Hulp voor afstudeerscriptie

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
afstudeerov
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 17 feb 2017, 10:55

Hulp voor afstudeerscriptie

Bericht door afstudeerov »

Beste mensen,

Ik heb even contact gelegd met Wubbo met deze oproep of het mocht, gelukkig heb ik toestemming gekregen.
Ik ben Larissa Deen, 23 jaar en studeer dit jaar af op Hogeschool Inholland op Media en Entertainment Management.
Mijn onderzoek gaat over applicaties over reisinformatie. Reisinformatie apps worden vooral gemaakt door developers, maar de gebruiker wil nog wel eens achterwege gelaten worden. Het kan dus allemaal veel en veel beter! Ik ben dus benieuwd wat de meest belangrijke criteria zijn voor de gebruiker van zulke apps (zoals 9292ov en NS app etc). Ik ben dus ook op zoek naar mensen die ik mag benaderen voor een (chat) interview! Dit kan gewoon via de digitale weg wanneer het jou uit komt. Ik verwacht binnen een week te starten met de eerste chats.

Bij interesse hoor ik het graag hieronder.
Je zou me echt heel erg helpen en wellicht is er binnenkort de perfecte OV app...

Met vriendelijke groet,
Larissa Deen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Hulp voor afstudeerscriptie

Bericht door Aking »

Je gaat OVinfo en rijdendetreinen combineren? Of ga je echt een hele nieuwe 9292 maken?
afstudeerov
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 17 feb 2017, 10:55

Re: Hulp voor afstudeerscriptie

Bericht door afstudeerov »

Ik ga de app niet fysiek zelf maken. Ik ga onderzoek doen naar wat de meest belangrijke criteria zijn voor de reiziger/gebruiker.
Hierin zit nog wel eens een enorm gat tussen wat er gemaakt is en wat de reiziger zegt nodig te hebben. ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Hulp voor afstudeerscriptie

Bericht door Hainje »

Sowieso raad ik je eens aan om in gesprek te gaan met Somoht. Weliswaar developer, maar hij houdt ontwikkelingen wel heel strikt in de gaten. Ik twijfel er niet aan dat hij jou een keer wil uitleggen waar hij zoal tegenaan loopt bij het ontwikkelen van een app. Want de wensen van de reiziger is 1, de technische mogelijkheden en vooral de wil om deze wensen mogelijk te maken zijn 2 en 3.
🍉
afstudeerov
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 17 feb 2017, 10:55

Re: Hulp voor afstudeerscriptie

Bericht door afstudeerov »

Bedankt voor de tips. Het is voor mij het doel gewoon een adviesrapport uit te brengen aan Transdev, wat zij daar verder mee willen en kunnen is helaas aan hen. Ik lees bijvoorbeeld dat veel mensen er tegen aan lopen dat zij alleen stations in kunnen vullen in plaats van een adres of dat vele mensen de optie van google maps voor de routes van en naar het station prettig vinden en missen in sommige apps. Hetzelfde met de connectie met OV-fiets en greenwheels. Ik heb inmiddels uit vele bronnen een lijst met criteria waaraan een app zou moeten voldoen. Voor mij de taak om deze lijst eens te testen en veldonderzoek te doen wat nu van die criteria de belangrijkste is of dat er hele andere wensen zijn. :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hulp voor afstudeerscriptie

Bericht door Geert »

Is het mogelijk dat je de conclusies (al dan niet samengevat) hier wilt delen? Ik heb ook een app ontwikkeld (specifiek voor treinreizigers) en inzicht in gebruikerswensen is altijd zeer nuttig.
afstudeerov
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 17 feb 2017, 10:55

Re: Hulp voor afstudeerscriptie

Bericht door afstudeerov »

Jahoor, natuurlijk wil ik deze hier publiceren!
afstudeerov
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 17 feb 2017, 10:55

Re: Hulp voor afstudeerscriptie

Bericht door afstudeerov »

Ik heb besloten het anders aan te pakken! (Wellicht dat dit nog eens omhoog mag..)
In plaats van interviews ga ik het overpakken op enquetes. Voor mij makkelijker, maar ook voor de respondent.
Wellicht dat jullie mij ook heel blij kunnen maken met een paar minuten van jullie tijd? :)
Het zou echt geweldig zijn.
Dit is de link naar mijn enquete: Hallo,
https://enquetemaken.nu/r/2qsw3
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten