Biebtopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

De professor Langdon-boeken van Dan Brown heb ik ook gelezen. De verhaalopbouw is goed, dat wat hij behandelt interessant, de logica is soms echter wat ver te zoeken en dat is jammer.

Ik zie Hainje de Bijbel noemen. Die vind ik zonder de bijbehorende uitleg echt totaal niet te volgen. Ik heb, uit goodwill naar mijn toenmalige vriendin, de "Bijbel in Gewone Taal" gelezen, of althans daar ben ik in begonnen, maar na dertig pagina's vond ik er geen touw meer aan vast te knopen. Ik ben zelf niet gelovig dus is het voor mij sowieso een apart verhaal, maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer je het hele verhaal door de juiste persoon (bijvoorbeeld in de kerk) uit laat leggen, er een mooie moraal in zit. Het boek heb ik aan mijn ex gegeven, in de hoop dat zij er meer aan heeft.
ArrivaBas schreef:Zelf lees ik vooral boeken omdat het voor school verplicht is.
Dat had ik toen ik op school zat ook, maar je kweekt vanzelf een bepaalde, bredere interesse. En om je meer te verdiepen ga je als vanzelf meer boeken moeten lezen. Dat komt dus nog wel :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Biebtopic

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Ik zie Hainje de Bijbel noemen. Die vind ik zonder de bijbehorende uitleg echt totaal niet te volgen.
De kern van onze wetgeving komt uit de Bijbel en daarnaast wil ik mij verdiepen in de grote religies op de wereld. Sowieso vind ik geschiedenis een machtig interessant vak, dus om dingen uit het verleden wellicht beter te kunnen begrijpen is het lezen van de Bijbel een mooi streven. Of ik het boek ook uitgelezen krijg weet ik niet, daar zal ik met de tijd wel achter komen. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

Begin maar met die Stieg Larsson-boeken. Wanneer je die uit hebt en je geconcentreerd en geïnteresseerd kon blijven lezen, dan kun je aan de Bijbel beginnen. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

Ik vond de Stieg Larsson boeken echte pageturners, ik heb alle delen in een paar dagen uitgelezen, heerlijk. Ook deel vier vond ik prachtig, wil ik nog wel een keer lezen maar ik kon het voor de aankoopprijs verkopen, dus tja :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

Dán is de Bijbel echt iets voor jou! :mrgreen:

Zonder gekkigheid: Ik wil de Bijbel of gelovigen niet afvallen, ik vond het zonder uitleg niet te volgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

Diverse delen van de Bijbel heb ik gelezen op de basisschool. Sommige boeken zijn echt prachtig, maar de gehele bijbel lezen is niet zonder bijbelstudies te doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Biebtopic

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Begin maar met die Stieg Larsson-boeken. Wanneer je die uit hebt en je geconcentreerd en geïnteresseerd kon blijven lezen, dan kun je aan de Bijbel beginnen. :')
Ik zet ze erbij op mijn bol.com-verlanglijstje.

Edit: Ik zit nu naar die boeken te zoeken, maar de beschrijving doet mij nu niet echt aan Bijbelse verhalen denken. :?
Laatst gewijzigd door Hainje op do 02 feb 2017, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

Wat ik een tijd wat meer heb weten te waarderen, waren de boeken van Herman Brusselmans. Die man heeft een ongelooflijk grote duim waar hij van alles uit kan zuigen en het is nog grappig ook. Ik heb echter een beperkte concentratiespanne voor boeken, dus toen hij stopte met het schrijven van hoofdstukken en zijn boeken eigenlijk uit één of twee hoofdstukken begonnen te bestaan, was ik er snel klaar mee.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Biebtopic

Bericht door waldo79 »

Op dit moment heb ik Project Persefone - Het vonnis van Michelle Gagnon in mijn tas zitten. Ik lees voornamelijk onderweg, dus mijn lange treinritten tussen Tiel en Den Haag lenen zich daar voor.

Meestal houd ik het op thrillers en lichte dramatiek.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Biebtopic

Bericht door marvinkok »

Millenium Trilogie ook gelezen, kon ik ook aan een stuk door lezen. Deel 4 moet nog, ligt hier wel op de boekenplank, maar kom er maar niet aan toe.
Ben een paar maanden geleden ook aan Band of Brothers begonnen (vind oorlogsgeschiedenis erg interessant), maar die heb ik na 4x verlengen nog altijd niet uit, gebrek aan tijd...
Daarnaast kan mij Tom Clancy erg bekoren. Heb de hele Jack Ryan-serie (inclusief de boeken die na zijn dood zijn uitgekomen) op m'n e-reader staan. Duurt bijna een jaar om alles door te komen maar leest wel heerlijk weg. Ook een start gemaakt met de Dirk Pitt serie van Clive Cussler. Op zich goede verhalen, alleen wel wat fantastischer dan Clancy, "even" de Titanic lichtten is toch wel vergezocht :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Daniel »

Ronaldussen schreef:Zou wat zijn als ik op m'n werk boekjes ga zitten lezen :N
Ow dat doe ik zo af en toe wel... ietwat droge kost dat boek met ISO-normen wel :mrgreen:
Mikos schreef:
ArrivaBas schreef:Zelf lees ik vooral boeken omdat het voor school verplicht is.
Dat had ik toen ik op school zat ook, maar je kweekt vanzelf een bepaalde, bredere interesse. En om je meer te verdiepen ga je als vanzelf meer boeken moeten lezen. Dat komt dus nog wel :wink:
Of niet... echte literatuur ben ik nooit een fan van geworden, ben ik wellicht te veel beta voor (dat was de verklaring van m'n mentor ooit voor die ene 5,5 op m'n eindlijst :P ) Niet dat ik boekloos ben hoor, d'r staat hier nog redelijk wat in de kast.
Deels hobbygerelateerd, maar verder ben ik toch vooral gek op stripboeken met een beetje goeie humor. Moet alleen toch eens wat meer tijd in het uitbreiden van de collectie steken.

Maar als ik echt even wil lachen dan gaan we terug naar de tijd dat we nog meer creatieve Mikossen hadden rondlopen in de trein. Geweldig boekje, dat "Uw geld of uw kaartje" :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Biebtopic

Bericht door AppleMoose »

Op m'n werk hebben we nauwelijks tijd om de overdracht te lezen, laat staan dat we boeken gaan lezen :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Biebtopic

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:... Niet dat ik boekloos ben hoor, d'r staat hier nog redelijk wat in de kast.
Deels hobbygerelateerd, maar verder ben ik toch vooral gek op stripboeken met een beetje goeie humor.
Hier staat de boekenkast ook flink vol met hobby gerelateerde boeken en stripboeken. Ik bezoek gemiddeld eens in de week een stripboekenwinkel in Rotterdam. En verder vul ik mij hobbyboeken (ov-gerelateerd) ook regelmatig aan.

Verder staan er hier nog een flink aantal boeken in de kast over de historie van de omgeving waar in woon.
Daniel schreef: Maar als ik echt even wil lachen dan gaan we terug naar de tijd dat we nog meer creatieve Mikossen hadden rondlopen in de trein. Geweldig boekje, dat "Uw geld of uw kaartje" :)
Ja ... dat boekje staat ook bij mij in de kast :wink: .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Daantje »

Die kreeg ik.als afscheidscadeau van mijn eerste stage :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Biebtopic

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Diverse delen van de Bijbel heb ik gelezen op de basisschool. Sommige boeken zijn echt prachtig, maar de gehele bijbel lezen is niet zonder bijbelstudies te doen.
Je kunt beginnen met de versie van Guus Kuijer:
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/01/19/te ... n-a1467042

