Biebtopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Biebtopic

Bericht door Mikos »

Het Biebtopic; welke boeken heb jij gelezen, ben je aan het lezen of wil je nog lezen?

Ikzelf heb een vrij brede smaak; ik houd wel van thrillers, literatuur, reisbladen (zijn dan wel geen boeken, maar toch), maar ik heb ook de Harry Potter-boeken gelezen. Ik ben begonnen aan de trilogie In de ban van de Ring, maar dat vind ik toch wel héél erg langdradig, dus ik ben in het tweede boek blijven hangen. De trilogie "The Maze Runner" heb ik vorige maand uitgelezen, nadat ik drie jaar terug de film heb gezien van het eerste boek.

Momenteel lees ik "Bewaring" van Graham Norton, die heb ik in mijn rugzak zitten. Daar heb ik nog niet echt een oordeel over.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Biebtopic

Bericht door Ardan »

Na 'Wat eten we vandaag?', 'Wat drinken we vandaag?' en 'Wat kijken we vandaag?' is er nu dus 'Wat lezen we vandaag?' :D
Mikos schreef:De trilogie "The Maze Runner" heb ik vorige maand uitgelezen, nadat ik drie jaar terug de film heb gezien van het eerste boek.
De tweede film moet ik nog steeds zien. Staat niet op Netflikker :cry:
Ik heb de boeken van Tolkien ook in huis sinds kort, maar heb er eigenlijk nog niet in gelezen..
Laatst gewijzigd door Ardan op do 02 feb 2017, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

Bereid je voor op héél veel namen, personages en liederen. Ik kan mijn aandacht er niet goed bij houden, dus het boek ligt een beetje boel te verstoffen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Biebtopic

Bericht door Chrysa »

En ik maar denken dat het een Justin Biebertopic was. :')

Zit zelf nog aan de Hunger Games boeken. Ben er ongelofelijk laat mee, maar ach.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Biebtopic

Bericht door Ardan »

Je bent 18 en je weet wat boeken zijn? Er is nog hoop *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

De Hunger Games-trilogie heb ik in 2015 ook uitgelezen. Vond ik ook wel mooie boeken, met mooie films. Net nadat ik deel 3 had uitgelezen ben ik in Dublin naar de laatste film geweest. Jammer dat niemand me had verteld dat ze het dan overdubben in Gaelic. :mrgreen:

Het schijnt dat dat soort boeken onder de categorie Young Adult vallen, maar ik laat me vaak niet echt leiden door dat soort etiketten. Het is wel gemakkelijker selecteren bij het zoeken naar boeken om te lezen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Biebtopic

Bericht door Chrysa »

Ardan schreef:Je bent 18 en je weet wat boeken zijn? Er is nog hoop *O*
Mijn smaak is dan weer zo specifiek dat ik alsnog bijna nooit boeken lees. :')
Mikos schreef:De Hunger Games-trilogie heb ik in 2015 ook uitgelezen. Vond ik ook wel mooie boeken, met mooie films. Net nadat ik deel 3 had uitgelezen ben ik in Dublin naar de laatste film geweest.
Ik heb alleen de eerste film gezien, maar het grootste probleem wat ik daarmee had is dat de personages veel oppervlakkiger waren dan in de boeken, en aangezien ik eerst het boek gelezen had mistte ik toch wel veel details. :/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

Dat is wat je vaker ziet als er een film komt van een boek: Er is een beperkte tijd (ongeveer anderhalf uur) om het hele verhaal te vertellen. Wanneer je eerst het boek hebt gelezen, zal je opvallen dat misschien de helft de film niet eens haalt. Wanneer je eerst de film hebt gezien, zal je opvallen dat het verhaal toch anders in elkaar zit dan wat je hebt gezien. Ik ben er nog niet helemaal over uit welke volgorde ik prefereer.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Biebtopic

Bericht door AppleMoose »

De verfilming van 'De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween' vond ik dan wel weer erg geslaagd :pos:

Ik lees nu voor de tweede keer Siegfried van Harry Mulisch. Hoewel het over WO II gaat, kon het mij de eerste keer niet zo bekoren. Had toen ook nog nauwelijks tot geen echte literatuur gelezen en zijn schrijfstijl is nou niet echt heel toegankelijk te noemen. Nu bevalt het me een stuk beter, al blijf ik een hekel aan die vent hebben en aan de arrogantie die in zijn boeken doordruipt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

Ja, alle boeken van Jonas Jonasson heb ik ook gelezen en ik heb er om in een deuk gelegen. Net als de Dagboeken van Hendrik Groen; briljant. Ik kan niet wachten op nieuwe boeken van beide schrijvers.

De eerste drie boeken van Sieg Larsson heb ik vorig jaar meegenomen naar Australië. Van het eerste boek heb ik de film eerst gezien (dat wist ik alleen niet), dus halverwege het verhaal gingen me een paar lampjes branden dat ik het ergens van herkende. Ik vond de boeken echter geen doorkomen aan, maar ik moet wel toegeven dat ik het vierde boek (van een opvolger) wel weer heb gekocht, omdat het me wel aantrok. Die heeft echter exact dezelfde schrijfstijl die Larsson ook had; heul langdradig. Dus daar ben ik na een jaar nog geen steek mee opgeschoten.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Biebtopic

Bericht door AppleMoose »

Ik heb de drie films gezien, maar aan de boeken niet begonnen. Juist omdat ik van iedereen hoor dat het zo langdradig is. De films vind ik bijzonder goed.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

Begin er dan inderdaad maar niet aan. De eerste film beviel me inderdaad ook wel.

Ik lees trouwens gewoon nog op papier. Ik heb het liefst een boek in mijn handen, ondanks dat het soms nogal wat gewicht is om mee te slepen (zoals de autobiografie van Phil Collins recent) en het 'slecht is voor de dode bomen'.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Biebtopic

Bericht door AppleMoose »

Dat heb ik ook. Al vind ik een e-reader op vakantie wel ideaal *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Biebtopic

Bericht door Ardan »

Mikos schreef:Ik lees trouwens gewoon nog op papier.
Dus als we een Mikos met een boek in de eerste klasse zien zitten weten we dat jij het bent :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

Mwah, ik zit maar weinig in de eerste klas. Ik maak graag ruimte voor de reiziger, dus als ik zit te lezen, zie je het meestal niet :wink: Als je een Mikos ziet lopen met een boek in zijn rugzak... :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Biebtopic

Bericht door AppleMoose »

Je moet niet lezen, maar controleren, service bieden aan de reizigers, werken voor het geld dat ik aan een treinreis uitgeef :evil:
Zou wat zijn als ik op m'n werk boekjes ga zitten lezen :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

Daarom zie je me meestal ook niet lezen (A) Over het algemeen heb ik er ook totaal geen tijd voor en blijft een boek wekenlang in mijn rugzak liggen. :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Biebtopic

Bericht door AppleMoose »

Ik lees het liefst voor het slapen gaan. Of gewoon in de woonkamer met een rustgevend muziekje (vaak klassiek) op de achtergrond of zo. Lees bijna iedere dag eigenlijk wel :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

Mijn favoriete boek uit de Nederlandse literatuur is Nooit meer slapen van Willem Frederik Hermans.

Op dit moment ben ik bezig in Leven tot elke prijs van Kristina Sandberg.

Ik lees ook graag de Frieda Klein serie van Nicci French, ik heb Blauwe Maandag, Dinsdag is voorbij, Wachten op woensdag, Donderdagskinderen, Denken aan vrijdag en Als het zaterdag wordt allemaal in het jaar van uitkomen gelezen, en ik verwacht dit jaar het zevende deel :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door ArrivaBas »

Blijkbaar is een topique over (schijn)literatuur ook nodig... :') :X
Zelf lees ik vooral boeken omdat het voor school verplicht is. Ik heb 'de laatkomer' van Dimitri Verhulst het meest recent gelezen. En als volgende heb ik er een van Ronald Giphart op het oog, maar eerst even goed uitzieken van de griep. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

Ik vond Phileine zegt sorry erg leuk, maar wel een product van de jaren '90.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Biebtopic

Bericht door Chrysa »

ArrivaBas schreef:En als volgende heb ik er een van Ronald Giphart op het oog
Oh ja, die literatuurlijst. :X Ik heb toen IJsland gelezen van Giphart, was best leuk, ook al zou ik uit mezelf nooit dat soort boeken kiezen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Daantje »

Suus schreef: Ik lees ook graag de Frieda Klein serie van Nicci French, ik heb Blauwe Maandag, Dinsdag is voorbij, Wachten op woensdag, Donderdagskinderen, Denken aan vrijdag en Als het zaterdag wordt allemaal in het jaar van uitkomen gelezen, en ik verwacht dit jaar het zevende deel :Y
Jaaa, fantastische serie! Ik heb gelezen dat er nog een zevende en achtste deel komt.

Ik ben nu bezig in Dokter Deen :@
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Biebtopic

Bericht door Hainje »

Jaaaa lezen. Dat wil ik ook zo graag, jammer genoeg heb ik het concentratievermogen van een goudvis en kom ik nooit verder dan hoofdstuk 3. Een greep uit boeken die ik ooit nog wil lezen:

De romans van Jean M. Auel;
Griekse Mythologie;
De Bijbel, Koran en Tenach;
Debatteren om te winnen;
Berigt aan den heeren reizigers;
The Underground Railroad;
The Paradox of Choice;
Tuinsteden, tussen utopie en realiteit;
Tilburg, Stad met een levend verleden
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Biebtopic

Bericht door Meltrain »

Mikos schreef:Dat is wat je vaker ziet als er een film komt van een boek: Er is een beperkte tijd (ongeveer anderhalf uur) om het hele verhaal te vertellen. Wanneer je eerst het boek hebt gelezen, zal je opvallen dat misschien de helft de film niet eens haalt. Wanneer je eerst de film hebt gezien, zal je opvallen dat het verhaal toch anders in elkaar zit dan wat je hebt gezien. Ik ben er nog niet helemaal over uit welke volgorde ik prefereer.
In principe lees ik liever eerst de boeken, ook al valt de film dan soms wel wat tegen. Dat had ik in elk geval bij Harry Potter.
Ronaldussen schreef:Ik heb de drie films (van de "Millennium"-trilogie, Meltrain) gezien, maar aan de boeken niet begonnen. Juist omdat ik van iedereen hoor dat het zo langdradig is. De films vind ik bijzonder goed.
Bij mij precies hetzelfde. ;)
Ronaldussen schreef:Zou wat zijn als ik op m'n werk boekjes ga zitten lezen :N
Ik kon dat van de zomer wel. :P Ik moest metingen doen in het waterlab van de TU, maar tussen het opstarten en eindigen van één meting moest ik telkens zo'n 4 minuten wachten en kon ik dus rustig lezen. Ook tussen de metingen hoefde ik over het algemeen maar vrij weinig te doen, dus die zomer heb ik zo'n 3 boeken gelezen, grotendeels "op het werk". :mrgreen:

Het laatste boek wat ik heb gelezen is "Inferno" van Dan Brown. Een erg spannend en interessant boek, maar het einde vond ik wat onbevredigend. :|

Momenteel ben ik weer op zoek naar een goed boek. Thuis heb ik nog wel een hoop boeken liggen, maar de meeste trekken mij niet meteen aan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten