Biebtopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Mikos »

Recent heb ik een i-riedert gekocht voor mijn reizen, omdat ik er keer op keer tegen aanliep dat ik langer dan 'gemiddeld' op reis ga, daarvoor een grotere hoeveelheid boeken meeneem en daar weken mee loop te slepen. Dus voor op reis heb ik nu een digitaal apparaat. Meteen daarbij een van de boeken van Fredrik Backman gekocht, die op een ontzettend grappige manier schrijft en vooral bekend is van het verfilmde boek 'En man som heter Ove', oftewel 'Een man die Ove heet'. Ik heb me bescheurd om die film in het vliegtuig vanuit Nieuw-Zeeland, de overige boeken die hij geschreven heeft zijn ook geweldig. :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Biebtopic

Bericht door ODRAIL »

Het nieuwste boekje wat ik het aangeschaft is een boekje over spoorvervoer (smalspoor) tijdens de tweede wereldoorlog op Schiermonnikoog.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Deze week een boekje ontvangen over smalspoor op Schiermonnikoog tijdens de tweede wereldoorlog :wink: .
KM46 schreef:Het nieuwste boekje wat ik het aangeschaft is een boekje over spoorvervoer (smalspoor) tijdens de tweede wereldoorlog op Schiermonnikoog.
Veel spoorboekjes over Schiermonnikoog de laatste tijd :shock:

#trendingtopic
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Biebtopic

Bericht door ODRAIL »

Sorry ... zat even niet goed op te letten toen ik het tweede bericht hierover schreef :oops: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Biebtopic

Bericht door Meltrain »

Ik heb nu bijna "De vergeten Tombe" van Kate Mosse uit.
Goed boek, maar in de vertaling zitten af en toe behoorlijk storende schrijffouten. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Biebtopic

Bericht door jelmerrr »

Hm ik moet ook eens een boek kopen want heb mog twee boekenbonnen
Alleen geen idee welk boek :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

Waar houd je van? Nederlandse literatuur, literatuurklassiekers uit de gehele wereld of heb je liever een spannend boek?

M.b.t. Nederlandse literatuur kan ik De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld aanbevelen. Tot nu toe mijn favoriet van 2018.
M.b.t. literatuurklassiekers kan ik Mijn kinderjaren in de Provence van Marcel Pagnol aanbevelen. We hebben 61 jaar op de vertaling uit het Frans moeten wachten, maar wat een boek!

Voor spannende boeken moet je bij Vrij Nederland zijn: https://www.vn.nl/detective-en-thriller-gids-2018/

En anders heeft Bedrock ook nog wat aanbevelingen: https://www.bedrock.nl/8-boeken-voor-de-zomer/

En denk je, boeken lezen lukt niet, ook daar zijn tips voor: https://www.bedrock.nl/meer-lezen-zo-lu ... peens-wel/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Biebtopic

Bericht door jelmerrr »

Euh volgens mij heb ik voor Nederlands wel literatuur met sport of spanning gelezen (De Renner vgm nog)
Vond ik wel leuke boeken maar ook het boek van/iver Bas Nijhuis (de scheidsrechter) vond ik interessant.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Biebtopic

Bericht door nvdw »

Pagnol ga ik op de lijst zetten Suus, dank voor de tip. De avond is ongemak vond ik ook heel bijzonder en beklemmend.

Ik wil Liaisons dangereuses nog wel eens lezen in de recente vertaling van Martin de Haan (Riskante relaties). Die doet ook uitstekend werk met de vertalingen van Michel Houellebecq.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Biebtopic

Bericht door Meltrain »

Ik ben onlangs aan de Millennium-reeks van Stieg Larsson begonnen.
Deel 1 (Mannen die vrouwen haten) heb ik sinds zondag uit en ik ben nu met deel 2 bezig: De vrouw die met vuur speelde.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

Tijdens een wandeling eerder deze maand kwam ik langs Donner* en hoewel ik helemaal niet van de zelfhulpboeken ben, heb ik toch "Je moet (bijna) niks en andere levenslessen van de zelfhulpqueen" van Lianne Keemink gekocht. Ik heb het in vier ritten met de Intercity Direct** uitgelezen en ik vind het geweldig _O_

* Grote boekhandel in het centrum van Rotterdam
** Disclaimer: een rit duurde 53 langer dan gepland, maar dan nog _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Biebtopic

Bericht door Tom024 »

Seconden? Dagen? Iets met perspectief he.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Biebtopic

Bericht door Aking »

Waar zijn de jaren en eeuwen dan?
PHS

Re: Biebtopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Biebtopic

Bericht door ODRAIL »

Dat boek ligt hier ook in de huisbibliotheek :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

Vandaag na drie dagen “Het Smelt” van Lize Spit uit. Aanrader.

Net bij Donner “Drift” van Bregje Hofstede gehaald. Ben heel benieuwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Biebtopic

Bericht door ODRAIL »

Als je bijna om de week een nieuw boek moet kopen kun je beter lid worden van een bibliotheek :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Biebtopic

Bericht door nvdw »

Ik kan niet voor Suus spreken, maar ik ben in elk geval erg geporteerd van een goed gevulde boekenkast in de huiskamer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Als je bijna om de week een nieuw boek moet kopen kun je beter lid worden van een bibliotheek :idea: :wink: .
Boeken die ik geweldig vond, houd ik in de boekenkast. Boeken die ik na afloop minder vond, verkoop ik via Bol.com. Om te zorgen dat boeken netjes blijven voor de verkoop als ik onderweg ben, neem ik ze mee in het zakje dat je erbij krijgt na aanschaf of gebruik ik een herbruikbare diepvrieszak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

Inmiddels heb ik het boekenweekgeschenk van 2019 al in twee talen. Dit dankzij onze grote vrienden van Donner die ook een aantal Friese exemplaren hadden :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Biebtopic

Bericht door Wannes »

Zo, vandaag zijn 'een paar' European Rail Timetable boeken binnengekomen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Biebtopic

Bericht door nvdw »

Ben al weer even terug van verkansie, en dus heb ik weer een paar boeken verslonden:

Masser Brock - Bert Wagendorp
De eenzaamheid van de priemgetallen - Paolo Giordano
Het smelt - Lize Spit
Serotonine - Michel Houellebecq

De boekenlegger zit nu halverwege Wees onzichtbaar van Murat Isik.

Nog op de plank: Goede mannen van Arnon Grunberg, en Otmars zonen van Peter Buwalda.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Suus »

Recent Kleine brandjes overal van Celeste Ng uitgelezen. Aanrader.

Kamers Antikamers van Niña Weijers wordt het volgende doel van mijn met enquêtes gespaarde boekenbonnen.

En in de Volkskrant van zaterdag staat een vogelgids tussen de attenderingen: De Nieuwe Gids voor niet-bestaande Vogels van Europa, dat lijkt mij een zeer amusant parodieboekje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Biebtopic

Bericht door Daantje »

Ik ben bezig in 'Opstaan in het Lloyd hotel' van Lodewijk Asscher
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Biebtopic

Bericht door Meltrain »

Ik ben nu bezig met Millennium 4: Wat ons niet zal doden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten