus Bertrand, Davey, Marzena, Sam en Jolien. De vier laatstgekozen lui hebben ook in de auto gedrukt...
Wie welke kandidaat kiest, daarvan weten we weinig. Aangezien de springlustigen (dus mijn molverdachten) niet zelf kiezen, lijkt het mij ook niet relevant. Jammer is, dat we niet weten wat de volgorde was. Of de mol het goede antwoord geeft, is irrelevant. De mol moet alleen veronzekeren – hoe minder zeker de springangstige is, hoe minder waarschijnlijk haat ie springen,
Jolien geeft het antwoord vrij zeker – maar in een scène (50m50s) kijk ze een beetje als of ze weet war er gaat gebeuren. Ze overtuigd wel Elien, dat Eline aan de goede kant zit: »Ik heb keiveel wind, ik ga aan de kant zitten«. Jolien lijkt me niet de mol.
Sam maakt duidelijk dat hij geen idee heeft of het antwoord goed is – Annelies wordt er ook onzeker door. Mol?
Bertrand zaait ook verwarring – hij maakt ook duidelijk dat ie geen flauw idee heeft wat goed is. De vraag »Wat is fierljeppen?« zou een mooie afleiding kunnen zijn.
Davey is erg zeker en praat goed op Jessica in – een mol zou anders reageren.
Marzena is ook erg zeker – de onzekerheid komt hier eerder van Robin. Marzena lijkt me dus ook geen mol.

Mogelijke mollen bij deze opgave dus Sam en Bertrand.

Aangezien het bij Bertrand er té dik opzit, zit ik misschien toch op Sam. gedrukt, langzaam gelopen, Annelies de verwarring ingeholpen. Of is het toch Jolien, die gehoopt had dat iemand anders het wel verknalt.

En Hans, ach Hans... Het blijft een mysterie.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen)

Bericht door Ardan »

Ik heb nog even gauw de app gedownload. Verdubbelaar ingezet op Davey, en Annelies krijgt de minste punten. Wie nog voor deze aflevering wil meespelen moet het NU doen.

Niet vergetern straks in de OP te kijken, NIET hier want dan spoiler alert!
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 2 IN OPENINGSPOST

Bericht door baladid »

1e opdracht:
Schatten konden ze allebei niet – maar dat lijken me geen molacties.Ook zou een mol voor geld gaan.
De museumsopdracht was goed te mollen – maar onduidelijk door wie. Marzena, Eline en Davey waren op deze opdracht – en dom bezig;). Toch bijna gehaald. Of had de mol een klok en kon het zo lang rekken dat het als opgelost geldt maar ze toch het geld niet krijgen.
Annelie en Bertrand hadden een kutopdracht – die niet echt te mollen was. Ook kozen ze de pasvragen
De diamantenopdracht (Robin en Jolien) was ook knap lastig – maar ze kozen geld.

Ik neem aan, dat de mol voor geld zou spelen. – dus zit de mol bij Marzena, Eline, Davey,Robin en Jolien. Allemaai autodrukkers...

2e opdracht: Het zingen is eigenlijk wel goed te mollen. Eline (de enige verdachte in die groep) gaat voor het laagste geld.

Waar ik bij de 2e opdracht de mol moet zoeken – geen flauw idee.


Robin kletst en kletst en schopt daarmee iedereen in de war. Ook zit ie de hele tijd in een fokking open kooi. Dat zou een molactie kunnen zijn – of oor Robin, of door de vrijlopers (Hans, Davey en Jolien)

Aangezien het geld gehaald werdt is het mollen hier niet gelukt. Ik dacht aan Jolien – een verdacht persoon die niks tegen, maar ook niks voor de zege doet. Maar die is nu weg. Of Robin was het en is te vroeg gestopt met mollen. Of er werd niet gemold...





Bij »De Standaard« denken 26% aan Davey, 17% aan Eline en 16% aan Bertrand.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 2 IN OPENINGSPOST

Bericht door Ardan »

Ik schrijf tijdens de uitzending mee en dat levert een mooi overzichtelijk molboekje op :Y
Spoiler: show
Afbeelding
Ik laat het even bezinken en analyseer morgen wel :') Had ik de youtubelink in de OP trouwens maar eerder ontdekt, die player van VIER is nog kutter dan die van de NPO :')
Ik denk nu even snel dat de Mol sowieso voor de jokers zou zijn gegaan. Dan komt er sowieso geen geld in de pot en een medeverdachte meer. Dat zijn Sam, Annelies en Bertrand.
Gilles zegt bij de executie 'het wordt een zware dobber', is dat een referentie naar het geitenneukmelkdobbertje van Bertrand en Marzena? Zomaar een domme gedachte hoor :P
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dé Mol (van Vlaanderen) AFL. 2 IN OPENINGSPOST

Bericht door baladid »

Ardan schreef: Ik denk nu even snel dat de Mol sowieso voor de jokers zou zijn gegaan. Dan komt er sowieso geen geld in de pot en een medeverdachte meer. Dat zijn Sam, Annelies en Bertrand.
Ik had andersom geredeneerd: Hij gaat voor het geld om Hans erbuiten te houden. Maar je hebt gelijk – een medeverdachte meer is logisch. Mijn hele redenatie hierboven moet ik dus nog eens aanpassen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten