Eurovisiesongfestival 2017

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Ardan »

*zet een kruisje achter isadora's naam*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door isadora »

trolly schreef:
isadora schreef:Zijn het drie verschillende travestieten?
Denk je dat de lgbabcdefghijklmnopqrstuvwxyzgemeenschap blij is met zo'n vraag?
I know nothing, i am from Barcelona:
https://duckduckgo.com/?q=i+know+nothin ... X7CeTXoxyU
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door isadora »

Maarreh, veel plezier met dat festival.
Ik moet het helaas missen (als kiespijn), heb belangrijker zaken op de agenda staan.

See you girls, over een paar weken. *O* *O* *O* *O* *O*
Laatst gewijzigd door isadora op za 06 mei 2017, 05:14, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door waldo79 »

Een collega van mij woont het hele festival bij en hij heeft voor de finale kaarten bemachtigd voor de Golden Zone (direct bij het podium). Voor de overige dagen bezoekt hij beide finales en support hij meerdere landen. En een mooie gelegenheid Kiev te ontdekken :)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Zugführer »

Op de publieke omroep is het Songfestival vandaag al begonnen volgens mij, net was er een compilatie met allerlei fragmenten van voorgaande festivals (erg origineel, not) en nu een concert van O'G3NE (Voor het eerst dat er een geldig wachtwoord naar het songfestival gaat, net gehoord bij de Kwis :mrgreen:)
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door cassie127 »

Mis nog een kleine letter :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door trolly »

^^ Nou dacht ik toch echt dat ik ze allemaal gehad had -o-
trolly schreef:lgbabcdefghijklmnopqrstuvwxyzgemeenschap
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Suus »

Samenvattingen van de Volkskrant-recensies voor de eerste halve finale.
  1. Zweden: Robin Bengtsson - I Can't Go On. Volledig afgehechte inzending met de juiste beat, choreografie, genderneutrale knot en het juiste pak. Dat kan echter niet verhullen dat je na twee minuten gaat opvallen dat het best een saai liedje is. 7
  2. Georgië: Tamara Gatsjetsjiladze - Keep the Faith. Ze heeft een dijk van het stem, maar is een middle-of-the-road songfestivalliedje dat niets durft. De boodschap van altijd in jezelf geloven is al duizenden keren in betere liedjes te horen geweest. 6,5
  3. Australië: Isaiah - Don't Come Easy. Zo makkelijk trapt deze jongen niet in de wensen van de bedpartner, maar hij is dan ook pas 17. Het hoeft niet gezegd te worden dat je op zijn wenkbrauwen moet letten, dat doe je vanzelf wel. 7
  4. Albanië: Lindita - World. Een mondaine deun, een dramatisch begin, wapperende gewaden en op precies 2/3e moduleren naar een hogere toonval. Zo cliché, nadat het liedje is afgelopen ben je het weer vergeten. 6
  5. België: Blanche - City Lights. Wint de beste-buren prijs. De synthesizerhints zijn als yoga op een braderie. Een niche op Eurovisie maar de modernste en meest eigenzinnige inzending. 8,5
  6. Montenegro: Slavko Kalezic - Space. De galm van een lege foute gaybar waar je weg wil. Een Oost-Europese remix van George Michael's Outside. Nogal veel sekshints in de songtekst. 4
  7. Finland: Norma John - Blackbird. De naam Blackbird schept verwachtingen die uiteraard niet worden waargemaakt. Maar voor Eurovisiestandaarden een mooi en kalm liedje. De galm en het Céline Dion-effect maken dit een kanshebber voor de winst. 8
  8. Azerbeidjan: Dihaj - Skeletons. Skelletten, duisternis en een man met een paardenkop. De bombastische teksten, de volledige elektronische trukendoos en een zangeres die tot het gaatje gaat maken het stiekem best goed. 8
  9. Portugal: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois. Zijn gezang en zijn veel te grote, gekreukelde colbert maken hij overkomt als een dronken tor. Hopelijk valt hij niet van het podium. 4
  10. Griekenland: Demy - This is Love. De titel alleen al is de Griekse goden verzoeken. Halftnaakte dansers en alle liefdesclichés maken het een poging terug te kunnen keren naar de ex, kortom uitverkoopdance. 5
  11. Polen: Kasia Mos - Flashlight. Volgens de songfestivalboekjes: wapperende witte jurk, extatische violist en een liedje zonder inhoud. Qua stem vergelijkbaar met Sia, maar die kan wel liedjes schrijven. 6,5
  12. Moldavië: Sunstroke Project - Hey Mama. Dezelfde deelnemers als in 2010, maar nu zonder Epic Sax Guy. Nu een domme eurodance-stamper met nog een hint naar hun saxofoonverleden. 3
  13. IJsland: Svala - Paper. Ze lijkt weggelopen uit Game of Thrones, en kan ook zingen, maar dit is veel te vet eighties. 6
  14. Tsjechië: Martina Bárta - My Turn. Sky Radio op TV. Het klinkt zo bekend, dat het wel moet doorgaan naar de finale. En ze klinkt ook als een klok. 8
  15. Cyprus: Hovig - Gravity. Dit is de inzending van Hongarije van vorig jaar, kudos als je je die nog herinnert. 5
  16. Armenië: Artsvik - Fly With Me. Schatplichtig aan de fase van Madonna dat alles donker was en ze expres vals zong. Ze daagt de hindoeïstische goden uit, die dat niet zo leuk vinden. Duik dus op tijd onder de bank. 6,5
  17. Slovenië: Omar Naber - On My Way. Zoek hulp en drink alcohol. Het schiet van euforische versnelling naar dramatische uithaal, maar zijn voorbeeld Robbie Williams haalt hij niet. 4
  18. Letland: Triana Park - Line. Stonden in 2015 op Eurosonic in Groningen. De zangeres mag er zijn en het zit vol onverwachte wendingen, inclusief het einde. 7
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Zugführer »

Heb het idee dat de betere liedjes in de tweede halve finale zitten.
Het liedje van Finland lijkt me wat te hoog ingeschat, ik vind het wel mooi, maar het blijft absoluut niet hangen.
Verder komt mijn mening wel ongeveer overeen met die van de Volkskrant recensenten.
Ben benieuwd wat het gaat worden vanavond :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Meltrain »

Ook het AD heeft weer een recensie gemaakt van de vanavond aantredende nummers:
  • 1. Zweden Robin Bengtsson – I Can’t Go ON Niet te laat aanschuiven met de koffie en koekjes, want Zweden opent met een masterclass songfestivalpop. Bengtssons liedje klinkt dankzij slim jat- …pardon leenwerk bij Justin Timberlake en Justin Bieber helemaal van nu. Tel daarbij de strakke choreografie met vijf loopbanden en Zweden heeft het podium in zicht. (4 sterren)
  • 2. Georgië Tamara – Keep the Faith
    In Georgië is het nog steeds 1982. De tijd dat zangeressen nog zelf hun lange japon bij elkaar stikten en iedereen dacht dat een galmende ballade de juiste manier was om de luisteraar in het hart te raken. Eurovisienostalgie dus. Net als het begrip ‘roemloze uitschakeling’ Georgië bekend moet voor komen. (2 sterren)
  • 3. Australië Isaiah – Don’t Come Easy
    Eén van de beste liedjes van dit jaar. Een traditionele ballade in modern arrangement. Australië is tegenwoordig vaste deelnemer en moet zich gewoon kwalificeren via de halve finale. Dat dat nog spannend wordt, ligt aan de zwabberende stembanden van Isaiah die in de repetities zijn favorietenrol om zeep hielp. (4 sterren)
  • 4. Albanië Lindita – World
    Leuke vrouw, die Lindita. Verliet de Nederlandse borrel pas toen OG3NE al zat na te dampen in de sauna. Neemt niet weg dat ze live een stem heeft als Imca Marina in een achtbaan. World is helemaal geen slecht popliedje, maar we schrikken steeds zo van die ONVERWACHTE UITHALEN. (2 sterren)
  • 5. België Blanche – City Lights
    Wat een drama voor België. Hebben onze zuiderburen een fraai donker liedje dat goed genoeg is voor de winst, blijkt de zangeres eenmaal in Kiev een muurbloempje zoals die tijdens Boer zoekt Vrouw aan tafel schoven bij boer Herman. En dan nog eentje die voorbij de gemeentegrenzen al heimwee krijgt naar de kookkunsten van mams ook. (3 sterren)
  • 6. Montenegro Slavko Kalezic – Space
    Dit liedje gaat over liefde die zo buitenaards groot is dat… ach, laat ook maar. Het enige wat u de komende drie minuten zult doen, is staren naar Slavko’s vlecht: een lasso, scheepstouw of afzetlint waarbij de coiffure van Gerard Joling naturel is. Aftocht met de staart tussen de benen. (1 ster)
  • 7. Finland Norma John – Blackbird
    Je moet maar durven: je songfestivalhymne vernoemen naar de mooiste Beatles-song ooit. Toch gaat het duo Norma John probleemloos naar de finale. Blackbird is een hypnotiserende kruising tussen de Ierse mystiek van Clannad of The Cranberries en een Finse sauna. Stijlvol duister gepresenteerd kan underdog Norma John zomaar stunten. (4 sterren)
  • 8. Azerbeidzjan Dihaj – Skeletons
    In eerdere jaren kocht Azerbeidzjan nog wel eens een bundeltje sms-stemmen op pakweg Cyprus of Malta. Maar nu het toezicht is verscherpt, moet het allemaal van Dihaj komen. De zangeres straalt in Kiev de warmte van en koel-vries-combinatie uit, maar presenteert haar elektropop wel intrigerend. Finalist. (3 sterren)
  • 9. Portugal Salvador Sobral – Amar Pelos Dois
    Mysterieus verhaal uit Portugal. Zanger Salvador bleef wegens gezondheidsredenen – een ernstige hartafwijking naar verluidt – thuis en liet alle repetities over aan zijn zuster Luisa. Salvador vloog gisteren in en zingt vanavond een subtiel, jazzy liefdesliedje dat zo onderscheidend is dat het zaterdag zomaar kan winnen. (4 sterren)
  • 10. Griekenland Demy – This is Love
    Oké, Griekenland bezwijkt bijna onder zijn schuldenlast, maar was er echt niemand die Demy en haar dansers iets wilde lenen om hun kledingbudget op te hogen? Toegegeven, de roze brigade in Kiev hoor je niet snel protesteren tegen wat mannelijk naakt. Maar helaas heeft ook Demy’s discostamper weinig om het lijf. (2 sterren)
  • 11. Polen Kasia Mos – Flashlight
    Een hardnekkig misverstand in Eurovisieland is dat hard zingen de boodschap van een liedje meer betekenis geeft. Ook Kasia Mos trapt in die val en schreeuwzingt zich naar het einde van haar ballade die uiteindelijk net zoveel ontroering oproept als de voordracht van de menukaart van een Poolse snackbar. (2 sterren)
  • 12. Moldavië Sunstroke Project – Hey Mama
    Wat een heerlijk rommeltje is dit. Net niet synchroon lopende danspasjes, drie hossende trouwjurken en een liedje dat werkelijk nergens over gaat. Bedenkt u zich als u uitgelachen bent nog even dat de saxofonist elke noot heeft geplaybackt. Dan snapt u dat de eenkoppige redactie van dit overzicht vurig hoopt op een Moldavische finaleplek. (3 sterren)
  • 13. IJsland Svala – Paper
    De 40-jarige Svala tikte een wit gewaad uit de kaftancollectie van Demis Roussos op de kop, stelde de windmachine in op standje ‘orkaan’ en is met het moderne elektropopliedje Paper kansrijk voor een finaleplek. Weetje: Svala’s vader Bo zong zich in 1995 naar een 15e plek in Dublin. (3 sterren)
  • 14. Tsjechië Martina Barta – My Turn
    Blijkt Trijntje Oosterhuis met haar broekpak toch een trendsetter te zijn geweest. Martina Barta, die op de Nederlandse borrel smakelijk vertelde over haar recente aanvaring met een Amsterdamse spacecake, lukt het een lekkere jaren 90-ballade op het podium te verpesten met een mallotige choreografie en nog merkwaardiger astronautenpak. Zonde. (2 sterren)
  • 15. Cyprus Hovig – Gravity
    Pseudo-hippe drumbeat? Aanwezig. Clichétekst over liefde zo sterk als zwaartekracht? Check. En een zanger met een accent als de verkoper van een souvenirwinkel? Present. Kortom: Hovigs Gravity is een prima liedje. Voor in een cafetaria in Nicosia. (2 sterren)
  • 16. Armenië Artsvik – Fly With Me
    Etno-alarm! Zangeres Artsvik serveert Oosterse dans, rookgordijnen en klagerige vocalen. Vermoedelijk slecht geschikt voor West-Europese oren, maar favoriet aan de andere zijde van het Eurovisiespectrum. De dreigende luchten in het decor zijn onterecht. Artsvik gaat glansrijk naar de eindstrijd. (3 sterren)
  • 17. Slovenië Omar Naber – On My Way
    I’m on my way/And I’m never coming back. Zelden voorspelde een Eurovisie-zanger de uitkomst van zijn eigen deelname beter dan Omar Naber. Als u terugbent met het eerste rondje bitterballen, bent u een dreunende echoput-ballade verder en is Omar on his way naar de uitgang. (1 ster)
  • 18. Letland Triana Park – Line
    We worden steeds een beetje bang als zangeres Agnese van Triana Park in het mediacentrum verschijnt. De Nina Hagen van de Baltische staten lijkt permanent boos. Een voordeel: met Agnese aan de grens bedenkt Vladimir Poetin zich wel twee keer voor hij zijn hebberige blik op Letland laat vallen. (2 sterren)
De sterren hebben de volgende betekenis:
  • 1 ster = Sieneke trofee 
  • 2 ster = Why-ai-ai-ai-ai?
  • 3 ster = Rechtop in de wind
  • 4 ster = Congratulations and celebrations!
  • 5 ster = Douze points.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Wubbo »