Ik heb hier ook de eerste paar delen van gelezen, die vond ik echt briljant. Als je weinig met het geloof hebt dan biedt deze versie wel een goede inkijk in de belevingswereld van een religieuze Christen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Biebtopic

Bericht door nvdw »

ArrivaBas schreef:Zelf lees ik vooral boeken omdat het voor school verplicht is.
Ach, die boekverslagen... dat heeft mijn leeslust toch wel een flinke knauw gegeven. Ik was wel blij dat ik Arnon Grunberg en Marek van der Jagt samen op de lijst kon zetten. Grunberg is nog steeds een van mijn favoriete schrijvers ('jij houdt van zieke boeken' zei mijn docent Nederlands) en toen was nog niet definitief onthuld dat Van der Jagt een pseudoniem van Grunberg was ;)

Gelukkig heb ik vrij snel na die onzin het plezier in het lezen van boeken teruggevonden. Lezen gaat vooral bij vlagen. Zo raak ik soms een maand geen boek aan en vervolgens lees ik vier of vijf boeken in een week vakantie.

Op dit moment op het nachtkastje: Boud, Eva Rovers' biografie van Boudewijn Büch.

Wat op de plank ligt: De greppel van Herman Koch en Lieve van Ronald Giphart.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Biebtopic

Bericht door VIRM »

Ik lees vooral thrillers, fantasy, detectives en historische romans (nu bezig met een serie uit de tijd van de Angelsaksen en Vikingen in Engeland).

Aangezien lezen vanaf 2008 toch wel wat lastiger begon te worden door mijn visuele beperking, ben ik toen overgestapt naar audioboeken. Het was even wennen, maar het is echt fantastisch. *O* Vooral de Britten zijn hier ver mee en hebben dan ook een erg ruime keuze. Ik lees tijdens weekenden/vakanties, maar ook heel erg veel in de trein (van/naar werk kan ik 40 minuten blijven zitten, dus een goede gelegenheid om een boek op te zetten).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

Afbeelding

Millennium 5 kwam gisteren uit, dus dat is nu mijn treinliteratuur. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Biebtopic

Bericht door jelmerrr »

Mikos schreef:Mwah, ik zit maar weinig in de eerste klas. Ik maak graag ruimte voor de reiziger, dus als ik zit te lezen, zie je het meestal niet :wink: Als je een Mikos ziet lopen met een boek in zijn rugzak... :Y
Op Wdn laatst wel eem HC die haar boek alweer aan het lezen was voordat de trein goed en wel vertrokken was.

Zelf lees ik trouwens ook het liefst op papier.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Biebtopic

Bericht door VIRM »

@Suus; ik heb hem vandaag binnengehaald. Ben benieuwd! :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Biebtopic

Bericht door Meltrain »

Van Sinterklaas heb ik het boek "Oorsprong" van Dan Brown gekregen en dat ben ik momenteel aan het lezen.
Lees ik dan zo langzaam? Nee hoor, maar destijds was ik met een ander boek bezig en dat wilde ik eerst uitlezen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Biebtopic

Bericht door ODRAIL »

Deze week een boekje ontvangen over smalspoor op Schiermonnikoog tijdens de tweede wereldoorlog :wink: .
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Biebtopic

Bericht door VIRM »

Nu bezig met Fire and Fury van Michael Wolff.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Biebtopic

Bericht door nvdw »

Recent uit: Een klein leven van Hanya Yanagihara en Het geluk van Limburg van Marcia Luyten.

Op het nachtkastje: Het beste wat we hebben van Griet Op de Beeck.

In de wacht: Born to run, de autobiografie van Bruce Springsteen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Biebtopic

Bericht door AppleMoose »

Met Versinterkersternieuwjaardag het boekje Zweden. Te mooi om waar te zijn? gekregen en deze week uitgelezen.
Nu met het boekje 'Uitrollen is het nieuwe doorpakken' van Japke-d. Bouma bezig. Een verzameling columns over jeukwoorden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten