Biebtopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Mikos

Re: Biebtopic

Berichtdoor Mikos » Do 18 Jan 2018, 13:56

Recent heb ik een i-riedert gekocht voor mijn reizen, omdat ik er keer op keer tegen aanliep dat ik langer dan 'gemiddeld' op reis ga, daarvoor een grotere hoeveelheid boeken meeneem en daar weken mee loop te slepen. Dus voor op reis heb ik nu een digitaal apparaat. Meteen daarbij een van de boeken van Fredrik Backman gekocht, die op een ontzettend grappige manier schrijft en vooral bekend is van het verfilmde boek 'En man som heter Ove', oftewel 'Een man die Ove heet'. Ik heb me bescheurd om die film in het vliegtuig vanuit Nieuw-Zeeland, de overige boeken die hij geschreven heeft zijn ook geweldig. :P

KM46

Berichtdoor KM46 » Vr 19 Jan 2018, 21:35

Het nieuwste boekje wat ik het aangeschaft is een boekje over spoorvervoer (smalspoor) tijdens de tweede wereldoorlog op Schiermonnikoog.

Suus

Berichtdoor Suus » Vr 19 Jan 2018, 23:17

KM46 schreef:Deze week een boekje ontvangen over smalspoor op Schiermonnikoog tijdens de tweede wereldoorlog :wink: .

KM46 schreef:Het nieuwste boekje wat ik het aangeschaft is een boekje over spoorvervoer (smalspoor) tijdens de tweede wereldoorlog op Schiermonnikoog.

Veel spoorboekjes over Schiermonnikoog de laatste tijd :shock:

#trendingtopic
Rame à l'approche

KM46

Berichtdoor KM46 » Za 20 Jan 2018, 12:34

Sorry ... zat even niet goed op te letten toen ik het tweede bericht hierover schreef :oops: .

Meltrain

Berichtdoor Meltrain » Ma 07 Mei 2018, 20:40

Ik heb nu bijna "De vergeten Tombe" van Kate Mosse uit.
Goed boek, maar in de vertaling zitten af en toe behoorlijk storende schrijffouten. :?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

jelmerrr

Berichtdoor jelmerrr » Wo 04 Jul 2018, 20:56

Hm ik moet ook eens een boek kopen want heb mog twee boekenbonnen
Alleen geen idee welk boek :mrgreen:

Suus

Berichtdoor Suus » Wo 04 Jul 2018, 21:12

Waar houd je van? Nederlandse literatuur, literatuurklassiekers uit de gehele wereld of heb je liever een spannend boek?

M.b.t. Nederlandse literatuur kan ik De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld aanbevelen. Tot nu toe mijn favoriet van 2018.
M.b.t. literatuurklassiekers kan ik Mijn kinderjaren in de Provence van Marcel Pagnol aanbevelen. We hebben 61 jaar op de vertaling uit het Frans moeten wachten, maar wat een boek!

Voor spannende boeken moet je bij Vrij Nederland zijn: https://www.vn.nl/detective-en-thriller-gids-2018/

En anders heeft Bedrock ook nog wat aanbevelingen: https://www.bedrock.nl/8-boeken-voor-de-zomer/

En denk je, boeken lezen lukt niet, ook daar zijn tips voor: https://www.bedrock.nl/meer-lezen-zo-lu ... peens-wel/
Rame à l'approche

jelmerrr

Berichtdoor jelmerrr » Wo 04 Jul 2018, 22:14

Euh volgens mij heb ik voor Nederlands wel literatuur met sport of spanning gelezen (De Renner vgm nog)
Vond ik wel leuke boeken maar ook het boek van/iver Bas Nijhuis (de scheidsrechter) vond ik interessant.

nvdw

Berichtdoor nvdw » Do 05 Jul 2018, 22:54

Pagnol ga ik op de lijst zetten Suus, dank voor de tip. De avond is ongemak vond ik ook heel bijzonder en beklemmend.

Ik wil Liaisons dangereuses nog wel eens lezen in de recente vertaling van Martin de Haan (Riskante relaties). Die doet ook uitstekend werk met de vertalingen van Michel Houellebecq.
Van die dingen, ja!

Terug naar “OV Ontmoetingspunt”