Ik wil alvast excuses maken voor mijn opmerkingen in dit topic vanavond, donderdag en zaterdag.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Daantje »

Zitten we al klaar? :D
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Milco »

Nope, ik ga donderdag kijken. Zaterdag enkel als Nederland doorgaat, maar daar maak ik me geen zorgen over. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Ardan »

Ik zit tot nu toe aan de buis gekluisterd Afbeelding En dat komt niet door de liedjes..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Suus »

Zweden gaat wel door maar in de videoclip klonk het toch een stuk beter.

Anderzijds, als Zweden wint krijgen we hopelijk wel een aflevering gepresenteerd door Petra :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Zugführer »

Vond Zweden inderdaad ook wat tegenvallen, vergeleken met wat er op youtube staat. En die mannen laten me koud :p
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Wubbo »

Als Georgie maar niet doorgaat. Ik heb de TV maar zachter gezet.
Zugführer schreef:Vond Zweden inderdaad ook wat tegenvallen, vergeleken met wat er op youtube staat. En die mannen laten me koud :p
Is dit meer je smaak? ;-)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Wubbo »

Rookmachine: check
Vuurwerk: check
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Daantje »

Ik heb tot nu toe niets gehoord wat ik live finalewaardig vind. Zweden viel echt tegen en Australië nu eigenlijk ook wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Suus »

Is dit Eurovisie of een bruiloft zonder bruidegom?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Ardan »

Zo te horen zijn ze vergeten de spelden uit de jurk te halen -o-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Suus »

Die uithaal was wel heel erg overdreven, dat was minstens 20 seconden #alb.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door cassie127 »

Die voorbeschouwing mocht wel wat langer :Y
Was wel erg kort voor mijn gevoel
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 09 mei 2017, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Wubbo »

Die Belgische beweegt haar armen ook alleen maar omdat iemand haar gezegd heeft dat dat moet denk ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisiesongfestival 2017

Bericht door Suus »

Oei, dit is wel heel matig neergezet door België :X Terwijl de clip zo goed is :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten